Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2014, 22:22   #81
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
In Thailand ga je sowieso moeten huren, buitenlanders mogen daar niks kopen .. en met 50€ moet je enkel naar de locale winkeltjes en de 7-11 gaan, de supermarkt is daar doorgaans niet zo super goedkoop meer ..
Ik ben daar in totaal een 4tal maanden geweest.
Kijk eens op tripadvisor bij eco resort in Chiang Mai.

Een Olympisch zwembad in een ecologisch resort vol tuinpersoneel, onbeperkt supersnel internet, een 2persoonskamer die elke dag wordt gepoetst, gratis ontbijt. Om nog maar te zwijgen van de Zweedse schonen die in hun kontveter het zwembad verkennen.

Kostprijs? 380 baht sir. 9 euro per dag. En als je een hele week blijft maken ze er 7 van. Dat noem ik niet huren

Wie in België 1000 euro/maand pensioen trekt is een armoedzaaier.
Maar ga er mee naar Thailand en je bent een multimiljonair

Ik werk wel via internet, terwijl de doorsnee kotstudent meer betaalt voor een krot met schimmel op de muren dan wat ik betaal voor een sterrenhotel

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 juli 2014 om 22:25.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 22:26   #82
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Uw "opbrengst" zit waarschijnlijk onder de inflatie.

ik heb niet eens een spaarboekje lol

maar stel: een woonst van 12 0000€ die je aan 500€ per maand verhuurt -> is tenslotte 'maar' 5% op jaarbasis hé, waar je dan ook nog eens 20 jaar voor afgedragen hebt, trek daar de kosten van de problemen allerhande met huurders af, en je zit mss. zelfs onder de inflatie ..

Laatst gewijzigd door bembem : 6 juli 2014 om 22:28.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 22:29   #83
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Op wat wacht je dan?
Tot de huizen gratis gaan weggegeven worden?
En ondertussen ga je geld verbrassen door te huren?
15000€ per jaar verliezen op een woning of voor 10000€ hetzelfde huren geeft wel 5000€ extra op het einde van het jaar.
Ondertussen geen kadastraal inkomen belasting - geen onkosten aan de woning - geen intresten aan één of andere bank en dan vergeet ik nog een reeks kleine en/of grote onkosten.

Ik ben van mening dat de prijs van woningen de volgende jaren flink onder druk gaan komen te staan.
Iedereen weet dat de prijzen van huizen worden bepaald door wat de mensen kunnen betalen en niet door de effectieve waarde van het huis zelf.

Rente ging naar beneden - huizen werden duurder.
Woonbonus werd in het leven geroepen - huizen werden duurder.
Het loon van de mensen ging in de hoogte - huizen werden duurder.
Vervoer was goedkoop - huizen op het platteland werden duurder...

Vergelijk nu met vandaag.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 22:30   #84
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Een Olympisch zwembad in een ecologisch resort vol tuinpersoneel, onbeperkt supersnel internet, een 2persoonskamer die elke dag wordt gepoetst, gratis ontbijt. Om nog maar te zwijgen van de Zweedse schonen die in hun kontveter het zwembad verkennen.

Kostprijs? 380 baht sir. 9 euro per dag. En als je een hele week blijft maken ze er 7 van. Dat noem ik niet huren

Wie in België 1000 euro/maand pensioen trekt is een armoedzaaier.
Maar ga er mee naar Thailand en je bent een multimiljonair

Ik werk wel via internet, terwijl de doorsnee kotstudent meer betaalt voor een krot met schimmel op de muren dan wat ik betaal voor een sterrenhotel

7€ per dag full pension, niet slecht indeed .. ik denk er ook sterk aan van met de tijd naar Thailand te verhuizen ..

Laatst gewijzigd door bembem : 6 juli 2014 om 22:31.
Oud 6 juli 2014, 22:59   #85
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
7€ per dag full pension, niet slecht indeed .. ik denk er ook sterk aan van met de tijd naar Thailand te verhuizen ..
Ben 3 jaar geleden afgestudeerd en de wereld gaan rondreizen. Met casual jobs in Australië en optioneel een inkomen met poker op internet (als ik daar tijd voor maak) heb ik nu 3 jaar later geen verlies, en nog genoeg spaarrekening om 2 jaar in Azië verder te gaan. Neem nu dat ik daar halftijds zou werken als leraar terwijl ik verblijf in zo'n resort van 7 euro, dan houd ik er een pak betere levenskwaliteit op na dan hier in België waar de staat mensen besteelt. Waar een mens 20 jaar lang keihard moet werken om een huis afbetaald te hebben.

Men moet zich afvragen wat het woord "rijkdom" eigenlijk betekent.
Belgen vinden dat iemand die 2000 euro netto per maand verdient, het mooi voor elkaar heeft. Met de explosie van huurprijzen en winkelwaren etc durf ik te betwijfelen of die er beter voor staan dan iemand die het slim aanpakt in Azië

Voor mij is rijkdom iemands vermogen om te sparen, terwijl hij een fatsoenlijke levenskwaliteit heeft.
Het vermogen om te sparen heeft tegenwoordig bijna niemand meer, en voor het geld dat je spaart krijg je in België weinig waarde.
Oud 6 juli 2014, 23:08   #86
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben 3 jaar geleden afgestudeerd en de wereld gaan rondreizen. Met casual jobs in Australië en optioneel een inkomen met poker op internet (als ik daar tijd voor maak) heb ik nu 3 jaar later geen verlies, en nog genoeg spaarrekening om 2 jaar in Azië verder te gaan. Neem nu dat ik daar halftijds zou werken als leraar terwijl ik verblijf in zo'n resort van 7 euro, dan houd ik er een pak betere levenskwaliteit op na dan hier in België waar de staat mensen besteelt. Waar een mens 20 jaar lang keihard moet werken om een huis afbetaald te hebben.

Men moet zich afvragen wat het woord "rijkdom" eigenlijk betekent.
Belgen vinden dat iemand die 2000 euro netto per maand verdient, het mooi voor elkaar heeft. Met de explosie van huurprijzen en winkelwaren etc durf ik te betwijfelen of die er beter voor staan dan iemand die het slim aanpakt in Azië

Voor mij is rijkdom iemands vermogen om te sparen, terwijl hij een fatsoenlijke levenskwaliteit heeft.
Het vermogen om te sparen heeft tegenwoordig bijna niemand meer, en voor het geld dat je spaart krijg je in België weinig waarde.

de fout die ze hier nogal eens maken is vanaf dat ze een wat degelijke job hebben, zich halsoverkop een jarenlange woonlening op de hals halen, onder het mom van anders is het "weggegooid geld" .. nope, het is beter van eerst te sparen en dan te kopen ipv. in zee te gaan met malafide banken in die zin dat ze je een duur product aansmeren waar jij voor moet afdokken gedurende x aantal jaar, en als het mis gaat zijn zij weg met je poen (en huis).. maar ja, de Belg heeft dan ook niet voor niets een baksteen in de maag ..

maar ja, ik heb lenen altijd griezelig gevonden

Laatst gewijzigd door bembem : 6 juli 2014 om 23:18.
Oud 6 juli 2014, 23:22   #87
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
de fout die ze hier nogal eens maken is vanaf dat ze een wat degelijke job hebben, zich halsoverkop een jarenlange woonlening op de hals halen, onder de mom van anders is het "weggegooid geld" .. nope, het is beter van eerst te sparen en dan te kopen ipv. in zee te gaan met malafide banken in die zin dat ze je een duur product aansmeren waar jij voor moet afdokken gedurende x aantal jaar, en als het mis gaat zijn zij weg met je poen (en huis).. maar ja, de Belg heeft dan ook niet voor niets een baksteen in de maag ..
De halve wereld weet intussen dat overheden, justitie en politiek gewoon marionetjes zijn van de banksector die het beleid uitzet.
De banksector bewijst keer op keer dat ze voor geen haar te vertrouwen zijn, en op basis van wat je hierboven schrijft is het ook duidelijk dat banken er belang bij hebben dat mensen hun huur niet kunnen betalen. Zo kunnen ze immers met je huis en je geld gaan lopen.

Met een regering Di Rupo II is dat het scenario waar heel veel Belgen op afstevenen, en het is omdat men dat beseft dat zo velen N-VA stemmen.
Maar de key decision makers in dit land (lees:banksector) wilt daar niet van weten. De boel moet en zal failliet gaan, en er zal dus geen federale regering komen met N-VA erin.
De EU is de baas over de landsgrenzen, niet onze eigen regering. Hoe meer zielen hoe meer werkloosheid, hoe meer faillissementen en hoe meer vreugd bij de bank

Mij niet gelaten, maar verwacht niet dat ik in dit land aan een toekomst werk.
Mensen verklaren me gek omdat ik hier een masterdiploma heb, maar ik zie het anders
Oud 6 juli 2014, 23:43   #88
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de fout die ze hier nogal eens maken is vanaf dat ze een wat degelijke job hebben, zich halsoverkop een jarenlange woonlening op de hals halen, onder het mom van anders is het "weggegooid geld" ..
Dat is ook zo...

Té moeilijk om het te begrijpen soms....

Citaat:
nope, het is beter van eerst te sparen en dan te kopen ipv. in zee te gaan met malafide banken in die zin dat ze je een duur product aansmeren waar jij voor moet afdokken gedurende x aantal jaar, en als het mis gaat zijn zij weg met je poen (en huis).. maar ja, de Belg heeft dan ook niet voor niets een baksteen in de maag ..
Zozo,en waar ga jij dan wonen in die tussentijd tussen sparen én kopen...

Laat me raden,een tentje,hotel mama,of een sociale woning....

De eerste twee zijn gratis,het derde is weggegooid geld...

En denk jij echt dat je na een aantal jaren sparen een huis kan kopen zonder eerst bij een bank een lening te moeten afsluiten...

Citaat:
maar ja, ik heb lenen altijd griezelig gevonden
Toch voor diegenen waar arbeiden niet bovenaan in hun woordenschat te vinden is...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 00:12   #89
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

l

Ik heb die site eens bekeken van het hotel, maar voor de prijs van circa 9 euro heb je maar een Shared room with shared bathroom voor.

Een prive kamer heb je voor ong 38 euro '' wat natuurlijk nog vrij weinig is''
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 00:12   #90
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is ook zo...

Té moeilijk om het te begrijpen soms....

Zozo,en waar ga jij dan wonen in die tussentijd tussen sparen én kopen...

Laat me raden,een tentje,hotel mama,of een sociale woning....

De eerste twee zijn gratis,het derde is weggegooid geld...

En denk jij echt dat je na een aantal jaren sparen een huis kan kopen zonder eerst bij een bank een lening te moeten afsluiten...

Toch voor diegenen waar arbeiden niet bovenaan in hun woordenschat te vinden is...

mijn betrachting is dan ook niet van te kopen, maar moest ik dat willen dan zou ik eerst sparen en dan pas kopen!

het huren van een sociale woning vind ik niet direct weggegooid geld, tenslotte betaal je voor tijdelijk onderdak, net zoals niet iedereen een vakantiehuisje gaat kopen omdat ie anders maar het hotel sponsort ..
Oud 7 juli 2014, 00:14   #91
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Ik heb die site eens bekeken van het hotel, maar voor de prijs van circa 9 euro heb je maar een Shared room with shared bathroom voor.

ah ok, dat is al wat realistischer ..
Oud 7 juli 2014, 00:30   #92
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mijn betrachting is dan ook niet van te kopen, maar moest ik dat willen dan zou ik eerst sparen en dan pas kopen!
Mijn punt is,waar ga jij in die tussentijd dan wel wonen...

Citaat:

het huren van een sociale woning vind ik niet direct weggegooid geld, tenslotte betaal je voor tijdelijk onderdak, net zoals niet iedereen een vakantiehuisje gaat kopen omdat ie anders maar het hotel sponsort ..

Eigenaardige stelling....

Bespeur ik hier enige laksheid...

Wat dacht je van eerst een klein appartement te kopen waarbij je uiteraard via je lening je eigendom terugbetaald..

Om later een een driegevel woning te bouwen met het geld dat je ondanks je lening toch nog hebt gespaard ,en waarbij je appartement een waarborg op je lening vormt...

Om tot de conclusie te komen dat je huidige huurster van jou appartement eigenlijk jou lening op je driegevelwoning momenteel aan het afbetalen is...

Zo ver nog nooit nagedacht zeker...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 00:37   #93
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht

Die 38 dat is een ander type kamer. Badkamer inclusief, maar de goedkopere kamers hebben kwaliteitsdouches aan het uiteinde van de gang die eigenlijk beter zijn. Ik heb er foto's van moest het u interesseren.

Achter het Olympisch zwembad is een gang vol kamers met 2 bedden en het zijn die die 7 euro kosten. Alles in marmer en met airco
In principe een gedeelde kamer maar die zijn altijd vrij omdat het er zo veel zijn.
Prijs is wel degelijk 380 baht/ 9 euro. Ik heb er 6 weken in gewoond

Stuur een mailtje naar de receptie als je wilt.
Die 38 is trouwens zwaar beinvloed door fees van online operatoren. Aan de receptie kost het een pak minder

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 juli 2014 om 00:44.
Oud 7 juli 2014, 00:38   #94
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn punt is,waar ga jij in die tussentijd dan wel wonen...
in een huurwoning tchen ..

Citaat:
Eigenaardige stelling....

Bespeur ik hier enige laksheid...

Wat dacht je van eerst een klein appartement te kopen waarbij je uiteraard via je lening je eigendom terugbetaald..

Om later een een driegevel woning te bouwen met het geld dat je ondanks je lening toch nog hebt gespaard ,en waarbij je appartement een waarborg op je lening vormt...

Om tot de conclusie te komen dat je huidige huurster van jou appartement eigenlijk jou lening op je driegevelwoning momenteel aan het afbetalen is...

Zo ver nog nooit nagedacht zeker...

ik ga er gewoon van uit dat als ik naar de bakker ga, ik ook mijn brood in 1 keer koop en niet op afbetaling, uit principe en omdat ik niet graag risico's neem en geen baksteen in m'n maag heb, en dat zou ook zo zijn als ik goede werkzekerheid had ..
Oud 7 juli 2014, 00:42   #95
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 38 dat is een ander type kamer.
Achter het Olympisch zwembad is een gang vol kamers met 2 bedden.
In principe een gedeelde kamer maar die zijn altijd vrij omdat het er zo veel zijn.
Prijs is wel degelijk 380 baht. Ik heb er 6 weken in gewoond

niet slecht indeed ..
Oud 7 juli 2014, 00:42   #96
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat jij niet getrouwd bent
Al 20 jaar. Met de man met wie ik samen een lening ben aangegaan om ons eerste huis te kopen!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 00:47   #97
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
hypotheek kan je verzetten, heb ik ook gedaan bij mijn verhuis.
Klopt. Wij hebben ook de lening van ons eerste huis overgedragen naar ons volgende huis. Dat was fiscaal interessanter dan de lening vervroegd af te betalen.
Oud 7 juli 2014, 00:48   #98
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat een onzin.
Vandaag nog een advertentie gezien bij een uitzendkantoor in Tongeren.

Gezocht: Full time podiumbouwer
fisiek zwaar werk
loon 9,** euro bruto per uur.

De eurocentjes na de komma weet ik niet meer - als het belangrijk is wil ik morgen nog wel eens gaan kijken.
Vind gij dat goed betaald of wat bedoeld ge daarmee ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 00:52   #99
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik stel alles in het werk om een inkomen te behalen via internet. Geen vervoerskosten en je bent niet gebonden aan een land/locatie/belastingsbeleid
Hoe kun je nu als manueel therapeut je kost verdienen via internet???
Oud 7 juli 2014, 00:57   #100
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Hoe kun je nu als manueel therapeut je kost verdienen via internet???
Ik ben wel afgestudeerd als manueel therapeut, maar ik werk (nog?) niet met dat diploma.
Ben 3 jaar geleden afgestudeerd, en sinds toen amper 3 maanden in België geweest
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be