![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het eerste opgeschreven wat me te binnen schoot. Als we er lang genoeg bij stilstaan, zullen we waarschijnlijk nog veel andere redenen vinden, en omdat ik nogal lui ben vandaag, nodig ik iedereen uit om ze te helpen opsommen. Oeps, ik vind er al één: als je verplicht wordt om iedereen als huurder aan te nemen, zul je een hogere risicopremie in je huurprijs incalculeren, of niet meer verhuren en zo ook de andere huurprijzen opdrijven. Lang geleden verhuurde ik een kamer van mijn huis aan een homo. Nu heb ik niets tegen homo's, maar de man "ontving" op zijn kamer de ene na de andere bezoeker, al dan niet tegen betaling, en er verdween van alles uit mijn keuken en woonkamer. Als ik die kamer weer zou verhuren, zou ik natuurlijk rekening houden met dergelijke risico's, tenzij de wetgever het verbiedt, maar dan zou ik dat toch doen, door meer huur te verlangen. Zoals altijd draait dan de gemeenschap op voor de overlast die een enkeling veroorzaakt en voor het hogere risico dat aan een risicogroep verbonden is. Gevolg: nog meer onverantwoordelijkheid en meer onvolwassenheid in de maatschappij dankzij meer betutteling.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me dat Bart De Wever ooit in HLN stond met een bewering dat hij dat CGKR wilde opdoeken. Merkwaardigerwijs is daar niks meer van terug te vinden. Ook in zijn verkiezingscampagne bleef het daaromtrent verbazend stil. Ik ben benieuwd of hij er bij monde van een fervent anti-CGKR-pion, die Storme m.i. is, alsnog een begin kan mee maken om die idiotieën en liefst ook alle mallote wetten die aan de breinen van CGKR-gebroed ontsprongen, af te voeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Lokaal Raadslid
|
![]()
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Storme meent dat men het recht moet hebben om horizontaal te discrimineren (waar dus ook werknemer-werkgever, huurder-verhuurder onder valt), terwijl dit niet mag volgens de ADW. Het gaat dus niet om een onderscheid tussen "privé" en "publiek" maar tussen relaties tussen particulieren onderling en en relaties tussen particulieren en overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dit tart stilaan elke verbeelding, geen land ter wereld steek zoveel middelen en inspanningen in nieuwkomers en uitgerekend diegene die opdraaien voor het kostenplaatje die brand men dag na dag af als racistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens merkwaardig dat discriminatie naargelang inkomensgroep geen juridisering, criminalisering of penalisering geniet. Je mag het een arme luis zo goed als onmogelijk maken om een huis te huren door je vraagprijs op te drijven, maar daar kraait geen haan naar.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij weet echter echter nog beter dan ik met welk soort het CGKR bemand is en de tegenstand, tegenwerking én zwartmakerij die daarvan te verwachten is.
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft het hier over privacy?
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is wat praha bedoelde met zijn tussenkomst....
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De discussie op het semantische vlak trekken, misschien?
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met "onafgezien" bedoelt hij misschien "afgezien", en als de rest van zijn bericht op dezelfde wijze moet worden geïnterpreteerd, wordt het idd best ingewikkeld.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand die vind dat mensen gediscrimineerd mogen worden, die moet toch voorstander zijn dat die mensen die daardoor zolang geen werk vinden ook dop krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Storme is een van de meest rechtlijnige figuren in het Vlaamse academisch-politieke landschap. Hij is dan ook nog eens een leuke spreker.
Graag meer van dat.
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een bananenrepubliek is zoiets misschien normaal, in een Europees land echter .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant leesvoer: http://lvb.net/item/6353
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat hij er zelfs een prijs mee gewonnen heeft, ik weet niet meer juist welke en in welke context, als ik tijd heb zoek ik het wel eens op. |
|
![]() |
![]() |