Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2004, 20:56   #81
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
op treinen naar het oosten te sturen.
naar het oostfront bedoelt ge..
Dat is waar, het VNV spoorde - terecht - de Vlamingen aan om de gehate bolsjewieken te gaan bevechten in het Oosten. Dit Rode Gevaar moest samen bestreden worden. Duitsland was dus, ook in deze kwestie, geen doel maar een middel om een hoger doel te bereiken.
Oud 19 september 2004, 20:57   #82
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Verbaast het je niet dat er niets over die vermeende vlaamse manifestatie staat op de site van het VB? Of zijn dat geen flaminganten meer , wie weet zijn ze ook onverdraagzaam en slinkies geworden?
--staan hier op dit forum al niet genoeg foto s???--ik geloof eerder dat u het heel moeilijk heeft gekregen ipv de initiatiefnemer zijnde v o o r p o s t--nadine neem vlug een pilleke en sluit uw ogen het zal wel overgaan...
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 20:59   #83
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
naar het oostfront bedoelt ge..
Dat is waar, het VNV spoorde - terecht - de Vlamingen aan om de gehate bolsjewieken te gaan bevechten in het Oosten. Dit Rode Gevaar moest samen bestreden worden. Duitsland was dus, ook in deze kwestie, geen doel maar een middel om een hoger doel te bereiken.
Ik spreek over de duizenden aangehouden ondergedoken joden in Vlaanderen, die aan hun einde kwamen in Polen & Duitsland. Dat soort Oosten, niet uw glorierijk slagveld. Van mij part mochten uw "alte kameraden" daar 50 jaar creperen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 19 september 2004 om 21:00.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 21:09   #84
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek over de duizenden aangehouden ondergedoken joden in Vlaanderen, die aan hun einde kwamen in Polen & Duitsland. Dat soort Oosten, niet uw glorierijk slagveld. Van mij part mochten uw "alte kameraden" daar 50 jaar creperen.
Het VNV was misschien niet dé organisatie van joodslievende mensen, maar dat is echt wel overdreven wat je zegt. Over massaal joden vergassen - ik zeg het nog eens - was er geen sprake. Trouwens wat is er mis met deportatie? Wat doet de belzieke regering met hun C130's?
Ik geef toe dat het fout was om al die joden te vergassen, maar die fout is toe te schrijven aan iemand anders..

Die fanatieke en blinde haat tegenover al wat vlaamsnationalistisch was gedurende de oorlog zorgt ervoor dat mensen zoals SDC worden afgeschilderd als nazi-monsters.. Vadertje Anciaux was 25 jaar geleden ook op de SDC herdenking. Wat is er opeens aan veranderd dat het nu ondenkbaar zou zijn? Niet het - onveranderlijke - verleden, wel de politiek context, bij ons een politiekcorrecte context.
Oud 19 september 2004, 21:13   #85
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dit doet weinig ter zake, de ene misdaad heft de andere niet op. Ik geloof niet dat de mensen in de concentratiekampen veel aan uw redenering zullen gehad hebben. De ultieme excuustruus van het VNVkamp is totale wartaal, ik geloof nog altijd dat er miljoenen mensen zijn vergast, waar het VNV in Vlaanderen een groot aandeel heeft in gehad door ze op treinen naar het oosten te sturen.
DIT IS HIER NOG EEN VAN DE WEINIGE LANDEN IN EUROPA WAAR MEN BIJ ELKE POLITIEKE STELLINGNAME TE PAS EN TE ONPAS TERUGGRIJPT NAAR WO1 EN WO2-- U MAG VOOR MIJN PART GEDENKEN WIE U WIL -ZOLANG IK DAAR MAAR GEEN LAST VAN HEB--BIJGEVOLG WAT HEBBEN HERDENKINGEN TE MAKEN MET DE HEDENDAAGSE POLITIEK--IN DIT LAND ZIJN HET NIET DE AANHANGERS VAN DE REPUBLIKEINSE GEDACHTE DIE EEN GEVAAR INHOUDEN --NOCH DE EXTREEM-RECHTSE ANDEREN --IN DIT LAND TIKKEN DE TIJDBOMMEN VAN DE ISLAMIETEN--ZIJ BESLISSEN BINNENKORT OVER ONS--DAT MAG U ONZIN NOEMEN JA OF NEE-- DIT BEELD SCHETSEN OOK MENSEN WERKZAAM BIJ DE POLITIEDIENSTEN--
Oud 19 september 2004, 21:18   #86
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
[size=7]DIT IS HIER NOG EEN VAN DE WEINIGE LANDEN IN EUROPA WAAR MEN BIJ ELKE POLITIEKE STELLINGNAME TE PAS EN TE ONPAS TERUGGRIJPT NAAR WO1 EN WO2-- U MAG VOOR MIJN PART GEDENKEN WIE U WIL -ZOLANG IK DAAR MAAR GEEN LAST VAN HEB--BIJGEVOLG WAT HEBBEN HERDENKINGEN TE MAKEN MET DE HEDENDAAGSE POLITIEK--IN DIT LAND ZIJN HET NIET DE AANHANGERS VAN DE REPUBLIKEINSE GEDACHTE DIE EEN GEVAAR INHOUDEN --NOCH DE EXTREEM-RECHTSE ANDEREN --IN DIT LAND TIKKEN DE TIJDBOMMEN VAN DE ISLAMIETEN--ZIJ BESLISSEN BINNENKORT OVER ONS--DAT MAG U ONZIN NOEMEN JA OF NEE-- DIT BEELD SCHETSEN OOK MENSEN WERKZAAM BIJ DE POLITIEDIENSTEN--[/size]
Als je het er echt wilt in rammen odinpoezeke, zou ik nog groter letters gebruiken.
Oud 19 september 2004, 21:23   #87
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als je het er echt wilt in rammen odinpoezeke, zou ik nog groter letters gebruiken.
ZIET DAT GIJ MAAR MORGEN UIT UW BED KUNT --ANDERS KUNT GE NOG EEN TIJDJE AAN DE DOP STAAN --ZEVERAAR
Oud 19 september 2004, 21:38   #88
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
--staan hier op dit forum al niet genoeg foto s???--ik geloof eerder dat u het heel moeilijk heeft gekregen ipv de initiatiefnemer zijnde v o o r p o s t--nadine neem vlug een pilleke en sluit uw ogen het zal wel overgaan...
Ik heb het niet moeilijk maar wel jullie truppen, nu dat het VB serieus afstand neemt van dat sdc gedoe, en dat zal nie overgaan met of zonder pilleken, wees gerust
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 21:39   #89
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
VTM verslag?
Goed?
'k heb het niet gezien maar als dat waar is dat ze dan maar oppassen met hun vergunningen!

ach ja... SStevaert zou zoiets noooooooooit doen....
--tja dat piano tot die verzuurde onverdraagzamen behoort kan de minst ontwikkelde in dit forum beamen--
Oud 19 september 2004, 21:39   #90
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ZIET DAT GIJ MAAR MORGEN UIT UW BED KUNT --ANDERS KUNT GE NOG EEN TIJDJE AAN DE DOP STAAN --ZEVERAAR
en dan, kan er misschien een allochtoon die job krijgen
Oud 19 september 2004, 21:41   #91
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
--tja dat piano tot die verzuurde onverdraagzamen behoort kan de [size=4]minst ontwikkelde in dit forum[/size] beamen--
eindelijk wat zelfkennis en introspectie vanwege odincontact
Oud 19 september 2004, 21:50   #92
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
eindelijk wat zelfkennis en introspectie vanwege odincontact
-- een brilleke kopen nadine --het is odinkontakt--danku

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 19 september 2004 om 21:51.
Oud 19 september 2004, 21:55   #93
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet moeilijk maar wel jullie truppen, nu dat het VB serieus afstand neemt van dat sdc gedoe, en dat zal nie overgaan met of zonder pilleken, wees gerust
--allez wat een opluchting voor u-- uw nachtrust zal weer een stuk beter zijn--(teveel pillekes nemen is niet goed voor de maag )
Oud 19 september 2004, 21:59   #94
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Welke 7de dag heb jij gezien? Ook Chakar zei dat misbruiken moeten tegengegaan worden, op dat punt waren ze het alle over eens.
Inderdaad. Als ik het me goed herinner, zei hij dat de (groot)ouders de kans moeten hebben om naar hier te komen, zonder daarom te leven van onze sociale zekerheid, namelijk omdat de kinderen zelf de kosten van hun verblijf hier dan moeten betalen.
Een goeie optie vind ik dat, overigens.
Oud 19 september 2004, 22:00   #95
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
--het drama bij de cd&v-nva is namelijk het feit dat in deze standenpartij de vlaamse vleugel steeds wordt geofferd op het altaar van la patrie--aan vlaanderen veel beloven maar achteraf komt er nooit veel van in huis--nochtans zitten bij u vele oprechte mensen die zelfs lid waren van oa protea (de vlaams -zuidafrikaanse pro-apartheidslobby) --als ik u was zou ik niet zo van stapel lopen doch ik zou eerst wat info inwinnen-- achteraf iets moeten toegeven is maar zielig --
onnozele zwans, wat heeft dat nu met die SDC-herdenking te maken??? Of denkt u soms dat ik fans van het apartheidsregime ga verdedigen wanneer het CD&V of NVA'ers zijn, dan vergist u zich schromelijk???
Pietje wees erop dat Wolf naar een herdenking is geweest van een collaborateur die naïeve snotapen naar het Oostfront stuurde, en het "argument" van Wolf daarop dat hij zijn moind neit opdendoet over de Franstalige collaborateurs doet derhalve helemaal niet ter zake...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 19 september 2004 om 22:00.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 22:13   #96
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
--allez wat een opluchting voor u-- uw nachtrust zal weer een stuk beter zijn--(teveel pillekes nemen is niet goed voor de maag )
hebt ge dat van den Dolf geleerd? Die moest zijn dagelijkse portie wel inslikken 8)
Oud 19 september 2004, 22:14   #97
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
-- een brilleke kopen nadine --het is odinkontakt--danku
die dus:
[size=4]minst ontwikkelde in dit forum[/size]
Oud 19 september 2004, 22:18   #98
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Het VNV was misschien niet dé organisatie van joodslievende mensen, maar dat is echt wel overdreven wat je zegt. Over massaal joden vergassen - ik zeg het nog eens - was er geen sprake. Trouwens wat is er mis met deportatie? Wat doet de belzieke regering met hun C130's?
Ik geef toe dat het fout was om al die joden te vergassen, maar die fout is toe te schrijven aan iemand anders..

Die fanatieke en blinde haat tegenover al wat vlaamsnationalistisch was gedurende de oorlog zorgt ervoor dat mensen zoals SDC worden afgeschilderd als nazi-monsters.. Vadertje Anciaux was 25 jaar geleden ook op de SDC herdenking. Wat is er opeens aan veranderd dat het nu ondenkbaar zou zijn? Niet het - onveranderlijke - verleden, wel de politiek context, bij ons een politiekcorrecte context.
Het zijn niet alleen de monsters die de het gas lieten ontsnappen, ook de bureaucratie, zoals Eichmann en de collaboratiediensten hebben evengrote schuld. Zonder de actieve hulp van het VNV zouden de Duitsers een pak minder Joden de trein opgezet hebben. Dit valt onmiddelijk op te maken uit de cijfers tussen Antwerpen en Brussel, waar in A'pen het aantal gevoelig hoger lag (onderzoek door Boone).

Ik heb helemaal niets tegen vlaamsnationalisten, ik haat het VNV vanwege hun Jodenobsessie en hun vrijwilligers in bv. Breendonk. Het VNV is inherent schuldig aan het vergassen en mechanisch uitroeien van een geheel volk, de collaboratiebewegingen zijn even schuldig als de SS.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 19 september 2004 om 22:19.
Oud 19 september 2004, 22:21   #99
Praetorian

Standaard

Citaat:
DIT IS HIER NOG EEN VAN DE WEINIGE LANDEN IN EUROPA WAAR MEN BIJ ELKE POLITIEKE STELLINGNAME TE PAS EN TE ONPAS TERUGGRIJPT NAAR WO1 EN WO2-- U MAG VOOR MIJN PART GEDENKEN WIE U WIL -ZOLANG IK DAAR MAAR GEEN LAST VAN HEB--BIJGEVOLG WAT HEBBEN HERDENKINGEN TE MAKEN MET DE HEDENDAAGSE POLITIEK--IN DIT LAND ZIJN HET NIET DE AANHANGERS VAN DE REPUBLIKEINSE GEDACHTE DIE EEN GEVAAR INHOUDEN --NOCH DE EXTREEM-RECHTSE ANDEREN --IN DIT LAND TIKKEN DE TIJDBOMMEN VAN DE ISLAMIETEN--ZIJ BESLISSEN BINNENKORT OVER ONS--DAT MAG U ONZIN NOEMEN JA OF NEE-- DIT BEELD SCHETSEN OOK MENSEN WERKZAAM BIJ DE POLITIEDIENSTEN--
En ik hoop dat een God SDC en zijn ideologische aanhangers eeuwig zal straffen. Maar in dit leven zal ik mensen zoals u het leven zeer zuur maken, wees daar maar gerust op. Ik hoef mij niet te beroepen op democratie of multiculturaliteit, maar gewoon op de 6 miljoen Joden.

En als dan toch het verleden moet rusten, waarom dan een SDCmeeting houden of hem eren als een massamoordenaar? U zoekt zelf de problemen op.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 19 september 2004 om 22:23.
Oud 20 september 2004, 05:47   #100
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
onnozele zwans, wat heeft dat nu met die SDC-herdenking te maken??? Of denkt u soms dat ik fans van het apartheidsregime ga verdedigen wanneer het CD&V of NVA'ers zijn, dan vergist u zich schromelijk???
Pietje wees erop dat Wolf naar een herdenking is geweest van een collaborateur die naïeve snotapen naar het Oostfront stuurde, en het "argument" van Wolf daarop dat hij zijn moind neit opdendoet over de Franstalige collaborateurs doet derhalve helemaal niet ter zake...
-- ook zeker weer iets te ver gegaan voor het geacht cd&v-nva lid????er zijn zo van die zaakjes die ook beter worden verzwegen bij de cd&v-nva he seba...

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 20 september 2004 om 06:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be