Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2014, 10:41   #81
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat ik er zélf over denk demonstreer ik met een enkele voorbeelden.
Maggi was een kwart eeuw arts. Ik denk niet dat zij ook maar één patiënt gewichtsverlies heeft (kunnen/durven) aanraden voor zijn gezondheid. 90% van haar patiënten zou haar (en ik druk me bewust beleefd uit) "niet ernstig hebben genomen". Het maakt geen zak uit wat de oorzaak is van Maggi's zwaar morbide obesitas.
Luister beter eens wat zij zelf erover te vertellen heeft in plaats van jouw fantasie te laten spreken:

http://www.vier.be/kroost/videos/mag...-kroost/118532

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 10:50   #82
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat alcoholverslaving en verkeer al evenmin samen gaan als obesitas en gezondheid?
Deze redenering slaat echt op niets.
De realiteit van een alcoholverslaafde is niet het stereotiep van een constant zatte gast die bovendien nog eens achter zijn stuur kruipt.
Alcoholverslaafden kunnen ook nuchter zijn, en kunnen ook beslissen om niet te rijden als ze teveel op hebben.

Als je dan toch dol bent op voorbeeld-ministers, dan zou in die optiek een alcoholverslaafde minister die consequent vanachter zijn stuur blijft, en trein neemt of zich laat voeren een prima voorbeeld zijn.
Als hij dan wegens zijn verslaving het beheer van zijn departement niet adequaat waarneemt, zou hij dan een goeie zijn omdat hij een goed voorbeeld is?
Oud 12 oktober 2014, 10:53   #83
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het gaat niet over welke diploma dat men heeft maar hoe men de functie uitvoert.
Heel juist.
Staat Maggies gewicht de uitoefening van haar functie in de weg?

Citaat:
Iemand die obesitas verdedigt kan ik niet serieus nemen als minister van volksgezondheid. Het is een voorbeeldfunctie.
Haar functie is niet een of ander rolmodel of voorbeeld te zijn.
Haar functie is het managen van de staatsgezondheidszorg.
Daar speelt haar overwicht geen rol bij.
Oud 12 oktober 2014, 10:54   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Als je daar anders over denkt, mij niet gelaten, maar dan moet je konsekwent zijn en ruiterlijk toegeven dat De Wever in zijn morbied-obese fase minder bekwaam was dan nu.
Neen SS. De Wever was niet minder bekwaam in zijn zwaarlijvige periode maar wel iets minder "succesvol". Dat had echter niets met zijn gewicht vandoen. Ik denk wel dat De Wever besefte dat hij iets aan zijn gewicht moest doen wilde hij het leven waar hij voor koos kunnen volhouden. Dit om het doel dat hij zich stelde te kunnen bereiken.

De Wever KON "vermeden" worden in 2010 maar niet in 2014. Dat heeft niets te maken met zijn bekwaamheid of lichaaamsgewicht , maar met de "mislukte" tactiek van Di Rupo.

Idem in Antwerpen. De Wever werd geen burgemeester omdat hij was afgevallen maar omdat de bevolking de rooien beu was.

De Wever heeft zijn partij groot gemaakt toen hij nog te zwaar was. In mei werd ze nog enkele procenten groter, maar electoraal succesrijk werd de N-VA in de periode dat De Wever te dik was.

Bourgeois is altijd een "scherpe" geweest. Bovendien is niet De Wever maar Bourgeois de oprichter van de N-VA. Mét Bourgeois, maar zonder "papzak" De Wever was de N-VA niet eens van de grond geraakt.
Oud 12 oktober 2014, 10:54   #85
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Al dat gezaag hier. Mij maakt het geen barst uit of mijn dokter overgewicht heeft of mijn tandarts een roker is of ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 10:55   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het gaat niet over welke diploma dat men heeft maar hoe men de functie uitvoert.
Precies.
Haar functie.
Niet een soort rolmodel of voorbeeldfunctie die haar aangemeten wordt uit politiek correcte hoek.
Werd ze niet verkozen wegens het voorbeeldig uitoefenen van haar functie op Vreemdelingenzaken?

Citaat:
Iemand die obesitas verdedigt kan ik niet serieus nemen als minister van volksgezondheid. Het is een voorbeeldfunctie.
Sorry, maar dat is politiek correct gewauwel.
Een minister heeft een functie, geen voorbeeldfunctie.
Oud 12 oktober 2014, 10:57   #87
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen SS. De Wever was niet minder bekwaam in zijn zwaarlijvige periode maar wel iets minder "succesvol". Dat had echter niets met zijn gewicht vandoen. Ik denk wel dat De Wever besefte dat hij iets aan zijn gewicht moest doen wilde hij het leven waar hij voor koos kunnen volhouden. Dit om het doel dat hij zich stelde te kunnen bereiken.

De Wever KON "vermeden" worden in 2010 maar niet in 2014. Dat heeft niets te maken met zijn bekwaamheid of lichaaamsgewicht , maar met de "mislukte" tactiek van Di Rupo.

Idem in Antwerpen. De Wever werd geen burgemeester omdat hij was afgevallen maar omdat de bevolking de rooien beu was.

De Wever heeft zijn partij groot gemaakt toen hij nog te zwaar was. In mei werd ze nog enkele procenten groter, maar electoraal succesrijk werd de N-VA in de periode dat De Wever te dik was.

Bourgeois is altijd een "scherpe" geweest. Bovendien is niet De Wever maar Bourgeois de oprichter van de N-VA. Mét Bourgeois, maar zonder "papzak" De Wever was de N-VA niet eens van de grond geraakt.
Bedankt om mijn punt te bewijzen.
Gewicht en politieke (on)bekwaam staan niet in correlatie.
De Wever was even (on)bekwaam dik als mager.
Trek dat nu door naar Maggie.
Oud 12 oktober 2014, 10:58   #88
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik begrijp best dat ge de vroegere toestand van uw (half?)god wil minimaliseren of zelfs negeren, maar de waarheid is dat hij net als Maggie leed aan morbide obesitas.
Lees maar wat hij er zelf over zegt:
Bart De Wever: "Mijn morbide obesitas was onverantwoord"
Bart De Wever 'Ik zit in de categorie morbide obesitas'

Ik ben er een groot voorstander van om alle meningen te laten uiten.
Ook de foute.
En je kan moeilijk tegenspreken dat een correlatie leggen tussen politieke bekwaamheid en gewicht een debiele opinie is.
Als je daar anders over denkt, mij niet gelaten, maar dan moet je konsekwent zijn en ruiterlijk toegeven dat De Wever in zijn morbied-obese fase minder bekwaam was dan nu.
Wat zal het zijn?

Ik sluit niet uit dat de mensen in uw omgeving er achterlijke denkbeelden op nahouden.
Maar of dat samenhangt met hun (over)gewicht, daar durf ik aan twijfelen.
Ge zou moeten weten dat De Wever zeker niet mijn halfgod was en is, dus daar wil ik niet teveel woorden aan verspillen. Maar ik denk niet dat hij een morbiede overgewicht had. En laat me zeggen dat uw geliefd De Block dikkertje, een dubbelkin heeft, het vet zoekt bij haar een uitweg. De Wever had geen dubbelkin. Dehaene wel. Een van de symptomen van morbide obesistas is oa. een dubbelkin. En mensen in mijn omgeving die er achterlijke denkbeelden op nahouden die negeer ik. Iemand die vind dat iemand te dik is, is niet achterlijk. Waar haal je dat.

Hoe herken je trouwens een morbied dikkertje ? Ze blijven gewoonlijk rollen als je ze omver duwt.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 11:06   #89
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In de oude Franse gangsterfilms zeiden ze ook wel eens ...Bouche ta Viande
Nee het is "Bouge ta viande". Van het werkwoord bouger: bewegen, uit de weg gaan, verplaatsen..
Oud 12 oktober 2014, 11:12   #90
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Block zal misschien wel goed werk leveren op haar departement maar dat neemt niet weg dat de kritiek op haar uiterlijk als minister van volksgezondheid niet minder dan terecht is. In een tijd waarin overgewicht een zeer grote financiële en visuele last voor de maatschappij is dient iemand in die functie toch ten minste geen overgewicht te hebben laat staan morbide obesitas.
Klopt, maar de waarheid mag van de politiek correcte bende hier niet gezegd worden. Ik herhaal het ze mag van mijn part nog een 100kg meer wegen, maar dan niet als minister van volksgezondheid. Dat is gewoon een klucht.
Oud 12 oktober 2014, 11:16   #91
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Niet vergeten dat Maggie werkt, dit in tegenstelling van onze BemBem
Daar ben ik het mee eens.
Oud 12 oktober 2014, 11:22   #92
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
dik zijn zoals Maggie is een ziekte, er zijn mensen die dik zijn van vreten en dat kun je zeer goed onderscheiden van het eerste, mensen die haar daar op pakken verdienen een pak ouderwetse rammel met de roe.
het enige dat telt is dat ze zichzelf goed voelt in haar vel en haar werk behoorlijk doet.
Zei de hollandse amateurexpert.
Oud 12 oktober 2014, 11:27   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staat Maggies gewicht de uitoefening van haar functie in de weg?
Of Maggi's gewicht de uitoefening van haar functie wel of niet in de weg staat zal nog moeten blijken. Tenminste, als ze niet voortijdig sterft ten gevolge van haar overgewicht.

Ik heb ook overgewicht, maar weeg wellicht maar de helft van De Block. Mocht ik haar gewicht hebben, dan zat ik al meer dan een kwart eeuw in een rolstoel. Maggi heeft dus geluk dat ze een ongeschonden rug heeft. Ik zie namelijk niet gauw iemand politieke carriere maken in een rolstoel.

De Block heeft haar electoraal succes, en het gevolg daarvan, te danken aan het feit dat ze de vreemdelingenproblematiek MOCHT aanpakken. Toch zitten we vandaag met het grootste percentage IS-collaborateurs van heel Europa.
We zullen zien wat iemand die haar eigen gezondheid niet onder controle heeft van volksgezondheid bakt.
Oud 12 oktober 2014, 11:28   #94
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zegt uw omgeving eveneens dat De Winter geen goede onderwijsminister zou kunnen zijn omdat het drop-out was in de richting Politieke Wetenschappen nota bene.
Daar weet ik niets van. Ik volg ook niet alles in de politiek.
Oud 12 oktober 2014, 11:38   #95
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan goed begrijpen dat De Blocks politieke medestanders, alsook forummers die eveneens overgewicht hebben, De Block verdedigen als minister van volksgezondheid. Ik vind het echter volkomen logisch dat er mensen zijn het niet voelen rijmen dat iemand die overduidelijk ongezond is andermans gezondheid ter harte neemt.
Klopt ... "forummers die eveneens overgewicht hebben". En zo zijn er ws al een aantal forumdikkertjes of partijgenoten de revue gepasseerd.

Persoonlijk weeg ik ook meer dan ongeveer een 10-tal kilo teveel. En ik haat het, maar daarom ben ik wel eerlijk en kan ik nog wel walgen van DeBlock haar postuur, en zeker als minister van volksgezondheid. Een ware klucht.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 12 oktober 2014 om 11:39.
Oud 12 oktober 2014, 11:48   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bedankt om mijn punt te bewijzen.
Gewicht en politieke (on)bekwaam staan niet in correlatie.
De Wever was even (on)bekwaam dik als mager.
Trek dat nu door naar Maggie.
In heb jouw punt niet bewezen.

Jij zou beter consequent zijn en ruiterlijk toegeven dat je (een half uur geleden) De Wever als minder bekwaam bestempelde in zijn morbide-obese fase dan nu.

De Wever was als dikkertje electoraal iets minder succesvol dan vandaag, maar zijn partij verwezenlijkte haar grootste groei in diens obesitas-periode. Dat lag NIET aan het lichaamsgewicht van De Wever, maar aan zijn intelligentie, karakter en strategisch inzicht. Bij Maggi zie ik daar niet veel van. Zij heeft haar succes uitsluitend te danken aan het feit dat het regime haar toeliet om een begin te maken met de aanpak inzake "asiel en migratie".

In die hoedanigheid was er ook al kritiek op haar overgewicht, maar als minister van volksgezondheid zal die kritiek onvermijdelijk luider klinken.
Oud 12 oktober 2014, 11:54   #97
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Klopt ... "forummers die eveneens overgewicht hebben". En zo zijn er ws al een aantal forumdikkertjes of partijgenoten de revue gepasseerd.

Persoonlijk weeg ik ook meer dan ongeveer een 10-tal kilo teveel. En ik haat het, maar daarom ben ik wel eerlijk en kan ik nog wel walgen van DeBlock haar postuur, en zeker als minister van volksgezondheid. Een ware klucht.
Een klucht is België toch compleet , niets aan de hand...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 12:11   #98
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is het soort van vragen dat men van ietwat kritische journalistiek kan verwachten. De vraag zou geen opschudding mogen veroorzaken. Ze nodigt uit tot een zinvolle discussie. Over het geven van het goede voorbeeld. Over het belang van postjes boven inhoud misschien ook wel.

Maar goed. Ik schat dat men gaat schrappen in gezondheidszorg. Misschien is de figuur van Maggie dan wel symbolisch voor die post.
Kijk voila: dikke 2.

Ik begrijp niet dat daar zo'n commotie rond ontstaat.
Maggie de Block is zonder twijfel een erg intelligente vrouw met een hoop capaciteiten, maar om haar minister van Volksgezondheid te maken, zoek je de controverse.

Stel je de reacties voor, en ik bedoel het niet ridiculiserend, dat zij die fameuze suikertaks gaat invoeren...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 12:17   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ge zou moeten weten dat De Wever zeker niet mijn halfgod was en is, dus daar wil ik niet teveel woorden aan verspillen. Maar ik denk niet dat hij een morbiede overgewicht had. En laat me zeggen dat uw geliefd De Block dikkertje, een dubbelkin heeft, het vet zoekt bij haar een uitweg. De Wever had geen dubbelkin. Dehaene wel. Een van de symptomen van morbide obesistas is oa. een dubbelkin. En mensen in mijn omgeving die er achterlijke denkbeelden op nahouden die negeer ik. Iemand die vind dat iemand te dik is, is niet achterlijk. Waar haal je dat.

Hoe herken je trouwens een morbied dikkertje ? Ze blijven gewoonlijk rollen als je ze omver duwt.
Het vraagstuk van de dubbele kin van Bart De Wever heeft een apart topic:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=181326
Waar is Bart De Wever's tweede kin naar toe ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 12:17   #100
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Al dat gezaag hier. Mij maakt het geen barst uit of mijn dokter overgewicht heeft of mijn tandarts een roker is of ...
Het gaat ook helemaal niet over jouw dokter of tandarts.
Het gaat om een pas aangestelde minister van volksgezondheid waarop, in godsnaam doe eens allemaal minder hysterisch, makkelijk het etiket "morbide obese" kan worden gekleefd.

Als de discussie over geloofwaardige politiek ook al niet meer mag gevoerd worden, voer dan maar meteen een stalinistische dictatuur in.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be