![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 1 oktober 2004 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de rand van brussel waar zoiets kan heet Vlaanderen luister jongeman, als jij nu wil beweren dat de mensen uit de provincie komen om hun geld te komen uitgeven in de hoofdstad, dan ben je een idioot de mensen uit de provincie geven hun geld uit in de provincie omdat het dichter is en goedkoper de mensen die hun geld in de hoofdstad uitgeven, zijn degene die er wonen maar ai ai ai wat blijkt? de residentiele wijken van de hoofdstad, wel die liggen in vlaanderen dat is te vergelijken met Londen dat enkel Londen zou zijn binnen de Circle Line Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
tiens, rare jongens, die nederlanders Citaat:
de groene rand die normaal bij een stad hoort, wel die is in vlaanderen Citaat:
ik zeg enkel waar ze gaan betalen, niet dat het meer zal zijn ik voorspel dat het minder zal zijn Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarbij: jij vroeg om het nog ne keer te herhalen, want je "snapte het niet". Ge weet: u vraagt, wij draaien ![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() PS: dat van die binnenstad waar de mensen uit de provincie niet zouden komen is natuurlijk weer ongelooflijk gezever. Precies alsof Antwerpen op een mooie zaterdagmiddag enkel overspoeld wordt door Antwerpenaren...
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Brussel is een zeer fijne stad & als provinciaal ga ik er graag wandelen. Ik kan iedereen verzekeren dat er in het Centrum toffe winkels zijn waar veel gewinkeld wordt.
Voorts bestaan er in de "groene rand" in en juist buiten het Brussels gewest de gewone megawinkels en shopping-centra die je momenteel in en om alle grote steden vindt. & Het is niet zo dat bv in de Makro in Vilvoorde de franstaligen niet durven komen omdat zij wegens hun vlaamsonkunde bedreigd zouden worden (evenmin als zou men mij onheus bejegenen als ik in Durbuy een pintje in het Nederlands zou durven te bestellen. Het soort taalfanatisme dat men hier tentoon spreidt is mij helemaal vreemd: & indien ik het ergens in dit fraaie land toch ontmoet schakel ik meewarig glimlachend op de taal van de sprekerd over (zelfs als dat een ééntalige werkstudent is die meent in DePanne enkel frans te moeten spreken - een beetje verder in Bray Dunes spreken ze wel Nederlands what do I care ?).
![]() |
#94 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat is dit voor koekezever!
De Vlaamse pendelaars die hier dagelijks met hun treintje komen aangedabbert brengen zelfs hun stuutjes mee en verteren hier geen cent. Maar wel een hoger loon opstrijken dan de franstaligen en in vlaanderen hun belastingen afdragen. Uw wetenschappelijk bewijs is een fanatieke hersenkronkel Citaat:
Het enige wat die mensen hier doen is ten eerste het werk afpakken van Brusselaars. Ten tweede als ze dan al eens een brood(tje) kopen gooien ze het papier op de grond en bevuilen de straten (van de stad waar ze toch niet wonen) En ten derde vullen ze in alle stilte een pakskesvliegtuig om dan s'nachts van een ongestoorde nachtrust te genieten terwijl den arme werkeloze brusselaar scheel van den honger uit zijn bed davert. Uw dreigement houdt dus geen steek en zou voor sommige brusselaars een serieuze verbetering zijn. Meer werkgelegenheid, meer rust en minder gezaag! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand heeft hier precies nogal last van vooroordelen en veralgemeningsdrang. Misschien krijg je dat wanneer je teveel zeverkoekjes eet.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar voor het overgrote deel wordt een vlaams of waals loon in VL resp WAL gespendeerd [/quote] Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik niet
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Antwerpen heeft het Wijnegem shopping Center, Brussel het Woluwe Shopping Center, Basilix, Westland , De grote Cora & andere Ikea's in Nossegem geloof ik...
Heft het Brussels gewest geen soortement "poll tax" op arbeidsplaatsen ? Antwerpen wel hoor ! Ik zie overigens niet in waarom firma's in de "Vlaamse" rand geen Brusselaars zouden aanwerven & evenmin waarom firma's in de Waalse rand geen Vlamingen of Brusselaars zouden te werkstellen ? Bestaan er ook geen Westvlaamse bedrijven in Henegouwen ? Misschien meer iets voor de Beneluxdiskussie meer dan de helft van de Nederlandse buitenlandse handel speelt zich af met België een kwart hiervan met Wallonië (spijtig genoeg heb ik geen zicht op het "Brusselse " deel) Interessant zouden overigens de gegevens zijn over het belang van het Beneluxgebied voor de eraan grenzende gebieden in Frankrijk en Duitsland.. Het is immers sinds enkele jaren een algemeen gekend feit (vooral bij de mensen van net over die grens) dat de Benelux een pak welvarender is dan die buurlanden...
![]() |
#98 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zeker in de onbestaande ikea in nossegem Citaat:
Citaat:
helemaal akkoord trouwens Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens gaat het bij Brussel ook om een deel van de groene stadsrand. Eenderde van het Zoniënwoud ligt op Brussels grondgebied. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |