![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politici bedoel je? Want oorlog is politiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() - lollerskates! - En dat terwijl in de praktijk "de milicien" als goedkope kuisploegen bekeken en gebruikt werden door hun meerderen in graad.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Burger
|
![]() Ik pleit meer voor een speciaal vak op school dat aandacht heeft voor normen en waarden, plichten en rechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De normen en waarden van wie?
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde gewoon - totaal los van de rest van de discussie, maar nu iemand Sun Tsu siteerde vond ik het leuk - dat die een overheidsbeslag van 30% of 40% als catastrofaal voor de bevolking beschouwde. Terwijl wij aan rond de 60% zitten ![]() Sun Tsu had ook daar gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn belastingen betalen een vorm van diefstal. Maar je kan legaal ook geen belastingen betalen, door gewoon arm genoeg te zijn. Slavernij is gedwongen worden om iets te doen voor een ander, zonder dat je de keuze hebt om niks te doen. Legerdienst of burgerdienst is slavernij. Je zal gedwongen worden. Ook al geeft men je iets in ruil. Je hebt die ruil niet vrijwillig aangegaan, dus is het geen ruil. Als iedereen GEDWONGEN wordt om die dienst te doen, dan kan je even goed de vergoeding die er tegen over staat, als onafhankelijk uitdelen van geld beschouwen. Het is maar schijnbaar dat het ene voor het andere dient. Een slaaf die water en brood krijgt, en een bescheiden onderdak, is nog altijd een slaaf. Zelfs een slaaf die kaviaar mag eten en in zijden lakens slapen, is nog altijd een slaaf. Stel bijvoorbeeld dat je 6 maanden tot sexuele diensten voor hoge ambtenaren en verkozen politici zou gedwongen worden, maar je krijgt er wel 10 000 Euro in de maand voor. Is dat geen slavernij ? Geen gedwongen prostitutie ? Dus iedereen: 6 maanden sex slaaf voor de top van de staat, maar 60 000 Euro cash. Geen problemen mee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niets zo frustrerend dan niets om de hand te hebben.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb..
een paar bedenkingen: * 'Het leger als opvoedkundige tool'. Me dunkt dat opvoeding in eerste plaats de taak van de ouders is en misschien in tweede instantie van het onderwijs. Een extra jaar legerdienst om discipline enz bij te brengen wijst volgens mij in eerste plaats op een falen van de twee voorgaande. En daar kan behoorlijk wat aan gedaan worden. Ouders meer voor hun verantwoordelijkheid stellen is een eerste punt, meer discipline terug in het onderwijs een tweede. * algemeen ben ik het eens met de argumenten van patrickve.. legerdienst is een vorm van slavernij. De zoveelste vorm van... eenieder die het begrip tax freedom day kent zou moeten inzien dat het hier al hier erg mee gesteld is. * then again... Ik woon niet langer in apenland belgique maar in Zwitserland waar er nog steeds een verplichte legerdienst is (je kan ook voor burgerdienst kiezen iyw) en ik denk dat ik - indien ik ondanks bovenstaande aan referenda zou mogen meedoen - tégen het afschaffen ervan zou stemmen. Het is nogal hypocriet waar ik me bewust van ben, maar ik zie een aantal voordelen... Zwitserse legerdienst houdt in dat je jaarlijks enkele weken terug op training gaat... I.e. ze behouden hun skills. Er is ook de neutraliteit van het land, ie het Zwitsers leger is louter defensief en wordt niet ingezet omdat een of andere politicus zijn carrièrekansen bij pakweg de nato wil handhaven... Verder zijn ze zijn al eeuwenlang niet meer aangevallen wat voor een groot deel te danken aan de wetenschap dat de kost / baten analyse van een invasie niet al te gunstig is, voor een groot stuk net door het grote (potentiële) leger hoewel het terrein natuurlijk ook een sterk afschrikmiddel is... Wie wil een neutraal land aanvallen waar de bevolking getraind en bewapend is en dat voor de helft uit bergen bestaat? ![]() Ie legerdienst in België... nee dank u. Legerdienst in Zwitserland en naar Zwitsers model? Daar kan ik wel voldoende pluspunten aan zien om het slavernij principe weg te balanceren. In zekere zin is het leger naar Zwitsers model een beperkte slavernij die een potentieel veel ergere voorkomt.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 september 2014 om 01:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() lol legerdienst in Zwitserland.
Om de Suis uit te hangen bij de paus? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie in je post geen "nooit meer oorlog" mentaliteit, ondanks je N-VA avatar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik de "ratten" in Gent niet wil bestrijden.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discipline is eigenlijk een mooi woord vr fascisme. Alles wordt verbloemt. Vrije markt nog zon verbloemd woord eigenlijk is het de markt van de sterkste. Concurrentie is moordend letterlijk en figuurlijk.
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou veel arrogante jonge melkmuilen goed doen dat ze discipline aangekweekt worden in het leger. Helaas wegen de kosten niet op en is het biezonder onrentabel en inefficiënt ivg met een performant en wenkbaarder beroepsleger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gispy is een Macchiavelist. Het doel heiligt de middelen, no matter what. Dat is iemand v d echte vrije markt. Jij daarentegen patrick, bent iemand v d theoretische vrij markt. lolzzzzz......
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet arrogant zijn is gelijk aan domme ja-knikker vr jou zeker.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel problemen met arrogante kloten die amper bekwaam zijn van niet op hun schoenen te pissen maar die denken dat de meridiaan door hun aars loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Onze jongeren worden zo wel gedisciplineerder. Waarom er hier nooit meer oorlog zal komen? Omdat onze jongeren te lui zijn en hun playstation belangrijker vinden dan de natie. Zelf ben ik flamingant en dus anti-Belgisch, maar ik vind dat zolang dat België bestaat er wel ook een zekere nationale trots moet bestaan (die men in het leger terug kan vinden). En nee, dan heb ik het niet over onze rode duiveltjes... ![]() |
|
![]() |
![]() |