Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2014, 20:58   #81
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat niet alleen.
Als de overheid teveel inmengt in de private woningverhuur, dan zullen de verhuurders meer om meer onderhands en via hun netwerk gaan verhuren, zodat de publieke huizenmarkt zeer poverkes wordt.
Welke groepen vallen er dan het eerst uit de boot?
Juist: de sociaal zwakkeren en migranten die afhankelijk zijn van het publieke aanbod o.a. omdat ze hier geen sociaal netwerk opgebouwd hebben.
Kijk, daaraan had ik nu niet gedacht.

Ik heb het eerste opgeschreven wat me te binnen schoot. Als we er lang genoeg bij stilstaan, zullen we waarschijnlijk nog veel andere redenen vinden, en omdat ik nogal lui ben vandaag, nodig ik iedereen uit om ze te helpen opsommen.

Oeps, ik vind er al één: als je verplicht wordt om iedereen als huurder aan te nemen, zul je een hogere risicopremie in je huurprijs incalculeren, of niet meer verhuren en zo ook de andere huurprijzen opdrijven.

Lang geleden verhuurde ik een kamer van mijn huis aan een homo. Nu heb ik niets tegen homo's, maar de man "ontving" op zijn kamer de ene na de andere bezoeker, al dan niet tegen betaling, en er verdween van alles uit mijn keuken en woonkamer. Als ik die kamer weer zou verhuren, zou ik natuurlijk rekening houden met dergelijke risico's, tenzij de wetgever het verbiedt, maar dan zou ik dat toch doen, door meer huur te verlangen. Zoals altijd draait dan de gemeenschap op voor de overlast die een enkeling veroorzaakt en voor het hogere risico dat aan een risicogroep verbonden is. Gevolg: nog meer onverantwoordelijkheid en meer onvolwassenheid in de maatschappij dankzij meer betutteling.
Oud 25 oktober 2014, 20:58   #82
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Goed gezien.
En zeg maar gerust "willen volgen". Het CGKR zit vol met Kif-kiffers.
Zolang de overheid geld pompt in dergelijke dwazigheden als het CGKR, komen de praatjes over crisis en bezuinigingen héél ongeloofwaardig over.
Ik herinner me dat Bart De Wever ooit in HLN stond met een bewering dat hij dat CGKR wilde opdoeken.
Merkwaardigerwijs is daar niks meer van terug te vinden.
Ook in zijn verkiezingscampagne bleef het daaromtrent verbazend stil.
Ik ben benieuwd of hij er bij monde van een fervent anti-CGKR-pion, die Storme m.i. is, alsnog een begin kan mee maken om die idiotieën en liefst ook alle mallote wetten die aan de breinen van CGKR-gebroed ontsprongen, af te voeren.
Oud 25 oktober 2014, 21:01   #83
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Scheelt er iets, Tamam?
Oud 25 oktober 2014, 21:04   #84
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zowel de relatie werknemer-werkgever als de relatie huurder-verhuurder maken geen deel uit van de private levenssfeer maar van het openbare leven. Dat zal zelfs Storme beamen.

Duidelijk zijn tekst niet gelezen. Storme maakt namelijk een onderscheid tussen verticale discriminatie (tussen overheid en burger) en horizontale discriminatie (tussen burgers onderling).

Storme meent dat men het recht moet hebben om horizontaal te discrimineren (waar dus ook werknemer-werkgever, huurder-verhuurder onder valt), terwijl dit niet mag volgens de ADW. Het gaat dus niet om een onderscheid tussen "privé" en "publiek" maar tussen relaties tussen particulieren onderling en en relaties tussen particulieren en overheid.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 21:05   #85
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat hij in de rechtbank minder stropoppen gebruikt dan in zijn opiniestukken.
Dit slaat dan ook op niets. De ADW verbiedt wel degelijk discriminatie tussen particulieren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 21:20   #86
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Goed gezien.
En zeg maar gerust "willen volgen". Het CGKR zit vol met Kif-kiffers.
We praten dan ook over organisaties die er (financiële) belangen bij hebben (om net als bepaalde partijen) de Vlaming/Belg zo racistisch mogelijk neer te zetten.
Dit tart stilaan elke verbeelding, geen land ter wereld steek zoveel middelen en inspanningen in nieuwkomers en uitgerekend diegene die opdraaien voor het kostenplaatje die brand men dag na dag af als racistisch.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 21:35   #87
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Kijk, daaraan had ik nu niet gedacht.

Ik heb het eerste opgeschreven wat me te binnen schoot. Als we er lang genoeg bij stilstaan, zullen we waarschijnlijk nog veel andere redenen vinden, en omdat ik nogal lui ben vandaag, nodig ik iedereen uit om ze te helpen opsommen.

Oeps, ik vind er al één: als je verplicht wordt om iedereen als huurder aan te nemen, zul je een hogere risicopremie in je huurprijs incalculeren, of niet meer verhuren en zo ook de andere huurprijzen opdrijven.

Lang geleden verhuurde ik een kamer van mijn huis aan een homo. Nu heb ik niets tegen homo's, maar de man "ontving" op zijn kamer de ene na de andere bezoeker, al dan niet tegen betaling, en er verdween van alles uit mijn keuken en woonkamer. Als ik die kamer weer zou verhuren, zou ik natuurlijk rekening houden met dergelijke risico's, tenzij de wetgever het verbiedt, maar dan zou ik dat toch doen, door meer huur te verlangen. Zoals altijd draait dan de gemeenschap op voor de overlast die een enkeling veroorzaakt en voor het hogere risico dat aan een risicogroep verbonden is. Gevolg: nog meer onverantwoordelijkheid en meer onvolwassenheid in de maatschappij dankzij meer betutteling.
Inderdaad zouden huurprijzen verhoogd worden om alsnog een selectie te maken.
Het is trouwens merkwaardig dat discriminatie naargelang inkomensgroep geen juridisering, criminalisering of penalisering geniet.
Je mag het een arme luis zo goed als onmogelijk maken om een huis te huren door je vraagprijs op te drijven, maar daar kraait geen haan naar.
Oud 25 oktober 2014, 21:45   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang de overheid geld pompt in dergelijke dwazigheden als het CGKR, komen de praatjes over crisis en bezuinigingen héél ongeloofwaardig over.
Ik herinner me dat Bart De Wever ooit in HLN stond met een bewering dat hij dat CGKR wilde opdoeken.
Merkwaardigerwijs is daar niks meer van terug te vinden.
Ook in zijn verkiezingscampagne bleef het daaromtrent verbazend stil.
Ik ben benieuwd of hij er bij monde van een fervent anti-CGKR-pion, die Storme m.i. is, alsnog een begin kan mee maken om die idiotieën en liefst ook alle mallote wetten die aan de breinen van CGKR-gebroed ontsprongen, af te voeren.
Storme kennend zal hij zeker proberen "om een begin te maken".
Jij weet echter echter nog beter dan ik met welk soort het CGKR bemand is en de tegenstand, tegenwerking én zwartmakerij die daarvan te verwachten is.
Oud 25 oktober 2014, 22:48   #89
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eens nauwkeuriger de tekst die je zelf als 'bewijs' aandraagt.

Kortom, je bewijst je eigen ongelijk.
Onafgezien van de hele discussie an sich...
Particulier en privacy zijn absoluut geen synoniemen van elkaar.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 22:51   #90
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Privacy staat totaal los van deze discussie, dat klopt.
Oud 25 oktober 2014, 23:11   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wie heeft het hier over privacy?
Oud 25 oktober 2014, 23:20   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Privacy staat totaal los van deze discussie, dat klopt.
De vraag is wat praha bedoelde met zijn tussenkomst....
Oud 25 oktober 2014, 23:22   #93
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discussie op het semantische vlak trekken, misschien?
Oud 26 oktober 2014, 00:30   #94
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met "onafgezien" bedoelt hij misschien "afgezien", en als de rest van zijn bericht op dezelfde wijze moet worden geïnterpreteerd, wordt het idd best ingewikkeld.
Oud 26 oktober 2014, 02:23   #95
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Iemand die vind dat mensen gediscrimineerd mogen worden, die moet toch voorstander zijn dat die mensen die daardoor zolang geen werk vinden ook dop krijgen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 06:39   #96
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Storme is een van de meest rechtlijnige figuren in het Vlaamse academisch-politieke landschap. Hij is dan ook nog eens een leuke spreker.

Graag meer van dat.
Oud 26 oktober 2014, 07:17   #97
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Iemand die vind dat mensen gediscrimineerd mogen worden, die moet toch voorstander zijn dat die mensen die daardoor zolang geen werk vinden ook dop krijgen?
onbeperkt in de tijd ook nog zeker ...
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 07:40   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Toch een beetje raar die stemmen op een voor racisme veroordeelde partij een ethische plicht achtte (en daarvoor zelfs voor de N-VA nogal radicaal geacht werd) en meent dat discriminatie een recht is op die positie terecht komt.
Helemaal niet, temeer omdat Matthias wist dat de wet gewijzigd is geworden vooraleer er iets kon veroordeeld worden.

In een bananenrepubliek is zoiets misschien normaal, in een Europees land echter ....
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 08:07   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De heer Storme zou anders werkloos zijn zeker?

Ik heb hem wel in mijn jeugd gekend, maar niet zo gevolgd wat nu zijn ideeën zijn, herinner me wel vaag dat ik het ergens met hem eens was, en als hij zegt dat discriminatie een mensenrecht is, denk ik: die man is vast wel slim. Heeft hij ook gezegd dat de wet niet moet worden nageleefd als hij hem een slechte wet vindt?

Een recht van discriminatie bepleiten is natuurlijk helemaal niet hetzelfde als zeggen dat het wenselijk is dat mensen gediscrimineerd worden, al is het dat soms wel. Discriminatie op zich is noch goed noch slecht.
Hij heeft ooit een gezamenlijke rechtszaak aangespannen, maar spijtig genoeg verloren.

Interessant leesvoer: http://lvb.net/item/6353

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 08:31   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat hij in de rechtbank minder stropoppen gebruikt dan in zijn opiniestukken.
Ik dacht niet dat dit een opiniestuk is.
Ik geloof dat hij er zelfs een prijs mee gewonnen heeft, ik weet niet meer juist welke en in welke context, als ik tijd heb zoek ik het wel eens op.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be