![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of mag ik minder belastingen betalen? Want ik heb had het ook zwaar. Maar iedereen stuurde me lopen. Als ik er niets aan heb waarom dan loon afhouden? Die ambtenaars brengen niet eens geld op, leven mede van mijn arbeid en spelen dan de barmhartige bij mensen die nooit 1 euro afdroegen. Waarom dan meer dan de helft van mijn loon afnemen als ik ze nodig heb en niet geholpen word? Straks moet mijn wagen op groot onderhoud en kan ik weer ganse maand budgetkoken ... 1 euro per dag? Laatst gewijzigd door Peche : 18 november 2014 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie de aanbiedingen die ik krijg, ik heb geen master, ik heb geen universitair diploma. Ik heb gewoon de A3 afgemaakt en heb, via zelfstudie, mij het één en ander bijgeleerd. Ik ben ook begonnen in de productie, nu ben ik al jaren productieplanner en verantwoordelijke voor materiaalbestellingen en stockbeheer. In deze functie kan ik op diverse plaatsen beginnen te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Maar de next gen wil zo geen saaie jobkes. Met alle respect maar stockbeheer klinkt mij niet uitdagend.
500 ton per dag verzetten voor ons milieu gaf me wel een kick... Normaal altijd werk, maar crisis en ik ben een Vlaamse dure werkkracht . |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals Bobke vraagt, welke rechten denkt U te hebben?
Wedden dat het een lijst van gunsten is die U wenst te krijgen van de sterkste groep?
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat heb jij gestudeerd? Burgelijk ingenieur, pol&soc, medicijnen, ...? Als je morgen geen werk vind op uw 45ste en ze zeggen hier, bij de post fietske op door weer en wind of ze zeggen hier, gaan kuisen of aan de extruder gaan staan, of vloerkes gaan leggen... Doe jij het, weiger jij het werk?... Praat eens met mensen die minstens 5 brieven per dag of per week sturen weken, maanden aan een stuk en ofwel veel geluk hebben en eindelijk eens ergens iets vinden of die na zelfs maanden of jaren niets vinden (te oud, te duur, te onervaren, te ervaren,...)
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
net zoals alle "knelpunt" beroepen. Maar ja mag niet zeggen zeker dat het een combinatie is van paying peanuts - expecting miracle workers overgoten met het sauske; ik wil niet veel werken maar kruiwagens vol geld verdienen...?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou in dat geval aan een herscholing denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al bij al, ik ben géén slaaf. Wij hebben verworven rechten door voorouders die dit land opbouwden. En ge moet werklozen niet in kampen duwen waar ze als nummer X worden behandeld. Maar ik heb er wijze lessen uit getrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel me momenteel een beetje een slaaf omdat ik een belangrijk deel van mijn tijd weggeef aan domme en/of luie mensen. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 november 2014 om 00:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uw recht houdt op als dat voor mij een plicht wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben ook uw slaaf niet. Geef mij een goede reden waarom de maatschappij u moet onderhouden zonder enige tegenprestatie van uwentwege. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En in onze maatschappij ben je niet de enige die deze verplichte financiële begeleiding opgelegd heeft gekregen. Je krijgt 170€ per maand om van te leven, dit komt neer op 5,55€ per dag. Je kan dit bedrag verhogen door op het OCMW hulp te gaan vragen. Je kan namelijk via het OCMW gebruik maken van de voedselbedeling en van de kledij bedeling. Ook kunnen zij er voor zorgen dat je gratis met het openbaar vervoer mag rijden. Zij kunnen je ook sneller aan je huursubsidie helpen en je zelfs een jaarlijkse premie van 200€ van het koninklijke fonds voor hulpbehoevende bezorgen. Ook voeren zij dan een toezichthoudend functie uit op wat je financieel begeleider doet. En zij grijpen in als je leefgeld te laag ligt en ontoereikend is. Gaan werken en zo je inkomen verhogen om sneller je openstaande schulden af te lossen, verlost je sneller van je problemen. Er word trouwens geen 100€ afgehouden voor onvoorziene uitgaven, dit is een bedrag dat opzij word gezet om je na de begeleiding een nieuwe start te bezorgen. Ik kan je dus enkele aanraden om vandaag nog naar het OCMW te stappen. |
||
![]() |
![]() |