Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Bekijk resultaten enquête: Wat moet Vlaanderen bieden ter compensatie van de nachtvluchten boven Brussel?
Brussel laten uitbreiden. 3 7,89%
Een percentage van de extra jobs aan de Brusselaars geven. 17 44,74%
Vlaanderen heeft momenteel niks te bieden dat het wakker houden van 1 miljoen mensen rechtvaardigt. 10 26,32%
Brussel betalen voor de overlast. 8 21,05%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 1 oktober 2004, 13:15   #81
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
1 miljoen in Brussel ??? Hebt U de ratten soms geteld ?
OK, rond de 950.000
Oud 1 oktober 2004, 13:16   #82
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar GM10 als Vlaanderen onafhankelijk wordt en Brussel zou als Europees District of bij Wallonie gaan dan zal de Vlaamse regering dadelijk AL haar instellingen die nu nog in Brussel zijn verhuizen naar Vlaanderen. Dus al de inkomstenbelastingen van die mensen gaan niet mee naar Brussel maar naar Vlaanderen.
TEvens zullen dan Vlaamse bedrijven verhuizen naar Vlaanderen zelf en dus ook hun belastingen.

alweer die zelfoverschatting

weet je hoeveel vlamingen pendelen naar vlaamse instellingen in brussel?

5.000

dat zijn nogal eens getallen he

en welke vlaamse bedrijven bedoel je precies? ibm? dexia? fortis?

Laatst gewijzigd door gm10 : 1 oktober 2004 om 13:17.
gm10 is offline  
Oud 1 oktober 2004, 13:17   #83
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en als die bedrijven verhuizen naar Vlaanderen dan gm10 ?
zeg dan maar dag met het handje tegen de centen.
en lagere belastingen zijn altijd al een Vlaamse prioriteit geweest dus zullen de belastingen in Vlaanderen lager liggen (Vlaanderen heeft geld genoeg en kan zich een serieuze belastingsverlaging veroorloven - zeker ook voor bedrijven)
en zullen de bedrijven rap de grens overgaan hoor. Trouwens bedrijven die zich in een hoofdstad willen vestigen zullen dan automatisch naar de nieuwe Vlaamse hoofdstad gaan en hop daar gaan weer duizenden arbeidsplaatsen verloren voor Brussel en de daaran verbonden centen ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 1 oktober 2004, 13:20   #84
Tegendradigaard

Standaard

Hebt U die even precies geteld als die 1 miljoen ?
Bewijs dat trouwens eens even ?
en ja als Vlaanderen onafhankelijk zal zijn dan zullen Dexia, Fortis, ING of hoe ze ook mogen heten verhuizen. Die firma's zullen zich opsplitsen naar de nieuwe situatie en de gedeeltes die nu voor Vlaanderen werken zullen samenkomen in een nieuwe Vlaamse hoofdzetel in de nieuwe hoofdstad. Grote instellingen passen zich gewoon aan, aan de staatkundige realiteit en dan is het noodzakelijk, zeker voor banken bvb om zich te vestigen in het land zelf. (fiscale voordeeltjes enzo he)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 1 oktober 2004, 13:34   #85
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt U die even precies geteld als die 1 miljoen ?
Bewijs dat trouwens eens even ?
en ja als Vlaanderen onafhankelijk zal zijn dan zullen Dexia, Fortis, ING of hoe ze ook mogen heten verhuizen. Die firma's zullen zich opsplitsen naar de nieuwe situatie en de gedeeltes die nu voor Vlaanderen werken zullen samenkomen in een nieuwe Vlaamse hoofdzetel in de nieuwe hoofdstad. Grote instellingen passen zich gewoon aan, aan de staatkundige realiteit en dan is het noodzakelijk, zeker voor banken bvb om zich te vestigen in het land zelf. (fiscale voordeeltjes enzo he)
?

ibm is amerikaans, dexia frans-belgisch, fortis nederlands-belgisch
waarom zouden die verhuizen naar 't vlaanderland? waarom zouden ze daar geld aan spenderen als de vlamingen en walen toch hun job willen blijven uitvoeren?
Oud 1 oktober 2004, 13:36   #86
Tegendradigaard

Standaard

Tja als gij dat niet snapt of inziet ... moet ik het echt uitleggen ?

Oud 1 oktober 2004, 13:40   #87
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja als gij dat niet snapt of inziet ... moet ik het echt uitleggen ?
ja, please do

ik zeg, die bedrijven zitten in brussel vanwege zijn rol als regionaal centrum en als europese hoofdstad

en een stadstaat kan schaalvoordelen realiseren die men makkelijk omzet in fiscale voordelen om kapitaal aan te trekken

dus ja, leg het mij eens uit
Oud 1 oktober 2004, 13:47   #88
Tegendradigaard

Standaard

Bon Vlaanderen is onafhankelijk land. Brussel is ja wat is dat dan ? Ook een land ?
Dus een firma die in Vlaanderen gevestigd is zal een gunstig fiscaal klimaat krijgen.
Een firma die in Brussel gevestigd is zal de PS belastingen moeten betalen.
Een firma die in Brussel gevestigd is, is in feite een buitenlandse firma in Vlaanderen.
En zelfs ondanks de eenmaking van Europa hebben de mensen toch liefst firma's die men in eigen land voor de rechter kan halen. Ik denk bvb aan verzekeringsmaatschappijen, banken ed.
Dus zal Fortis of die nu half Hottentots zijn of half Belgisch zijn een Vlaamse Fortis oprichten. Een onderdeel van het grote Fortis concern zoals het nu ook al bestaat, maar met een zetel in de onafhankelijke republiek Vlaanderen. Net zoals ze een zetel zullen hebben in Denemarken als ze daar zaken willen doen, of in Luxemburg, of in Oostenrijk of in Slowakije of in god weet nog welk land.
Het zal Fortis, ING of zelfs IBM worst wezen of Vlaanderen onafhankelijk zal zijn of niet, als ze profijt kunnen doen op gebied van belastingen dan zullen ze naar Vlaanderen komen.
Aan de Vlaamse beleidsmensen om er voor te zorgen dat ze profijt kunnen doen en dan heeft Vlaanderen de beste troeven in handen van de drie gewesten

Oud 1 oktober 2004, 13:49   #89
Tegendradigaard

Standaard

En gm10 als ze een hoofdzetel in Zaventem maken dan zitten ze in Vlaanderen en zitten ze toch op ne scheet van Brussel. Ze moeten daarom zelfs nog niet ver verhuizen he. En dan zitten ze nog dicht bij de luchthaven ook. en dan nog gunstide fiscale tarieven. Ge ziet vele vliegen in 1 klap.

Oud 1 oktober 2004, 13:52   #90
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gm10 als ze een hoofdzetel in Zaventem maken dan zitten ze in Vlaanderen en zitten ze toch op ne scheet van Brussel. Ze moeten daarom zelfs nog niet ver verhuizen he. En dan zitten ze nog dicht bij de luchthaven ook. en dan nog gunstide fiscale tarieven. Ge ziet vele vliegen in 1 klap.
ik ken geen enkel bedrijf dat 10 km gaat verhuizen om in een fiscaal onaantrekkelijker klimaat te gaan opereren
Oud 1 oktober 2004, 13:53   #91
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon Vlaanderen is onafhankelijk land. Brussel is ja wat is dat dan ? Ook een land ?
Dus een firma die in Vlaanderen gevestigd is zal een gunstig fiscaal klimaat krijgen.
Een firma die in Brussel gevestigd is zal de PS belastingen moeten betalen.
Een firma die in Brussel gevestigd is, is in feite een buitenlandse firma in Vlaanderen.
En zelfs ondanks de eenmaking van Europa hebben de mensen toch liefst firma's die men in eigen land voor de rechter kan halen. Ik denk bvb aan verzekeringsmaatschappijen, banken ed.
Dus zal Fortis of die nu half Hottentots zijn of half Belgisch zijn een Vlaamse Fortis oprichten. Een onderdeel van het grote Fortis concern zoals het nu ook al bestaat, maar met een zetel in de onafhankelijke republiek Vlaanderen. Net zoals ze een zetel zullen hebben in Denemarken als ze daar zaken willen doen, of in Luxemburg, of in Oostenrijk of in Slowakije of in god weet nog welk land.
Het zal Fortis, ING of zelfs IBM worst wezen of Vlaanderen onafhankelijk zal zijn of niet, als ze profijt kunnen doen op gebied van belastingen dan zullen ze naar Vlaanderen komen.
Aan de Vlaamse beleidsmensen om er voor te zorgen dat ze profijt kunnen doen en dan heeft Vlaanderen de beste troeven in handen van de drie gewesten
het punt van vele brusselse zetels is net dat ze de zetel zijn voor een hele regio (Belgie, Benelux, Europa)
jij suggereert dat ze zich opnieuw gaan regionaliseren voor vlaanderen
dat is dikke zever, dat levert hen 0.0 op
Oud 1 oktober 2004, 13:54   #92
lawrence_O0007
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ja, please do

ik zeg, die bedrijven zitten in brussel vanwege zijn rol als regionaal centrum en als europese hoofdstad

en een stadstaat kan schaalvoordelen realiseren die men makkelijk omzet in fiscale voordelen om kapitaal aan te trekken

dus ja, leg het mij eens uit

Die bedrijven zitten gewoon in brussel omdat het hun toen voordelig uitkwam en er plaats was. Meer moet je er ni achter zoeken. Brussel betekent internationaal jack shit want sommigen denken nog steeds als THE capital. Wel vergeet het. Kijk naar steden als Rome, Milaan, Barcelona en dat zijn er nog maar een paar. Daar zou ik begot vele liever een bedrijfje hebben.
lawrence_O0007 is offline  
Oud 1 oktober 2004, 14:02   #93
Tegendradigaard

Standaard

Als een bedrijf in Brussel 40 % belastingen moet betalen of in Vlaanderen 25 % dan levert hen dat vele euro's op.

Oud 1 oktober 2004, 14:04   #94
Tegendradigaard

Standaard

En ik heb nooit gezegd dat ze dat zullen doen voor de schone ogen van Vlaanderen maar wel voor zijn schone centen.
Waarom zou een bedrijf dat in Zaventem (Vlaanderen) gevestigd is minder Benelux of Europese hoofdzetel kunnen zijn dan in Brussel ??? Leg mij dat eens uit.

Oud 1 oktober 2004, 14:06   #95
lawrence_O0007
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Tenzij DHL afbolt naar the land of the doorknobs. Dan weet ik niet of BIAC lang zal overleven... Tis dat wat de PS graag zou zien gebeuren.
lawrence_O0007 is offline  
Oud 1 oktober 2004, 14:06   #96
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
1. Jij bent van Turkse afkomst. Ik alludeerde dus op de vooroordelen die bepaalden hebben tov mensen als jou (ik trouwens niet).

2. Als Brussel zo verlaten is, waarom wonen er dan 1 miljoen mensen?
1. Ik ben niet van Turkse afkomst, maar inderdaad het pseudoniem wekt vele vooroordelen op. Wat niet wil zeggen dat ik überhaupt iets "racistisch" zou gezegd hebben voordien: het is een feit dat verschillende wijken in Brussel 's nachts absoluut dood(s) zijn.

2. Je houdt ook rekening met de talloze randgemeenten als je dat cijfer wil hanteren. Ter vergelijking: Antwerpen is een pak minder groot, maar er wonen naar verhouding veel meer mensen. Brussel is dus helemaal niet zodanig dichtbevolkt als je ons wil geloven. En dat is het punt. Meer nog: 's nachts is de "ideale" periode om Brussel te overvliegen, als het gaat om het aantal personen dat je overvliegt.

Citaat:
da's jouw zaak
kan er ook een argument af?

wel geef nog maar eens het argument op dat romantische gezwets, ik heb het blijkbaar overgeslagen
Inderdaad. En omdat jij het hebt overgeslagen, wacht ik vol ongeduld op je weerlegging ervan.
Oud 1 oktober 2004, 14:10   #97
Tegendradigaard

Standaard

De Walen dromen al langer van een eigen 'nationale' luchthaven...

Oud 1 oktober 2004, 14:10   #98
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik heb nooit gezegd dat ze dat zullen doen voor de schone ogen van Vlaanderen maar wel voor zijn schone centen.
Waarom zou een bedrijf dat in Zaventem (Vlaanderen) gevestigd is minder Benelux of Europese hoofdzetel kunnen zijn dan in Brussel ??? Leg mij dat eens uit.
omdat niemand zaventem kent of wil kennen
brussel is EU-hoofdstad
zaventem is een kleine gemeente in een klein land
Oud 1 oktober 2004, 14:11   #99
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
1. Ik ben niet van Turkse afkomst, maar inderdaad het pseudoniem wekt vele vooroordelen op. Wat niet wil zeggen dat ik überhaupt iets "racistisch" zou gezegd hebben voordien: het is een feit dat verschillende wijken in Brussel 's nachts absoluut dood(s) zijn.
maar toch wonen er 1 miljoen mensen

Citaat:
2. Je houdt ook rekening met de talloze randgemeenten als je dat cijfer wil hanteren. Ter vergelijking: Antwerpen is een pak minder groot, maar er wonen naar verhouding veel meer mensen. Brussel is dus helemaal niet zodanig dichtbevolkt als je ons wil geloven. En dat is het punt. Meer nog: 's nachts is de "ideale" periode om Brussel te overvliegen, als het gaat om het aantal personen dat je overvliegt.
ik heb het over het brusselse gewest natuurlijk

Citaat:

Inderdaad. En omdat jij het hebt overgeslagen, wacht ik vol ongeduld op je weerlegging ervan.
ik ka niet weerleggen wat ik nooit las
Oud 1 oktober 2004, 14:11   #100
Tegendradigaard

Standaard

In feite is ook hier weer een resolute splitsing dus het ideaal.

1. Walen maken eigen luchthaven ergens en ambeteren hun eigen inwoners met hun vluchten.
2. Vlamingen hebben Zaventem en ambeteren hun eigen inwoners met hun vluchten.

Doordat nen hoop Walen niet meer naar Zaventem moeten komen vliegen der in Zaventem dus minder vluchten en is er dus minder lawaai.

Laat ons Belgie splitsen. Nu dadelijk liefst. Voor de nachtrust van de mensen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be