![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Typerend zijn de kinderen van gemengde Nederlands-Franstalige huwelijken. Desondanks, zoals Laurette, allemaal eentalig Frans. |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er bestonden toen nog geen immersiescholen.
|
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Nee, maar het is typerend voor de houding tov het Nederlands. Er is gewoon een gebrek aan respect en dat zal niet veranderen met immersiescholen. Hoe kan je van de culturele verscheidenheid van Belgie praten als je 2 van de landstalen niet begrijpt of kan spreken?
|
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vlamingen hebben nooit immersiescholen nodig gehad om Frans te leren.
Laurette had het kunnen leren van haar vader, maar Laurette was te lui, te koppig, te minachtend. Vandaag nog steeds. Beschamend hoe zo iemand minister kan zijn. Beeld je een Duitstalige minister uit de Elzas in die geen Frans spreekt, het zou gewoonweg onmogelijk zijn in Frankrijk. |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Zoals ze zeggen, de Vlaamse elite las La Libre.
De Vlaamse kranten kochten ze ook hoor, voor in het WC, hun gat af te kuisen. Vandaar dat veel van die gasten naar de psychiater zijn mogen gaan. Hun gat was al slimmer dan hun kop geworden. |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yikkes! Stop ermee: nu komt opeens een beeld van uw Laurette voor mijn ogen dansen.
Bangelijk. Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 april 2014 om 12:46. Reden: sp |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer een pak gebande dubbelnicks opgestaan......
|
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
bron: http://www.skolo.org/spip.php?article1241&lang=fr |
||
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad ondanks al die immersie scholen slagen de Waalse selectie comitees van Miss België er nooit in om 10 (tien) Waalse meisjes , die het Nederlands min of meer beheersen, af te vaardigen naar de finale van hun evenement. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 april 2014 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Op wat baseer je die stelling?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Kunt gij die bewering staven? Een link naar (de resultaten van) dat onderzoek?
|
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() De eerste immersiescholen werden pas tien jaren geleden opgericht voor het basisonderwijs en toen enkel in een paar scholen. Het zal dus nog een paar jaar wachten zijn voor er relevant onderzoek kan uitgevoerd worden.
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoeveel Franstaligen kiezen Nederlands als tweede taal? Waarom nog faciliteiten aanbieden? Dit gaat voor een groot deel over respect en dat zie ik niet of nauwelijks. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() ftfy
#98 |
Minister-President
|
![]() Ik geef naschoolse les Nederlands in een immersieschool. Wel , ik vraag me af wat ze daar leren in die zgz lessen in het Nederlands. Een gewone doodsimpele zin kunnen ze niet vormen!! Wat was dat een desillusie voor mij!
Ik ben vanaf de tweede les echt moeten beginnen van nul!! |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevoegde link geeft je detail over het aantal en de lokatie van de immersiescholen die er in wallonië zijn. http://www.enseignement.be/index.php?page=23793 |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken Vlaamse leerkrachten die in het Nederlands les gaven in Namen en Waver iin immersiescholen. Er is een vraag vanuit Wallonië naar Nederlandstalige leerkrachten. ZIj vindent e weinig kandidaten. Niet zo veel leerkrachten willen die stap zetten. De reden: potentiële kandidaten vertellen mij dat daar ernstige nadelen aan verbonden zijn voor hun loopbaan indien ze later naar het Vlaamse onderwijs willen overschakelen. |
|
![]() |