![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() Voor jouw laissez-faire libertarisme pas ik dus feestelijk. In deze postmoderniteit vol van onzekerheid blijft het een soort dagdromerij waarmee ik je veel geluk wens.
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar "we zijn niet links en niet rechts, we zijn averechts " is misschien een mooie slogan , maar wat ben je ermee. De kans dat je via uw partij iets in de pap zal te brokken hebben is zo goed als nihil. Zonde van de tijd, je had dan beter wat strandwandelingen gemaakt en mosselen-friet gaan eten, denk ik dan . Ware het niet beter geweest aansluiting te zoeken met een bestaande politieke partij om op die manier invloed uit te oefenen. Je gaat me toch niet vertellen dat ze daar allemaal te geborneerd zijn om je bevindingen , al was het maar uit beleefdheid , eens te lezen ? |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez Peri, serieus blijven, is er nu 1 politieke partij waar je zou WILLEN aan aansluiten?
![]() (Voor iemand die thuis is ben jij ook alle dagen vroeg uit uw nest zelle... ![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien lijd ik aan slapeloosheid, ik slaap maar 4 uur per nacht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als 100 000 Vlamingen op Van Rossem stemmen, heeft hem dan geen enkele miljoenen oude BEF? Geld, dat laat niemand liggen he! Laatst gewijzigd door Peche : 14 mei 2014 om 06:28. |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() En dotatie?
|
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Di Rupo II komt eraan en als kwijlende bloedhonden staan ze trappelen om de 250 miljard op de Vlaamse spaarboekjes te plunderen.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de overheid garant staat om de geïnvesteerde spaarsommen eventueel met intrest terug te betalen, dan stijgt de overheidsschuld toch weldegelijk? Tenzij ze natuurlijk hun product (i.c. de huizen) kunnen verkopen aan een hetzelfde of een hoger bedrag dan het geleende + eventuele intrest. In dat geval komt het in feite neer op een soort obligatie maar dan een waarmee de overheid als (hopelijk lucratief) bouwbedrijf fungeert.
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb bijna alles al laten verdwijnen.Alleen nog wat cash voor het hoogstnodige.
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schacht had dan wel een sterk plan, dat wil nog niet zeggen dat we dat hier ook moeten doen. Het is een schande dat men er nog maar aan dénkt om aan de mensen hun spaargeld te zitten.
![]() |
![]() |
#94 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nadat de uiteenzetting was afgelopen moest de zegsman van onze denktank even wachten op een taxi. En wat gebeurde er? Hij had zijn smartphone laten liggen op de tafel van het bureau waar hij de uiteenzetting gaf. En wat constateerde hij? Alle notities van de lieftallige dame, inclusief het afgegeven document met alle cijfers, lag gewoon ... in de vuilnisemmer. Wat leerden wij daaruit (en ook uit latere ervaringen met andere partijen)? Grote partijen zijn doodgewoon niet geïnteresseerd in oplossingen voor de crisis als die niet passen in het stramien van diegenen waarvoor ze rijden, lees ACV en Boerenbond voor CD&V, ABVV voor SP.A, VOKA voor NVA, VBO voor Open VLD, etc. Al die partijen staan nu wel te roepen dat zij niets liever willen dan jobs creëren. Praat voor de "clacque". De harde waarheid is ze er gewoon geen benul van hebben hoe ze dat moeten doen, omdat ze twee zaken straal negeren: 1. dat in crisistijd alleen jobs kunnen worden gecreëerd door autonome investeringen en zeker niet door geïnduceerde investeringen indien de private en de publieke koopkracht niet stijgt; 2. dat er veel meer moet gebeuren dan enkel de publieke schuld (102 % van ons BBP te beteugelen), dat we ook de private schulden (250 % van ons BBP, en op Ierland na de meest dramatische in Europa) moeten terugdringen, zeker op momenten dat de rentevoet historisch laag is en dat misinvesteringen de pan uitswingen. Als dus de grote partijen niet willen luisteren, dan zit er gewoon niets anders op dan een poging te ondernemen om één van onze mensen federaal of nationaal in het Parlement te krijgen, want daar verwerf je wel een spreekbuis op TV, iets wat ons nu overal wordt geweigerd. Toegegeven, op 25 mei kan het voor ons niets worden, als je nergens een podium krijgt dan op fb of zo. Maar de desillusie na de verkiezing zal groot genoeg zijn dat al die mooie plannen van de trado's niets oplossen. Dus moeten we ons nu al voorbereiden op 2019 en dan liefst opkomen onder een andere naam dan ROSSEM, waar een odium blijft aan kleven, ondanks de vrijspraak over de gehele lijn door het Hof van de Rechten van de Mens op 9 november 2004. Ikzelf zal mij binnen D'19 volkomen op de achtergrond houden en enkel nog werken aan de verfijning van het sociometrisch model van de Denktank Daniel Huet. Alleen doodjammer nog eens vijf jaar te verspillen. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bespaar u dan de moeite. Ik vind dit een ronduit zielige reactie. Het programma kan ik wel appreciëren. Het durft belangrijke thema's ter discussie te stellen die een quasi taboe zijn in het westen. Zoals de NATO. Afschaffing GAS boetes. Akkoord maar dit in de beginselverklaring vermelden is slordig en komt populistisch over. Confederatie. In ieder geval beter dan de huidige aberratie van een staat. Directe democratie. Daar is inderdaad een groot gebrek aan. Een partij die macht terug aan de bevolking wil geven verdient een pluim. ... Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 mei 2014 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat u verkozen geraakt. Maar zelf stem ik niet in deze verkiezingen. Dus aan mij zal u niet veel hebben qua stem. Is er veel verschil met de standpunten van de piratenpartij? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 mei 2014 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Vreemdeling
|
![]() Troost je, als anarchist ben ik nog nooit wezen stemmen, dus zal ik het ook nu niet doen. En ik heb noch hoop noch ambitie om verkozen te geraken. Laat zij die wel gaan stemmen maar op iemand anders stemmen, b.v. op Nora Azdad, niet enkel onze partijvoorzitter maar ook een erg mooie en pientere madame van 31. Stuur jonge mensen naar het Parlement. En in Limburg hebben we met Jeffke Camps de jongste lijsttrekker van allemaal op de lijst staan, amper 19.
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België lijkt me al genoeg een soort van bureaucratische dictatuur met parlementsleden die verslaafd lijken aan het implementeren van steeds maar meer verboden en verplichtingen. Het is een van de belangrijkste redenen waarom ik me meer op mijn gemak voel in La Paz. |
|
![]() |