![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kun je in de praktijk niet alle racistische uitingen aanpakken. Maar wel wanneer die in media, inclusief twitter, verschijnen. Racisme heeft in het verleden tot te veel ellende geleid dat het niet meer tolerant tegemoet kan worden getreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 18 november 2014 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch bedankt Henk.
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 18 november 2014 om 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (dubbel)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 november 2014 om 09:57. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.huffingtonpost.com/2013/1...n_4227769.html Lach hier met de debiele trienen: (enfin, niet te veel want je lacht eigenlijk met jezelf ![]() http://www.youtube.com/watch?v=-479nojqE3I Citaat:
Citaat:
Dat jij je vrolijk maakt over een moordpoging op individuen die toevallig begaafder zijn dan jezelf, toont duidelijk je fascistische natuur aan. Fascisme onstaat typisch uit resentiment. Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 november 2014 om 09:56. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren '20 en '30 heeft rechts via intimidatie en terreur alle kritische en humanistische stemmen het zwijgen opgelegd. Zo konden zij hun racistische ideologie zodanig in heel de samenleving verankeren en onbetwistbaar maken dat de Holocaust mogelijk werd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel jammer dat Belgen het verschil niet zien tussen Sneijder en van Persie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is echter wel duidelijk een probleem: omdat het om het Nederlandse elftal gaat is, kan van Persie de media mobiliseren en een officiële positie van gezagsdragers afdwingen. Wanneer echter "gewone" mensen, die geen voetballer zijn, niet populair zijn, geen goedbetaalde job hebben en niet in de media komen, slachtoffer worden van racisme, dan kunnen zij veel minder of helemaal niets ondernemen. Stel je voor dat je een zwarte alleenstaande moeder bent, en je baas scheldt je uit voor apin omdat je vijf minuten te laat bent, wat doe je dan? Als je protesteert, verlies je je baan misschien en verzink je nog dieper in de kansarmoede. Mensen als van Persie en de Nederlandse voetballers in al hun diversiteit hebben de invloed om dit probleem aan te kaarten. Zij kunnen in dit debat de stem van de stemlozen worden als ze het juist aanpakken en niet alleen op hun eigen situatie focusen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 november 2014 om 10:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk ook wel dat er een verschil is tussen Nederland en Vlaanderen. Ik was onlangs aan de Vlaamse kust - toch een toeristisch oord zou je denken, waar niet alleen Vlamingen komen - en er was een Nederlandse dame die toevallig een zwarte huidskleur had. Iedereen bekeek haar alsof ze een circusattractie was. Ik kom niet zoveel in Nederland, maar deze scène zou ik mij in pakweg Amsterdam toch moeilijk kunnen voorstellen. Of vergis ik mij?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Nooit te veel chinezen of te veel Indiërs of te veel Afrikanen. Of wilde je dat ontkennen misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een humanistische moslim ?? Dat geloof ik direct, zie.
![]() |
#96 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand zegt dat er teveel blanken zijn. Het humanisme zegt juist dat we op de eerste plaats mens zijn. Verschillen in huidskleur, kleur van ogen, godsdienst, taal, enzovoort maken de wereld minder saai en dus interessanter, en mogen dus nooit gebruikt worden om mensen tegen elkaar op te zetten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard steun ik de humanistische zaak. Vermits een bepaalde PVV-rechterzijde graag alle termen omdraait, moet ik wel preciseren dat ik Geert "Another Jack" Wilders niet als een humanist, maar wél als een racist beschouw.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Alleen blanke landen moeten 'diversiteit' omarmen.
Alleen blanke landen moeten 'multicultureel' worden. Want blanke landen zijn te blank. Dacht je dat wij zo achterlijk waren dat we dat niet doorhadden ofzo? Laatst gewijzigd door Thuleander : 19 november 2014 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diversiteit is een uitvindsel van de EU. Als je als blanke in Zwart Afrika gaat wonen, zijt ge er wel een "bleekscheet". En eigenlijk heb ik daar geen probleem mee. Als exact hetzelfde gebeurt hier in Europa, word je als "vuile racist" gebrandmerkt.