![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een linkse die pleit voor belgië, ik heb dat altijd fascinerend gevonden.
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Buiten de vijf eerste woorden is dat de correcte omschrijving van de francofonie. Hoe komen ze er toch altijd en altijd weer toe om hun Eigen verdomde bekrompen kleinigheden in de schoenen van de tegenstanders te schuiven? Lees het anti-Vlaamse francophone discour en in feiten is het meestal subliem correct als u het woord Vlaams of Nederlandstalig door francofoon of franstalig vervangt. Vele Vlaamse ogen, die nu nog weigeren de waarheid onder ogen te zien, zouden bij die oefening wel eens heel vlug anders gaan praten. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verheyen zou beter wat goeie films maken.
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Of het hem al of niet beter afgaat verandert niets maar dan ook niets uit de volledige juistheid van wat hij hier luidop heeft gezegd.
Het doet pijn voor de Vlaamse Belgisisten om die Belgische wantoestanden tegenover de Vlamingen hier zo zwart op wit op papier te zien staan. Ze kunnen nu niet meer doen dat, omdat geen enkele objectieve regimekrant het aanklaagt, het niet zou bestaan en dat het enkel verzuurde Vlamingen zouden zijn die het zich in al hun zwartgallige ongerijmdheid zo voorstellen. Maar ja, zoals altijd als het op de kern van de problemen aankomt plegen ze vaandelvlucht en/of trachten ze zich met nietszeggende plattitudes van onder de realiteit uit te trekken. Ze blijven liever in hun dwaze dromen geloven dan de harde werkelijkheid onder ogen te zien. Maar la Belgique is spijtig genoeg, ten andere evenmin voor de gewone franstalige burger (zie hoe ver WalloBrux is achtergebleven op Vlaanderen) een mooie droom. |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reynebeau vielen vooral de clichés op.
Hij is dus écht zo dwaas als hij eruit ziet. Beste Jan,.... ![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Rajoy zal zeker zwaar onder de indruk zijn nu. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je ook argumenten tegen Catalaanse onafhankelijkheid?
We weten ook al lang dat u geen cynisme of dergelijke begrijpt. Maar met zo'n tronie als voorzitter, begrijp ik dat ook wel ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij doet dan ook niks anders dan kappen op Vlaanderen, je wilt helemaal niet bij Vlaanderen horen, waarom doe je dan verontwaardigd als anderen je niet zien als Vlaming? Maar die anekdotische praat heeft weinig zin hier, vermits ik jou niet ken in het echte leven. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zoals Reynebeau in DS (http://www.standaard.be/cnt/dmf20140714_01178692)van 15 juli schrijft:" ...de toespraak : clichés, ongefundeerde uitspraken, loze argumenten en lompe karikaturen. Precies wat elke kritische burger denkt van die verzuurde en verkrampte Vlaams-nationalistische oprispingen... Dat Marie Daenen, de passionaria van een paranoïsche en obsederende anti-francofonie, hier onbezonnen de toespraak toejuicht is verhelderend. |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom is dat verhelderend, 4-miljoentje?
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als morgen eddy wally een 11 juli toespraak schrijft die in haar eigenste denkwereldje past dan staat er vijf minuten later een draadje over op politics.be |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=38401 Bij deze, maar ook ik erger mij aan de mensen die hier een draad openen of een post plaatsen zonder een bron. Het moet me toch van het hart dat het eerder de Belgische "nationalisten" zijn die zich daaraan bezondigen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 15 juli 2014 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof in een europese ordening via natiestaten. Niet via volkeren. Op een gegeven moment moet je een nullijn trekken. Wie heeft wat. En die 'foto' is hetgene waar men uit vertrokken is. De 'correcties' die daar in de geschiedenis op kwamen waren meestal eufemismes voor bloederige oorlogen, onderdrukking en andere onfrisse toestanden. De grenzen van natiestaten zijn per definitie arbitrair, zijn het product van politieke koehandel en evenwichtsoefeningen waarbij de toenmalige sterke partijen er een punt van maakten om hun toenmalige tegenstanders een pad in de korf te zetten. Later is daar de EU gedachte bij gekomen, iets waar ik enorm in geloof tot op de dag van vandaag. Mensen als Jacques Delors, Willy Brandt. Dat zijn voorbeelden, échte visionairs. Na WO II is dit europa met zijn vele natiestaten en zijn babylonische taaltoestanden wel vrij van oorlog en conflict gebleven. Iets wat in de lijn van de geschiedenis écht geen evidentie is. Niets is gratis. Dit vergde inspanning, overtuiging. En het heeft een kost. Een regionale kost. Want regionaal rekent men eerder in eigenbelang dan in een abstract collectief bewustzijn waar 'iedereen' beter van zou moeten worden. Het fenomeen van de regionalistische volkeren die hun eigen ding willen doen en dat politiek willen vertalen interesseert me niet echt. Waar het me begint te storen is als het de raderen van de europese machine begint te laten vastlopen. Een beetje folklore is leuk, maar als dit destructieve vormen begint aan te nemen, als het een land wil splitsen bv dan zie ik het als "de vijand" en dan is het vanaf dan een stoorzender. De catalanen zijn spanjaarden, dat die een eigen folklore en eigen taal hebben, en desnoods héél veel eigenbestuur willen en moeten krijgen is voor mij perfect. Maar als het woord onafhankelijkheid op de proppen komt haak ik af. Dan ga je leerling tovenaar spelen met europa, één van de mooiste instrumenten die men ooit maakte om een bond van natiesstaten (niet : volkeren) in vrede en economische voorspoed te laten samenleven en samenwerken gedurende decennia. Europa is de optelsom van natiestaten, niet van volkeren. Dat is de maatschappelijke ordening voor dewelke men heeft gekozen. Zoals altijd is het in politiek een spel van evenwichten. Dit evenwicht heeft een quasi direct effect op andere moeilijke evenwichten en de europese geschiedenis toont aan dat het vuur snel in de lont zit. Stop daarmee, met die onzin. We moeten ons potje koken binnen de bestaande (en bewezen) structuren. Geef de catalanen, schotten, bretoenen, en anderen hun culturele rechten zonder enige ondergeschiktheid tegenover de centrale staat en de centrale nationaliteit. Maar als het verder gaat dan dat, eindigt het altijd destructief tenminste als je het in het grotere geheel wil bekijken en niet louter regionaal redeneert in navelstaarderij. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tóch heeft Marie geen ongelijk. Zij weet evenzeer dat dat er maar één enkele RSZ is voor "toute la Belgique". Maar er zit wel degelijk een verschil tussen Vlaanderen en het zogezegde "WalloBrux" ( ![]() In la Belgique geldt daaromtrent de Omerta. Au nom de l'unité de la Belgique... |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is Bruxelles totaal verfranst of niet? Is de francophone leuze in heel la Belgique wel of niet nog altijd dat men hen niet mag, noch kan verplichten om frans te leren? Hebben we oneindig veel regeringen in dit land, waarvan de overgrote meerderheid franstalige zijn of niet? Stemt Vlaanderen hoofdzakelijk rechts en zitten we sinds jaar en dag met een gecorrumpeerde linkse, hoofdzakelijk franstalig voelende fedrale regering opgescheept op niet? ..... Gewoon al dat Vlaams ongenoegen afdoen als clichés en/of NVa-praat? Inderdaad heel hoog tijd dat men die boel opruimt. Manneke, manneke, manneke toch. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zouden alleen al daarom kunnen zeggen; onwetendheid, verblinding en verdwazing troef. Het zou nog te aanvaarden zijn als, wanneer iemand met een tekst uit de alternatieve Vlaamse pers, die nu inderdaad op poten staat en meer en meer gekend wordt, afkomt dat hij naar de inhoud van die tekst zou argumenteren; maar neen, dan wordt de 'alternatieve' bron als ongeloofwaardig afgeschoten. Ik zou zeggen manneke blijft bij uw leest, blijf in jouw Eigen sekte zitten ipv hier andere de les te willen komen lezen. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beste omschrijving van la Belgique die nooit, noch territoriaal, noch economisch, noch financieel, noch sociaal... noch cultureel... het bekrompen franstalige regionaal eigenbelang heeft weten te overstijgen, vandaar dat de Vlamingen, moegetergd door deze bekrompen schoonmoeder, van die regionale kloterij af willen. La Belgique is inderdaad, gezien de mondiale economische en financiele crises en de totale onmacht van de francofonie om in functie van het grotere geheel te kijken en niet louter in functie van hun regionale navelstaanderij enorm destructief geworden voor Vlaanderen. Inderdaad, het verwondert mij dat dat van u komt, maar dat is inderdaad de nagel op de kop waarom la Belgique moet verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan U dat even vertalen want ik ben bang dat ik uw schrijfsels niet versta.