![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We weten dat er op 3 belangrijke niveaus een regering gevormd moet worden, en de Vlaamse regering werd al uitgesteld: - Bart die zich MOET bezighouden met de nationale, als winnaar van de nationale verkiezingen, als grootste partij van Belgie - CD&V die laten weten dat ze geen Vlaamse regering willen als de Nationale niet OK is Het feit is dat er ZOVEEL faktoren meespelen, en dat er verschillende doelen tegelijk moeten gemaakt worden, dat het lijkt alsof alles mooi gepland is .. maar de waarheid is dat het een chaos is. Langs Waalse kant is het simpel : kan, en wil, CDH en MR zich samen verzetten tegen PS ? Unlikely. En, door dat te doen, de deur openzetten voor een nationale regering met NVA ? Zij hebben tegen elkaar gevochten, en de PS zit in een zetel, en beslist zoals een Romeinde keizer, met de duim omhoog of omlaag. Dat het de CDH is die gekozen is, is niet verrassend, aangezien CDH even conservatief is als de PS. En MR is progessief, en dreigt mee te gaan met de Vlaamse vraag voor vernieuwing, verandering ... Alles wat de PS niet wil. En, FDF past daar ook in, extreem conservatief, het instituut Belgie beschermen alsof het een helig doel is ! Briljant strateeg ? Ik denk het niet, vanuit een zetel leiden, ik denk het tegendeel zelfs. Maar wel onder tijdsdruk, dat wel. Laatst gewijzigd door Niko457 : 5 juni 2014 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Of het eervol is is een goede vraag, maar in politiek is alles toegestaan. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Tactisch en op korte termijn, sure. Op lange termijn? Ik denk niet dat het enthusiasme voor het federalisme zoals het nu bestaat is toegenomen.
|
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik viel uit de lucht omdat je hier in het verleden van de N-VA fanclub een minimalisatie en zelfs een regelrechte ontkenning kreeg wat de federale regeringsdeelname van N-VA anno 2007-2008 betreft.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Elke partij is blij als ze toetreden tot een regering. Nog "nieuws" te melden ?
|
![]() |
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() Die ontkenning was niet van mij, dus je moet bij iemand anders uit de lucht vallen. Het zegt wel veel over uw manier van denken, maar dat is uw verantwoordelijkheid.
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De PS wint misschien wel deze veldslag maar zeker niet de oorlog. Ze hebben De Wever een heel comfortabele exitmogelijkheid gegeven. Hij kan nu terecht zeggen dat de PS en CDH de federale regeringsvorming hebben gehypotekeerd. De traditonele Vlaamse partijen kunnen deze keer geen zondebok van N-VA maken en CD&V moet nu aan damage control doen. Tenslotte bevestigt de PS hiermee nog eens het verkiezingsthema van N-VA : het PS model tgo het N-VA model.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor de feedback. Ik waardeer dat ten zeerste.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=202774 Stemt het N-VA congres in met een federale regeringsdeelname ? De enquête loopt nog tot februari 2017.
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik blijf er (jammer genoeg) van overtuigd dat PS de grote winnaar is en blijft. En dat ze niet het federale op de eerste plaats zetten kost hen ook geen stemmen, integendeel. Zolang het geld federaal naar Wallonië stroomt is er geen enkel probleem. Wij hebben eigenlijk dringend nood aan wat Vlaamse partijen genre PS en dan bedoel ik niet hun sociaal-economische standpunten ed, maar wat partijen die echt opkomen voor hun eigen stempubliek en er voor vechten. Want je moet toegeven dat ze hun stemmers grotendeels geven wat ze willen. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar, al dit neemt niet weg dat FDF extreem rechts is qua idee, zijnde dat Walen overal voorrang moeten krijgen Laatst gewijzigd door Niko457 : 5 juni 2014 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Moest je er zo'n weten, kan je me dat altijd melden. Dank |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar hebben nooit met racisten onderhandeld. Als ze consequent zijn, zullen ze dat nu ook niet doen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu de buit nog binnenrijven en dan kunnen ze weer vijf jaar potverteren. We zullen Ø-VLD dankbaar zijn voor Di Rupo-II, de regering die de vermogenbelasting invoert en de accijnzen doet stijgen, tot we met 60% belastingsbeslag onbedreigd de absolute wereldtop zijn.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben CD&V en Ø-VLD dan nooit met Madame Mérule, alias Onkelinx onderhandeld?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor de feedback. Het N-VA congres heeft inderdaad veel van haar relevantie verloren sinds Bart De Wever het confederalisme dat het N-VA congres heeft uitgewerkt links laat liggen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 juni 2014 om 23:41. |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Ik vermoed dat CD&V en VLD plots beseffen dat zonder MR in de Brusselse en Waalse regering, hun plannen om N-VA buiten spel te zetten in duigen vallen.
De MR zit al 10 jaar niet in de Waalse en Brusselse regering. Wat de PS hier forceert is een oorlogsverklaring aan de MR. De CD&V en VLD beseffen zeer goed dat MR nu wel eens echt zou kunnen praten met N-VA voor een federale regering. Want welke belangen heeft de MR nu nog om front te vormen met de PS en CDH voor de federale regering? Ik vermoed dat BDW straks een telefoontje zal plegen met Reyners, en zal zeggen jij zoveel ministers en staatssecretarissen, wij zoveel en voor de CD&V en VLD de overschot. En Reynders mag premier spelen. |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |