![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Prima.
We evolueren langzaam weer naar een situatie waarbij degenen die écht voor zichzelf kunnen zorgen in het voordeel zijn en niet degenen die het best gedijen in een muffe kantoortuin of aan de lopende band. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Banneling
|
Amper maakte Volvo Car Group bekend dat de XC60 voortaan ook in China zal worden gebouwd, of de Zweedse autobouwer kondigt al een nieuw project aan in het Aziatische land: een forse uitbreiding van de fabriek in Daqing, waar de 'meest innovatieve voertuigen' van de band zullen rollen.
In Daqing werken momenteel 700 mensen, terwijl de fabriek een aanvangscapaciteit heeft van 80.000 wagens. Volvo gaat die capaciteit nu opdrijven en van de fabriek zijn meest geavanceerde vestiging in China maken. Het is de bedoeling er naast de XC Classic ook een nieuwe premium sedan te bouwen, op basis van het SPA-systeem (Scalable Product Architecture). SPA is een flexible, schaalbare productarchitectuur en zal worden toegepast voor de meeste toekomstige Volvo-modellen. Hoe groot de uitgebreide Daqing-fabriek wordt, zegt Volvo Cars niet in zijn persbericht. Volvo Cars zal dit jaar wellicht meer dan 80.000 wagens hebben verkocht in China, dat meteen de hoofdmarkt wordt voor het Zweedse merk. Op termijn wil Volvo in China jaarlijks 200.000 auto's aan de man brengen. Naast Daqing beschikt Volvo nog over een assemblagefabriek in Chengdu en een motorenfabriek in Zhangjiakou, ten noordwesten van Peking. Volvo Cars ondergaat momenteel een grondige transformatie om zijn groeiplannen te kunnen waarmaken. Dat zal ook gevolgen hebben over de toewijzing van nieuwe modellen aan de fabrieken in Europa (Torslanda en Gent). http://www.tijd.be/detail.art?a=9566...m_recent&ckc=1 Laatst gewijzigd door demonen : 12 november 2014 om 08:11. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Banneling
|
Die Li Shufu heeft Volvo voor een appel en een ei overgekocht van Ford.
Hij heeft nu de kennis en technologie en kopieert dit naar zijn nieuwe fabrieken in China van waaruit hij de chinese markt en de rest vd wereld gaat overspoelen met Volvo's en goedkope auto's voor de lagere chinese binnenmarkt. Die man maakt zijn winst in China, niet in Europa! |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Staatssecretaris
|
Hier toch weer een negatief bericht omtrent Volvo.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141112_01370753 Kwestie van tijd vooraleer Volvo Gent de volgende in het rijtje is? Ik hoop van niet maar vrees van wel. |
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Banneling
|
Volvo investeert 10 miljard Euro in al zijn bedrijven waarvan een kleine 100 miljoen Euro in Gent dwz 1%. Zij die geloven dat Volvo Gent een toekomst heeft dromen!
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...vesteren.dhtml |
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als de ambtenaren van de VDAB eindelijk eens wakker worden, zullen ze zien dat er een uiterst gemotiveerde werkkracht klaar staat om aan de slag te gaan. Met al die jaren Ford ervaring kan dat geen probleem zijn om morgen bij Volvo aan de slag te gaan. Geen enkele reden om zich te wentelen in het hangmat-gedrag dat kwatongen eerder aan wallofoniërs toedelen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat demonen binnen de kortste keren met de volvo pet op onze vlaamse auto assemblage fabrieken weet te vervoegen.
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#91 |
|
Banneling
|
De introductie van de nieuwe automodellen en de verschuiving van de productie wordt een woelige periode voor de Gentse fabriek. Hoewel de Volvo-top geen tijdspad wil noemen, staat het vast dat de fabriek de komende vier jaar regelmatig een beroep zal doen op het stelsel van economische werkloosheid. "De periode dat we een beroep zullen moeten doen op economische werkloosheid kan misschien wel jaren duren", zegt Volvo Cars-CEO Hakan Samuelsson in een interview met De Tijd.
Het Britse autotijdschrift Top Gear geeft een nauwkeurige planning van de vervanging van het huidige modellengamma van Volvo. Tegen februari 2019 moeten alle huidige modellen vervangen zijn en is de Gentse vestiging getransformeerd in een fabriek die enkel auto's uit de kleine 40-reeks maakt. Het gaat dan om een sedan, een break en een terreinwagen van het formaat van de huidige V40. De andere modellen die nu nog van de band rollen in Gent, de zakensedan S60 en de populaire terreinwagen XC60, verhuizen naar fabrieken in Zweden en China. http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...lvo-Gent.dhtml |
|
|
|
|
|
#92 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Belgische manier, alles gaat goed, Gent blijft nog jaren open.
|
|
|
|
|
#93 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Er rijden wel wat bedrijfswagens rond van dit merk.
Vast en zeker een teen waard aan de voet van de overheid.
|
|
|
#94 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik onthoud uit het verhaal dat Geely Motors zijn "herstructurering" van fabricatieplaatsen gedeeltelijk laat subsidieren door de Belgische RVA die ervoor zal zorgen dat er niet te veel ervaren werkers weglopen voordat de direktie eventueel beslist dat ze weg MOETEN.
IK wil het netjes houden op dit forum maar er komt me toch een ganse reeks verwensingen op... Volvo is bij deze,officieel,geschrapt van mijn lijst.Die wagens kosten me nu al terwijl ik er niet eens een heb. Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2015 om 16:09. |
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja....en?
Ik doe wat ik kan,en dat is niet veel,ik geef het toe. Een aangekondigde diefstal,zoals Geely Motors aankondigt, is overigens evengoed een diefstal.En dat onze "kasbeheerders" dat blijkbaar zonder gevolg gaan laten gebeuren noopt mij tot bedenkingen tegen volgende stemming.... Laat ons duidelijk zijn,auto-assemblage is geen duurzame activiteit meer,enkel mensen die de laatste tien jaar op Mars verbleven geloven dat nog. Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2015 om 16:33. |
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|