Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 september 2004, 16:43   #81
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dat uw bewering niet klopt. De onze wel.
mijn antwoord was blijkbaar iets te cryptisch voor Patriot!.
'k zal een tip geven: de naamgenoot van deze professor geraakte als politiecommissaris in Antwerpen verstrikt in het VISA-schandaal.

Als je het nu nog niet weet, moet je een klinker kopen hoor.
Xanthippe is offline  
Oud 15 september 2004, 16:45   #82
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Franstalig arrogantie ? Zijn de Vlaams Nationalisten niet arrogant misschien ? Jongen toch, ge weet niet wat je zegt.
Kindje, wij nationalisten zijn niet arrogant, wij willen Vlaanderen/Dietsland gewoon geven wat het toekomt. Wij hebben het beste voor met de Europese volkeren, en het Vlaamse/Dietse in het bijzonder, dit in tegenstelling tot linkse rakkers, belgen of een combinatie van de twee.

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 15 september 2004, 16:52   #83
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik kan u gerust stellen, wij spreken alleen namens de Belgen.
Belgen bestaan niet.
Da's een wishfull Blub-fantasietje.
Je hebt Vlamingen, en de franstalige bevolkingsgroep (Walen en franstalige Brusselaars).

Maar gezien de Blub-bers het 'Belgisch' gelijkstellen met het Frans, ben ik het eens met je bewering : de BUB spreekt alleen namens de Belgen, �* savoir les francophones exclusivement. Dat hoefte je ons niet meer te vertellen : dat de BUB een pro-frankiljone club die naar een eentalig Frans Beligique �* papa streeft waarin Vlamingen geen rechten hebben, dat hebben de talrijke BlUB-postings al lang duidelijk gemaakt.
Spolpoel is offline  
Oud 15 september 2004, 16:54   #84
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ook op de Franstalige televisie hé.

Naast meneer de professor mochten wij reeds een heleboel andere nieuwe leden verwelkomen. België is weer in opmars.
Toch leuk dat in die minuscule partijtjes iedereen iedereen kent. Waarschijnlijk is iedereen ook familie, en alleen maar lid om onzen Hans een plezierke te doen met zijn speelgoedje...

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 15 september 2004, 16:57   #85
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Deze hilarische stunt stelt echt alle voorgaande stunten van de BUB in de schaduw.

Proficiat, ge hebt die vent gelukkig gemaakt voor een paar weken

Apropoo, zijn er cijfers omtrend de unitaire gezindheid van de vlamingen (pardon, 'noord belgen')?
nog maar een keer (wegens geen reactie van BUB op de topic die ik hierover opende...)

http://www.doorbraak.org/doorbraak/pdf/opinie2004.pdf
korvo is offline  
Oud 15 september 2004, 17:04   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Quote:
Originally Posted by Everytime
Citaat:
Wat Hans natuurlijk niet zegt, is dat Paul-Henry Gendebien van de RWF (Rassemblement Wallonie-France) ook aanwezig was.............

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ja, maar, dat was omdat het moest. Ste je voor, de B.U.B. alleen als oppositie, tsss.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 september 2004 om 17:04.
Knuppel is offline  
Oud 15 september 2004, 18:37   #87
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Belgen bestaan niet.
Da's een wishfull Blub-fantasietje.
Je hebt Vlamingen, en de franstalige bevolkingsgroep (Walen en franstalige Brusselaars).

Maar gezien de Blub-bers het 'Belgisch' gelijkstellen met het Frans, ben ik het eens met je bewering : de BUB spreekt alleen namens de Belgen, �* savoir les francophones exclusivement. Dat hoefte je ons niet meer te vertellen : dat de BUB een pro-frankiljone club die naar een eentalig Frans Beligique �* papa streeft waarin Vlamingen geen rechten hebben, dat hebben de talrijke BlUB-postings al lang duidelijk gemaakt.
Ik ben Belg. En Europeaan. En West-Vlaming. En Aardbewoner.

Oh ja, en "Vlaming".
Oud 15 september 2004, 19:25   #88
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=gm10]
Citaat:
Dus zoals Spolpoel zegt: jij bent een Blub-fantasietje

Citaat:
Oh ja, en "Vlaming".
tja, als jij het zegt
Fieseler is offline  
Oud 15 september 2004, 19:29   #89
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

Oh ja, en "Vlaming".
Ohhhhhh ja, een Vlaming in de eerste plaats, anders zou je hier in de eerste plaats in 't 'Belgisch' schrijven, en in de 2de plaats in't 'Europees' . Alleen lukt dat niet zo omdat de Belgische taal en de Europese taal blijkbaar niet de taal is waarin u opgroeide, noch de gangbare talen van West-Vlaanderen. 8)

Een geluk dat men voor volksverloochenaars als u bereid was het woordje Belg op uw identiteitskaart te vermelden in 't NL - F - D.
Precies : verwijzend naar de volksgroepen die men voor het gemak onder het nietszeggende , inhoudsloze noemertje "België" catalogeert.
Helaas zal dat vodje uw identiteit van Vlaming nooit kunnen verhullen. Telkens u uw mond open doet zullen ook uw Belgicistische franskijone idolen blijven herhalen : 'c'est un flamand'.
Spolpoel is offline  
Oud 15 september 2004, 19:35   #90
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Dus zoals Spolpoel zegt: jij bent een Blub-fantasietje
liever dat dan een donkerbruin fantasietje 8)

Citaat:
tja, als jij het zegt
bedankt voor het respect
Oud 15 september 2004, 19:41   #91
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ohhhhhh ja, een Vlaming in de eerste plaats, anders zou je hier in de eerste plaats in 't 'Belgisch' schrijven, en in de 2de plaats in't 'Europees' . Alleen lukt dat niet zo omdat de Belgische taal en de Europese taal blijkbaar niet de taal is waarin u opgroeide, noch de gangbare talen van West-Vlaanderen. 8)
toet gij
sinds wanneer zijn land en taal trouwens zo innig verbonden? je beseft toch dat vlaanderen een illusie is dan? "vlaams" is een verzamelnaam voor dialecten, een gemeenschappelijke taal is het hoegenaamd niet

Citaat:

Een geluk dat men voor volksverloochenaars als u bereid was het woordje Belg op uw identiteitskaart te vermelden in 't NL - F - D.
Precies : verwijzend naar de volksgroepen die men voor het gemak onder het nietszeggende , inhoudsloze noemertje "België" catalogeert.
Helaas zal dat vodje uw identiteit van Vlaming nooit kunnen verhullen. Telkens u uw mond open doet zullen ook uw Belgicistische franskijone idolen blijven herhalen : 'c'est un flamand'.
LOL

en dan? alsof dat een scheldwoord is

weet je wat trouwens het verschil is tussen jou en mij? ik heb er geen probleem mee dat jij je vooral vlaming voelt, jij noemt me een volksverloochenaar omdat ik me vooral Belg voel
tolerantie en flamingantisme, ze passen al even goed samen als "Kim Clijsters" en "Grand Slam titel": veel over praten, en het moet toch mogelijk zijn, maar als puntje bij paaltje komt, BALLEKES
Oud 15 september 2004, 20:05   #92
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
toet gij
sinds wanneer zijn land en taal trouwens zo innig verbonden? je beseft toch dat vlaanderen een illusie is dan? "vlaams" is een verzamelnaam voor dialecten, een gemeenschappelijke taal is het hoegenaamd niet

Ik had het over de taal van de Vlamingen, het Nederlands, in de volksmond ook Vlaams genoemd.
Nooit gehoord van AN?
Blijkbaar te veel omgegaan met die wereldvreemde ettertjes van de BUB.... Dat tast het hkeduyfagcflflalyfily* en de geestelijke gezondheid aan.

* Belgische vertaling van het Vlaams dialectwoord 'waarnemingsvermogen'

LOL

en dan? alsof dat een scheldwoord is

weet je wat trouwens het verschil is tussen jou en mij? ik heb er geen probleem mee dat jij je vooral vlaming voelt, jij noemt me een volksverloochenaar omdat ik me vooral Belg voel
tolerantie en flamingantisme, ze passen al even goed samen als "Kim Clijsters" en "Grand Slam titel": veel over praten, en het moet toch mogelijk zijn, maar als puntje bij paaltje komt, BALLEKES
tolerantie en franskiljonisme + bubbelbelgisme, ze passen zo goed samen als Justine Henin en de US Open : veel over lullen , en toch moet het mogelijk zijn, maar als puntje bij paaltje komt, BALLEKES .

By the way, waarom drop je je postings niet in het 'Belgisch'?
Als het niet lukt, mag je het ook in't Europees proberen.
Spolpoel is offline  
Oud 15 september 2004, 22:10   #93
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Spolspoel, is het even mogelijk op niveau te blijven? Jouw commentaar is gewoon kinderachtig.

Het schijnt dat aan Franstalige kant ons punt over individuele tweetaligheid erg wordt geapprecieerd. De Franstaligen willen dan ook actief Nederlands leren.
Hans1 is offline  
Oud 15 september 2004, 22:31   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het schijnt dat aan Franstalige kant ons punt over individuele tweetaligheid erg wordt geapprecieerd. De Franstaligen willen dan ook actief Nederlands leren.
Als Hans van de Cauter zoiets beweert mogen de Vlamingen er zeker van zijn dat het de waarheid is...

Waar wonen die Franstaligen die tweetaligheid appreciëren en die actief Nederlands willen leren?

In Bruxelles en de Vlaamse rand?
De rondzendbrieven Peters worden dus opeens aanvaard?
Oud 15 september 2004, 22:34   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tolerantie en franskiljonisme + bubbelbelgisme, ze passen zo goed samen als Justine Henin en de US Open : veel over lullen , en toch moet het mogelijk zijn, maar als puntje bij paaltje komt, BALLEKES .

Als het niet lukt, mag je het ook in't Europees proberen
.
Even quoten want ik vond dit, in tegenstelling tot Hans, een SCHIT-TE-REN-DE repliek.
Bullseye!
Oud 15 september 2004, 22:36   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze was meer van jouw niveau zeker, Hans, dat je daar geen commentaar op had?
Oud 15 september 2004, 22:38   #97
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wanneer moet Vlaanderen ooit 'neen' zeggen?
't Zijn niet de Walen die onophoudelijk communautaire vuurtjes stoken.
't Zijn niet de Walen die steeds komen zagen om vanalles te splitsen.
't Zijn niet de Walen die om de vijf voet met nieuwe eisen staan te betogen en ambras te maken.

De Walen zijn content, en hebben geen nood aan een halve auto per jaar méér op hun oprit.
't Zal wel zijn, ze leven rijkelijk van de Vlaamse portemonnee. Het zou er nog aan moeten mankeren dat ze nog gingen klagen.
Eén voorbeeldje: splitsing van de vergunningen voor wapenuitvoer. Wallonië vraagt -> Vlaanderen geeft (zoals gewoonlijk). En net daar schuilt het probleem. Wallonië vraagt dingen waar VL niet van wakker ligt of vanaf wil. VL vraagt dingen die WL eindelijk laten opdraaien voor zichzelf en dat ligt natuurlijk ietsje moeilijker.
Als je al jaren aan het graaien bent en nooit iets bijdraagt aan de rijkdom van een land, hoef je niks meer te vragen, dan heb je wat je wilt. Andersom geldt hetzelfde...

Citaat:
Wat had ge gedacht?
Dat Brussel bij Vlaanderen gaat komen voor Letermes schone ogen?
Vlaanderen heeft Brussel leeggezogen en er de infrastructuur ervan versleten. Als datzelfde Vlaanderen België dan de ezelsstamp geeft, verwacht ge toch niet dat de Brusselaars zich met een strop rond de hals gaan aanbieden in Vlaanderen, om zich te onderwerpen aan een vreemd taalregime?
Ze zijn daar misschien goed maar niet zot.
En de WL hebben BXL dan niet 'leeggezogen'? Of is dat ALWEER anders? Welke Brusselse infrastructuur heeft VL versleten? Ik kan mij er geen indenken.
Trouwens, is het niet debiel om uw hoofdstad in een ander land te hebben liggen? Nuja, Wallonië en debiel, het is maar een kleine stap...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 15 september 2004, 22:39   #98
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Doe er dan iets aan!
Dat heb ik gedaan op 18/05/2003 en op 13/06/2004. Het is nu natuurlijk te zien wat de politici daarmee doen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 15 september 2004, 22:52   #99
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toet gij
Sedert wanneer is er geen verband meer tussen land en taal? Is een taal opeens geen kenmerk meer van een volk?
gm10 is blijkbaar zo verblind door zijn haat tegen elke uiting van volkseigen kenmerken dat hij begint te lallen.
Welke taal heeft geen dialecten? Doorkruis Frankrijk of Duitsland eens in alle richtingen en de dialecten vliegen rond je oren!
gm0/108)

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline  
Oud 15 september 2004, 22:58   #100
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het niet lukt, mag je het ook in't Europees proberen.
1. Vlaams is geen taal, dat weet elkeen. Vlamingen gebruiken wel dezelfde schrijftaal (Nederlands).

2. Wat een flauwe flauwe flauwe reactie. Het is triestig gesteld hier.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be