Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2014, 15:59   #81
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Heb een beetje medelijden, haar eigen peergroup is ontspoort en dus tracht ze ter compensatie aan te tonen hoe slecht de anderen wel niet zijn.
Niet elke moslim zit in Syrië, hoor, integendeel zelfs.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 16:10   #82
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Het gaat dus niet over intenties, natuurlijk zijn die van Marokkaanse ouders even goed maar over aanpak en resultaten, hopelijk ziet u dit ooit nog eens in want met gemekker zoals dit van u zijn die mensen niets!
Ik woon tussen de Marokkanen en eerlijk gezegd heb ik nog niet veel last van de ouders en kinderen gehad. U schetst een overdreven verkeerd beeld op. De kinderen leven helemaal niet op straat. Maar mogen ze nog wel eens buiten spelen als het goed weer is?
Voorts is niet iedereen de zoon of dochter van een bankdirecteur, met de juiste (geld-)steun en connecties, om een mooie studie en carrière te kunnen uitbouwen. De meerderheid doet volgens mij z'n best in de mate van het mogelijke. Ook realistisch blijven, hé.

En als gij met "aanpak en resultaten" bedoelt dat de Fatima's gescheiden met homoseksuele kinderen moeten zijn, dan is dat tegenstrijdig met mijn visie van resultaat geboekt.
Oud 8 oktober 2014, 16:47   #83
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik woon tussen de Marokkanen en eerlijk gezegd heb ik nog niet veel last van de ouders en kinderen gehad. U schetst een overdreven verkeerd beeld op. De kinderen leven helemaal niet op straat. Maar mogen ze nog wel eens buiten spelen als het goed weer is?
Voorts is niet iedereen de zoon of dochter van een bankdirecteur, met de juiste (geld-)steun en connecties, om een mooie studie en carrière te kunnen uitbouwen. De meerderheid doet volgens mij z'n best in de mate van het mogelijke. Ook realistisch blijven, hé.

En als gij met "aanpak en resultaten" bedoelt dat de Fatima's gescheiden met homoseksuele kinderen moeten zijn, dan is dat tegenstrijdig met mijn visie van resultaat geboekt.
Zoals gezegd , ambras buiten de eigen leefwereld is geen probleem . Je woont er tussen dus heb jij geen ambras . Buiten spelen of anderen terroriseren zijn verschillende dingen .
Gelukkig zijn alle autochtonen , Chinezen , Spanjaarden enz..... bankdirecteur in ons land . Daardoor hebben die kinderen geld en connecties .
"De meerderheid doet zn best in de mate van het mogelijke , en we moeten realistisch blijven ."
Dat is echt de lat ingraven . Tegengesteld aan de lat hoog leggen . Dat is echt de lat doen verdwijnen opdat een taal-onkundige , niet aanpasbare , vrijwillig achterlijk blijvende er toch niet zou over struikelen .
Uw homofobe vizie over Fatima haar kinderen laat ik voor wat het is .
Als Fatima niet gescheiden of onderdrukt wil geraken kan ze misschien zelf haar man kiezen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 17:09   #84
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Zoals gezegd , ambras buiten de eigen leefwereld is geen probleem . Je woont er tussen dus heb jij geen ambras . Buiten spelen of anderen terroriseren zijn verschillende dingen .
Gelukkig zijn alle autochtonen , Chinezen , Spanjaarden enz..... bankdirecteur in ons land . Daardoor hebben die kinderen geld en connecties .
"De meerderheid doet zn best in de mate van het mogelijke , en we moeten realistisch blijven ."
Dat is echt de lat ingraven . Tegengesteld aan de lat hoog leggen . Dat is echt de lat doen verdwijnen opdat een taal-onkundige , niet aanpasbare , vrijwillig achterlijk blijvende er toch niet zou over struikelen .
Uw homofobe vizie over Fatima haar kinderen laat ik voor wat het is .
Als Fatima niet gescheiden of onderdrukt wil geraken kan ze misschien zelf haar man kiezen .
"De laat hoog leggen" wil in de praktijk dus zeggen dat een autochtoon een vrijgeleide moet krijgen om op allochtonen of Marokkanen te vitten.
Die lat laat ik aan me voorbij gaan, ja.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 oktober 2014 om 17:10.
Oud 8 oktober 2014, 17:45   #85
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
"De laat hoog leggen" wil in de praktijk dus zeggen dat een autochtoon een vrijgeleide moet krijgen om op allochtonen of Marokkanen te vitten.
Oei , gewoon gelijke behandeling van iedereen vind je niet leuk ?
Diploma's , studie , gedrag of taalbeheersing mogen geen basis zijn in het leven ?
Steun trekken omdat je niet voldoet aan de eisen van de arbeidsmarkt , dat vind je wel leuk zekerst ?
Oud 8 oktober 2014, 17:48   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Nope, die lat geeft iedereen die wel kan meewerken in een 21ste samenleving het recht de nutteloze modellen uit te spuwen.
Oud 8 oktober 2014, 18:26   #87
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Natuurlijk laten zij u met rust, zij weten dat u een van hun bent. Nice try.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 oktober 2014 om 18:27.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 18:55   #88
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw visie (de IK versie)
zijn/haar visie (de JIJ versie)

Wie heeft er nu feitelijk gelijk ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 21:22   #89
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Oei , gewoon gelijke behandeling van iedereen vind je niet leuk ?
Diploma's , studie , gedrag of taalbeheersing mogen geen basis zijn in het leven ?
Steun trekken omdat je niet voldoet aan de eisen van de arbeidsmarkt , dat vind je wel leuk zekerst ?
Als jij allochtonen gelijk zou behandelen, dan zou je er op z'n minst mee in dialoog gaan. En niet achter hun rug zitten zeiken.
De zaken die je opnoemt moeten een basis zijn in het leven maar wat als niet iedereen die lat kan halen? Wat doe je met zo'n mensen? Ah, ik weet het: je gaat beweren dat ze geen moeite doen, je maakt ze voor allerlei onfraais uit, je blijft er maar over klagen en janken tot vervelens toe dat de mensen u beginnen mijden.
Besef je dat niet iedereen even gewenst is op de arbeidsmarkt? Laaggeschoold, strafblad en Marokkaan, good luck with that.
Oud 8 oktober 2014, 21:23   #90
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, die lat geeft iedereen die wel kan meewerken in een 21ste samenleving het recht de nutteloze modellen uit te spuwen.
Veel spuwplezier dan nog. Zij liggen er alvast niet wakker van.
Oud 8 oktober 2014, 22:10   #91
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij allochtonen gelijk zou behandelen, dan zou je er op z'n minst mee in dialoog gaan. En niet achter hun rug zitten zeiken.
De zaken die je opnoemt moeten een basis zijn in het leven maar wat als niet iedereen die lat kan halen? Wat doe je met zo'n mensen? Ah, ik weet het: je gaat beweren dat ze geen moeite doen, je maakt ze voor allerlei onfraais uit, je blijft er maar over klagen en janken tot vervelens toe dat de mensen u beginnen mijden.
Besef je dat niet iedereen even gewenst is op de arbeidsmarkt? Laaggeschoold, strafblad en Marokkaan, good luck with that.
Sinds 1980 in dialoog . Achter de rug is niet wat ik doe .
Als een bepaald geloof niet in staat is om gewone regels of kwaliteitseisen te halen , maar wél bij meisjes en niet bij jongens .
Waar ligt dan de fout ?
Dat laaggeschoold , strafblad en arrogante houding dikwijls met Marokkaan samengaat is niet mijn probleem . Kijk es in de spiegel , misschien vind je de oorzaak wel .
Oud 8 oktober 2014, 23:00   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot de uitkeringen gedaan zijn.

Het toe-eigenen van dat recht wil nog niet zeggen uitoefenen.
Oud 9 oktober 2014, 08:02   #93
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Niet elke moslim zit in Syrië, hoor, integendeel zelfs.
Zelf wil ik niet zo ver gaan maar sommigen vinden dat best jammer.
Ik volg deze mensen wel in de zin dat de komt van meer islam (en de opkomst van het politiek correcte racisme) in onze contreien samenleven heeft doen achtergang.
Het ziet er immers naar uit dat we op het vlak van vrijheid en vrijheid van meningsuiting de beste tijd gehad hebben, net zoals het leven in onze dorpen en steden minder aangenaam is dan pakweg 25 jaar geleden.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 08:17   #94
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat ze laaggechoold zijn is dan zeker de schuld van de werkgever, al hebben die amper nog jobs voor laaggeschoolden.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 08:30   #95
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen , zij liggen aan de tiet van de gemeenschap . Dewelke ze verfoeien .
Ik mag nu tot 67 werken om die kost te betalen .
Dank u , linkse cultuur .
Oud 9 oktober 2014, 10:48   #96
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Dat ze laaggechoold zijn is dan zeker de schuld van de werkgever, al hebben die amper nog jobs voor laaggeschoolden.
En dat strafblad, dat verschijnt vanzelf ofzo?
Oud 9 oktober 2014, 10:53   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik baseer me op gesprekken met Marokkaanse / Turkse mannen en vrouwen over opvoeding, identiteit, rolpatronen voor mannen en vrouwen.kortom jaren werk in die sector.
Ik schets geen verkeerd beeld of denkt u de enige te zijn die in een multuculturele buurt woont???
Dat is echt niet zo uitzonderlijk hoor.

Het ging ook niet " over kinderen die op straat leven" maar over jongeren die wel op straat rondhangen, op hun dertiende al koerier spelen voor een lokale vzw en samen later binnen jongerencriminaliteit een meerderheid vormen tegenover andere jongeren.

Het gaat niet eens " over je best doen" want dat doen de meeste ouders, maar over het evenwicht tussen verwachtingen die ouders aan hun kinderen stellen en wat de samenleving verwacht, maar al te vaak staat dit haaks op mekaar. Daardoor slagen hun kinderen er maar niet in om mee te draaien.
Betekent dit dat niemand van die mensen slaagt ? Toch wel maar het is en blijft een minderheid,omdat hun identiteit te veel bepaald wordt door religieuze en culturele achtergrond.
Wat u met die Fatima's en homo's bedoeld is onduidelijk, probeer het nog eens.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 10:59   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe gelijk behandelen uw allochtonen anderen?
Hoe bereid is pakweg de gemiddelde moslim tot dialoog?Dat is niet gelijk aan je geloof toelichten en verwachten dat iedereen het ermee eens is he?

Onze samenleving heeft genoeg voorzieningen voor wie de lat niet kan halen, wat niet gelijk is aan niet willen, omdat je gewoon te lui bent, nooit discipline leerde, denkt dat leraressen niets te vertellen hebben, en ja, wanneer je een strafblad hebt is een werkgever iets wantrouwiger, is dat zo vreemd zeg?
Daar kun je trouwen vanaf van dat strafblad, maar ook dan moet je moeite doen, achterover liggen met een waterpijp omdat je zo gediscrimineerd wordt is niet altijd de oplossing.
En ben je laaggeschoold? Doe daar iets aan, inplaats van dat eeuwige gemiep over geen kansen krijgen.Nee hoor, ik deel uw opvattingen echt niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 21:43   #99
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Het gaat niet eens " over je best doen" want dat doen de meeste ouders, maar over het evenwicht tussen verwachtingen die ouders aan hun kinderen stellen en wat de samenleving verwacht, maar al te vaak staat dit haaks op mekaar. Daardoor slagen hun kinderen er maar niet in om mee te draaien.
Betekent dit dat niemand van die mensen slaagt ? Toch wel maar het is en blijft een minderheid,omdat hun identiteit te veel bepaald wordt door religieuze en culturele achtergrond.
Wat u met die Fatima's en homo's bedoeld is onduidelijk, probeer het nog eens.
Jamaar, willen die ouders en kinderen wel ten volle meedraaien in een westerse seculiere samenleving? Ik denk dat allochtonen er niet zo'n probleem mee hebben dat ze niet �*lles (kunnen) doen wat niet-seculiere autochtonen doen. Meer zelfs, ze nemen er wellicht uit zichzelf afstand van. En volgens mij is dat ook geen probleem, want ieder heeft het recht om zijn/haar religie of subcultuur te beleven binnen de wetten van dit land.
Gij zit in de "problemensector", vandaar dat je zo'n vertekend beeld hebt, want de meeste allochtonen draaien wel mee in de samenleving, al zijn ze laaggeschoold.
Oud 9 oktober 2014, 21:48   #100
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe gelijk behandelen uw allochtonen anderen?
Hoe bereid is pakweg de gemiddelde moslim tot dialoog?Dat is niet gelijk aan je geloof toelichten en verwachten dat iedereen het ermee eens is he?

Onze samenleving heeft genoeg voorzieningen voor wie de lat niet kan halen, wat niet gelijk is aan niet willen, omdat je gewoon te lui bent, nooit discipline leerde, denkt dat leraressen niets te vertellen hebben, en ja, wanneer je een strafblad hebt is een werkgever iets wantrouwiger, is dat zo vreemd zeg?
Daar kun je trouwen vanaf van dat strafblad, maar ook dan moet je moeite doen, achterover liggen met een waterpijp omdat je zo gediscrimineerd wordt is niet altijd de oplossing.
En ben je laaggeschoold? Doe daar iets aan, inplaats van dat eeuwige gemiep over geen kansen krijgen.Nee hoor, ik deel uw opvattingen echt niet.
You're barking up the wrong tree. Ik kan het ook echt niet eens zijn met uw opvattingen. Je zal gewoon moeten accepteren dat een deel vd samenleving in de marginaliteit beland of laaggeschoold blijft, allochtoon of autochtoon.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be