Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2014, 18:39   #81
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij mag je aanbevolen draad steken waar de zon nooit schijnt.

De N-VA heeft als grootste partij op geen énkele post aanspraak gemaakt. Ze heeft wél zowat haar hele programma in de diepvriezer gestoken. Voor Belgische nationalisten is het echter nooit genoeg.
Klopt niet helemaal. Voor VL eisten zij het voorzitterschap op ( trouwens terecht)
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 18:44   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat jij fout zat.
Ik heb van jou alleen maar leugens en veronderstellingen gezien. Daarmee bewijs je niets.
Oud 21 september 2014, 18:57   #83
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb van jou alleen maar leugens en veronderstellingen gezien. Daarmee bewijs je niets.
Welke leugens en welke veronderstellingen ? Ik wens mezelf ten aanzien van jou te verduidelijken. Daarvoor wil ik wel weten wat jij als "leugens" en "veronderstellingen" aanziet.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 19:01   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leer lezen Belgique. "Ik heb van jou alleen maar leugens en veronderstellingen gezien" houdt in dat je je eigen zever maar hoeft te herlezen om het antwoord op je onzinnige vragen te kennen.
Oud 21 september 2014, 19:02   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer lezen Belgique. "Ik heb van jou alleen maar leugens en veronderstellingen gezien" houdt in dat je je eigen zever maar hoeft te herlezen om het antwoord op je onzinnige vragen te kennen.
Bedankt voor de feedback.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 21 september 2014, 19:18   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Klopt niet helemaal. Voor VL eisten zij het voorzitterschap op ( trouwens terecht)
Dat zou er nog aan mankeren.
Ik dacht dat het duidelijk was dat ik het over de vorming van de federale regering had, en de koehandel tussen de tsjeven en de MR.

Wat De Wever betreft, en de vele geruchten ten spijt, die heeft nooit anders dan laten verstaan dat hij burgemeester van Antwerpen wilde blijven.

Ik begrijp maar al te goed de teleurstelling van de arme Belgische-nationalistjes die De Wever hoogstens het MP-schap van de Vlaamse regering gunden. Voor hen stond het als een paal boven water dat Di Rupo Di Rupo zou opvolgen als premier. De partij van De Wever zou ook deze keer niet in de federale regering geraken. Zelfs 40% van de stemmen zou daarvoor niet volstaan.

Vandaag gooien de hypocrieten diezelfde De Wever het Belgische premierschap toe. Niet omdat ze De Wever als premier wensen maar omdat ze verwachten dat de volgende federale regering niet levensvatbaar is en ze nauwelijks kunnen wachten tot ze in elkaar stuikt om de mislukking in de schoenen van De N-VA te schuiven.
Oud 21 september 2014, 22:36   #87
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Maggie De Block eerst vervroegde verkiezingen dient te houden en Bart De Wever en zijn N-VA af te slachten alvorens de liberalen een premier kan leveren. De liberale familie is slechts de derde politieke familie in België na de PS/Sp.a en N-VA/Vlaams Belang.
Met liberalen bedoelde ik zowel MR als VLD.
Als VLD dd premier zou leveren schiet er in 219 niks meer van die partij over en dat weten zij maar al te best.

Laatst gewijzigd door speurneus : 21 september 2014 om 22:38.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 23:38   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Met liberalen bedoelde ik zowel MR als VLD.
Als VLD dd premier zou leveren schiet er in 219 niks meer van die partij over en dat weten zij maar al te best.
ViveLaBegique tipt desalniettemin op geblokte Maggi om de volgende stekkertrekker te worden. En dit met maar één doel voor ogen: om De Wever en zijn partij af te slachten.

Met hetzelfde doel voor ogen MOET De Wever premier worden van Vive. Hij rekent erop dat De Wever het ook maar één legislatuur overleeft zoals Di Rupo. En dat zijn partij tegelijkertijd wordt afgeslacht.

Intussen "vergeet" Vive voor het gemak dat koning Flip om één of andere reden twee haantjes aanstelde als kandidaat-premier. Eén van de kandidaten werd opgeofferd aan de Europese afgod. Ook nog het vergiftigde geschenk van het Belgische premierschap in handen van de tsjeven geven is teveel van het goede voor de MR. Blijft over: Michel, zoon van.
Ik zie Michel partijgenoot Reynders niet de laatste kans op dat pleziertje gunnen. Noch zie ik Michel koning Flip teleurstellen in zijn keuze.

We zullen wel zien wie het wordt, maar dat het niet vive is die zal juichen staat vast. De blauwe geblokte van de VLD mag zich dan wel kandidaat gesteld hebben, de kans dat de MR zich een dik betaald mandaat laat ontfutselen door het prutspartijtje dat er nog overschiet van de VLD lijkt mij miniem.
Oud 22 september 2014, 09:08   #89
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ViveLaBegique tipt desalniettemin op geblokte Maggi om de volgende stekkertrekker te worden. En dit met maar één doel voor ogen: om De Wever en zijn partij af te slachten.

Met hetzelfde doel voor ogen MOET De Wever premier worden van Vive. Hij rekent erop dat De Wever het ook maar één legislatuur overleeft zoals Di Rupo. En dat zijn partij tegelijkertijd wordt afgeslacht.

Intussen "vergeet" Vive voor het gemak dat koning Flip om één of andere reden twee haantjes aanstelde als kandidaat-premier. Eén van de kandidaten werd opgeofferd aan de Europese afgod. Ook nog het vergiftigde geschenk van het Belgische premierschap in handen van de tsjeven geven is teveel van het goede voor de MR. Blijft over: Michel, zoon van.
Ik zie Michel partijgenoot Reynders niet de laatste kans op dat pleziertje gunnen. Noch zie ik Michel koning Flip teleurstellen in zijn keuze.

We zullen wel zien wie het wordt, maar dat het niet vive is die zal juichen staat vast. De blauwe geblokte van de VLD mag zich dan wel kandidaat gesteld hebben, de kans dat de MR zich een dik betaald mandaat laat ontfutselen door het prutspartijtje dat er nog overschiet van de VLD lijkt mij miniem.
Maggie De Block heeft meermaals verklaart dat het niet aan de orde is dat zij premier wordt. Ze is niet zo achterbaks als Bart De Wever in haar communicatie door klaar en duidelijk te stellen dat ze niet nee zou zeggen mocht de gelegenheid zich voordoen.

Dat politieke partijen aansturen op verkiezingen als er electorale verschuivingen zijn is een democratisch gegeven in regimes waar geen legislatuurparlementen zijn.

Ik meen oprecht dat Bart De Wever opnieuw de populariteit van Maggie De Block kan doen verbleken na enkele jaren aan de macht te zijn als premier. Voor Maggie De Block is dat niet aan de orde omdat hun partij amper 14 zetels haalde van de 150 en de N-VA 33. Dat Maggie De Block niet "neen" zegt op de vraag of ze premier wil zijn doet ze om evidente reden. Het maakt haar nog populairder dan Bart De Wever ooit geweest was.

Oud 22 september 2014, 11:32   #90
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De Gucht en Vande Lanotte doen niets meer dan de verantwoordelijkheid bij Bart De Wever leggen. Eigenlijk lokken ze hem in de val.

Ofwel blijft Bart in Antwerpen. Dan lijkt het er op dat hij niet durft. Dan moet nog blijken wie van zijn partij bekwaam genoeg is om minister te zijn. Zijn tegenstanders zullen dan altijd kunnen zeggen dat BDW veel blabla heeft, maar geen verantwoordelijkheid durft nemen.

Ofwel neemt BDW de handschoen op en wordt eerste minister. Dan zal nog moeten blijken of hij de capaciteiten heeft om dit tot een goed einde te brengen. Zijn Antwerpse keizers zullen zich bedrogen voelen. En een besparingsregering leiden wordt nogal eens gemakkelijk afgestraft bij de volgende verkiezingen.

Ik vrees voor BDW dat hij in de tang zit.
Hij (BDW) heeft al héél zijn programma laten vallen dan zal daar nog wel bij kunnen zeker.
Eerst de 6é staatshervorming (terecht) afschieten als volledig nadelig voor Vlaanderen om na de (Vlaamse) regeringsvorming zich akkoord verklaren met de volledige uitvoering van de staatshervorming (Is ze nu niet meer nadelig nu de postjes binnen zijn?)
Van die boer geen eieren dank u
Oud 22 september 2014, 12:20   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maggie De Block heeft meermaals verklaart dat het niet aan de orde is dat zij premier wordt. Ze is niet zo achterbaks als Bart De Wever in haar communicatie door klaar en duidelijk te stellen dat ze niet nee zou zeggen mocht de gelegenheid zich voordoen.
Ik snap maar al te goed waar jij naartoe wilt, maar ik trap daar niet in.

De Wever heeft lang voor de verkiezingen duidelijk gemaakt dat hij géén kandidaat was voor het premierschap, maar burgemeester van Antwerpen zou blijven. Hoe graag JIJ dat ook zou willen, en met welke bedoeling.

Maggi De Block is overduidelijk WEL kandidaat voor het premierschap. Dat het volgens haar niet aan de orde is verandert geen zak aan het feit dat ze zich kandidaat stelde. Dat bewijst in de verste verte niet jouw stelling dat De Block "niet zo achterbaks is in haar communicatie als De Wever". Integendeel zelfs!

Je liegt dat je paars ziet als je zegt dat je oprecht meent dat Bart De Wever de populariteit van Maggie De Block kan doen verbleken na enkele jaren aan de macht te zijn als premier. Er zijn nu eenmaal mensen die NIET vergeten zijn dat jij tipte op een stekkertrekker, alsook op de negatieve afstraling op de premier van een mislukte regering.

Jij zou beter je eigen valse, achterbakse, dubbelhartige, vuige "communicatie" niet vergeten.

Nog dit, ViveLaBelgique alvorens je opnieuw mijn afvalcontainer in vliegt.

Het interesseert mij geen fluit dat De Wever de ster van geblokte Maggi zou kunnen doen verbleken na enkele jaren Belgische premiertje spelen. Ik gun dikke Maggi van ganser harte het premierschap. Ik acht haar daar in alle geval geschikter voor dan een stekkertrekkend zoontje van of een over het paard getilde "wondervrouw". En dit NIET zoals JIJ met de bedoeling om er een toekomstige coalitiegenoot mee te bezeiken.
Oud 22 september 2014, 15:50   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je liegt dat je paars ziet als je zegt dat je oprecht meent dat Bart De Wever de populariteit van Maggie De Block kan doen verbleken na enkele jaren aan de macht te zijn als premier.
Dat is echt geen leugen. Als je dat niet gelooft onderschat jij één van de grootste politieke beloften van dit millennium.

Citaat:
Er zijn nu eenmaal mensen die NIET vergeten zijn dat jij tipte op een stekkertrekker, alsook op de negatieve afstraling op de premier van een mislukte regering.
Dat heb ik echt nergens beweerd. Ik heb gesteld dat als Maggie De Block premier wil worden ze eerst haar gestegen populariteit dient te verzilveren door vervroegde verkiezingen te houden. De rest is jouw fantasie die jij uitspreekt en je niet in mijn mond mag leggen.

Citaat:
Jij zou beter je eigen valse, achterbakse, dubbelhartige, vuige "communicatie" niet vergeten.
Dat zijn zware aantijgingen. Ik waardeer alvast jouw feedback zodat ik mijn perceptie op dit forum kan verbeteren. Graag had ik geweten wat jij als "vals, achterbaks, dubbelhartig, vuig" aanziet.

Citaat:
Nog dit, ViveLaBelgique alvorens je opnieuw mijn afvalcontainer in vliegt.

Het interesseert mij geen fluit dat De Wever de ster van geblokte Maggi zou kunnen doen verbleken na enkele jaren Belgische premiertje spelen. Ik gun dikke Maggi van ganser harte het premierschap. Ik acht haar daar in alle geval geschikter voor dan een stekkertrekkend zoontje van of een over het paard getilde "wondervrouw". En dit NIET zoals JIJ met de bedoeling om er een toekomstige coalitiegenoot mee te bezeiken.
Dat is niet mijn bedoeling. Het is niet aan jou om te stellen wat mijn bedoelingen zijn.

Oud 23 september 2014, 07:54   #93
pinophai
Partijlid

Standaard

Citaat:
Karel De Gucht zegt niets anders dan Maggie De Block. Het is niet aan de orde dat zij premier zou worden. Ze zegt niet "ja" en niet "neen". Feit is dat Open VLD en Maggie De Block te weinig stemmen hebben binnengehaald om een coalitie te leiden. Maggie De Block - de populairste kandidaat-premier bij de bevolking - zal vicepremier blijven onder Bart De Wever I. Ze zal waarschijnlijk de portefeuille justitie behartigen.

Het is rampzalig dat Bart De Wever zolang talmt om met zijn regering van start te gaan. Guy Verhofstadt heeft er nooit zoveel tijd voor nodig gehad.
Spijtig genoeg niet, die lul heeft hier alles terug om zeep geholpen.
Oud 23 september 2014, 10:48   #94
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinophai Bekijk bericht
Spijtig genoeg niet, die lul heeft hier alles terug om zeep geholpen.
Guy Verhofstadt kan je ten minste iets verwijten. Bart De Wever laat op zich wachten.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be