![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe verklaar jij dan bv die super conductors of bv magneten die door een koperen buis veel trager vallen dan anders?
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om jou alvast te antwoorden .. Die magneet door die koperen buis : wet van Lenz of speciaal geval vierde van Maxwell : "Iedere magnetische fluxverandering wordt tegengewerkt door een geïnduceerde elektrische spanning" In mensentaal : een magneet die zich beweegt in een koperen buis ( da's in feite een elektrische lus ) induceert een spanning die op haar beurt die verandering van flux wilt tegenwerken door een tegengesteld magnetisch veld op te wekken ... niks hocus-pocus dus Die super conductors : Ik vermoed dat je refereert naar die zwevende objecten boven zo'n magneet of omgekeerd zie even hier voor dimagnetisme en hier voor supergeleiding. Het algemeen principe is dat door die supergeleiding je door een lus ( zie ook bovenstaand gevalleke ) je een stroom kunt laten vloeien zonder dat je daar effectief een spanning voor hoeft aan te leggen. Alzo creëer je in feite dus twee magneten : dat stukje supergeleidend materiaal en de magneetplaat eronder ( of net omgekeerd ) ...ook hier weer een volkomen bekend verschijnsel en geen hocus-pocus 't Is maar een vraag hé ... maar hebt gij in feite enige notie van natuurkunde en in het bijzonder elektromagnetisme ? Laatst gewijzigd door praha : 8 september 2014 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Mambo
kijk misschien even naar dit filmpje Daar zie je het demonstratief zeer goed en demonstreren ze op het einde ook even het omgekeerde : men haalt die koperen buis naar boven en die magneet wilt volgen 't Blijft verbazen hé Het verschijnsel is al zeer lang bekend maar nauwelijks merkbaar maar nu met die zéér sterke neodymium-magneten is dat wel prachtig om te zien |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() De zwevende kikker, dat is gewoon magnetisme. Als de veldsterkte maar genoeg is wordt alles magnetisch. En zwevende ballen op geluidsresonantie, die zweven op een staande golf in de lucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles is geweten blijkbaar? Feit dat er verklaringen zijn bewijst dat er afwijkingen zijn en dat is een uitgangspunt voor verder onderzoek. Er zijn duizenden verklaringen van hoogstaande personen die naar mijn mening niet zomaar lichtzinnig verklaringen afleggen over onderzoek naar gewichtloosheid en vliegende objecten afkomstig van onderzoek gedaan door nasa, boeing..anderen en area51. Trouwens die tb-3r wordt tegenwoordig wel vaak gespot. Het kan niet allemaal toeval en fotoshop zijn. Trouwens waarom doet men debunking bij tb-3r en bij de rest niet?
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gans de aarde is magnetisch. Blijkbaar valt daar dus iets met te doen. Eenmaal buiten het bereik daarvan is het trouwens gewichtloos.
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Je blijft maar rond de pot draaien. Ik vroeg je om wat voorbeelden van wat je hier allemaal beweert. Zeggen van "Er zijn getuigen die dit en dat beweren" is niet genoeg. Wie zijn die getuigen, wat beweren ze, en vooral: kunnen ze hun beweringen met iets concreets onderbouwen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onzin. Er is alleen een magnetische pool in de buurt v.d. Noordpool.
Citaat:
Citaat:
Hoe verklaar je dan dat door een vliegtuig in een parabolische baan te laten vliegen, de passagiers gewichtloos kunnen rondzweven? Dat vliegtuig wekt een anti-magnetisch veld op zeker? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Watch this before it gets banned !!!! ondertussen 9/9 en hoe komt men aan deze 'IS video' ![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar gaat het over ? Laatst gewijzigd door Rudy : 9 september 2014 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna allen functionarissen, ex militairen, piloten, onderzoekers van nasa of andere vliegtuig bouwers. Kortom een hele reeks. Doorgaans geen labiele mensen die zomaar om het even wat vertellen.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter als de zwaartekracht maar vanaf of tot een zekere hoogte werkt is er een grens die dat verschil kan maken. Dus de kans dat je die grens kan manipuleren op een bepaalde manier moet er zijn.
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gewicht ontstaat door de werking van de zwaartekracht. Een object met een massa van bvb. 10 kg op 100 miljoen km in de vrije ruimte, heeft geen gewicht meer, alhoewel het nog steeds dezelfde massa heeft. Aan de oppervlakte van de aarde ondergaat elke massa de kracht van de zwaartekrachtversnelling g = 9.81 m/s^2 (zie Newton), en die kracht geeft die massa gewicht. Voor een object met massa = 10 kg bedraagt die kracht F = m x g = 10kg x 9.81 m/s^2 = 98.1 Newton. ( 1 Newton = 1 kg.m/s^2) Op bvb 1000km van de aarde bedraagt g 7.33 => F=73.3 Newton Op 10000km van de aarde bedraagt g nog maar 1.49 => F= 14.9 Newton, de afname is exponentieel: een verdubbeling van de afstand vermindert F met een factor 4. Uw veronderstelling dat de zwaartekracht maar tot op zekere hoogte werkt, of dat er ergens een magische grens zou zijn, raakt kant noch wal. Laatst gewijzigd door Wapper : 9 september 2014 om 20:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van 73N. Naar 14,9n op 10000 km ..op 30 of 40000 km is dat 0. Nu of we willen of niet er zijn dus grenzen en er zijn al diverse manieren genoemd die de zwaartekracht beperkt kan manipuleren. Op youtube staan minstens 2 filmpjes hoe ze een glas laten opstijgen door gebruik van enkele batterijen, aluminium folie, koper en een gsm waardoor alles samen micro waves ontstaan.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie wil vind er meteen zelf ook honderden.
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 helft pas beeld .
Rare clip.
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Als blijkt dat u het gesnapt heeft, dan kunnen we verder. Ik vermoed dat u een trol bent die er een sport van maakt zich voor te doen als een idioot. Iedereen zijn hobby! |
|
![]() |
![]() |