Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 10 juli 2014, 01:36   #81
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Nagel op de kop van Leon!
SDX is offline  
Oud 10 juli 2014, 08:46   #82
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Mja, maar waren ze Afghanistan niet binnen gevallen, was het land een vrijhaven voor terroristen gebleven.
De volledige controle over het hele land zullen ze nooit meer verwerven. Daarbovenop is de hele wereld meer gepolariseerd. Zelfs de Russen en Chinezen trekken nu aan hetzelfde zeel als het over de militante islam gaat. De Amerikaanse onoverwinnelijkheidsstatus kan overigens enkel in de ogen van mensen als Kunoichi aangetast zijn.
Geen zinnig mens ter wereld kan eraan twijfelen dat mocht het er écht ooit om spannen, er geen steen overeind zou blijven van het Kalifaat, zelfs al reikt het van Pakistan tot Marokko.
Ik zie dat niet zo optimistisch.

1. Afghanistan: het land is misschien niet zo een vrijhaven voor terroristen als voor 2001, maar het terrorisme, extremisme en Islamisme tieren er nog welig, vaak nog weliger dan voor de inval van Broeder Yankee. De formele controle over het land hebben ze niet eens nodig, zo als het nu is, is hun invloed veel intensiever geworden. Het is daar complete anarchie, hetgeen een waar geschenk is voor groeperingen als de Taliban.
2. Onoverwinnelijkheidsstatus: het zijn niet enkel vrome moslims zoals Kunoichi die ervan overtuigd zijn dat de Yankee niet meer onoverwinnelijk is. De mythe van de onoverwinnelijke Yankee is op zijn allerlaatst na de Viëtnamoorlog doorprikt geworden, en voor wie dan nog stug volhield, moeten Afghanistan en Irak wel een sluitend bewijs daarvoor zijn.
3. Rusland en China: ik zou er niet zo overtuigd zijn dat Rusland en China aan één strik trekken met de Yankees, en dat wel om twee redenen. Ten eerste spelen de Yankees constant vuile verdeel- en heersspelletjes om hun hegemonie in de wereld te proberen te vestigen, en dat vaak lijnrecht tegen alle belangen van Rusland en China in. Ten tweede kan ik me voorstellen dat Rusland en China wel hun eigen politiek zullen vervolgen om niet al te veel problemen met een kalifaat te hebben. Daar hebben ze de Yankees niet voor nodig. Ik denk bijvoorbeeld aan een verdieping van de onderlinge relaties tussen de BRIC-landen.
Lof der Zotheid is offline  
Oud 10 juli 2014, 09:59   #83
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht

1. Afghanistan: het land is misschien niet zo een vrijhaven voor terroristen als voor 2001, maar het terrorisme, extremisme en Islamisme tieren er nog welig, vaak nog weliger dan voor de inval van Broeder Yankee. De formele controle over het land hebben ze niet eens nodig, zo als het nu is, is hun invloed veel intensiever geworden. Het is daar complete anarchie, hetgeen een waar geschenk is voor groeperingen als de Taliban.
2. Onoverwinnelijkheidsstatus: het zijn niet enkel vrome moslims zoals Kunoichi die ervan overtuigd zijn dat de Yankee niet meer onoverwinnelijk is. De mythe van de onoverwinnelijke Yankee is op zijn allerlaatst na de Viëtnamoorlog doorprikt geworden, en voor wie dan nog stug volhield, moeten Afghanistan en Irak wel een sluitend bewijs daarvoor zijn.
3. Rusland en China: ik zou er niet zo overtuigd zijn dat Rusland en China aan één strik trekken met de Yankees, en dat wel om twee redenen. Ten eerste spelen de Yankees constant vuile verdeel- en heersspelletjes om hun hegemonie in de wereld te proberen te vestigen, en dat vaak lijnrecht tegen alle belangen van Rusland en China in. Ten tweede kan ik me voorstellen dat Rusland en China wel hun eigen politiek zullen vervolgen om niet al te veel problemen met een kalifaat te hebben. Daar hebben ze de Yankees niet voor nodig. Ik denk bijvoorbeeld aan een verdieping van de onderlinge relaties tussen de BRIC-landen.
Zowel Rusland als China hebben te maken metmoslimterrorisme.
Oud 10 juli 2014, 13:37   #84
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zowel Rusland als China hebben te maken metmoslimterrorisme.
Natuurlijk. Maar dat betekent toch niet dat ze ineens gaan samenspannen met de yankees die keer op keer bewezen hebben notoir onbetrouwbaar te zijn. Temeer dat diezelfde yankees het moslimterrorisme heel goed kunnen ondersteunen als het hen te pas komt. Men verwijze naar Libië, Syrië, Irak en Afghanistan.

Nee, dan denk ik eerder dat een verdieping van de relaties tussen de BRIC-landen een acceptabelere oplossing voor Rusland en China zou zijn.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 10 juli 2014 om 13:39.
Oud 12 juli 2014, 09:29   #85
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Allemaal goed en wel om dit op de achterlijke moslims te steken, maar degenen die Irak in 2003 binnenvielen en het land totaal destabiliseerden waren geen moslims. En degene die allerlei terroristen steunden in Syrië (vanwaar ISIS oprukte richting Irak) en voordien in de jaren 80 in Afghanistan waren ook niet allemaal moslims. Het is de walgelijk cynische politiek van de VS die voor dit alles verantwoordelijk is.
tomm is offline  
Oud 12 juli 2014, 09:36   #86
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht

Rusland heeft als enige land naast Iran Irak militair ondersteund, Rusland wil absoluut geen "kalifaat", en China evenmin. Rusland steunt seculiere regimes zoals in Syrië, en is allergisch aan moslimbroeders, en allerlei andere extremisten die ze ook in eigen land bekampen met alle middelen.

http://www.youtube.com/watch?v=-S1ZfjZmjgA

De VS spelen zoals altijd een vuil spel in de regio.
tomm is offline  
Oud 12 juli 2014, 12:26   #87
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland wil absoluut geen "kalifaat", en China evenmin.
De beslissing ligt niet bij hen.
Islamitisch Verzet is offline  
Oud 12 juli 2014, 21:07   #88
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamitisch Verzet Bekijk bericht
Nee, maar ze zullen de Arabische en islamitische leiders steunen en bewapenen die zich tegen deze extremisten verzetten, zoals Assad. Dankzij Russische steun hebben jullie extremisten hem niet kunnen verdrijven. In eigen land zullen ze keihard optreden tegen deze extremisten, en hen tot vele jaren werkkamp in Noord-Siberië veroordelen, doen ze nu al.
Ook Egypte rekent genadeloos af met islam-fundamentalisten.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juli 2014 om 21:07.
tomm is offline  
Oud 12 juli 2014, 21:54   #89
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij wie dan wel? Insjallah?
Piero is offline  
Oud 13 juli 2014, 12:54   #90
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nagel op de kop van Leon!
Dat mag je wel zeggen, maar blijkbaar doen niet alle forummers de moeite om dit te lezen !
alice is offline  
Oud 13 juli 2014, 15:47   #91
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mag je wel zeggen, maar blijkbaar doen niet alle forummers de moeite om dit te lezen !
Oh jawel, maar is toch al oud nieuws niet?
Donar is offline  
Oud 13 juli 2014, 17:21   #92
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Zou het geen goed idee zijn om twee aparte werelden te creëren voor moslims en niet-moslims?

Noord-Afrika tot de 10de breedtegraad + geheel Somalië, het Arabisch schiereiland, het Midden-Oosten, Turkije, de stan-staten, Bangladesh, Indonesië en nog een aantal kleinere gebieden kunnen een afgesloten islamitische wereld vormen en de rest is de leefwereld voor niet-moslims.

Moslims zullen nooit overweg kunnen met niet-moslims, want beiden hebben tegenstrijdige denkbeelden: moslims zijn tegen vooruitgang, vrijheid en ontwikkeling, ze kiezen voor de koran als leidmiddel en de eeuwenoude sharia als wetgeving. Niet-moslims zijn voor vooruitgang, vrijheid en ontwikkeling, we kiezen voor wetenschap en moderne rechtspraak.

Als ik zeg afgesloten bedoel ik dat ook letterlijk: Afgebakend met ondoordringbare hekwerken onder hoogspanning, prikkeldraad, militaire bewaking, diepe grachten, enz. en uiteraard geen onderlinge verbindingen met vliegtuigen, treinen, auto's of wat dan ook. Apart internet voor beide werelden zodat er geen e-mails of andere digitale informatie kan worden uitgewisseld (als moslims al internet willen uiteraard). Hoe minder we van elkaar afweten, hoe beter (en veiliger).

Ik weet dat het drastische maatregelen zijn maar volgens mij is er geen andere mogelijkheid om een Derde Wereldoorlog tegen te gaan.

Laatst gewijzigd door N-VA : 13 juli 2014 om 17:22.
N-VA is offline  
Oud 21 juli 2014, 17:16   #93
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Allemaal goed en wel om dit op de achterlijke moslims te steken, maar degenen die Irak in 2003 binnenvielen en het land totaal destabiliseerden waren geen moslims. En degene die allerlei terroristen steunden in Syrië (vanwaar ISIS oprukte richting Irak) en voordien in de jaren 80 in Afghanistan waren ook niet allemaal moslims. Het is de walgelijk cynische politiek van de VS die voor dit alles verantwoordelijk is.
Ik ontken niet dat het westen grote fouten heeft gemaakt in het MO.
Oud 22 juli 2014, 09:38   #94
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Waarover hebben we het eigenlijk.
één raket van ISIS op Israël en de joden blazen heel ISIS op een paar dagen volkomen naar de filistijnen.
Pericles is offline  
Oud 22 juli 2014, 09:55   #95
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
één raket van ISIS op Israël en de joden blazen heel ISIS op een paar dagen volkomen naar de filistijnen.
ISIS werd opgericht na de invasie van de VS, ondertussen werd ISIS al compleet uitgeroeid, naar schatting geen enkel oorspronkelijk lid is nog in leven. Israël kan de grootste groepen wel aanvallen maar niet de individuen, momenteel is ISIS niet kapot te krijgen.
Doge is offline  
Oud 22 juli 2014, 13:28   #96
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
ISIS werd opgericht na de invasie van de VS
Fout, het werd in 2000 reeds opgericht.
Oud 22 juli 2014, 13:31   #97
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep.
Oud 22 juli 2014, 14:03   #98
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
IS heeft al meerdere raketten richting Israël afgevuurd, en heeft het soldaten en inwoners gedood. En IS blijft mooi verder uitbreiden.
Oud 22 juli 2014, 14:09   #99
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IS heeft al meerdere raketten richting Israël afgevuurd, en heeft het soldaten en inwoners gedood. En IS blijft mooi verder uitbreiden.
IS is geen partij voor Israël, niemand maakt daar ook maar een schijn van kans tegen Israël, zelfs allemaal tegelijk niet.
Pericles is offline  
Oud 22 juli 2014, 14:35   #100
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Bron? Of zijn Hamas en IS ineens hetzelfde geworden? Dat wordt stilaan verwarrend ginder.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be