Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2014, 08:46   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Is het daarom dat NBA het volledig gekopieerd heeft met uitzondering van de namen van de indieners ?
...
Dan kunt ge toch niet kwaad zijn op ons ???

Voor het andere gedeelte van jouw post, dat ik niet mee gequoot heb, moet ik je er aan herinneren dat de verkiezingsuitslag dermate slecht was voor ons, dat wij geen absolute meerderheid hebben; helaas zelfs geen echte blokkeringsminderheid.

Maar ik wil eerlijk zijn: jullie spelen perfect de rol van zweeppartij.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 08:46   #82
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het daarom dat NBA het volledig gekopieerd heeft met uitzondering van de namen van de indieners ?
Is dat zo?
Het zou kunnen hoor dat jij het 70-puntenplan kan lezen in het partijprogramma van N-VA.
Ik zie met veel fantasie ook veel dingen als ik naar de wolken aan de hemel tuur.

Maar goed, of het er nu in staat of niet doet niet veel ter zake. De kans dat het VB het in beleid omzet is even groot als de PVDA het zou doen, om meer dan één reden.

Citaat:
Nogal wiedes dat je die vraag moet stellen
Zal u op weg helpen : partijpunt 1 van de NBA
stopzetten van de transfers naar Wallonië/Brussel
stopzetten van de faciliteiten
toepassing van de taalwetten in Brussel
blokkeren negatieve gevolgen van de zesde staatshervorming voor Vlaanderen ( dat punt waar Jan Janbom en Ben Weyts iedere keer over begonnen als ze op TV kwamen, samen met de belastingsregering Dirupo (nu heten die "bijdragen") TOT 25 MEI 2014 15:00:01, en die ze nu slaafs gaan uitvoeren LEES HET VLAAMS REGEERAKKOORD)
Als het VB het in die 30 jaar op haar eentje zou gekund hebben, had ze het allang gedaan.
Waarom ben je strenger voor N-VA?

Laatst gewijzigd door hamac : 13 oktober 2014 om 08:49.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 08:51   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ik in deze mijn geld of op Jambon of op Reynders moet zetten ...

Jambon wordt met een kluitje in t riet gestuurd : elke ambassade krijgt één of andere lagere bediende die t NL machtig is ...

en voorts wordt door de lepe Reynders op t niveau waar het telt de diplomatie versterkt met Franstaligen in diplomatieke functies ... (mogelijk idd met makkelijkere NL-examens voor Franstaligen)

alsof je de Belgische manier van werken nog niet van ver kan zien aankomen

nu mag N-VA veel proberen, maar maak mij niks wijs hé ...
Ge maakt wel veel van uw gat ja,
maar geef dan eens jouw goede raad voor Jambon.
(niet dat ik die ga doorsturen hoor, ik denk dat Jambon gehaaider is in èn buiten de politiek, dan gij en ik tesamen).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 oktober 2014, 08:55   #84
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Is dat zo?
Het zou kunnen hoor dat jij het 70-puntenplan kan lezen in het partijprogramma van N-VA.
Ik zie met veel fantasie ook veel dingen als ik naar de wolken aan de hemel tuur.

Maar goed, of het er nu in staat of niet doet niet veel ter zake. De kans dat het VB het in beleid omzet is even groot als de PVDA het zou doen, om meer dan één reden.
In 1856 kookte mijn over-overgrootmoeder nog op een Leuvense stoof
(PS lees quote 81 eens )
In het 70 puntenplan stond onder andere de uitgeprocedeerde asielzoekers repatriëren met een C130. Buiten het vliegtuitype wat deed de vorige regering en wat zegt Theo Francken nu heel stoer? http://www.standaard.be/cnt/dmf20141013_01318049
Zullen we vanaf nu de Egmondakkoorden van de Volksunie (voorloper van de NBA, waarbij Vlaanderen al voor een eerste keer volledig werd uitverkocht) er ook telkens bijsleuren ??
wat je niet in die wolken zal zien is enige beginselvastheid van de NBA, maar ja ze zijn, noodgedwongen, met de meesters kazakkendraaiers in de leer moeten gaan om te overleven
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als het VB het in die 30 jaar op haar eentje zou gekund hebben, had ze het allang gedaan.
Waarom ben je strenger voor N-VA?
Omdat het VB ALTIJD zijn PROGRAMMA vóór DE POSTJES gezet heeft(en waarom ze ook "racistisch" werden genoemd door de "democratische" partijen en a priori verboden door de franstalige maffia, zie daarvoor de processen tot RVS toe van de PS en hun vazallen SP) . Programma vóór Postjes iets wat we van de NBA NIET kunnen zeggen

Laatst gewijzigd door rookie : 13 oktober 2014 om 09:14.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 09:17   #85
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan kunt ge toch niet kwaad zijn op ons ???

Voor het andere gedeelte van jouw post, dat ik niet mee gequoot heb, moet ik je er aan herinneren dat de verkiezingsuitslag dermate slecht was voor ons, dat wij geen absolute meerderheid hebben; helaas zelfs geen echte blokkeringsminderheid.

Maar ik wil eerlijk zijn: jullie spelen perfect de rol van zweeppartij.

.
33% slecht???? Wat wil je dan Noord Koreaanse uitslagen???? Om wat te doen de boel ook te belazeren zoals jullie nu doen?
Oud 13 oktober 2014, 09:18   #86
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 1856 kookte mijn over-overgrootmoeder nog op een Leuvense stoof
(PS lees quote 81 eens )
In het 70 puntenplan stond onder andere de uitgeprocedeerde asielzoekers repatriëren met een C130. Buiten het vliegtuitype wat deed de vorige regering en wat zegt Theo Francken nu heel stoer? http://www.standaard.be/cnt/dmf20141013_01318049
Zullen we vanaf nu de Sint Michielsakkoorden van de Volksunie (voorloper van de NBA) er ook telkens bijsleuren ??
wat je niet in die wolken zal zien is enige beginselvastheid van de NBA, maar ja ze zijn, noodgedwongen, met de meesters kazakkendraaiers in de leer moeten gaan om te overleven
Het 70-punten deportatieplan bevatte wel wat meer dan wat jij hierboven aanhaalt.
BTW, het VB zou net opgetogen moeten zijn.
Maar goed, als "het was ons idee" belangrijker is, dan zullen we het economisch collectivistisch programma van het VB eens naast dat van de sossen leggen.

Citaat:
Omdat het VB ALTIJD zijn PROGRAMMA vóór DE POSTJES gezet heeft(en waarom ze ook "racistisch" werden genoemd door de "democratische" partijen en a priori verboden door de franstalige maffia, zie daarvoor de processen tot RVS toe van de PS en hun vazallen SP) . Programma vóór Postjes iets wat we van de NBA NIET kunnen zeggen
Het VB is nog nooit zo ver geraakt om een keuze te kunnen en/of te moeten maken.
Het is makkelijk een keuze te maken als de keuze geen belang heeft. 't Zou pas erg zijn als ze dan niet voor de rechtlijnigheid zouden kiezen.
Oud 13 oktober 2014, 09:21   #87
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
33% slecht???? Wat wil je dan Noord Koreaanse uitslagen???? Om wat te doen de boel ook te belazeren zoals jullie nu doen?
Niet genoeg voor een dwingend effect hé. Aangezien je het over 'jullie' hebt, neem ik aan dat je van mening was 'voor het origineel' te moeten stemmen?
Tja...

Trouwens, met de N-VA aan de kant waren uw verzuchtingen de komende 5 jaar wel ingelost?

Laatst gewijzigd door hamac : 13 oktober 2014 om 09:23.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 09:25   #88
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je jent mij een beetje; ik zal je terug jennen.

Het Vlaams Blok veroorzaakte door haar vuilbekkerij en gebral, dat vele kiezers erg afschrikte, een vertraging van de Vlaamse ontvoogding van minstens 20 jaren..
Inderdaad. De Winter is een brulboei die spontane afkeer opwekt, óók bij overtuigde Vlamingen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 09:39   #89
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
"Moedwillig"?Bewijs nu eens die onbewijsbare stelling.
Het "bewijs" is eenvoudig gelegen in het nuchtere feit dat bij veel buitenlanders een correcte kennis omtrent de taal van de "Belgen" gewoon fout is. De oorzaak hoef je niet ver te zoeken. Zelfs binnen Europa laat deze kennis veel te wensen over. Misschien dat u het leuk vindt dat "la Belgique" in het buitenland in veel gevallen doorgaat als "un pays francophone". Maar dit is zelfs geen halve waarheid. De meerderheid van de inwoners van deze staat zijn Nederlandstalig. Er is bijgevolg op zijn minst evenveel reden om het te laten doorgaan als een Nederlandstalig land. Te meer daar, op economisch vlak, het Nederlandstalig gedeelte veel sterker doorweegt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 09:59   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was inderdaad niet tevreden over deze verkiezingsuitslag en ik ben daarvoor wel een beetje kwaad op de gemiddelde Vlaming.

Mijn punt van vergelijking is: hoeveel zijn we vooruitgegaan in V-stemmen en in vruchtbare bundeling van V-stemmen ?
Vroeger: samentelling van nva-, belang- en LDD-stemmen;
nu: samentelling van nva- en belang-stemmen ...

De bundeling nu is wel beter natuurlijk.
De slagkracht van de nva is proportioneel groter geworden.

.

Oud 13 oktober 2014, 11:01   #91
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wat een verandering!!!
ik zou het spectaculairder vinden moesten ze geschreven hebben:
wij gaan alle ambassades fusioneren naar benelux ambassades. en bij voorkeur euro ambassades iedere belg zal voortaan kunnen bediend worden in zijn eigen taal door een centraal call centrum die simultaan vertaling doet...

maar enfin ik ben te modern voor deze tijd, je zou daarmee 30x30 900 ambassades in europa alleen kunnen sluiten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 11:08   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge maakt wel veel van uw gat ja,
maar geef dan eens jouw goede raad voor Jambon.
(niet dat ik die ga doorsturen hoor, ik denk dat Jambon gehaaider is in èn buiten de politiek, dan gij en ik tesamen).

.
100 % uitvoering vd bestaande taalwetten en taalkaders eisen en implementeren, in Brussel én in de diplomatie (inclusief niet prutsen aan de taalexamens) zal volstaan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 11:08   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. De Winter is een brulboei die spontane afkeer opwekt, óók bij overtuigde Vlamingen.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 15:56   #94
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=quercus;7358938]. De meerderheid van de inwoners van deze staat zijn Nederlandstalig.
Et alors? De GW spreekt een ander taaltje dan deze domme, Vlaams-taalnationalistische visie

Er is bijgevolg op zijn minst evenveel reden om het te laten doorgaan als een Nederlandstalig land.
Noch Nederlandstalig, noch Franstalig, noch Duitstalig. Wel een staat met drie erkende, officiële talen.

Te meer daar, op economisch vlak, het Nederlandstalig gedeelte veel sterker doorweegt.
Economie is een parameter, "l'art de vivre" een andere. Op dit laatste punt presteren de Walen nogal wat beter dan heel wat Vlamingen. Vraag het aan de tienduizenden Vlamingen die zich tijdens het laatste decennium in Wallonië zijn gaan vestigen.(Volgens de recentste, officiële cijfers migreerden 242.876 Vlamingen naar een ander gewest in ons land.)
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 16:30   #95
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wij gaan alle ambassades fusioneren naar benelux ambassades. en bij voorkeur euro ambassades iedere belg zal voortaan kunnen bediend worden in zijn eigen taal door een centraal call centrum die simultaan vertaling doet...

maar enfin ik ben te modern voor deze tijd, je zou daarmee 30x30 900 ambassades in europa alleen kunnen sluiten
Je weet toch waarvoor ambassades dienen ? Om het EIGEN land te 'vertegenwoordigen' (lees 'concurreren met andere landen').
Oud 13 oktober 2014, 16:58   #96
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=mauste;7359486]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
. De meerderheid van de inwoners van deze staat zijn Nederlandstalig.
Et alors? De GW spreekt een ander taaltje dan deze domme, Vlaams-taalnationalistische visie

Er is bijgevolg op zijn minst evenveel reden om het te laten doorgaan als een Nederlandstalig land.
Noch Nederlandstalig, noch Franstalig, noch Duitstalig. Wel een staat met drie erkende, officiële talen.

Te meer daar, op economisch vlak, het Nederlandstalig gedeelte veel sterker doorweegt.
Economie is een parameter, "l'art de vivre" een andere. Op dit laatste punt presteren de Walen nogal wat beter dan heel wat Vlamingen. Vraag het aan de tienduizenden Vlamingen die zich tijdens het laatste decennium in Wallonië zijn gaan vestigen.(Volgens de recentste, officiële cijfers migreerden 242.876 Vlamingen naar een ander gewest in ons land.)
Het is een feit dat Vlamingen zich doorgaans onbeschoft en boertig gedragen. Soms in de supermarkt krijg ik een stamp of rijd iemand me met zijn kar aan. Dan ben ik nog zo stom van pardon te zeggen maar dan bekijken je ze alsof je ze een klop gaan geven.

Idem als ik wacht voor een afspraak bij een klant. Franstaligen komen binnen in de receptie en lanceren opgewekt bonjour. Een Vlaming kijkt de andere kant op.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 20:44   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een andere draad sprak men even over 'de tijd die achter ons ligt, dat men zei : et pour les flamands, la même chose ..."

Dat deed me herinneren aan wat Theo Francken zei tijdens zijn uiteenzetting op het congres.

Ik citeer uit het regeerakkoord:

In feite toch hemeltergend !! Dat dit nu pas aangekondigd kan worden als "te verwezenlijken tijdens de volgende regeerperiode".

.
Ik ben benieuwd of N-VA er écht iets aan gaat veranderen.

Citaat:
In uitvoering van de Lambermont-akkoorden werd er in 2002 een wet gestemd die zegt dat de 140 hoogste federale ambtenaren (die een mandaatfunctie hebben) zes maanden de tijd krijgen om hun kennis van de tweede landstaal te bewijzen, iets wat niet zozeer de Vlamingen dan wel de Franstaligen onder hen hindert. De wet bestaat, dus moet nu al sinds 2002 de bevoegde minister van ambtenarenzaken jaarlijks een speciaal koninklijk besluit ondertekenen dat deze wet buiten werking stelt. Voor deze wet is met Vlaamse toegevingen betaald. In de vorige regering was dat Hendrik Bogaert, nu wordt het N-VA’er Steven Vandeput. Die man zal ondertekenen dat een wet die scheeftrekkingen aangaande taalgebruik in de ambtenarij rechttrekt, niet moet worden uitgevoerd.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 21:01   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Weet je wel waarover je praat ?
Een flink aantal geïndustrialiseerde landen hebben niet alleen een ambassadeur in b., maar ook één daarnaast in de EU ...

Sommigen betittelen ook ambassadepersoneel als netto-ontvangers, maar ze generen wel vele malen meer dan ze kosten aan de belastingbetaler.

.

Oud 13 oktober 2014, 21:02   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
100 % uitvoering vd bestaande taalwetten en taalkaders eisen en implementeren, in Brussel én in de diplomatie (inclusief niet prutsen aan de taalexamens) zal volstaan.
ok,
en hoe wil je dat nu formuleren in een regeerverklaring dat de andere partijen ook willen ondertekenen ?

.

Oud 13 oktober 2014, 22:19   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok,
en hoe wil je dat nu formuleren in een regeerverklaring dat de andere partijen ook willen ondertekenen ?

.
Gewoon de wet toepassen.

Citaat:
In uitvoering van de Lambermont-akkoorden werd er in 2002 een wet gestemd die zegt dat de 140 hoogste federale ambtenaren (die een mandaatfunctie hebben) zes maanden de tijd krijgen om hun kennis van de tweede landstaal te bewijzen
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be