![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben mij bewust dat, in die mate dat men totaal verantwoordelijk is voor ZICHZELF, en dus maar moet ondergaan wat men ZELF heeft gedaan, gelaten, en gekregen, er zich een moreel probleem stelt wanneer je voor iemand anders moet investeren. Dat je zelf een arme drommel bent, is JOUW probleem. Dat je door jouw arme drommel zijn, jouw KIND een arme drommel is, daar is inderdaad ergens op het eerste gezicht een moreel probleem. Ik zeg, op het eerste gezicht, want als je "kind bent van" ben je een vorm van genetische, culturele en sociale en waarom niet economische voortzetting van je ouders. Als dusdanig besta je maar door je ouders, en ben je hun product. Er is dus niet meer reden om een kind te gaan vergelijken met het kind van een ander, dan om zichzelf gaan te vergelijken met iemand anders. Wij zijn allemaal verschillend, er zijn winners, er zijn losers, zo is het nu eenmaal, en het is maar goed ook. Maar als jullie goed mijn argument hebben gelezen, dan is er niet echt een grote band ouder-kind in de sociaal-economische vereisten voor STUDEREN, als je een LENING kan aangaan. Die lening koppelt je eigenlijk los van je sociaal-economische achtergrond, op 1 aspect na, namelijk het risico. Als je een lening aangaat om studies te doen, en die lukken niet, of die renderen niet, dan heb je een probleem. Je hebt dan middelen verkwanseld en je moet er voor opdraaien. Een rijk kind laat er dan zijn ouders voor opdraaien. Dat is het ENIGE verschil. Waar hier de ganse tijd over gepalaverd wordt, en waar ik nog GEEN ENKEL deftig argument tegen gezien heb, is dat ALS studies nodig zijn om sociaal-economisch omhoog te klimmen, moeten ze dus dik rendabel zijn, en dan is er toch geen enkel bezwaar om ze ZELF terug te betalen. En ALS studies sociaal-economisch NIET rendabel zijn, dan is er toch geen enkele reden dat Jan en Alleman uw verkwanselde studies moeten betalen ??? Je kan gaan argumenteren over het MAATSCHAPPELIJKE nut van veel hoger opgeleiden te hebben die economisch niet aan de bak komen.... Gecultiveerde doppers, zeg maar. Hoogontwikkelde kuisvrouwen. Ik weet niet of dat zo een geweldig maatschappelijk offer kan verschonen. Dus: oftewel zijn studies: ping ping nadien in 't laatje, en dan zie ik niet in waarom dat niet mag terugbetaald worden, ofwel is 't gene ping ping in 't laatje en dan zie ik het nut er niet van in om daar zoveel belastingsgeld aan te vergooien.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals de maffiabaas rijker is dan hij zou zijn mocht hij eerlijk zaken doen, zijn de copains van de staat veel rijker dan ze zouden zijn mochten ze in een vrije markt zaken moeten doen. Heel veel grote kapitalen zijn met staatsmiddelen gemaakt. Er zijn wel een paar genieen die hun fortuin zelf hebben vergaard, maar die hebben dan ook oneindig veel goeds gedaan. Maar de meeste rijken, zowel in het ancien als het nouveau regime, hebben het via de staat bekomen. Allemaal lodewijkskes de veertiende, maar onder andere naampjes. Pas op, het zijn niet de ambtenaren die rijk worden. Het is de nep prive, met banden met de staat. Staatscontracten. Van de Lanotte business. Dehaene beheerraden. ACW dinges. Zonnepaneel fabrikanten. Wapenfabrieken. .... Veel banken horen daar ook bij.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2014 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen baat bij dat iemand dom is, maar ik wens voor zijn verheffing niet te betalen, nee. Als uw verlangen is van het volk te verheffen, doe dat dan op uw kosten. Mijn bedoeling om met een Porsche rond te rijden moet ik ook op mijn kosten doen (ps: ik heb er gene, ik geef dat maar als voorbeeld: waarom moet uwen dada publiek betaald worden, en de mijne niet). Ik ben er vrij zeker van dat jij het stuitend zou vinden om mijne Porsche moeten te betalen. Wel, zo vind ik het stuitend om uw pleziertje (het volk verheffen) te moeten betalen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2014 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als jij dat voorstelt is dat waarschijnlijk omdat je in de deal winnende bent he ![]() ![]() Want kijk nu eens. Ik zou moeten betalen voor iets dat ik verkeerd vind, namelijk dat er mensen investeren in verlieslatend gidsendom. Daardoor heb ik niet genoeg geld om voor mijn eigen wegen te betalen, maar niet getreurd, jij zal dat wel betalen. Maar dat is ook tegen JOUW goesting, want je zit met een stoflong. Als we alletwee ons eigen ding zouden betalen, dan kom JIJ misschien tot de conclusie dat je zoveel niet wil neertellen voor een gids, en dan kom ik misschien tot de conclusie dat ik zoveel niet wil neertellen voor wegen die minsten over stukken van 20 km recht zijn, kwestie van wat aan 300 km/u kunnen te rijden. En zo laten we alletwee onze nefaste dure onzinnige en onrendabele activiteiten achterwege. Als IK nu gedwongen wordt om uw gidske zijn studies te betalen (in plaats van die mens ingenieur of advokaat laten te worden) en als JIJ gedwongen wordt om mijn wegen te betalen, dan doen we allemaal dingen die nefast zijn, omdat de link tussen kost en baathebber verbroken is.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2014 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek wel over Ingenieurs ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik vond het en van de meest uitdagende en interessante zaken die ik in mijn leven heb gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote probleem is dat het onderwijs niet afgestemd is op de bedrijven. Afgestudeerde studenten moeten als het ware hersengespoeld worden om te kunnen meedraaien in het bedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken vooral 'humanisten' en sociale wetenschappers. En die verdienen daar vaak het zout op hun patatten niet. Hier hangt de hoogte van de FWO of IWT-beurs niet af van de studierichting, en daar ben ik voorstander van. Filosofen hebben evenveel recht op gesubsidieerd wetenschappelijk onderzoek als artsen of ingenieurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het bedrijfsleven dient zich aan te passen aan de noden van de samenleving en niet omgekeerd. Universiteiten hebben het recht hun eigen koers te varen. De academische wereld mag niet verworden tot de dienstmaagd van de industrie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het solidariteitsprincipe is het 'geven' en 'nemen'. In de zin van dat ik bereid ben uw wegen mee te onderhouden, zolang u ook maar mee mijn gids wenst te betalen. En mensen proberen soms echt oprecht solidair te zijn hoor, dat heet namelijk altruïsme. Ik verdenk u daar overigens niet echt van. Een geheel nieuwe wereld zou echter voor u opengaan ... Ik heb overigens nog één voordeel: als ik stoflong krijg door uwe Porsche dan mag u mee opdraaien voor mijn ziektekosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang je iemand vindt die je product of dienst uit vrije wil wenst te betalen, is het okay. Zodra je echter gaat zaken maken of diensten leveren waarvan niemand de reële kost vrijwillig wenst te dragen, maar je laat er anderen onder staatsdwang voor betalen, zit het wmb (moreel) fout.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ! maar ! En nu komen we tot de fundamentele inconsistentie in uw "niet-economische" en als dusdanig door jezelf beschouwde superieure gedetacheerde visie: Waar het hier over gaat is om ANDERE mensen materieel uit te persen, om andere mensen materieel tot slaaf te laten verworden, om UW gedetacheerde niet-materiële en niet-economische superioriteit met harde ping ping te vergoeden ! Want jij wil wel degelijk met echte ping ping betaald worden voor al dat niet-economische gedetacheerde "dat toch veel belangrijker is dan die economische overwegingen", he. Jij zou geen ruil willen aangaan voor iets anders dat gedetacheerd en niet-economisch superieur is in plaats van ervoor in harde ping ping betaald te worden, waarmee je, bah, zo vies, materiele dingen kan bekomen die afgepakt werden van mensen die wel met hun neus op de viese, laag-bij-de-grondse economische realiteit gedrukt worden van 's morgens tot 's avonds om ze aan jou te geven, die daarboven verheven staat ! Jij zou niet willen betaald worden in "gidsen rondleidingen" op het einde van de maand, he. Jij wil wel degelijk een echt loon waar je brood, auto's, huizen, en ja, Louis Vuitton sjakossen mee kan kopen, niewaar. Dus het gedetacheerde niet-economische superieure, daarvan wil jij de leverancier wel zijn, maar daar wil jij niet de klant voor zijn ! Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2014 om 05:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou aan jouw post zelfs willen toevoegen: ALS iemand uit vrije wil voor iets wenst te betalen, dan is het BIJ DEFINITIE nuttig (voor die persoon). Ook al vind je zelf van niet. Ik zal zelf bekennen dat ik daar zelf jaren over gedaan heb. Ik dacht ook dat ik "belangrijke dingen" deed die "boven dat platvloerse economische" uit staken. En toen besefte ik dat ik eigenlijk aan 't spelen was.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2014 om 05:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vaak indiers, chinezen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef mij eens een voorbeeld van een maatschappelijk voordeel van educatie dat niet tegelijkertijd een persoonlijk voordeel oplevert ?
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |