Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2014, 13:34   #81
Eppes
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik pleit nergens om Joden uit Israël weg te jagen (ik ben trouwens tweemaal in Israël geweest, dus van enig antisemitisme kan ik moeilijk beschuldigd worden) maar als ik de Israëlische acties van de laatste jaren gade sla, lijkt het er meer op dat Israël de Palestijnen aan het verdrijven is.
Nu het terug weer wat rustiger is geworden kunnen kolonisten weer eens (illegale) nederzettingen gaan neerpoten, kwestie van de tegenpartij wat te treiteren, die op zijn beurt misschien terug een paar raketten zal afvuren, en zo krijgt het leger terug een alibi om er terug maar eens "in te vliegen".

En, btw, die torah is als de katholieke bijbel. Wat mij betreft, niet geldig als argument. Indien de door u vernoemde zaken kloppen, moeten die terug te vinden zijn in niet religieuze historische naslagwerken.
Israël bezet Gaza niet.Sharon heeft besloten zich terug te trekken in 2005.
Israël bezet wel Westelijke Jordaanoever.Zoals ik op een ander topic zei,Israël geeft Westelijke Jordaanoever niet terug om veiligheidsredenen.Zie video:

http://youtu.be/ytWmPqY8TE0
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 13:37   #82
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

als de west bank niet bezet wordt, wat doen al die checkpoints midden in de west bank er?

waarom worden Palestijnen er systematisch gepest of uit hun huis gejaagd door het IDF?

en wat dooen de 500,000 woningen van Israelische kolonisten op Palestijns gebied in de west bank?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 13:40   #83
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
als de west bank niet bezet wordt, wat doen al die checkpoints midden in de west bank er?

waarom worden Palestijnen er systematisch gepest of uit hun huis gejaagd door het IDF?

en wat dooen de 500,000 woningen van Israelische kolonisten op Palestijns gebied in de west bank?
De west bank is niet Gaza.
Oud 7 augustus 2014, 13:59   #84
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Bs'd

De veiligheid waarborgen.

Citaat:
Gebeurt niet.

Citaat:
Die staan in Judea en Samaria. Iets als "palestijns gebied in de west bank" bestaat niet.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 14:01   #85
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Er is een verschil tussen kritiek uiten, en botweg Israel het recht ontzeggen om zich te verdedigen.

Als je de Joden vraagt om stil te zitten terwijl Hamas raketten op hen afvuurt, is het niet raar dat je als antisemiet bestempeld wordt.
Oud 7 augustus 2014, 14:02   #86
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Er is een groot verschil tussen 'stilzitten' en wat er is gebeurd.
Bs'd

Gelukkig wel, anders was Israel platgebombardeerd.

Dan toch liever gaza.
Oud 7 augustus 2014, 14:03   #87
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Efkes duidelijk maken: Hamas is een terroristische organisatie en er kan nooit vrede komen zolang ze aan de macht zijn.

Maar de huidige Israëlische regering is niet veel beter.
Bs'd

Kritiek op Israel is tot daar aan toe.

De israelische regering uitmaken voor een terroristische organisatie gaat over de grens met jodenhaat heen.
Oud 7 augustus 2014, 14:07   #88
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nr7 Bekijk bericht
Maar al te graag wordt de Holocaust aangehaald om terechte kritiek op Joden te verdoezelen. Zoals ik eerder geschreven heb; de leiders van Israel zijn schuldig aan oorlogsmisdaden en dienen bijgevolg ook zo berecht te worden.

Nu ja, van mij kregen stande pede een kogel. Al was het maar om te tonen dat het bombarderen van een VN school not done is.
Bs'd

Als VN scholen en gebouwen vol zitten met raketten en/of explosieven, zoals in reeds vier gevallen is aangetoond, dan zijn het legitieme militaire doelen en kan gewoon de beuk er in.
Oud 7 augustus 2014, 14:13   #89
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik pleit nergens om Joden uit Israël weg te jagen (ik ben trouwens tweemaal in Israël geweest, dus van enig antisemitisme kan ik moeilijk beschuldigd worden) maar als ik de Israëlische acties van de laatste jaren gade sla, lijkt het er meer op dat Israël de Palestijnen aan het verdrijven is.
Bs'd

Als Israel de palestijnen aan het verdrijven zou zijn, dan zouden ze nu verdreven zijn.

Je moet eens wat minder anti-Israel media lezen.

Citaat:
Nu het terug weer wat rustiger is geworden kunnen kolonisten weer eens (illegale) nederzettingen gaan neerpoten, kwestie van de tegenpartij wat te treiteren, die op zijn beurt misschien terug een paar raketten zal afvuren, en zo krijgt het leger terug een alibi om er terug maar eens "in te vliegen".
Er worden helemaal geen nederzettingen in gaza neergepoot, die zijn juist allemaal weggehaald.

En het resultaat is onophoudelijke raketbeschietingen.

Citaat:
En, btw, die torah is als de katholieke bijbel. Wat mij betreft, niet geldig als argument. Indien de door u vernoemde zaken kloppen, moeten die terug te vinden zijn in niet religieuze historische naslagwerken.
Die zijn er dan ook zat: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Palestine
Oud 7 augustus 2014, 14:22   #90
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Wikipedia is geen historisch naslagwerk
los daarvan
gaan we nu echt over het waarheidsgehalte van boeken praten die spreken over mannen met witte baarden op wolken die mensen pesten met 7 plagen,torens van Babels en vrouwen uit ribben maken?

en op welke manier is de verificatie, in welke richting ook, een toelating voor Israel om onschuldigen met de duizenden af te maken?

Laatst gewijzigd door 1207 : 7 augustus 2014 om 14:23.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 16:39   #91
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eppes Bekijk bericht
Israël bezet Gaza niet.Sharon heeft besloten zich terug te trekken in 2005.
Israël bezet wel Westelijke Jordaanoever.Zoals ik op een ander topic zei,Israël geeft Westelijke Jordaanoever niet terug om veiligheidsredenen.Zie video:

http://youtu.be/ytWmPqY8TE0
Israël is serieus uit de bocht beginnen gaan na de moord op Rabin door Yigal Amir. Rabin was een vredesduif, en dat was niet naar de zin van een bepaalde ultra extremistische "elite".
De huidige machthebbers komen uit dezelfde hoek als Rabin's moordenaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 augustus 2014 om 16:40.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 21:23   #92
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dus de geschiedenis van een volk/streek bepaalt wie daar 2000 jaar later nog altijd "eeuwige rechten" op kan laten gelden? Pas die redenering nu eens toe op EENDER welk gebied in de wereld? Vlaanderen behoort dan toe aan de Menapiers, Engeland aan de Romeinen, Spanje aan de Moren, Italie aan de Etrusken, Amerika aan de Indianen, enzoverder enzovoort.

Of gelden voor de Hebreeuwen andere regels dan voor de rest van de wereld, omdat zij het uitverkoren volk zijn, religie of geen religie?
Je oefent kritiek uit op de Joden omdat die na twee duizend jaar opnieuw hun eigen staat hebben in het gebied dat hun vaderland was, ondanks het feit dat het in een gebied is waarmee ze altijd een spirituële band hebben gehad.

Maar dan zou je consequent moeten zijn en dubbel zo hard kritiek uitoefenen op de Amerikanen, de Canadezen, de Australiërs, de Nieuw-Zeelanders enz. want de huidige bewoners hebben historisch nooit of nooit banden gehad met de regio's waarin ze nu wonen. Waarom geen betogingen tegen die landen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 23:02   #93
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

[quote=quercus;7273938]J
Citaat:
e je oefent kritiek uit op de Joden omdat die na twee duizend jaar opnieuw hun eigen staat hebben in het gebied dat hun vaderland was, ondanks het feit dat het in een gebied is waarmee ze altijd een spirituële band hebben gehad.
De staat Israel is sinds 1948 een geopolitieke realiteit die niet teruggedraaid moet worden wat mij betreft. Argumenten als "spirituele banden" echter, zijn te onnozel om daar verder woorden aan te verspillen.

Citaat:
Maar dan zou je consequent moeten zijn en dubbel zo hard kritiek uitoefenen op de Amerikanen, de Canadezen, de Australiërs, de Nieuw-Zeelanders enz. want de huidige bewoners hebben historisch nooit of nooit banden gehad met de regio's waarin ze nu wonen. Waarom geen betogingen tegen die landen?
Quercus: herlees mijn post nog eens aandachtig?

Laatst gewijzigd door Wapper : 7 augustus 2014 om 23:06.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2014, 23:07   #94
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Kritiek op Israel is tot daar aan toe.

De israelische regering uitmaken voor een terroristische organisatie gaat over de grens met jodenhaat heen.
Wat heeft dat met jodenhaat te maken? Doe ik dan ook aan moslimhaat als ik zeg dat Hamas een terroristische organisatie is? Want dat is ze.
Oud 8 augustus 2014, 11:22   #95
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Israël is serieus uit de bocht beginnen gaan na de moord op Rabin door Yigal Amir. Rabin was een vredesduif, en dat was niet naar de zin van een bepaalde ultra extremistische "elite".
Eigenlijk zeer merkwaardig dat geen enkele van de forumjoden hierop reageert. Vermoedelijk te gênant.

Citaat:
Oud 8 augustus 2014, 11:27   #96
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eigenlijk zeer merkwaardig dat geen enkele van de forumjoden hierop reageert. Vermoedelijk te gênant.
Bs'd

Nou vooruit dan maar.

Toen Rabin vermoord werd werd hij opgevolgd door zijn tweede man Peres, die nog linkser was dan Rabin, en die het land nog sneller aan de arabieren gaf dan de arabieren er om konden vragen.

Arafat kreeg toen een staat op een presenteerblaadje aangeboden, en Arafat bedankte daarvoor, omdat de vernietiging van Israel er niet bij ingebegrepen zat, en hij begon een intifadah die meer dan duizend Israelische burgers het leven kostte.

Sindsdien zagen de Israeliërs het licht, en stemden ze meer rechts.
Oud 8 augustus 2014, 11:35   #97
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Nou vooruit dan maar.

Toen Rabin vermoord werd werd hij opgevolgd door zijn tweede man Peres, die nog linkser was dan Rabin, en die het land nog sneller aan de arabieren gaf dan de arabieren er om konden vragen.

Arafat kreeg toen een staat op een presenteerblaadje aangeboden, en Arafat bedankte daarvoor, omdat de vernietiging van Israel er niet bij ingebegrepen zat, en hij begon een intifadah die meer dan duizend Israelische burgers het leven kostte.

Sindsdien zagen de Israeliërs het licht, en stemden ze meer rechts.

Zeg dan toch gewoon dat je de moord op Rabin goedkeurt, ipv heel die boerenuitleg te debiteren.

Citaat:
Oud 8 augustus 2014, 13:12   #98
Eppes
Partijlid

Standaard

Citaat:
Zeg dan toch gewoon dat je de moord op Rabin goedkeurt, ipv heel die boerenuitleg te debiteren.
Wat voor een mens ben je?
Niemand wenst de dood van een ander mens omdat hij andere politieke ideëen heeft.En voor jouw info,ik ben ook rechtsdenkend,maar Shimon Peres(links) is voor mij één van de grootste persoonlijkheden die de joodse staat ooit gekend heeft.Respect!
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 13:17   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eppes Bekijk bericht
Wat voor een mens ben je?
Niemand wenst de dood van een ander mens omdat hij andere politieke ideëen heeft.En voor jouw info,ik ben ook rechtsdenkend,maar Shimon Peres(links) is voor mij één van de grootste persoonlijkheden die de joodse staat ooit gekend heeft.Respect!
iemand die vaststelt dat de huidige machthebbers in Israël, uit hetzelfde ultra extremistische milieu komen als de moordenaar(s) van Rabin.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 8 augustus 2014 om 13:34.
Oud 8 augustus 2014, 16:54   #100
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

[quote=Wapper;7274072]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
J

De staat Israel is sinds 1948 een geopolitieke realiteit die niet teruggedraaid moet worden wat mij betreft. Argumenten als "spirituele banden" echter, zijn te onnozel om daar verder woorden aan te verspillen.

Quercus: herlees mijn post nog eens aandachtig?
Dat is van uw kant een zeer ondoordachte verklaring die op onwetendheid wijst. U onderschat schromelijk het kolossaal belangrijke plaats die het land Israël in de godsdienstbeleving van de Joden heeft gehad. Christenen uit de katholieke richting beseffen dit niet om de eenvoudige reden dat de lectuur en de studie van het zogezegd "oude" testament (de Hebreeuwse Bijbel) door de katholieke kerk nooit werd aangemoedigd, integendeel gedurende eeuwen werd het de katholieken eerder afgeraden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be