Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2004, 08:49   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
In een land waar de politici er zelfs geen graten in zien om de grondwet aan hun laars te lappen om nieuwe wetten te maken die henzelf goed uitkomen, moet het toch mogelijk zijn om een wet te stemmen die BEWEZEN terroristen hun onterecht verkregen Belgische nationaliteit ontneemt, dit om hen het land te kunnen uitwijzen?
Ingeval van dubbele nationaliteit zou dat mogelijk moeten zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 09:53   #82
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtsliberaal
La Louvière ontslaat Belabed
Auteur: Bennie Luyten
Bron: Sport.be, 13 september 2004

La Louvière heeft middenvelder Rachid Belabed ontslagen. De 23-jarige voetballer had zondag Claude Moniquet aangevallen, nadat die als terrorisme-expert had deelgenomen aan het televisieprogramma Controverse op RTL-TVI.

Belabed werd maandag al onder aanhoudingsmandaat geplaatst voor het toebrengen van slagen en verwondingen. Volgens het parket van Brussel was de Belg van Marokkaanse origine tot zijn actie overgegaan omdat hij het oneens was met de link die Moniquet, directeur van het Europees centrum voor strategische inlichtingen en veiligheid, legde tussen de islam en het terrorisme.

Belabed beschuldigde Moniquet er van een racist en een vijand van de islam te zijn. Hij had zijn slachtoffer opgewacht aan de RTL-gebouwen aan de Arianelaan in Sint-Lambrechts-Woluwe. Moniquet kreeg er vuistslagen en werd met de voeten getrapt.

"We hebben met verstomming kennis genomen van het gebeurde. We kunnen dergelijk gedrag niet tolereren en hebben dan ook besloten de speler te ontslaan", meldde La Louvière.

Belabed, een jeugdproduct van Anderlecht, was sinds 2002 bij La Louvière aan de slag. Daarvoor speelde hij bij RWD Molenbeek (1999) en het Schotse Aberdeen (1999-2002). Bij La Louvière had hij nog een contract tot juni 2005.

Vorig seizoen kwam Belabed al eens in opspraak omdat hij tijdens de competitie enkele dagen spoorloos was. Men vond zijn spoor terug in Marseille, maar de speler gaf nooit enige uitleg over zijn 'verdwijning'.
Ohaarme, dat arme onderbetaald voetballertje was telkenmale slachtoffer van racisme als hij na de match het gras moest afrijden en WC´s moest ontstoppen.
Geen wonder dat Belabedje zijn toevlucht zocht bij de vredesapostelen van
het Islamietische verbond.
Oud 15 september 2004, 10:11   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een land waar de politici er zelfs geen graten in zien om de grondwet aan hun laars te lappen om nieuwe wetten te maken die henzelf goed uitkomen, moet het toch mogelijk zijn om een wet te stemmen die BEWEZEN terroristen hun onterecht verkregen Belgische nationaliteit ontneemt, dit om hen het land te kunnen uitwijzen?
"Grondwet aan hun laars lappen"? Ik had begrepen dat die (grond)wetswijzigingen er op volstrekt legale wijze gekomen waren... Goedgekeurd door het democratisch verkozen parlement dus. Is dat dan niet zo? Volgens mij kan je in dat geval met je bezwaren naar de Raad van State stappen, die de (grond)wetswijzigingen in kwestie dan kan vernietigen.

En wat is de meerwaarde van die uitwijzing? Het risico dat de terrorist in het land, waar hij na de uitwijzing uit België terecht komt, zijn straf ontloopt? Is dat dan zoveel wenselijker? Neenee, iemand die hier betrapt wordt op een misdaad, moet ook hier berecht en gestraft worden volgens de hier geldende rechtsregels.

Ik zie trouwens niet in hoe jij tot de conclusie komt dat een bewezen terrorist a priori onterecht de Belgische nationaliteit verkreeg. hij kan die evengoed verkregen hebben vóór bewezen werd dat hij terrorist is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 10:22   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
"Grondwet aan hun laars lappen"? Ik had begrepen dat die (grond)wetswijzigingen er op volstrekt legale wijze gekomen waren... Goedgekeurd door het democratisch verkozen parlement dus. Is dat dan niet zo? Volgens mij kan je in dat geval met je bezwaren naar de Raad van State stappen, die de (grond)wetswijzigingen in kwestie dan kan vernietigen.

En wat is de meerwaarde van die uitwijzing? Het risico dat de terrorist in het land, waar hij na de uitwijzing uit België terecht komt, zijn straf ontloopt? Is dat dan zoveel wenselijker? Neenee, iemand die hier betrapt wordt op een misdaad, moet ook hier berecht en gestraft worden volgens de hier geldende rechtsregels.

Ik zie trouwens niet in hoe jij tot de conclusie komt dat een bewezen terrorist a priori onterecht de Belgische nationaliteit verkreeg. hij kan die evengoed verkregen hebben vóór bewezen werd dat hij terrorist is...
Was het niet de 'Raad van State' die bedenkingen had bij het homohuwelijk?
Hebben de wetmakers zich daar wat aangetrokken?
Trekken ze er zich veel van aan wat er over de onwettelijkheid van de kieskring BHV gezegd werd?

Je hebt ook nog nooit gehoord zeker over de, met valse papieren verkregen, Belgische nationaliteit?
Wat gingen ze daar weer aan doen?
Niets zeker?

Natuurlijk wordt je pas terrorist NADAT je de nationalteit van het door jezelf uitgekozen land krijgt. Daardoor verdient dat land immers zo'n 'tegenprestatie', hé?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 september 2004 om 10:23.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 10:32   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was het niet de 'Raad van State' die bedenkingen had bij het homohuwelijk?
Hebben de wetmakers zich daar wat aangetrokken?
Ah ja? Wat voor "bedenkingen" waren dat dan?

Citaat:
Je hebt ook nog nooit gehoord zeker over de, met valse papieren verkregen, Belgische nationaliteit?
Wat gingen ze daar weer aan doen?
Niets zeker?
Dat is fraude en fraude is een misdrijf en moet dus bestraft worden. Niet meer of niet minder.

Citaat:
Natuurlijk wordt je pas terrorist NADAT je de nationalteit van het door jezelf uitgekozen land krijgt. Daardoor verdient dat land immers zo'n 'tegenprestatie', hé?
Dan kan je het land in kwestie ook maar moeilijk aanwrijven dat ze die nationaliteit onterecht gegeven hebben, nietwaar?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 september 2004, 10:35   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, uitwijzen nadat hij zijn straf uitgezeten heeft.
Een terrorist die nog geen misdaad pleegde kunt ge moeilijk straffen.
Uitwijzen voorkomt in elk geval dat hij, volkomen legaal, zijn voorbereidingen hier kan verder zetten.
Citaat:
Hangt er natuurlijk van af hoe de nationaliteit verkregen is.
Als het door geboorte is kunt ge er weinig tegen doen vind ik.
In het andere geval is ze onterecht bekomen, ook al is dat pas later bewezen.
Oud 15 september 2004, 10:37   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja? Wat voor "bedenkingen" waren dat dan?

Dat is fraude en fraude is een misdrijf en moet dus bestraft worden. Niet meer of niet minder.

Dan kan je het land in kwestie ook maar moeilijk aanwrijven dat ze die nationaliteit onterecht gegeven hebben, nietwaar?
Deed ik dat dan?

Terug afpakken begot, als s' lands vertrouwen beantwoord wordt met terrorisme!
Oud 15 september 2004, 10:40   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diefstal is een misdrijf en moet dus gestraft worden.
Het onrechtmatig verkregen bezit moet volgens u dan het wettelijk bezit blijven van de dief.
Oud 15 september 2004, 10:44   #89
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ok, uitwijzen nadat hij zijn straf uitgezeten heeft.
Waarom? Hij heeft zijn straf toch uitgezeten?

Citaat:
Een terrorist die nog geen misdaad pleegde kunt ge moeilijk straffen.
Uitwijzen voorkomt in elk geval dat hij, volkomen legaal, zijn voorbereidingen hier kan verder zetten.
Je kan niet "volkomen legaal" een terroristische aanslag voorbereiden, zelfs het plannen van zo'n aanslag is al strafbaar.

Citaat:
Hangt er natuurlijk van af hoe de nationaliteit verkregen is.
Als het door geboorte is kunt ge er weinig tegen doen vind ik.
In het andere geval is ze onterecht bekomen, ook al is dat pas later bewezen.
In welk ander geval? Er zijn meerdere legale manieren om de Belgische nationaliteit te verkrijgen...

Citaat:
Oud 15 september 2004, 10:46   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deed ik dat dan?

Terug afpakken begot, als s' lands vertrouwen beantwoord wordt met terrorisme!
En dan? Hem naar een ander land sturen, waar hij ongestoord verder zijn terroristische aanslag kan voorbereiden?

Citaat:
Oud 15 september 2004, 10:49   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diefstal is een misdrijf en moet dus gestraft worden.
Het onrechtmatig verkregen bezit moet volgens u dan het wettelijk bezit blijven van de dief.
Een nationaliteit is geen "bezit", dat is een "staat".

Citaat:
Oud 15 september 2004, 10:56   #92
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ja maar, dat geen en weer gespring begon op mijne zemel te werken.
Niet alleen op de uwe, !

ik vind deze avatar prima !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 10:56   #93
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een nationaliteit is geen "bezit", dat is een "staat".
En onrechtmatig verkregen.
Oud 15 september 2004, 10:59   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan? Hem naar een ander land sturen, waar hij ongestoord verder zijn terroristische aanslag kan voorbereiden?
Jij verkiest dus dat hij zijn terroritische aanslagen vanuit het 'veilige' België beraamt?
Het land waar de Pietjes, Piano's en Neruda's op hun politiek correcte voor-en achterpoten staan als er één welbepaalde partij een al te onplezierige waarheid durft te herhalen?

Vergeet intussen niet dat het ALTIJD om islamitisch terrorisme gaat. De mannen die zich daar mee bezig houden kiezen niet voor een 'vreemde' nationaliteit tenzij ze ook de hunne kunnen behouden. De dubbele nationaliteit wordt in dit land toegelaten.

Wat heb jij er dan op tegen dat ze naar het land teruggestuurd worden waarvan ze de ware nationaliteit niet eens hebben losgelaten?
Voel jij je dan écht veiliger als ze hun aanslagen HIER beramen inplaats van in hun eigen land?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 september 2004 om 11:00.
Oud 15 september 2004, 11:27   #95
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar tenminste hier geen medestanders kan ronselen.
Adders zijn altijd gevaarlijk maar zeker als je ze aan eigen boezen koestert.
Oud 15 september 2004, 11:59   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij verkiest dus dat hij zijn terroritische aanslagen vanuit het 'veilige' België beraamt?
Nee, ik verkies dat ze ze nergens beramen, maar ik geloof in het gezegde keep your friends close and your enemies even closer.

Citaat:
Het land waar de Pietjes, Piano's en Neruda's op hun politiek correcte voor-en achterpoten staan als er één welbepaalde partij een al te onplezierige waarheid durft te herhalen?
Op persoonlijke aanvalletjes ga ik niet in.

Citaat:
Vergeet intussen niet dat het ALTIJD om islamitisch terrorisme gaat. De mannen die zich daar mee bezig houden kiezen niet voor een 'vreemde' nationaliteit tenzij ze ook de hunne kunnen behouden. De dubbele nationaliteit wordt in dit land toegelaten.
Nee, maar ze gaan hun terroristische activiteiten niet laten afhangen van het al dan niet verkrijgen van een bepaalde nationaliteit. Anders gezegd: het is niet omdat je hun de Belgische nationaliteit ontneemt, dat je het probleem van hun terroristische bezigheden hebt opgelost.

Citaat:
Wat heb jij er dan op tegen dat ze naar het land teruggestuurd worden waarvan ze de ware nationaliteit niet eens hebben losgelaten?
Zodat ze daar ongehinderd hun activiteiten kunnen verderzetten? Ik zie er niet meteen het nut van...

Citaat:
Voel jij je dan écht veiliger als ze hun aanslagen HIER beramen inplaats van in hun eigen land?
Maakt het dan veel uit WAAR ze die aanslagen beramen? Voel jij je veiliger als ze die aanslagen in hun eigen land beramen, waar ze niet gehinderd worden door pottenkijkers en waar de kans dat ze medestanders vinden aanzienlijk groter is?

Citaat:
Oud 15 september 2004, 12:00   #97
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar tenminste hier geen medestanders kan ronselen.
Adders zijn altijd gevaarlijk maar zeker als je ze aan eigen boezen koestert.
Nee, in het thuisland zitten heel wat minder potentiële medestanders dan hier natuurlijk...

Zoals ik hierboven al zei: keep your friends close and your enemies even closer...

Citaat:
Oud 15 september 2004, 12:12   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op persoonlijke aanvalletjes ga ik niet in.
Waar zie jij jouw naam staan?

Waarom draai je rond de pot en vermijdt je angstvallig op het feit in te gaan dat terrorisme ALTIJD van Islamitische oorsprong is én dat Islamieten er ook steevast voor kiezen hun eigen nationaliteit te behouden naast de nieuwe?

Denk jij nu echt dat het toeval is dat zij een klein landje zoals Belgique uitkiezen voor hun terroristische activiteiten?

En toch vindt jij het veiliger the enemy closer te hebben dan je vrienden?

Waarom hebben we eigenlijk de nazi's terug naar hun eigen land gedreven?
Of voerden die een onverkwikkelijker soort 'heilige' oorlog dan islamterroristen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 september 2004 om 12:12.
Oud 15 september 2004, 12:13   #99
Brecht
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtsliberaal

Belabed beschuldigde Moniquet er van een racist en een vijand van de islam te zijn. Hij had zijn slachtoffer opgewacht aan de RTL-gebouwen aan de Arianelaan in Sint-Lambrechts-Woluwe. Moniquet kreeg er vuistslagen en werd met de voeten getrapt.
Ik zie anders niet hoe je iemand zonder voeten kunt trappen?
Brecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 12:19   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht
Ik zie anders niet hoe je iemand zonder voeten kunt trappen?
Inderdaad.
Ontzettend belangrijk ook, vergeleken met de feiten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be