Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2014, 22:27   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dat kan goed zijn maar je moet wel serieus blijven ook al bouw je de schulden af. Ik geef al meer dan 1/3 van mijn loon af zonder daar duizenden zaken van af te trekken. Dan is een bijzonderen bijdrage, extra kosten voor gezondheid edm er teveel aan.

De vraag is tevens ofdat er zicht op beterschap is. Met falende electriciteit en duurder wordend water, dichtslibbende verkeersaders, stel ik mij toch de vraag ofdat deze regering de nodige impact kan hebben voor de beloofde verandering.
Er zijn inderdaad een hoop problemen maar toch moet in de eerste plaats de schuldenBERG afgebouwd worden.
We moeten allemaal een steentje bijdragen, gaarne (?) of niet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:28   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De cijfers zijn echter omgekeerd: de belastingstirranie komt van Michel I.

Waar is de verlaging van de personenbelasting die werd beloofd ?

Ik zie enkel extra lasten en geen enkele belastingsverlaging. Het verhoging van het forfait (schaamlapje) wordt al gecompenseerd door de verhoging van enkele taxen. De Vlaamse regering smijt er een hele hoop lasten erbij en de federale zit aan onze inkomsten
Bane jongen de belastingen gaan zakken, als studenten minder bissen omdat het studiegeld stijgt wordt studeren goedkoper voor de ouders en de gemeenschap? Last met wiskunde en logisch redenerzn. Een belasting is op uw inkomen en op uw toegevoegde waarde

Een treinticket is kiezen tussen fietsen, moto, auto, ccarpoolen of blijven treinrijden

Er is dus altijd een vrije keuze en die keuze mag niet te felle gesubsidieerd worden, om mensen zo verkeerde onrendabele keuzes te laten maken? Laten we een lege trein met twee passagiers rijden die 1500eur stroom verbruikt of zetten we die twee in een taxi?

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 november 2014 om 22:29.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:29   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat mag duidelijk zijn, aan uw voordelen raken ze niet als statutair ambtenaar.

Ik, ik, ik.
Daar wordt wel degelijk aan geraakt.
Weet gij misschien al vanaf welke grens de pensioenen ook de index-sprong aan hun rekker zullen hebben ?

En wat andere "voordelen voor ambtenaren" betreft: welke politieke partij vindt het "eerlijk" om deze te decimeren zoals jullie voorstellen, namelijk tot nog veel verder onder de marktconformiteit zoals nu reeds het geval is ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:31   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar wordt wel degelijk aan geraakt.
Weet gij misschien al vanaf welke grens de pensioenen ook de index-sprong aan hun rekker zullen hebben ?

En wat andere "voordelen voor ambtenaren" betreft: welke politieke partij vindt het "eerlijk" om deze te decimeren zoals jullie voorstellen, namelijk tot nog veel verder onder de marktconformiteit zoals nu reeds het geval is ?

.
Er stond in geen enkel programma dat de pensioenleeftijd naar 67 moest. Toch komt ze er.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:32   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Bane jongen de belastingen gaan zakken, als studenten minder bissen omdat het studiegeld stijgt wordt studeren goedkoper voor de ouders en de gemeenschap? Last met wiskunde en logisch redenerzn. Een belasting is op uw inkomen en op uw toegevoegde waarde

Een treinticket is kiezen tussen fietsen, moto, auto, ccarpoolen of blijven treinrijden

Er is dus altijd een vrije keuze en die keuze mag niet te felle gesubsidieerd worden, om mensen zo verkeerde onrendabele keuzes te laten maken? Laten we een lege trein met twee passagiers rijden die 1500eur stroom verbruikt of zetten we die twee in een taxi?
Er is geen relatie tussen studiegeld en bissen.

In duitsland, het land van de ingenieur, is het collegegeld 0 euro.
Oud 23 november 2014, 22:37   #86
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dat kan goed zijn maar je moet wel serieus blijven ook al bouw je de schulden af. Ik geef al meer dan 1/3 van mijn loon af zonder daar duizenden zaken van af te trekken. Dan is een bijzonderen bijdrage, extra kosten voor gezondheid edm er teveel aan.

De vraag is tevens ofdat er zicht op beterschap is. Met falende electriciteit en duurder wordend water, dichtslibbende verkeersaders, stel ik mij toch de vraag ofdat deze regering de nodige impact kan hebben voor de beloofde verandering.
Ja, elektrische problemen komen door verschuiven van duurdere aardgas naar goedkopere steenkool, en jawel de vergunningen die trager komen dan de markt verandert. Overheid die teveel intervenieert

Voor zover ik weet is dit niet het probleem van de vakbonden
De wegen die dichtslibben dankzij een overheid die al vijftig jaar geen wegen bouwt, kun je vinden op politics mobiliteit draad

En ja wij betalen liever werkloosheid dan nieuwe wegen.... Ongelooflijk
Oud 23 november 2014, 22:38   #87
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak mij geen illusies, maar ik denk wel dat de lasten om het systeem te laten bollen eerlijker verdeeld zouden worden met een centrumregering ipv een rechtse regering.

Rechts haalt het typisch bij de (historische) achterban van links, de kleine man.
Het alternatief was een nieuwe PS-regering, waarmee we zonder twijfel recht op de muur zouden zijn afgelopen. Die zouden het bijvoorbeeld nooit aangedurfd hebben om de pensioenleeftijd op te trekken.

Wat niet wil zeggen dat ik het daarom eens ben met alle maatregelen. De beslissing om in november nog het fiscale maximum van pensioensparen in 2014 te beperken tot € 940 in plaats van € 950 had nooit genomen mogen worden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:39   #88
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er zijn inderdaad een hoop problemen maar toch moet in de eerste plaats de schuldenBERG afgebouwd worden.
We moeten allemaal een steentje bijdragen, gaarne (?) of niet.
Oh, maar je moet mij niet overtuigen dat die schuldenberg weg moet hoor. Alleen de interesten die we erop betalen, verlammen Belgie al. De grote vraag is tegen wanneer we die afbetaald krijgen. op 5 jaar zal dat niet lukken en op 10 ook niet. Als we elk jaar 1% weg krijgen, dan zal het al veel zijn.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:41   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het alternatief was een nieuwe PS-regering, waarmee we zonder twijfel recht op de muur zouden zijn afgelopen. Die zouden het bijvoorbeeld nooit aangedurfd hebben om de pensioenleeftijd op te trekken.

Wat niet wil zeggen dat ik het daarom eens ben met alle maatregelen. De beslissing om in november nog het fiscale maximum van pensioensparen in 2014 te beperken tot € 940 in plaats van € 950 had nooit genomen mogen worden.
Die centrumregering had de intelligentere beslissing genomen om maatregelen te nemen om de gemiddelde carriere van 32 jaar op te trekken richting 40, en zo de pensioenen gered.
Oud 23 november 2014, 22:43   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen relatie tussen studiegeld en bissen.

In duitsland, het land van de ingenieur, is het collegegeld 0 euro.
En daar bestaan studies van veronderstel ik

In Nederland betalen studenten hun opleiding via een volle pot studielening. Je kunt belasting 20% verlagen, universiteiten dwingen tot marktgerichte opleidingen dus ja wel het wordt goedkoper omdat kinderen efficiënter ofmeer op investeringen in opleiding moet ik terugverdienen zal zoeken

Leer ik voor kunsthistoricus, psychologie, logopedie, om tien jaar te stempelen of voor ingenieur om direct werk te vinden
Oud 23 november 2014, 22:45   #91
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Die centrumregering had de intelligentere beslissing genomen om maatregelen te nemen om de gemiddelde carriere van 32 jaar op te trekken richting 40, en zo de pensioenen gered.
Het ene sluit het andere niet uit.
Oud 23 november 2014, 22:46   #92
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er stond in geen enkel programma dat de pensioenleeftijd naar 67 moest. Toch komt ze er.
En hoeveel procent van de mensen zal werken tot aan 67? Vermoedelijk 5%zoals nu 6% werkt tot 65
Oud 23 november 2014, 22:46   #93
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

In Nederland betalen studenten hun opleiding via een volle pot studielening. Je kunt belasting 20% verlagen, universiteiten dwingen tot marktgerichte opleidingen dus ja wel het wordt goedkoper omdat kinderen efficiënter ofmeer op investeringen in opleiding moet ik terugverdienen zal zoeken

Leer ik voor kunsthistoricus, psychologie, logopedie, om tien jaar te stempelen of voor ingenieur om direct werk te vinden
En daar doet men steevast langer over hun studie dan in Belgie. Gemiddeld 7.5-8 jaar voor een opleiding van 5 jaar.

Efficient systeem, zo hogere kosten en leningen.
Oud 23 november 2014, 22:46   #94
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Ga toch uw diarree zelf opvreten ipv die in ons gezicht te komen smeren man!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 22:52   #95
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:

In de Verenigde Staten lopen er nu mensen rond met studentenleningen die ze heel hun leven gaan mogen afbetalen. En dat is dan nog de middenklasse, de rest kan een degelijke universiteit gewoon niet betalen. Hoeveel mensen studeren er hier af met studentenleningen, ondanks de hogere belastingen die hun ouders heel hun leven hebben moeten betalen?

Nee, hoger onderwijs moet betaalbaar blijven, liefst niet meer dan € 1000. Anders wordt sociale mobiliteit gewoon in de kiem gesmoord.
Oud 23 november 2014, 22:52   #96
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ene sluit het andere niet uit.
Buiten de leeftijden verhogen, heeft de regering Michel nog maatregelen genomen om mensen aan het werk houden ?

Landingsbanen onder 60 = afgeschaft. Mijn ma gebruikt dat om gewoonweg nog te KUNNEN werken en rond te KUNNEN komen. Fysiek is die extra dag onmisbaar geworden: 2 dagen werken, dag rust, 2 dagen werken, 2 dagen rust.
Oud 23 november 2014, 22:59   #97
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Buiten de leeftijden verhogen, heeft de regering Michel nog maatregelen genomen om mensen aan het werk houden ?

Landingsbanen onder 60 = afgeschaft. Mijn ma gebruikt dat om gewoonweg nog te KUNNEN werken en rond te KUNNEN komen. Fysiek is die extra dag onmisbaar geworden: 2 dagen werken, dag rust, 2 dagen werken, 2 dagen rust.
Met alle respect voor jouw moeder, maar ik ga ervan uit dat niet iedereen van 55 fysiek niet meer in staat is om te werken. De landingsbaan is niets meer of minder dan een gedeeltelijke vorm van brugpensioen, waar nu dus een verdere beperking aan wordt gesteld. Je bent wel moeilijk tevreden te stellen.
Oud 23 november 2014, 23:00   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In de Verenigde Staten lopen er nu mensen rond met studentenleningen die ze heel hun leven gaan mogen afbetalen. En dat is dan nog de middenklasse, de rest kan een degelijke universiteit gewoon niet betalen. Hoeveel mensen studeren er hier af met studentenleningen, ondanks de hogere belastingen die hun ouders heel hun leven hebben moeten betalen?

Nee, hoger onderwijs moet betaalbaar blijven, liefst niet meer dan € 1000. Anders wordt sociale mobiliteit gewoon in de kiem gesmoord.
Dat zou perfect betaalbaar kunnen zijn, mits bindende ingangsproeven...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2014, 23:05   #99
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Sinds kort is er bij ons op het werk ook vakbondsafvaardiging... Wat ik niet versta is dat de werkgever een bedrag moet betalen aan de vakbond, die de leden dan kunnen terugkrijgen... Zo wordt ik als niet-aangeslotene benadeeld...
Oud 23 november 2014, 23:06   #100
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Sinds kort is er bij ons op het werk ook vakbondsafvaardiging... Wat ik niet versta is dat de werkgever een bedrag moet betalen aan de vakbond, die de leden dan kunnen terugkrijgen... Zo wordt ik als niet-aangeslotene benadeeld...
Wat ik niet versta, is dat mensen die onzin geloven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be