Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2014, 20:47   #81
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zucht , dat weer.

De sterkste commerciële drone kan een paar kilo versleuren voor een paar kilometer.

Zeer kreatieve mensen hebben al drones gebouwd die tot 50 kg kunnen vervoeren zonder input van buitenaf, maar dat slechts voor zeer korte tijd. Zie de Hobbyking beerdrone wedstrijd.

Maar als we dan toch gaan overdrijven en er een paar €100 000 tegenaan gooien, dan is het bouwen van een V1 derivaat met een GPS gestuurde computer geen groot probleem. Dan is het deponeren van een holle lading van 500 kg geen punt. Een CEP van 50 cm is realistisch.

Dan kan je de buitenste mantel van het reactorgebouw doorboren. De onderdruk gaat verloren en de reactor gaat in scram.
Zolang de koeling niet verkloot wordt door idioten of natuurrampen, dan gaat het alleen milieuramp worden, omdat de grootste hoop van de restwarmte in de Schelde gedumpt gaat worden.

Weet U wat Dodouo, geef me €1 000 000, en ik leg elke kerncentrale in Blegië plat. Zonder drones, zonder explosieven, en ik denk er zelfs mee weg te komen zonder betrapt te worden.
Loof het!!!!!!!!!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 20:52   #82
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel. Het kopen van een drone en hebben is niet verboden. Het gebruiken wel.

Men mag niet vliegen met RC toestellen waar men wil. Gemeentebesturen moeten hun toelating geven om privé domein te gebruiken als vlieg-omgeving, en dan nog zijn er beperkingen.

Alle commerciele drones gebruiken 2.4GHz zender/ontvangers of "hoger". Die zender/ontvanger technologie was tot voor kort niet toegelaten in Blegië.
Zelfs met de oude 35 en 40MHz technologie moet met een vergunning hebben....
De mediamarkt verkoopt ze al. Dus waarom zou je er niet mee mogen vliegen? Ik hoop toch dat ze mogen blijven vliegen. Ik zie me in de toekomst nog ene maken. Grotendeels gedrukt met 3D printer.
Op Wifi vliegen is wel kak en geef toe bereik is alles... 2.4 ghz is voldoende als ge repeaters moogt gebruiken uiteraard
Oud 17 december 2014, 15:43   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De mediamarkt verkoopt ze al. Dus waarom zou je er niet mee mogen vliegen? Ik hoop toch dat ze mogen blijven vliegen. Ik zie me in de toekomst nog ene maken. Grotendeels gedrukt met 3D printer.
Op Wifi vliegen is wel kak en geef toe bereik is alles... 2.4 ghz is voldoende als ge repeaters moogt gebruiken uiteraard
Conrad verwittigd de potentiele kopers van drones dat deze toestellen vallen onder de compleet verouderde Belgische wetgeving qua modelbouwvliegtuigen (2.4GHz systemen zijn zelfs niet eens toegelaten).

Maar aangezien niemand dit weet (ook de politie niet), kan men gerust ermee spelen indien het niemand stoort of in gevaar brengt.

Natuurlijk, als ge iets voorhebt met zo'n ding, of als een buur gaan zagen bij de politie, dan is het hek van de dam.
Oud 18 december 2014, 06:04   #84
Peche
Banneling

Standaard

Ja het is op 2,4 ghz dat ik ga vliegen. Videobeelden ga ik op 5.4 ghz doorsturen. Camera met gimball bestuurbaar vanaf de grond jawel
Dat is een installatie van tegen de €1000 he. Zou wel minder leuk zijn als ze het gewoon afpakken.
Als ik geen afstand doe kan ik dat toch terugkrijgen onder voorwaarden ofzo?
Het is niet dat ik een drone club in mijn geburen heb.
Oud 18 december 2014, 06:38   #85
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het volstaat evenwel dat iemand hier er op wijst dat Het Pallieterke die vraag opperde en onmiddellijk wordt door de politiek-correcte schare zuiveren in de leer in koor "waardeloos!!!" geroepen. Een schitterend voorbeeld van objectiviteit.
Vooral het onmiddellijke achterlijke antwoord van onze Reuzepanda spreekt weer boekdelen. De woorden waren nog niet koud van de nieuwsbrenger of Panda schreeuwde al "waardeloos". Wat een genie ! Maar als De Morgen zoiets gepubliceerd had was het natuurlijk een waarheid als een koe geweest.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 december 2014 om 06:39.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 06:48   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Vooral het onmiddellijke achterlijke antwoord van onze Reuzepanda spreekt weer boekdelen. De woorden waren nog niet koud van de nieuwsbrenger of Panda schreeuwde al "waardeloos". Wat een genie ! Maar als De Morgen zoiets gepubliceerd had was het natuurlijk een waarheid als een koe geweest.
't palieterke is schijtpapier, geschreven door mongolen en gelezen door andere mongolen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 06:49   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja het is op 2,4 ghz dat ik ga vliegen. Videobeelden ga ik op 5.4 ghz doorsturen. Camera met gimball bestuurbaar vanaf de grond jawel
Dat is een installatie van tegen de €1000 he. Zou wel minder leuk zijn als ze het gewoon afpakken.
Als ik geen afstand doe kan ik dat toch terugkrijgen onder voorwaarden ofzo?
Het is niet dat ik een drone club in mijn geburen heb.
Ik herhaal. De verouderde wetgeving laat u niet toe een drone te vliegen buiten een modelvliegclub om, en dan alleen boven terrein dat voor dat doeleinde is vrijgegeven.

Al gaat U boven het weiland van uw oom vliegen, als 1 van de omwonenden of toeschouwers de politie belt, dan kan u uw drone vaarwel kussen. Misschien dat een heel vriendelijke rechter U de spullen terug gaat geven, maar dan is de kans vrij groot dat U een parrot AR of een leeg frame terug krijgt.
Oud 18 december 2014, 07:15   #88
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
't palieterke is schijtpapier, geschreven door mongolen en gelezen door andere mongolen.
Dus je hebt een abonnement wil je zeggen?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 07:46   #89
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herhaal. De verouderde wetgeving laat u niet toe een drone te vliegen buiten een modelvliegclub om, en dan alleen boven terrein dat voor dat doeleinde is vrijgegeven.

Al gaat U boven het weiland van uw oom vliegen, als 1 van de omwonenden of toeschouwers de politie belt, dan kan u uw drone vaarwel kussen. Misschien dat een heel vriendelijke rechter U de spullen terug gaat geven, maar dan is de kans vrij groot dat U een parrot AR of een leeg frame terug krijgt.
Dit is een regelrechte schande!
Ze kunnen zomaar in uw woning binnenvallen en al uw gerief meepakken en als ge dan een constructieve hobby vind kunnen ze dat ook van u afpakken.....
Wat mag nog wel zeg?
Oud 18 december 2014, 13:56   #90
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen zomaar in uw woning binnenvallen en al uw gerief meepakken en als ge dan een constructieve hobby vind kunnen ze dat ook van u afpakken.....
Wat mag nog wel zeg?
Die tekst van maddox is 100 % theorie.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 14:30   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mag nog wel zeg?
Neen, de politie mag alleen uw spullen in beslag nemen indien op publiek terrein in overtreding.(denk aan een opgefokt brommerke.)
Als ze dat willen doen in uw woning, is er en hiiszoekingsbevel nodig. En ik geloof niet dat een rechter daar snel bevel toe zal geven.

Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met politie en rc spullen.

Langs de andere kant , dat zijn dan ook geen FPV drones.
Oud 18 december 2014, 14:33   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die tekst van maddox is 100 % theorie.

Klopt. Maar die wetgeving is er wel.

Dus, zolang er niemand moeilijk over doet is er teen vuiltje aan de lucht.

Agenten heben al te veel werk met flitsmarathons nietwaar.
Oud 18 december 2014, 16:41   #93
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Feit blijft dat er sabotage was in een kerncentrale. Dat ze nu pas durven toegeven dat er linken zijn met terrorisme toont wel aan hoe zeer de overheid inzit met de bevolking...
Je kan je gaan afvragen wat er nog meer verborgen blijft...

Ik ben er zeker van : heel veel.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 18:35   #94
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat mag nog wel zeg?
U uitgeven voor pro-multikuller bvb. Gaan ze bij U geen verdoken asielzoekers vinden ? Maar goed dat ze iemand zijn woning mogen binnenvallen. Het is trouwens het soort democratie dat jullie achtereenvolgende linkiewinkieregeringen zelf geschapen hebben. Dus wat ligt ge nu in feite te klagen ? Oh ja, was ik vergeten: dat zou voor U toch geen probleem mogen zijn ? Een telefoontje naar uw linkse vriendjes en er komt niks van in huis van die huiszoeking.
Oud 18 december 2014, 18:45   #95
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dus je hebt een abonnement wil je zeggen?
Die zit. Feit is dat men al lang de verdachte heeft gepakt. Maar ja het was een allochtoon. Dus dat word doodgezwegen.
Oud 18 december 2014, 21:26   #96
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, de politie mag alleen uw spullen in beslag nemen indien op publiek terrein in overtreding.(denk aan een opgefokt brommerke.)
Als ze dat willen doen in uw woning, is er en hiiszoekingsbevel nodig. En ik geloof niet dat een rechter daar snel bevel toe zal geven.

Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met politie en rc spullen.

Langs de andere kant , dat zijn dan ook geen FPV drones.
Met Wifi kan je ook km's behalen.
Maar volgens mij is het hek pas van de dam als er ene op iemand zijne kop valt.
Oud 18 december 2014, 21:28   #97
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
U uitgeven voor pro-multikuller bvb. Gaan ze bij U geen verdoken asielzoekers vinden ? Maar goed dat ze iemand zijn woning mogen binnenvallen. Het is trouwens het soort democratie dat jullie achtereenvolgende linkiewinkieregeringen zelf geschapen hebben. Dus wat ligt ge nu in feite te klagen ? Oh ja, was ik vergeten: dat zou voor U toch geen probleem mogen zijn ? Een telefoontje naar uw linkse vriendjes en er komt niks van in huis van die huiszoeking.
Ik ben niet links of rechts.
En ja ik ben pro Multi cultuur.
Bekijk dat vanuit een wereldwijd optiek en niet vanuit het rechtse hokje.
Er zijn meer culturen dan gij bashen kunt.
Oud 18 december 2014, 22:54   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet links of rechts.
En ja ik ben pro Multi cultuur.
Bekijk dat vanuit een wereldwijd optiek en niet vanuit het rechtse hokje.
Er zijn meer culturen dan gij bashen kunt.
Maar helaas ook meer culturen dan ik betalen kan.
Maar terug naar de kern. Ik hoor zo weinig (op dit forum dan toch) over de in gang zijnde opstart van Doel 4, en de dan toch geplande verlenging van de uitbatingstoelating van Doel 1 en Doel 2.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 22:59   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die verlengde uitbatingstoelating is te laat.

Ik denk niet dat er nieuwe brandstofbundels besteld zijn om de kern te kunnen herladen, en die liggen niet op de straathoek te wachten.

Ook zal het onderhoud, dat nu al ingesteld was op permanente afschakeling , niet zo evident zijn om terug naar productie te gaan.
En dat zal het FANC wel in rekening brengen hoor.

En natuurlijk, hoe harde garanties kan onze regering geven ivm de komende 10 jaar? De volgende regering kan dat zonder enig probleem ongedaan maken.

Suez/electrabel zou wel idioot zijn om zonder keiharde garanties die reactoren een doorstart te geven. (en de nucleaire rente , die moet ook weg natuurlijk)
Oud 18 december 2014, 23:24   #100
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die verlengde uitbatingstoelating is te laat.

Ik denk niet dat er nieuwe brandstofbundels besteld zijn om de kern te kunnen herladen, en die liggen niet op de straathoek te wachten.

Ook zal het onderhoud, dat nu al ingesteld was op permanente afschakeling , niet zo evident zijn om terug naar productie te gaan.
En dat zal het FANC wel in rekening brengen hoor.

En natuurlijk, hoe harde garanties kan onze regering geven ivm de komende 10 jaar? De volgende regering kan dat zonder enig probleem ongedaan maken.

Suez/electrabel zou wel idioot zijn om zonder keiharde garanties die reactoren een doorstart te geven. (en de nucleaire rente , die moet ook weg natuurlijk)
Natuurlijk zal Gdf/suez trachtten om er het maximum uit te halen. En dat zal gedeeltelijk lukken. Temeer daar de huidige regering het niet zo gemunt heeft op Gdf/suez. De nucleaire rente volledig wegkrijgen zal nogal moeilijk zijn, maar gedeeltelijk zal het mi wel lukken.
Maar hoeveel tijd het zal vergen om Doel 1 en Doel 2 terug in zijn normale cyckus te krijgen weet ik ook niet. Eén van de twee groepen zou kortelings definitief stilgelegd worden, daar zal het wel spannen (en er zullen wel een paar maanden stilliggen bij zijn, tijd om nieuwe brandstof aan te maken, onderhoud en herstellings/vervangings werken uit te voeren...). Maar volledig van nul beginnen moet men nu ook niet. De studies zijn bij mijn weten gemaakt wat er moest gedaan
worden om de uitbatingsduur van Doel1/2 met nog eens 10 jaar te verlengen.
Komt daarbij dat het definitief stoppen van Doel1/2 een louter politieke beslissing was (zoals het financieel afschrijven van een kerncentrale in dertig jaar een louter boekhoudkundige beslissing is, die weinig te maken heeft met de echte levensduur).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be