Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2014, 20:18   #81
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mij zakenrelatie inviteert me soms tegen mijn zin in een chic restaurant aan de Chao Phraya. Mijn "stam" restaurant is echt pakken beter maar zijn andere klanten voelen zich daar waarschijnlijker veiliger.

Ik heb een Chinese vriendin die bij mij in Belgie woont en meer dan de helft jonger is dan mezelf en Belgie of mijn geld interesseert haar geen bal. Dat is waarschijnlijk moeilijk te begrijpen voor een westerling.
Laat het ons zo stellen wat restaurants betreft. In Belgie ga ik soms tegen mijn zin eten in "sterren" restaurants waar 5 koks met hun poten tekeningetjes maken op mijn bord en er een stapel handdoeken en bloemen staan in het toilet. Maar het eten is shit en niemand durft zeggen dat de koning naakt is. Met vrienden en met mijn familie ga ik daar niet. Je gaat me dus nooit in The Blue Elephant zien tenzij met klanten. Want in een ander geval gaan ze prijs hebben. Maar ik ben niet het type klant waar ze op jagen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 20:25   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij zakenrelatie inviteert me soms tegen mijn zin in een chic restaurant aan de Chao Phraya. Mijn "stam" restaurant is echt pakken beter maar zijn andere klanten voelen zich daar waarschijnlijker veiliger.

Ik heb een Chinese vriendin die bij mij in Belgie woont en meer dan de helft jonger is dan mezelf en Belgie of mijn geld interesseert haar geen bal. Dat is waarschijnlijk moeilijk te begrijpen voor een westerling.
Kan zo zijn dat U Uw restaurant lekkerder vind..waarom niet..alles is relatief.Over dat veiliger weet ik niet goed wat te denken...Ik heb me nog nooit op geen enkele plek onveilig gevoeld in Bangkok...Ik voel me er bij wijze van spreken veiliger dan in pakweg Kontich.

Een Chinese vriendin is geen Thaise...wat ik niet begrijp is dat U zegt dat Uw vriendin in België woont maar even verder zegt U dat Belgie haar geen bal interesseert ?? Het zijn mijn zaken niet maar ik betwijfel dat Uw Chinese vriendin uit een begoede familie komt uit China wat uiteraard geen must is maar ik bedoel ...als ze in België iets kan verdienen en een mooi leventje met U heeft is dat voor haar misschien al een hele verbetering in vergelijking met een armtierig leventje dat ze anders zou moeten leiden in één of ander fabriekje in Peking....
Ik ken ook Thaise meisjes die in België wonen en werken en samenleven met oudere mannen maar zoals ik zei het zijn altijd meisjes uit de armere regionen....Net als ik zulke Afrikaanse of Zuid Amerikaanse meisjes ken....telkens hetzelfde verhaal.

Nu begrijp me niet verkeerd..ik hoop voor jou het beste als voor uw vriendin...als jullie maar gelukkig zijn....en inderdaad Thailand is nog altijd een heel leuke plek om je oude dag te slijten daar bestaan naar mijn mening geen twijfels over.

Nu ik begrijp wat je wil zeggen met moeilijk te begrijpen voor een westerling..echter vind ik dat nogal veel westerlingen zich automatisch gaan voorliegen dat indien dat vriendinnetje dan maar min 20 jaar jonger is ze automatisch gelukkig gaan zijn en het een goede realtie is ...echter ik heb ze veel samen zien zitten in BKK .....iets te vertellen hadden ze mekaar niet....geen dialoog geen interessant gesprek geen gezamenlijke interesses niks.....ik had dikwijls de indruk dat ze daar meer met een aapje zaten te zitten dan met 'een' vrouw.Sommige mannen hingen dan ook maar letterlijk het aapje uit....Maar goed ze waren niet alleen net als iemand een poedeltje in huis neemt...en het lichaampje van het meisje was leuk om naar te bekijken ....althans in het begin....want ook dar went natuurlijk snel en gaat vervelen....Nee ...ik vind als er niets meer is dan dat ''jonge'' lichaampje en de dialogen zich beperken tot...what you eat ? You like ? You eat good ? .....dan zit ik eigenlijk nog liever alleen om te eten...maar goed ieder zijn meug ! En vergis U niet ik spreek uit ervaring en niet alleen uit de mijne alleen .
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 20:36   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat het ons zo stellen wat restaurants betreft. In Belgie ga ik soms tegen mijn zin eten in "sterren" restaurants waar 5 koks met hun poten tekeningetjes maken op mijn bord en er een stapel handdoeken en bloemen staan in het toilet. Maar het eten is shit en niemand durft zeggen dat de koning naakt is. Met vrienden en met mijn familie ga ik daar niet. Je gaat me dus nooit in The Blue Elephant zien tenzij met klanten. Want in een ander geval gaan ze prijs hebben. Maar ik ben niet het type klant waar ze op jagen.
Ik begrijp wat je bedoelt....maar toch vind ik dat het eten in bv The Long Table van een heel ander kaliber is dan wat je eet aan een straat karretje....Nu alles is relatief....Ik rijd bv ook niet graag met een dure hoogtechnologische wagen....vind ik ook zijn prijsverschil niet waard....

Maar gastronomisch gezien denk ik toch dat de koks in The Long Table meer creativiteit en kunde aan de dag moeten leggen dat het dametje met het straat karretje....

Je hebt de muziek van Pink Floyd en Laura Lynn..het is allebei muziek niks op tegen maar als je er geen verschil in vind ken je naar mijn bescheiden mening niet veel van muziek ...Net als ik waarschijnlijk te weinig ken over auto's ....
Oud 9 april 2014, 20:42   #84
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kan zo zijn dat U Uw restaurant lekkerder vind..waarom niet..alles is relatief.Over dat veiliger weet ik niet goed wat te denken...Ik heb me nog nooit op geen enkele plek onveilig gevoeld in Bangkok...Ik voel me er bij wijze van spreken veiliger dan in pakweg Kontich.

Een Chinese vriendin is geen Thaise...wat ik niet begrijp is dat U zegt dat Uw vriendin in België woont maar even verder zegt U dat Belgie haar geen bal interesseert ?? Het zijn mijn zaken niet maar ik betwijfel dat Uw Chinese vriendin uit een begoede familie komt uit China wat uiteraard geen must is maar ik bedoel ...als ze in België iets kan verdienen en een mooi leventje met U heeft is dat voor haar misschien al een hele verbetering in vergelijking met een armtierig leventje dat ze anders zou moeten leiden in één of ander fabriekje in Peking....
Ik ken ook Thaise meisjes die in België wonen en werken en samenleven met oudere mannen maar zoals ik zei het zijn altijd meisjes uit de armere regionen....Net als ik zulke Afrikaanse of Zuid Amerikaanse meisjes ken....telkens hetzelfde verhaal.

Nu begrijp me niet verkeerd..ik hoop voor jou het beste als voor uw vriendin...als jullie maar gelukkig zijn....en inderdaad Thailand is nog altijd een heel leuke plek om je oude dag te slijten daar bestaan naar mijn mening geen twijfels over.

Nu ik begrijp wat je wil zeggen met moeilijk te begrijpen voor een westerling..echter vind ik dat nogal veel westerlingen zich automatisch gaan voorliegen dat indien dat vriendinnetje dan maar min 20 jaar jonger is ze automatisch gelukkig gaan zijn en het een goede realtie is ...echter ik heb ze veel samen zien zitten in BKK .....iets te vertellen hadden ze mekaar niet....geen dialoog geen interessant gesprek geen gezamenlijke interesses niks.....ik had dikwijls de indruk dat ze daar meer met een aapje zaten te zitten dan met 'een' vrouw.Sommige mannen hingen dan ook maar letterlijk het aapje uit....Maar goed ze waren niet alleen net als iemand een poedeltje in huis neemt...en het lichaampje van het meisje was leuk om naar te bekijken ....althans in het begin....want ook dar went natuurlijk snel en gaat vervelen....Nee ...ik vind als er niets meer is dan dat ''jonge'' lichaampje en de dialogen zich beperken tot...what you eat ? You like ? You eat good ? .....dan zit ik eigenlijk nog liever alleen om te eten...maar goed ieder zijn meug ! En vergis U niet ik spreek uit ervaring en niet alleen uit de mijne alleen .
Ik zie dat natuurlijk ook in Thailand maar je zal begrijpen wat mijn persoonlijke relatie betreft ik hier niets ga trachten te bewijzen. Mijn vorige relatie was trouwens ook 32 en een een pure Vlaamse. Maar het ging gewoon niet. Het respect en de liefde die je krijgt van een Aziatische vrouw is niet uit te leggen voor een doorsnee westerling wiens beeld vertroebeld is door "hoeren" die men laat afkomen of die "onderdanig" zijn.

Laat het ons hierbij houden.
Oud 9 april 2014, 20:46   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wat je bedoelt....maar toch vind ik dat het eten in bv The Long Table van een heel ander kaliber is dan wat je eet aan een straat karretje....Nu alles is relatief....Ik rijd bv ook niet graag met een dure hoogtechnologische wagen....vind ik ook zijn prijsverschil niet waard....

Maar gastronomisch gezien denk ik toch dat de koks in The Long Table meer creativiteit en kunde aan de dag moeten leggen dat het dametje met het straat karretje....

Je hebt de muziek van Pink Floyd en Laura Lynn..het is allebei muziek niks op tegen maar als je er geen verschil in vind ken je naar mijn bescheiden mening niet veel van muziek ...Net als ik waarschijnlijk te weinig ken over auto's ....
En nog even dit ...het heeft in mijn ogen geen enkel belang of een vriendin 20 of 30 jaar jonger is want het is net als bij eten......je moet geen jonge vrouw ..geen mooie vrouw...geen oude vrouw ..je moet gewoon een lekkere vrouw hebben net als bij eten...duur restaurant of chique ...allemaal geen belang je moet gewoon lekker eten hebben...Trouwens duur en chique is niet automatisch lekker net als Jong en Knap ook niet altijd synoniemen zijn....Mijn buurmeisje van 23.....die wil ik toch liever niet tegenkomen in badpak op het strand

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 april 2014 om 20:47.
Oud 9 april 2014, 20:50   #86
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nog even dit ...het heeft in mijn ogen geen enkel belang of een vriendin 20 of 30 jaar jonger is want het is net als bij eten......je moet geen jonge vrouw ..geen mooie vrouw...geen oude vrouw ..je moet gewoon een lekkere vrouw hebben net als bij eten...duur restaurant of chique ...allemaal geen belang je moet gewoon lekker eten hebben...Trouwens duur en chique is niet automatisch lekker net als Jong en Knap ook niet altijd synoniemen zijn....Mijn buurmeisje van 23.....die wil ik toch liever niet tegenkomen in badpak op het strand
45 kilo en bijzonder knap en goed voorzien. Ik zal dus maar best uw strand vermijden.
Oud 9 april 2014, 21:06   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
45 kilo en bijzonder knap en goed voorzien. Ik zal dus maar best uw strand vermijden.
Prima en heel fijn dat je je vriendin heel knap vind zou maar spijtig zijn moest je hier schrijven niet knap en slecht voorzien....Nu alles is relatief .....45 kilo is dan weer mijn ding niet...ik heb toch liever iets wat meer rondingen.....55kg vind ik meestal wat aantrekkelijker....Zo zie je maar wat jij knap vind vind ik dan weer wat minder en omgekeerd...al een geluk dat we niet allemaal dezelfde vrouwen knap vinden.
Oud 9 april 2014, 21:16   #88
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prima en heel fijn dat je je vriendin heel knap vind zou maar spijtig zijn moest je hier schrijven niet knap en slecht voorzien....Nu alles is relatief .....45 kilo is dan weer mijn ding niet...ik heb toch liever iets wat meer rondingen.....55kg vind ik meestal wat aantrekkelijker....Zo zie je maar wat jij knap vind vind ik dan weer wat minder en omgekeerd...al een geluk dat we niet allemaal dezelfde vrouwen knap vinden.
Klopt, gelukkig zijn en de liefde gevonden te hebben voor een materialistische geldjager zoals ik is een bonus. Wat anderen vinden is niet relevant. Maar we wijken af.
Oud 9 april 2014, 21:20   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, gelukkig zijn en de liefde gevonden te hebben voor een materialistische geldjager zoals ik is een bonus. Wat anderen vinden is niet relevant. Maar we wijken af.
Inderdaad laten we stoppen alvorens we nog foto's beginnen uit te wisselen... Nog een goede avond en bedankt voor uw aaaaaandacht
Oud 9 april 2014, 21:31   #90
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet akkoord.
Ik zie er velen in mijn omgeving, die nog zeer actief zijn tot en met, en soms ver voorbij hun 65°.

Maar natuurlijk, als ge vanaf uw 50° uw collega's ziet vertrekken op 52, 54 .. tot maximaal 58 ... en ge ziet hen een mobilhome aanschaffen of een koersfiets kopen om na twee jaar opbouw, de Mont Ventoux te doen ... dan hebt ge er gauw genoeg van ... psychologisch.

Evengoed wel het omgekeerde:
als ge 55 zijt en dan niet 4/5 begint te werken, dan zijt ge een onnozele worcoholic. Niets mis met zo'n mensen, maar in mijn ogen ...

.
Ik denk dat gij vooral ambtenaren kent. De mensen waar ik het over heb zijn echt op en het kotsbeu. Private sector. Op 60 word je ook zo goed als naar buiten gekeken door je baas: duur, trager, inefficienter, vaker ziek.....tijd voor pensioen !

Het is dan ook groot feest als het moment daar is dat ze verlost zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 21:31   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zie bij mijn buitenlandse collega's uit o.a. Scandinavië dat zij zonder al te veel last werken tot hun 65ste of zelfs later. Maar zij hebben wel een cultuur waarin men rekening houdt met lange carrières en waarbij de werknemers niet als jongelui uitgeperst worden, om op hun 50ste met de vuilnis buiten gesmeten te worden.

Ik denk dat werken tot uw 65ste of later zeer goed kan in zoverre er aanpassingen komen binnen onze Belgische werkcultuur. In plaats van bij voorbeeld te bekvechten over het al dan niet behoud van het brugpensioen (dat voor mij part afgeschaft kan worden), zouden de sociale partners beter hun energie hierin steken, want op dat vlak staat België werkelijk nergens.
Alweer: ambtenaren hebben een andere standaard waar ze alles naar beschouwen.
Oud 9 april 2014, 21:35   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Colonel Sanders was over de 65 toen hij met zijn eerste kiprestaurant "Kentucky Fried Chicken" begon. Nu is het de 2de grootste fast food keten ter wereld na Mac Donalds. Bijna 20.000 vestigingen over méér dan 100 landen.

Op 65 laat staan 55 ben je niet afgeschreven.
Als werknemer bent u afgeschreven.

Om nog zelfstandige te worden op die leeftijd is een risico dat vaker misloopt dan goed. De sociale rechten van een zelfstandige zijn zeer slecht. Gelukkig kan je je werkloosheidsnet van werknemer nog een aantal jaren meenemen in geval van ramp.

Anyway, de sociale bijdragen mogen verhoogd worden naar het niveau van werknemers en geef ze dan ook maar meteen dezelfde rechten.
Oud 10 april 2014, 06:25   #93
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Alweer: ambtenaren hebben een andere standaard waar ze alles naar beschouwen.
Behalve dat ik mijn grootvader gebruik als standaard: van zijn 14de tot zijn 69ste gewerkt. En niet als ambtenaar.
Oud 10 april 2014, 08:11   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve dat ik mijn grootvader gebruik als standaard: van zijn 14de tot zijn 69ste gewerkt. En niet als ambtenaar.
En niet overleden op zijn 71 mag ik hopen ?
Oud 10 april 2014, 08:14   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn grootvader heeft tot zijn 82 gewerkt. Echter wel als zelfstandige en op het einde kon je het niet meer werken noemen maar eerder knutselen tegen betaling. Als hij moe was, stopte hij gewoon.

Dat kan je niet lappen als werknemer.
Oud 10 april 2014, 08:16   #96
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En niet overleden op zijn 71 mag ik hopen ?
Neen neen, 75 en nog steeds goed te been. Krijgt wel last van zijn ogen...
Oud 10 april 2014, 08:17   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn grootvader heeft tot zijn 82 gewerkt. Echter wel als zelfstandige en op het einde kon je het niet meer werken noemen maar eerder knutselen tegen betaling. Als hij moe was, stopte hij gewoon.

Zie je wel meer in familiebedrijfjes waar Opa eigenlijk alleen nog maar wat in de weg loopt...dat kan je natuurlijk nog moeilijk werken noemen ...een halve dag staan dansen in Benidorm is harder werken denk ik
Oud 10 april 2014, 08:19   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat gij vooral ambtenaren kent. De mensen waar ik het over heb zijn echt op en het kotsbeu. Private sector. Op 60 word je ook zo goed als naar buiten gekeken door je baas: duur, trager, inefficienter, vaker ziek.....tijd voor pensioen !

Het is dan ook groot feest als het moment daar is dat ze verlost zijn.
Stopt dan maar gauw met denken, want je bent verkeerd.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 08:21   #99
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, en dat is juist wat er ontbreekt, maatregelen om oudere werknemers aan het werk te houden, maar dan op een aangepaste manier.

En dan kan je ook een beleid op maat maken voor elke categorie en elke werknemer.
Oud 10 april 2014, 08:30   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en dat is juist wat er ontbreekt, maatregelen om oudere werknemers aan het werk te houden, maar dan op een aangepaste manier.

En dan kan je ook een beleid op maat maken voor elke categorie en elke werknemer.
Probleem is dat de bedrijven daar niet veel interesse zullen in hebben of geen geld of geen tijd....vooral niet opdat zo'n oudje al gauw ziek valt als het wat tegenvalt ...wie gaat nog veel tijd en energie steken in een zestig plusser dat is nog maar de vraag ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be