![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gevangenissen bouwen voor 12.000 gevangenen gespreid over 100 jaar kost geen geld , permanent 12.000 gevangen onderhouden wel . De mensen willen een vals gevoel van veiligheid , criminelen in den bak , maar geen belastingverhoging . En dan zegt de politiek , kijk eens 12.000 gevangen en de belastingen gaan niet omhoog . Mijn gedacht , nog geen 2.000 gevangen zijn er .
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 10 mei 2014 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() HIHIHIHI ,
Dat ik een troll ben zeker . HIHIHIhi , Ik heb aangetoond dat er nooit meer dan 2.000 gevangenen in de Belgische gevangenissen kunnen zitten . En dat ik gevoel voor logica heb . Alweer een discussie met 5-0 gewonnen . HIHIHIHI
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans de gedetineerden worden in busjes in de gerechtsgebouwen binnen gebracht en het is een drukke bedoening telkens. Onder de rechtszalen zijn er de celletjes voor hun, een stuk of 20 per dag schat ik en ze zitten telkens vol. Dat komt doorgaans niet in de gazet..gelukkig maar.
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat uitsluitend om verschijningen voor de raadkamer , geen processen . Punt is dat het grootste deel van de zware strafzaken waarmee ik bedoel er wordt meer dan 3 jaar effectief gegeven wel in de pers komen , en dat zijn er niet echt veel .
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 11 mei 2014 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Troll 5 - Bad Attila 0
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je bent groot in de nederlaag Attila .
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gunsten krijg je niet zomaar, net zoals dagen "verlof" zoals men dat heet. Je moet al op 6 maand voor je straf einde komen wil je er kunnen krijgen. Ik neem aan dat buitenstaanders een niet al te goed inzicht hebben over het reilen en het zeilen aldaar. Wees maar gerust, alle gerechtshoven samen draaien ganse dagen op zulke zaken. Er is zelfs een heuse achterstand in de vele lopende zaken. En idd niet allen zijn interessant genoeg om in de kranten te komen. Komt er nog bij dat kranten regionaal nieuws geven; u leest dus enkel de zaken in uw eigen regio en niet in andere regio's. Zo mist u natuurlijk veel.
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo werd onlangs een leider van een inbrekersbende veroordeeld tot 15 maand cel . Ik volg het op de voet , 12.000 gevangenen kunnen nooit .
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles zit volgeboekt. Per jaar zitten er ongeveer 17000 opgesloten en een 1500 met een enkelband. Veel wachten nog thuis op hun oproepbrief met datum om zich te gaan aanmelden. t' is een beetje gelijk in een parking hé, 1 buiten en 1 binnen.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe. Leer eens anders praten dan een bekrompen racist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik herhaal mijn oproep, school u bij. U weet niet waar U over praat. En ah ja artikels in Het Laatste Nieuws zijn niet echt een betrouwbare bron om de gehele Belgische gevangenispopulatie mee in kaart te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De echt zware criminaliteit komt wel degelijk in de pers , minstens 37 maand = zitten , ik zie er geen , hoogstens eens in de week , dagelijks veroordelingen tot enkelband .
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Criminelen zijn er idd niet van onder de indruk.
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U raaskalt .
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We kunnen nu wel stellen dat enkel de lichtgestraften in de pers komen , niet de zwaargestraften maar dat is een brug te ver . Voor mij althans .
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals Bad Attila al opmerkte: er bestaat ook nog zoiets als een Correctionele rechtbank. Maar je blijft je vastbijten in de assisenzaken, die waarschijnlijk maar een klein percentage van de vrouwelijke gevangenen opleveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |