Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2014, 20:57   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het eerbaar om te streven naar een tabaksrookvrije maatschappij.

Al was door mijn streven maar één jongere die de sigaret laat, dan is het de moeite waard geweest.

Al die zever omtrent de burgerlijke vrijheden, daar veeg ik, gezien deze specifieke omstandigheden, dik mijn gat aan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2014, 07:00   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Al was door mijn streven maar één jongere die de sigaret laat, dan is het de moeite waard geweest.

Al die zever omtrent de burgerlijke vrijheden, daar veeg ik, gezien deze specifieke omstandigheden, dik mijn gat aan.

.
Stel dat uw zoon of dochter van 14 een sigaret opsteekt in de auto.....Heb je dan als ouder nog het recht om dat te verbieden?...Riskeer je dan niet dat je afkeuring door je kind als traumatisch wordt ervaren ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2014, 07:07   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is 'in die tijd'? Ik ging als puber de jaren 80 al vragen aan mensen in een restaurant om te stoppen met roken. Of in de bus. Soms met succes, soms met ambras tot gevolg.
In de jaren 30 wist men trouwens al dat roken ongezond was. Soms zie je in een film uit de jaren 60 de acteurs iets zeggen in de zin van: 'ik moet stoppen met roken van de dokter'.
Als puber kan je dat idd nu nog aan een oudere mens gaan vragen zonder al te veel gevaar.....Als je dat in deze tijden als volwassene gaat vragen aan een puber riskeer je een pak slaag of op zijn minst een hoop ellende.....Ik zou om te beginnen alvast mijn helm opzetten.....Succes

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2014 om 07:11.
Oud 5 oktober 2014, 08:08   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Stel dat uw zoon of dochter van 14 een sigaret opsteekt in de auto.....Heb je dan als ouder nog het recht om dat te verbieden?...Riskeer je dan niet dat je afkeuring door je kind als traumatisch wordt ervaren ??
In het raam van hoe ik mijn kinderen opvoedde, vind ik jouw voorbeeldstelling in zijn algemeenheid toch zooo wereldvreemd ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 oktober 2014, 08:28   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het raam van hoe ik mijn kinderen opvoedde, vind ik jouw voorbeeldstelling in zijn algemeenheid toch zooo wereldvreemd ...

.
Alles kan gebeuren in het leven

Proficiat .Je bent de eerste die ik liggen heb

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2014 om 08:31.
Oud 5 oktober 2014, 15:47   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles kan gebeuren in het leven

Proficiat .Je bent de eerste die ik liggen heb
Ik gun je alle plezier toe om mij, als eerste of als zoveelste in de rij, liggen te hebben.
Ondertussen snap ik je toch niet hoor.

Op heel veel gebieden ben ik niet zo ernstig, of niet altijd even ernstig, maar het volgende geldt wel degelijk voor mij:

.

Oud 5 oktober 2014, 16:38   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gun je alle plezier toe om mij, als eerste of als zoveelste in de rij, liggen te hebben.

Op heel veel gebieden ben ik niet zo ernstig, of niet altijd even ernstig, maar het volgende geldt wel degelijk voor mij:

.
Ja wie niet eigenlijk.Zelfs de meeste rokers zullen daarmee wel akkoord zijn denk ik.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2014 om 16:50.
Oud 6 oktober 2014, 20:27   #88
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Op dat vlak zijn links en rechts blijkbaar gelijk. Aan burgerlijke vrijheden vegen ze allebei hun gat... Allebei vinden ze de dictatuur van de staat geweldig.

Laakbaar.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 6 oktober 2014 om 20:27.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 20:40   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Op dat vlak zijn links en rechts blijkbaar gelijk. Aan burgerlijke vrijheden vegen ze allebei hun gat... Allebei vinden ze de dictatuur van de staat geweldig.

Laakbaar.
Volksgezondheid is niet laakbaar.

Volksgezondheid wel laakbaar stellen, is pas laakbaar !!

(burgerlijke vrijheden, hoort hem hier eens blazen: een beetje rook van verbrand soort stro mogen inhaleren zonder u een kloten aan te trekken van hinder voor anderen, of kosten voor de ziekenkas, is ook al een burgertruttige vrijheid ...)

.

Oud 6 oktober 2014, 21:45   #90
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volksgezondheid is niet laakbaar.

Volksgezondheid wel laakbaar stellen, is pas laakbaar !!

(burgerlijke vrijheden, hoort hem hier eens blazen: een beetje rook van verbrand soort stro mogen inhaleren zonder u een kloten aan te trekken van hinder voor anderen, of kosten voor de ziekenkas, is ook al een burgertruttige vrijheid ...)

.
Leg het eens uit : hoe schaadt iemand die in zijn auto zit te roken, de gezondheid van anderen als hij alleen in de auto zit.

Nul, komma nul nul nul niks.
Oud 6 oktober 2014, 22:09   #91
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Dat klopt. Je rijdt alleen een beetje slechter met de auto, maar sommigen hoeven daarvoor niet te roken...

Alleen... het is gewoon compleet onnozel.
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 09:22   #92
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen....deze keer nietGe hebt me liggen gehad....verdoeme toch
Beste Fred, wat ik wou zeggen is het volgende:
Sinds het rookverbod heeft de horeCA rake klappen gekregen. In de kroeg mocht niet meer gerookt worden en de niet-rokers zouden massaal de weg hebben teruggevonden om hun sociale contacten in stand te houden. Maar wat zien we? Zij (de cafébazen) die met de moed der wanhoop toch hun zaak verderzetten zagen/zien hun omzet dalen. Als ik zie hoeveel pubs/tavernes/cafés te koop, te huur/over te nemen staan word ik daar niet vrolijker van. En als ik al eens een bezoekje breng aan een pub, dan lijken al die niet-rokers toch niet zo massaal aanwezig te zijn. Het valt me zelfs op dat er meer buiten staan (te roken) dan er cliënteel binnen zit (wat ik ironisch in mijn post wou duidelijk maken).
Dat roken de gezondheid schaadt trekt niemand in twijfel en de rokers respecteren doorgaans de regels en de wetten en incasseren al dan niet de grove opmerkingen/commentaren/verwijten.
Maar de eerste de beste die aan mij komt zeggen wat ik op privé-terrein al dan niet mag (in dit geval als het gaat om roken) gaat het zich nog lang herinneren.

Het tweede deel van mijn post ging over de hypocrisie van (althans een deel van..) onze gezondheidsfreaks...
We zijn, net als iedere zomer overigens, ruim verwend geweest aan
carcinogene en benzopyrenen (extreem kankerverwekkende) stoffen omdat er weer massaal werd gebarbecued. Dan maakt het niet zoveel meer uit natuurlijk, want.....het is gezellig!
De genodigden komen doorgaans met hun sterk-vervuilende diesels (die ook gebruikt wordt om hun jonge kinderen zo dicht mogelijk bij de schoolpoort te brengen) toe en waar men, godbetert, een discussietje aangaat over 'het rookverbod'

Dan rook ik nog liever mijn sigaretje dan dat ik nog maar een half worstje verorber!

Ik heb het gevoel dat het lijstje van zaken die verboden zijn zo langzamerhand groter wordt dan hetgeen nog toegestaan is.
Mogen we straks nog 'leven'?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 09:51   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Beste Fred, wat ik wou zeggen is het volgende:
Sinds het rookverbod heeft de horeCA rake klappen gekregen. In de kroeg mocht niet meer gerookt worden en de niet-rokers zouden massaal de weg hebben teruggevonden om hun sociale contacten in stand te houden. Maar wat zien we? Zij (de cafébazen) die met de moed der wanhoop toch hun zaak verderzetten zagen/zien hun omzet dalen. Als ik zie hoeveel pubs/tavernes/cafés te koop, te huur/over te nemen staan word ik daar niet vrolijker van. En als ik al eens een bezoekje breng aan een pub, dan lijken al die niet-rokers toch niet zo massaal aanwezig te zijn. Het valt me zelfs op dat er meer buiten staan (te roken) dan er cliënteel binnen zit (wat ik ironisch in mijn post wou duidelijk maken).
Dat roken de gezondheid schaadt trekt niemand in twijfel en de rokers respecteren doorgaans de regels en de wetten en incasseren al dan niet de grove opmerkingen/commentaren/verwijten.
Maar de eerste de beste die aan mij komt zeggen wat ik op privé-terrein al dan niet mag (in dit geval als het gaat om roken) gaat het zich nog lang herinneren.

Het tweede deel van mijn post ging over de hypocrisie van (althans een deel van..) onze gezondheidsfreaks...
carcinogene en benzopyrenen (extreem kankerverwekkende) stoffen omdat er weer massaal werd gebarbecued. Dan maakt het niet zoveel meer uit natuurlijk, want.....het is gezellig!
De genodigden komen doorgaans met hun sterk-vervuilende diesels (die ook gebruikt wordt om hun jonge kinderen zo dicht mogelijk bij de schoolpoort te brengen) toe en waar men, godbetert, een discussietje aangaat over 'het rookverbod'

Dan rook ik nog liever mijn sigaretje dan dat ik nog maar een half worstje verorber!

Ik heb het gevoel dat het lijstje van zaken die verboden zijn zo langzamerhand groter wordt dan hetgeen nog toegestaan is.
Mogen we straks nog 'leven'?
Ik geef je volledig gelijk.Ik ben altijd voorstander geweest van leven en laten leven.Ik heb zelf gerookt en ik heb er goede herinneringen aan.Ik vond dat ritueel op zich al gezellig.....pakje openscheuren (op een specifieke manier)...sigaretje uitkloppen en dan dat warme geluidje van de Zippo aansteker je voelde je direct thuis bij manier van spreken.
Ik vind dan ook dat een café uitbater zelf zou moeten kunnen beslissen of hij zijn zaak al dan niet rookvrij wil.
Restaurants ben ik iets minder vrijdenkend over....Ik blijf het toch leuker vinden voor iedereen te eten in een rookvrije ruimte.Eventueel zou het in de betere restaurants niet zo moeilijk moeten zijn om het aperitief of digestief te nuttigen in een ruimte waar gerookt kan worden.Verder zou ik liegen om niet te zeggen dat thuiskomen zonder dat je kleren naar de rook stinken wel plezieriger.
En zoals je zegt er is natuurlijk veel hypocrisie mee gemoeid.....dat is met alles zo.
Je hebt natuurlijk een punt dat veel gezelligheid aan het verdwijnen is....zoals Urbanus onlangs zei...Toen ik begin jaren 70 naar huis reed kon ik na een optreden in ieder nietig dorpje nog wel eens stoppen om iets te gaan drinken en een praatje te maken of een sigaretje te roken.Als ik nu zou stoppen om nog iets te vinden waar nog licht is dan heb ik na 5 minuten een politie patrouille naast me staan
De tijden van vijheid en blijheid liggen achter ons tot spijt van wie het benijdt.
Er mag niks meer en wat nog mag is verplicht

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 oktober 2014 om 09:53.
Oud 8 oktober 2014, 23:46   #94
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de kroeg mocht niet meer gerookt worden en de niet-rokers zouden massaal de weg hebben teruggevonden om hun sociale contacten in stand te houden.
Je bent je eigen realiteit aan het creëren, niemand heeft zoiets beweerd.

Citaat:
Maar wat zien we? Zij (de cafébazen) die met de moed der wanhoop toch hun zaak verderzetten zagen/zien hun omzet dalen. Als ik zie hoeveel pubs/tavernes/cafés te koop, te huur/over te nemen staan word ik daar niet vrolijker van. En als ik al eens een bezoekje breng aan een pub, dan lijken al die niet-rokers toch niet zo massaal aanwezig te zijn. Het valt me zelfs op dat er meer buiten staan (te roken) dan er cliënteel binnen zit (wat ik ironisch in mijn post wou duidelijk maken).
Het is toch gemakkelijk om altijd alles op een ander te schuiven, niet ? Als de rokers zelf, uit eigen wil, beslissen om minder op café te gaan is dat hun eigen beslissing en zijn de gevolgen hun eigen verantwoordelijkheid.

Citaat:
Typisch redenering van een roker, beginnen te zeuren over andere zaken die ook ongezond zijn.

"Jama den auto, da's toch ook ongezond ? Een pak friet, da's toch ook niet goed ? Mag dat dan ?"

Net alsof rokers hun wagen niet inspringen om achter een pak friet te gaan. Van hypocrisie gesproken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 00:21   #95
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het is toch gemakkelijk om altijd alles op een ander te schuiven, niet ? Als de rokers zelf, uit eigen wil, beslissen om minder op café te gaan is dat hun eigen beslissing en zijn de gevolgen voor de café baas
Ftfy
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 13:58   #96
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je bent je eigen realiteit aan het creëren, niemand heeft zoiets beweerd.

Beweren dat dit niet zo is, is even erg als beweren dat 'IS' een vredelievende organisatie is. Ik stel voor dat u de moeite neemt om (met de fiets) al die (ex-) cafebazen hun mening gaat vragen! Zeker weten dat uw conclusies en/of uw commentaren iets genuanceerder zullen zijn?!

Het is toch gemakkelijk om altijd alles op een ander te schuiven, niet ? Als de rokers zelf, uit eigen wil, beslissen om minder op café te gaan is dat hun eigen beslissing en zijn de gevolgen hun eigen verantwoordelijkheid.

U heeft gewonnen!!! Hip Hip Hoera. De rokers zijn weg!!! Maak het maar gezellig, nu het nog kan, net voor het faillissement. Jullie zitten duidelijk niet opeengepropt heb ik mogen vaststellen. Sterker nog; commentaren als ' dju toch, het is wel stilletjes, de zaken gaan kennelijk niet goed, crisis, tja, aanvang nieuw schooljaar, einde vakantie, de centen zijn op'...... MAAAAR... oef, geen vervelende rook!!!.

Typisch redenering van een roker, beginnen te zeuren over andere zaken die ook ongezond zijn.
Vertel me eens wat u verstaat onder 'zeuren'?

"Jama den auto, da's toch ook ongezond ? Een pak friet, da's toch ook niet goed ? Mag dat dan ?"
Moet ik daaruit concluderen dat u ook één van die hypocriete vedetten bent die met een vervuilende wagen dergelijk ongezond voedsel gaat kopen? Foei, Foei, Foei, vette frietjes, vette sausjes, slachtafval gebakken in overzadigde vetten....KAN DAT?

Net alsof rokers hun wagen niet inspringen om achter een pak friet te gaan. Van hypocrisie gesproken.
Wie is hier nu de hypocriet? U of ik?

Wat ik wou zeggen.
De niet-rokers hebben het gepresteerd om één en ander ten gronde te wijzigen in ons sociaal netwerk:
1) Het sociale netwerk, die in een flink aantal gevallen terug te vinden was in de lokale club/pub/cafe is weggevallen.
2) de niet-rokers hebben alle argumenten aangewend om dit mogelijk te maken.
3) de economische impact laat zich, nu nog, dagdagelijks zien. Kijk maar naar de 'te huur' 'over te nemen' 'wegens faling' en leegstand (vooral cafés)
4) het 'verzuringsproces' is niet meer in te tomen
5) horeca in het algemeen maar cafés in het bijzonder zijn de grootste slachtoffers.

Tot slot.....
Wetten zijn wetten en ik pas mij aan. Of ik daar nu gelukkig mee ben of niet, doet in deze 'draad' weinig terzake. Alleen, iemand die mij ooit gaat verbieden om in MIJN HUIS en/of MIJN AUTO te doen hetgeen ik daar doe krijgt gegarandeerd een megaprobleem waar ik de gevolgen momenteel niet kan inschatten.
Aan al die gezondheidsfreaks....live a life! Blijf vooral ademen en probeer 'sociaal' te zijn (worden)
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 19:48   #97
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

.
Waarom ineens ook geen alcoholvrije maatschappij? Ikzelf drink geen alcohol, dus dan moeten de anderen het ook maar laten. De maatschappij zal er wel bij varen. Alcohol heeft een veelvoud van nadelen tegenover roken.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 9 oktober 2014 om 19:49.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 22:26   #98
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

We moeten ook dringend rock en roll spelen in de auto verbieden.

Nutbush here we come.
Oud 9 oktober 2014, 22:47   #99
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Waarom ineens ook geen alcoholvrije maatschappij? Ikzelf drink geen alcohol, dus dan moeten de anderen het ook maar laten. De maatschappij zal er wel bij varen. Alcohol heeft een veelvoud van nadelen tegenover roken.
Ik kies toch een glas goede wijn hoor.

http://www.preventievegezondheidszorg.com/wijn.php

Laatst gewijzigd door Micele : 9 oktober 2014 om 22:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 23:10   #100
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Het sociale netwerk, die in een flink aantal gevallen terug te vinden was in de lokale club/pub/cafe is weggevallen.
I don't like the cigarettes , but the cigarettes like me ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be