Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2014, 09:02   #81
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Bij verstek!

Bij verstek kun je zelfs veroordeeld worden voor het parkeren voor een cinema ook al is dat dan totaal niet verboden.
Wat voor zever ben jij aan het uitkramen?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 09:34   #82
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ochottekes, de boeferkes krijgen geen vliegtuig met stoffen zeteltjes en in flight entertainement.
maar als diezelfde vliegtuigen gebruikt worden om criminelen terug naar hun land te brengen vallen de (s)linksen over elkaar om toch maar de grootste te zijn in het protesteren "tegen alle mensenrechten"
Oud 14 juni 2014, 09:51   #83
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij gratie van het volk. Welk woordje versta je niet uit dat zinnetje?
Koning der Belgen.

En u ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 11:50   #84
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dit is wat anders: "Na een vlucht van ruim negen uur zijn koning Willem-Alexander en koningin Máxima zojuist geland op Sint Maarten. Omdat het regeringsvliegtuig alleen geschikt is voor kortere vluchten en al sinds dinsdag op het eiland is, nam het koningspaar de lijnvlucht van KLM. Zoals gebruikelijk vloog de koning zelf, zodat hij aan zijn vlieguren komt voor het behouden van zijn vliegbrevet."
http://www.vorsten.nl/2013/11/12/kon...-sint-maarten/
yeah right...

Alsof ze bij KLM één of andere gast achter de stuurknuppel van een lijnvlucht vol passagiers gaan zetten, zodat die persoon aan zijn/haar vereiste vlieguren geraakt zeker. Wet een bende onverantwoordelijke idioten zijn dat daar bij KLM (als dit waar zou zijn).
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 11:58   #85
SMI94
Banneling

Standaard

Wat een ongelooflijk non-event is heel dit topic eigenlijk?

Een of ander intellectueel beperkte militair kan niet leven met het feit dat hij met een C130 naar huis moet komen, leest ergens dat de Airbus gebruikt zal worden om naar Brazilië te vliegen en trekt één of ander op niks gebaseerde conclusie over Filip die dat vliegtuig heeft opgeëist (hij is het zélf tegen die militair gaan zeggen waarschijnlijk), een rioolgazetje neemt die schitterende conclusie in grote letters over zonder énige verificatie van de feiten ('volgens een militair', en ze zijn er vanaf...) en vervolgens nemen enkele gebrainwashte, niet van intellect overlopende individuen dit artikel over op bepaalde fora om overal luid 'schande' en 'kaakslag' te gaan roepen. En elk bericht die het originele bericht tegenspreekt, wordt vakkundig genegeerd...

Wat denk je Antoon, zou het zo gegaan zijn?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 12:07   #86
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
yeah right...

Alsof ze bij KLM één of andere gast achter de stuurknuppel van een lijnvlucht vol passagiers gaan zetten, zodat die persoon aan zijn/haar vereiste vlieguren geraakt zeker. Wet een bende onverantwoordelijke idioten zijn dat daar bij KLM (als dit waar zou zijn).
Koning Willem-Alexander blijft piloot (ja, ook op uw lijnvlucht)
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 00:17   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat voor zever ben jij aan het uitkramen?
Het is niet mijn fout dat het Belgische rechtssysteem uit zever bestaat hé.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 00:37   #88
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Koning der Belgen.

En u ?
Koning der België.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_monarchie
Koning der Belgen
Plichten

Leopold was de eerste Koning der Belgen omdat zij hem zelf hun kroon hadden aangeboden. Dit heeft nog steeds gevolgen. De Koning der Belgen wordt koning bij de gratie van zijn landgenoten, niet bij de gratie Gods. De koning staat daarmee niet boven België, vandaar dat de koning spreekt over landgenoten en niet over onderdanen. De Koning der Belgen neemt de troon in bezit nadat hij de Belgen heeft beloofd dat hij de onafhankelijkheid zal handhaven.[1] Maar de troon is van de Belgen en niet van de koning in persoon, hij mag de troon gebruiken van de Belgen in ruil voor zijn eed. De koning moet aan zijn landgenoten, vertegenwoordigd in het parlement, verantwoording afleggen. De macht is namelijk van het volk en niet omgekeerd. Uiteraard moet de koning neutraal zijn, hij fungeert als een soort scheidsrechter. Hij kan geen contracten afsluiten in zijn naam, zelfs niet privé..
Oud 15 juni 2014, 00:45   #89
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
yeah right...

Hij vliegt al sinds jaren bij de KLM passagiers, hij moet een verplicht aantal vlieguren maken om z'n brevet te behouden als wel een type te mogen vliegen.
Weinig Nederlanders zullen ervan op de hoogte zijn dat ze ooit gevlogen hebben met WA aan de stuurknuppel.
Niets nieuws, al sinds jaar en dag bekend. Wordt officieel door het rijk vermeld op de website

Tijdens het beleg van Serajewo vloog hij als militair met een transportvliegtuig van de KLU op Serajewo om gewonden op te halen.
In Afrika vloog hij in z'n jonge jaren twee peridodes als bushpiloot, een of andere medische organisatie.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 15 juni 2014 om 00:45.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 00:57   #90
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
En als je dat niet gelooft maken ze u wel wat anders wijs.

Hooguit kan het zijn dat hij heeft mogen copiloot spelen. Het is niet zo dat ge het bevel moogt voeren over zo maar eender welk toestel. Wanneer een piloot welke vliegt op een 737 overstapt op een 747 zal hij eerst een pak leerstof te verwerken krijgen die handelt over een 747 en een aantal keren vluchten onder verschillende omstandigheden moeten uitvoeren in de flight simulator en daarna in een leeg toestel.

Ik had vroeger mijn brevet voor eenmotorige toestellen en hoewel ik best wel een 737 (viermotorig) veilig aan de grond zou gekregen hebben wil dat nog niet zeggen dat ik daar ook zou de besturing van in mijn handen gekregen hebben, zelfs al heb ik reeds meerdere malen dit toestel bestuurd in een flight simulator. Tenzij misschien als ik tijdens een vlucht eerst de piloot en copiloot heb overmeesterd en heb vastgeplakt met plakband aan de stewardessen.

Ik zie bv. ook nog niet een piloot van een airbus zomaar weg vliegen met een Concorde, en als je daar mogelijks aan zou twijfelen kun je je daar zelf van vergewissen via de hieronder aangeboden link

http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...80_cockpit.jpg
http://www.concordesst.com/duxford/cockpit/cockpit.html

Laatst gewijzigd door Garry : 15 juni 2014 om 01:07.
Oud 15 juni 2014, 01:00   #91
Adrian M

Standaard

Citaat:
Voor die armzalige 52 uurtjes die ge moet halen verspreid over twee jaar. Die zal hij anders ook wel kunnen halen zeker?
Hoeft er maar 26 uur op jaarbasis gevlogen te worden als gezagvoerder op een Boeing?
Wist niet dat dit zo weinig was
Oud 15 juni 2014, 01:14   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Hoeft er maar 26 uur op jaarbasis gevlogen te worden als gezagvoerder op een Boeing?
Wist niet dat dit zo weinig was
Zou ik niet kunnen zeggen maar voor mijn brevet was dat in ieder geval zo. En dan nog waren er genoeg clubleden die stonden te springen als ze met passagiers een luchtdoop mochten vliegen. Heel vroeger waren er zelfs die maar al te graag zwevers op trokken om aan hun vlieguren te geraken, hoewel ze dat van mij mogen hebben. Niets is er rotter dan zwevers op trekken. Gaat die zwever wat te hoog trekt hij de staart van je toestel de lucht in en hangt hij iets te laag trekt hij die staart naar onder. Een dergelijk cadeau mogen ze van mij houden.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 juni 2014 om 01:22.
Oud 15 juni 2014, 01:44   #93
Adrian M

Standaard

Citaat:
En als je dat niet gelooft maken ze u wel wat anders wijs.

Hooguit kan het zijn dat hij heeft mogen copiloot spelen. Het is niet zo dat ge het bevel moogt voeren over zo maar eender welk toestel. Wanneer een piloot welke vliegt op een 737 overstapt op een 747 zal hij eerst een pak leerstof te verwerken krijgen die handelt over een 747 en een aantal keren vluchten onder verschillende omstandigheden moeten uitvoeren in de flight simulator en daarna in een leeg toestel.

Ik had vroeger mijn brevet voor eenmotorige toestellen en hoewel ik best wel een 737 (viermotorig) veilig aan de grond zou gekregen hebben wil dat nog niet zeggen dat ik daar ook zou de besturing van in mijn handen gekregen hebben, zelfs al heb ik reeds meerdere malen dit toestel bestuurd in een flight simulator. Tenzij misschien als ik tijdens een vlucht eerst de piloot en copiloot heb overmeesterd en heb vastgeplakt met plakband aan de stewardessen.

Ik zie bv. ook nog niet een piloot van een airbus zomaar weg vliegen met een Concorde, en als je daar mogelijks aan zou twijfelen kun je je daar zelf van vergewissen via de hieronder aangeboden link

http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...80_cockpit.jpg
http://www.concordesst.com/duxford/cockpit/cockpit.html
Hij heeft z'n licentie om als gezagvoerder op een Boeing te mogen vliegen
Oud 15 juni 2014, 07:29   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is allemaal juist maar de luchtmacht heeft méér gelijkaardige toestellen.
De luchtmacht moet beter haar vliegtuigen onderhouden.
Hopelijk is dat net NIET het geval met het vliegtuig waar dat Flip en de zijnen misbruik van maken.
Oud 15 juni 2014, 07:34   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een ongelooflijk non-event is heel dit topic eigenlijk?

Een of ander intellectueel beperkte militair kan niet leven met het feit dat hij met een C130 naar huis moet komen, leest ergens dat de Airbus gebruikt zal worden om naar Brazilië te vliegen en trekt één of ander op niks gebaseerde conclusie over Filip die dat vliegtuig heeft opgeëist (hij is het zélf tegen die militair gaan zeggen waarschijnlijk), een rioolgazetje neemt die schitterende conclusie in grote letters over zonder énige verificatie van de feiten ('volgens een militair', en ze zijn er vanaf...) en vervolgens nemen enkele gebrainwashte, niet van intellect overlopende individuen dit artikel over op bepaalde fora om overal luid 'schande' en 'kaakslag' te gaan roepen. En elk bericht die het originele bericht tegenspreekt, wordt vakkundig genegeerd...

Wat denk je Antoon, zou het zo gegaan zijn?
Et alors?

Betaalt le roi de Belgique voor zijn vlucht zoals iedereen of maakt hij, net zoals zijn ouwe heer, om de haverklap misbruik van de luchtmacht?
Oud 15 juni 2014, 07:52   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Et alors?

Betaalt le roi de Belgique voor zijn vlucht zoals iedereen of maakt hij, net zoals zijn ouwe heer, om de haverklap misbruik van de luchtmacht?
Waarom zou hij? Hij is ons staatshoofd en heeft het recht om gebruik te maken van de luchtmacht wanneer het hem belieft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 07:59   #97
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Beste maker van dit topic,
uw vraag is volledig terecht.

Maar wat ik nog een groter probleem vind in hetzelfde genre, : Obama.

Hoeveel vliegtuigen , brommers, auto's en agenten vraagt hij niet??
Wie betaalt dat?? Wij, de Belgen, niet de Amerikanen! ;(

Is dat dan niet nog meer overbodig!!!

Ik vraag mij af wat uw profielfoto voorstelt.

Bent u ook zo'n gebrainwashte Amerika-liefehebber???

Gaat u nu beginnen klagen over dat en vliegtuigje dat 200 keer minder belastingsgeld kost dan Obama?

Antwoord mij hier eens op!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 09:42   #98
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Hij heeft z'n licentie om als gezagvoerder op een Boeing te mogen vliegen
Geloof je dat écht Adrian.

Gezagvoerder op een Boeing (en welke dan?).

Zou jij bereid zijn als passagier mee te vliegen met uw koning als 'gezagvoerder' en onze F-16 koning Filip (breek me de mond niet open) als co-piloot?

Ik pas.

Overigens is deze thread inderdaad een non event. Heb genoeg als passagier op C130 meegevlogen en wanneer die kerel in Libanon dat niet goed genoeg vindt, wel hij heeft genoeg dikke vergoedingen en andere premies getrokken: hij kan zich moeiteloos een eerste klas ticket veroorloven bij een of andere verwen-maatschappij.
Oud 15 juni 2014, 21:21   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom zou hij? Hij is ons staatshoofd en heeft het recht om gebruik te maken van de luchtmacht wanneer het hem belieft.
Is dat zo? Waar staat dat dan in de wetten? Daarnaast kan men zich de vraag stellen hoe moreel het verantwoord is een vliegtuig, schip, wagen... waarvan verwerving, onderhoud en gebruik door de gemeenschap wordt betaald, zomaar kan worden ingezet voor de grillen van een monarch.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 21:22   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dat zo?
Ja, dat is zo.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be