Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2014, 21:32   #81
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Daarvoor was de uitslag net niet goed genoeg hé.
En als de OVLD en CD&V al openlijk voor de verkiezingen openlijk njet zeggen, hoe ga je dan een 2/3 halen?
Zou die five minutes of fame en daarna 5 lange jaren in de oppositie dan een goede zaak geweest zijn?
Beantwoordt zelfs eens jouw eigen vragen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 21:49   #82
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Is dat een vraag?
Oud 28 augustus 2014, 22:01   #83
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hm, ik heb eens naar een uiteenzetting van Francken geweest over de migratiewetten die er door zijn geraakt mede dankzij de N-VA. Ik volg hem wel.

Maar daar gaat het niet over, ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe hard er werd gereageerd vorig jaar op het fameuze interview van Bracke waar hij zei dat het sociaal-economische eerst zal komen en dat een staatshervorming niet voor direct is. Nadien werd er bij hoog en laag beweerd dat een N-VA-congres nooit zou instemmen met regeringsdeelname zonder een staatshervorming, dat men dan liever in de oppositie ging. Ik heb het dan nog niet over 2007 waarin Reynders werd weggehoond door iedereen met ook maar enige affiniteit met de Vlaamse zaak toen hij zei dat een regering zonder PS al een staatshervorming op zich is.

Maar De Wever zegt 1 woord en alles is weer vergeten. Als deze regering er komt, zal het N-VA-congres instemmen met een regeringsdeelname zonder staatshervorming. Zal men op alle N-VA-banken juichen dat een regering zonder PS een staatshervorming op zich is.

Neen, sorry, maar zoveel inconsequentie kan ik niet begrijpen.

Ik durf er zelfs op rekenen dat op datzelfde congres onze schoofzak wild van enthousiasme de polonaise zal inzetten en leiding geven doorheen heel de zaal. Uitzinnig van vreugde, wild molenwiekend met de armen en iedereen meesleuren van zijn stoel.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:12   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Toch niet.

en dan eerst nog oprichten, postjes uitdelen, budget voorzien,... Het kan nog decennia duren vooraleer ze daar aan toe komen. Er loopt nog ergens een geschil bij het Grondwettelijk Hof ook.
Ik ben héél blij dat je het ook snapt. Nu toch. Toen het bij de vorige formatie aan bod kwam zat je wel bij diegenen die moord en brand zaten te roepen en de verdoemenis voorspelden.

Citaat:
MR is de enige die daar mordicus tegen is. Een beperking tot twee jaar + opleidingstermijn zou voor Vlaanderen amper gevolgen hebben, behalve voor een troep islamitische vrouwen die toch niet willen werken. CD&V zou dat probleemloos slikken, mits enkele schijncompensaties om ACV rustig te houden. Aan Waalse kant zou de beperking een echte ramp zijn, en MR serieus wat stemmen kosten. Twee democratieën, weet je wel.
Dat zit je uit je duim te zuigen. CD&V is absoluut tegen die beperking en was daar duidelijk over. Zoiets passeert in geen 100 jaar bij een partij die het ACW wil vertegenwoordigen.
Dus niks flutverhaal van twee democratieën.

Citaat:
Aangezien de standpunten van N-VA ergens tussen die van CD&V en Ø-VLD liggen, betekent dat een grote overwinning voor N-VA. En de grootste overwinning is dat we van keizer Johan Vandelanotte en kroonprins John Crombez af zijn. En van kwade heks Monica natuurlijk, al heeft die niet veel verkeerd gedaan, wegens niet veel gedaan.
De economische en sociale standpunten van n-va liggen inderdaad tussen die van o-vld en cd&v. Onmiskenbaar. Hetgeen n-va definieert (eigenlijk : definieerde...) is haar communautaire scherpslijperij en wat men in 2010 nog noemde : "het been stijfhouden".

Ondertussen schiet er van die stijve kramp reflex niets meer over en kieperde de partaai zelf haar communautair programma in de vuilbak na een -prachtig- congres over confederalisme. Het was niet alleen de geboorte van dat begrip dat tot dan toe gehuld was in nevelen maar tevens was het een staatsbegrafenis. Nu lonkt het echte werk, samen met de andere grote jongens.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 22:59   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik durf er zelfs op rekenen dat op datzelfde congres onze schoofzak wild van enthousiasme de polonaise zal inzetten en leiding geven doorheen heel de zaal. Uitzinnig van vreugde, wild molenwiekend met de armen en iedereen meesleuren van zijn stoel.
Hij kan dan de foto ervan op dit forum plaatsen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=196843
Bij de N-VA schamen ze zich niet voor een stevige polonaise.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 28 augustus 2014, 23:01   #86
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat een vraag?
Neen. Dat was uitgedrukt in gebiedende wijs. Als je met vragen zit die niet gerelateerd zijn dit onderwerp open er dan een apart topic over.

Oud 29 augustus 2014, 01:52   #87
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Dat was uitgedrukt in gebiedende wijs. Als je met vragen zit die niet gerelateerd zijn dit onderwerp open er dan een apart topic over.
Mijn vragen waren meer gerelateerd aan het onderwerp dan uw post op gebiedende wijs.

Waarom zou ik me, gerelateerd zijnde aan uw gebiedende post - is het gepermitteerd - van u iets moeten aantrekken?
Oud 29 augustus 2014, 01:56   #88
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij kan dan de foto ervan op dit forum plaatsen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=196843
Bij de N-VA schamen ze zich niet voor een stevige polonaise.
Ik zie daar, gerelateerd aan het topic, geen Bart Maddens op staan.
Om af te sluiten met een vraag, jij wel?
Oud 29 augustus 2014, 04:28   #89
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het beste zal zijn dat Bart De Wever op een ledencongres dat de federale regeringsdeelname goedkeurt ook gelijk het separatisme uit de N-VA statuten laat schrappen. Degenen die hierover ontevreden zijn horen niet thuis bij N-VA.
Altijd grappig om te zien hoe iemand die geen partijlid is , of iemand die er zelfs niet op stemt, zegt wat de desbetreffende partij MOET doen en al zeker lachwekkend/belachelijk hoe die personen menen te weten wie al of niet in die partij thuis hoort.
Last van grootheidswaanzin VLB ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 06:54   #90
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Maddens reageert: http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/za...C3%AB-bekoelen

Citaat:
Gaat de PS opnieuw de regionalistische toer op? In Le Vif/L’Express wijdde François Brabant vorige week een uitgebreid artikel aan die kwestie: ‘PS, l’improbable regain régionaliste’. Zoals de titel al aangeeft denkt hij niet dat dit het geval zal zijn. België is al zo ver uitgekleed dat een volgende grote staatshervorming onvermijdelijk zal moeten raken aan de sociale zekerheid. En dat is bij de PS een absoluut taboe. Daar komt bij dat de PS-top momenteel bijna uitsluitend uit overtuigde Belgischgezinden bestaat (Di Rupo, Magnette, Onkelinx …). Maar ook een van de meest radicale regionalisten in de PS, voormalig Waals minister-president Jean-Claude Van Cauwenberghe, kant zich resoluut tegen een nieuwe grote staatshervorming. Er is in het verleden al zoveel overgeheveld dat we op het bot zitten. Als we nu nog verder willen gaan, dan spelen we in de kaart van de N-VA, zo zegt hij in Le Vif/L’Express.
Oud 29 augustus 2014, 06:55   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Idem. Maar wees gerust, de oppositie zal er zijn.
van wie dan? van niemand binnen de N-VA veronderstel ik. Zelfs partijleden als Xeno hoor ik niet meer de laatste tijd....
Oud 29 augustus 2014, 08:46   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Voor de verkiezingen, durfde ik niet beginnen aan een polonaise. Zelfs niet met die peilingen die er toen waren.

De weigering van de partijen van de belastingsregering om de grondwet voor herziening vatbaar te verklaren, is voor ons, tot onze eigen grote verrassing, een godsgeschenk gebleken.

Daarom moet ik nu toegeven dat mijn politieke gezindheid sedert de uitslag van de verkiezingen bekend zijn, aan het polonaisen is aan één stuk door, zonder ophouden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 09:07   #93
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou Bart De Wever diezelfde woorden gebruikt hebben, toen hij besliste om je te laten buiten stampen als lid van de partij ?
Ocharme. Altijd hetzelfde versleten deuntje. Je schijnt trouwens geöbsedeerd door de N-VA. 90 % van je berichten heeft er betrekking op. Langs de andere kant begrijp ik het een beetje. Wanneer de eigen partij zieltogend aan het infuus ligt kijk je uit naar een nieuwe succesformule en waar vind je die? De vraag stellen is ze beantwoorden. Je kan dus gerust je kandidatuur insturen om lid te worden. Je zal probleemloos aanvaard worden op voorwaarde dat ze bij de N-VA dit forum niet kennen. Indien wel ben je kansloos.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 10:16   #94
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie daar, gerelateerd aan het topic, geen Bart Maddens op staan.
Om af te sluiten met een vraag, jij wel?
Ik heb er de link bijgevoegd naar het topic dat wel relevant is.

Oud 29 augustus 2014, 10:18   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Altijd grappig om te zien hoe iemand die geen partijlid is , of iemand die er zelfs niet op stemt, zegt wat de desbetreffende partij MOET doen en al zeker lachwekkend/belachelijk hoe die personen menen te weten wie al of niet in die partij thuis hoort.
Last van grootheidswaanzin VLB ?
Bedankt voor de feedback. Voor wie denk jij dat Bart Maddens heeft gestemd ?

Oud 29 augustus 2014, 10:24   #96
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor de verkiezingen, durfde ik niet beginnen aan een polonaise. Zelfs niet met die peilingen die er toen waren.

De weigering van de partijen van de belastingsregering om de grondwet voor herziening vatbaar te verklaren, is voor ons, tot onze eigen grote verrassing, een godsgeschenk gebleken.

Daarom moet ik nu toegeven dat mijn politieke gezindheid sedert de uitslag van de verkiezingen bekend zijn, aan het polonaisen is aan één stuk door, zonder ophouden.

.
Dus berust jij jezelf in het geloof dat N-VA niet flamingant mag wezen omdat de vorige regering dit niet zou mogelijk gemaakt hebben ? Je laat jezelf een hele boel onzin voor waarheid verkopen wat de herzieningsmogelijkheden van de grondwet betreft. Elio Di Rupo I heeft als marionet van N-VA wel degelijk grondswetsartikels herzien die niet voor herziening verklaard waren door Yves Leterme II. Koen Geens heeft uitdrukkelijk de poort opgelaten om de grondwet volledig te herschrijven door artikel 195 voor herziening vatbaar te verklaren onder het mom van de vermeende urgentie om Europese richtlijnen te ratificeren.

Oud 29 augustus 2014, 10:28   #97
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er de link bijgevoegd naar het topic dat wel relevant is.
De tettendraad was even relevant geweest, maar veel leuker.
Oud 29 augustus 2014, 10:30   #98
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de feedback. Voor wie denk jij dat Bart Maddens heeft gestemd ?
Citaat:
Oud 29 augustus 2014, 11:57   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat Bart Maddens als zelfverklaard flamingant steeds op de Volksunie of de erfopvolgers hiervan zoals N-VA, Vlaams Blok, Vlaams Belang, Spirit., Vl.Pro, Open VLD, Groen!, Groen, CVP, CD&V, VLD, Open VLD, Sp of Sp.a heeft gestemd. Het zou me niet verbazen dat Bart Maddens de laatste keer op N-VA heeft gestemd met hoge flamingantistische verwachtingen die hij naar eigen zeggen niet ingelost ziet.

Oud 29 augustus 2014, 12:25   #100
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Bart Maddens als zelfverklaard flamingant steeds op de Volksunie of de erfopvolgers hiervan zoals N-VA, Vlaams Blok, Vlaams Belang, Spirit., Vl.Pro, Open VLD, Groen!, Groen, CVP, CD&V, VLD, Open VLD, Sp of Sp.a heeft gestemd. Het zou me niet verbazen dat Bart Maddens de laatste keer op N-VA heeft gestemd met hoge flamingantistische verwachtingen die hij naar eigen zeggen niet ingelost ziet.
Maar geen BUB?
Die hebben natuurlijk een andere erfzonde.

Laatst gewijzigd door hamac : 29 augustus 2014 om 12:38.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be