Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2014, 03:20   #81
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik probeer al 40 jaar te achterhalen hoe vrouwen denken, het lukt me niet, er zit geen enkele logica in. Soms denk ik " nu heb ik het systeem door" maar bij de volgende test blijken je bevindingen weerom compleet waardeloos te zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
In dit specifieke geval hebben Dewanand en Wieroe (vooral Wieroe, de slimme Hindoekat) overschot van gelijk. Of hoe interpreteert u die uitspraken van die feministe dan? Toch niet als ironisch, zeker?
Normaal gesproken is alice laten we zeggen "een beetje rechts" in discussies hier. Niks kwaad daarmee of daarover. Ze snapt het rode en multikul gevaar. Maar als het over domme feministische trutten of dolle mina's gaat veranderen zo'n vrouwen zonder blikken of blozen van kamp. Ik had zo'n antwoord dus verwacht van een vrouw als Alice.

Wij echte venten zijn in zo'n zaken standvastiger en betrouwbaarder in elk geval. Ge hebt dus beide overschot van gelijk, maar neem het haar niet kwalijk, ze volgt gewoon haar instinkt.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 03:29   #82
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vrouwen zien dat anders, die zoeken de logica in het gedrag van mannen en denken ook" ik heb het door" maar blijkt dan toch weer van niet
Die logica ligt er vingerdik op. Wij zijn zo betrouwbaar en trouw als een hond !
Oud 18 december 2014, 04:25   #83
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Normaal gesproken is alice laten we zeggen "een beetje rechts" in discussies hier. Niks kwaad daarmee of daarover. Ze snapt het rode en multikul gevaar. Maar als het over domme feministische trutten of dolle mina's gaat veranderen zo'n vrouwen zonder blikken of blozen van kamp. Ik had zo'n antwoord dus verwacht van een vrouw als Alice.

Wij echte venten zijn in zo'n zaken standvastiger en betrouwbaarder in elk geval. Ge hebt dus beide overschot van gelijk, maar neem het haar niet kwalijk, ze volgt gewoon haar instinkt.
hum ik snap niet goed wat je daarmee bedoelt ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 06:59   #84
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Er zijn een stuk of 8 zinnen in die post. Wat snapt ge in feite niet ? Want een vrouw op het pad van verlichting brengen kan nooit kwaad.
Oud 18 december 2014, 10:34   #85
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euh Alice ik zeg enkel dat men als vrouw beter voorzichtig is i.e. de deur op slot dan dat men uitdagend gekleed 's nachts over straat rondhuppelt ...

veel blanke Vlaamse mannen zien dit nog altijd als een uitnodiging tot ... en dit ondanks de wetten die er hier in BE voor vrouwen zijn ... en ja, 's nachts lopen er nu eenmaal meer creepy mannen rond dan overdag ....
Vertel eens, hoe dikwijls bent u al lastiggevallen door een blanke Vlaamse man. Wat deden ze? Wat zeiden ze? Iedere man kan moeilijk doen (we hebben het daar in het draadje in K&K over dating reeds over gehad), maar hebt u ooit meegemaakt dat een blanke Vlaamse man zegt : draag een burka, dan zie ik u niet meer als een uitnodiging tot ...
Tegen mij heeft er nooit iemand dat gezegd! Lange rok, korte rok, sjaal, geen sjaal, het heeft hier nooit verschil gemaakt. Tot ... we overstroomd werden door inwijkelingen die hun middeleeuwse manieren en achterlijke godsdienst meebrachten!
Oud 18 december 2014, 10:35   #86
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euch ja

je weet maar nooit wat zo'n viespeukske capabel zou zijn te doen als je er alleen 's nachts mee op straat bent ... daarom dat ik zeg: "beter deur op slot dan wagenwijd open" hihihihi
Ooit gehoord van het spreekwoord "veel geschreeuw en weinig wol"?
Dat illustreert Demper.
Oud 18 december 2014, 10:36   #87
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ik snap hem ook niet.
Oud 18 december 2014, 11:19   #88
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euh Alice ik zeg enkel dat men als vrouw beter voorzichtig is i.e. de deur op slot dan dat men uitdagend gekleed 's nachts over straat rondhuppelt ...

veel blanke Vlaamse mannen zien dit nog altijd als een uitnodiging tot ... en dit ondanks de wetten die er hier in BE voor vrouwen zijn ... en ja, 's nachts lopen er nu eenmaal meer creepy mannen rond dan overdag ....
Dat is niet wat u gezegd heeft, evenmin hoort u vrouwen aan te manen om hun kleding aan te passen, die vrijheid om te dragen wat we willen, zonder dat mannen dit mogen interpreteren als een " uitnodiging" hebben we niet verworven om onder druk van regelrechte achterlijkheid te moeten opgeven. Duidelijk zo?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 11:22   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kun je dit even uitleggen? Wat bedoel je hier mee?
Vooral je opmerking over betrouwbare mannen en vrouwen die blijkbaar onbetrouwbaar zijn en hun " instinct " zouden volgen in discussies, alsof logisch redeneren en vanuit die inzichten een vooral " mannelijke " eigenschap zouden zijn lijken me een boeiend gespreksonderwerp,ik wacht vol belangstelling je reactie af!
Oud 18 december 2014, 12:48   #90
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we af van het idee dat daar niets aan te doen valt?
Want we zijn een open samenleving en ja, je mag geloven, in God, Boeddha, Allah, of het vliegend spagettimonster, maar dit betekent niet dat je die overtuiging boven wettelijk vastgelegde wetten kunt stellen. Omdat dit en niets anders de spelregels zijn voor die open samenleving, misschien moeten we daar eens glashelder over zijn!

Daar is moed voor nodig vanuit het beleid, misschien moeten we politici die de moed niet opbrengen daar ook voor afrekenen.
U begrijpt me verkeerd. Wanneer ik zeg dat er niets aan te doen valt, bedoel ik niet dat er niets tegen de moslimfundamentalisten en hun hielenlikkers gedaan moet worden. Ik bedoel daarmee dat we er ons bij moeten neerleggen dat praten met dat soort mensen geen zin heeft, en dat het enige dat effectief zou zijn, daadkrachte actie en reactie is.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 18:53   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
U begrijpt me verkeerd. Wanneer ik zeg dat er niets aan te doen valt, bedoel ik niet dat er niets tegen de moslimfundamentalisten en hun hielenlikkers gedaan moet worden. Ik bedoel daarmee dat we er ons bij moeten neerleggen dat praten met dat soort mensen geen zin heeft, en dat het enige dat effectief zou zijn, daadkrachte actie en reactie is.
Maar juist die daadkracht is bij seksuele agressie op vrouwen niet zo eenvoudig, maar basis gevechtsport, inplaats van over de balk lopen of bok springen in scholen aan jongeren zou al helpen.
Zou het vak ook ineens een pak boeiender maken, lichamelijke opvoeding is vaak ronduit saai voor veel scholieren.

Weerbaarheidscursus, bij maatschappijleer bijvoorbeeld zou ook niet slecht zijn.

En bij inburgering zou heel veel aandacht naar wat hier als seksuele intimidatie wordt beschouwd, en grensoverschrijdend gedrag,aan iedere nieuwkomer gegeven mogen worden.
Dat is praten, maar niet met de bedoeling om verworven rechten ter discussie te zetten, hier is het zo, punt uit.
Kun je dat niet aanvaarden, dan is dit land geen goede keuze om jezelf te vestigen.
En iedere man die veroordeelt wordt tot strafbaar gedrag naar vrouwen toe, moet ook cursus volgen, liefst gegeven door vrouwen
Oud 18 december 2014, 19:46   #92
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral je opmerking over betrouwbare mannen en vrouwen die blijkbaar onbetrouwbaar zijn en hun " instinct " zouden volgen in discussies, alsof logisch redeneren en vanuit die inzichten een vooral " mannelijke " eigenschap zouden zijn lijken me een boeiend gespreksonderwerp,ik wacht vol belangstelling je reactie af!
Je voelt toch van welke kant de wind waait. Als je moet benadrukken dat je een 'echte man' bent en een mening van een vrouw instinct noemt.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 21:02   #93
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vertel eens, hoe dikwijls bent u al lastiggevallen door een blanke Vlaamse man. Wat deden ze? Wat zeiden ze? Iedere man kan moeilijk doen (we hebben het daar in het draadje in K&K over dating reeds over gehad), maar hebt u ooit meegemaakt dat een blanke Vlaamse man zegt : draag een burka, dan zie ik u niet meer als een uitnodiging tot ...
Tegen mij heeft er nooit iemand dat gezegd! Lange rok, korte rok, sjaal, geen sjaal, het heeft hier nooit verschil gemaakt. Tot ... we overstroomd werden door inwijkelingen die hun middeleeuwse manieren en achterlijke godsdienst meebrachten!
dat een blanke Vlaamse man me een burka zou willen laten dragen, heb ik inderdaad niet meegemaakt, maar wel patronizerende uitspraken en houdingen zoals die ene keer in het gerechtsgebouw - toen een advocaat nota bene - me met veel gebaar de deur openhield en "schatteke" noemde en het gros van de Vlaamse mannen vindt het nog altijd normaal dat de vrouw maar het meeste van de huishoudelijke taken op zich neemt en/of voor de kinderen zorgt terwijl bij wel aan z'n carrière kan timmeren, erger nog: de meeste Vlaamse vrouwen gaan hier nog altijd mee akkoord! ... ik noem dat geen gelijke verstandhoudingen ook al mogen vrouwen nu stemmen en worden ze iets serieuzer genomen wanneer ze klacht neerleggen voor verkrachting .. maar achter de schermen zal toch nog steeds het idee meespelen van "ze heeft het toch wel zelf uitgelokt met haar kort rokje .." maw. het is nog steeds grotendeels een mannenwereld waarin we leven, zelfs anno 2014 ....
Oud 18 december 2014, 21:05   #94
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ooit gehoord van het spreekwoord "veel geschreeuw en weinig wol"?
Dat illustreert Demper.
eigenlijk wel indeed hihihi
Oud 18 december 2014, 22:09   #95
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er is zelfs een mogelijkheid om te zonnen zonder van islamieten te worden lastig gevallen :

Bijlage 96449
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 05:37   #96
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar eigen zeggen is DeProf_feet een echte vent. Blijkbaar moet dat benadrukt worden.

Ik ben vooral benieuwd naar zijn definitie van "een echte vent".

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 december 2014 om 05:38.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 05:40   #97
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je voelt toch van welke kant de wind waait. Als je moet benadrukken dat je een 'echte man' bent en een mening van een vrouw instinct noemt.
Uiteraard. Maar ik vind het altijd wel grappig wanneer een blik clichés wordt opengetrokken.
Oud 19 december 2014, 07:10   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat een blanke Vlaamse man me een burka zou willen laten dragen, heb ik inderdaad niet meegemaakt, maar wel patronizerende uitspraken en houdingen zoals die ene keer in het gerechtsgebouw - toen een advocaat nota bene - me met veel gebaar de deur openhield en "schatteke" noemde en het gros van de Vlaamse mannen vindt het nog altijd normaal dat de vrouw maar het meeste van de huishoudelijke taken op zich neemt en/of voor de kinderen zorgt terwijl bij wel aan z'n carrière kan timmeren, erger nog: de meeste Vlaamse vrouwen gaan hier nog altijd mee akkoord! ... ik noem dat geen gelijke verstandhoudingen ook al mogen vrouwen nu stemmen en worden ze iets serieuzer genomen wanneer ze klacht neerleggen voor verkrachting .. maar achter de schermen zal toch nog steeds het idee meespelen van "ze heeft het toch wel zelf uitgelokt met haar kort rokje .." maw. het is nog steeds grotendeels een mannenwereld waarin we leven, zelfs anno 2014 ....

Ja hoor, een man die de deur open houdt en je " schatteke " noemt is echt een basis om te beweren dat " blanke mannen jou lastig vallen"!
Je bewering dat " achter de schermen toch wel het korte rokje de schuld krijgt" is helemaal van de pot gerukt, politie is verplicht om bij geweld tegen vrouwen, wanneer de dader gekend is ( veel verkrachtingen gebeuren niet door onbekenden ) dit door te geven aan het parket. Binnen de 24 uur staat de dader dan voor de onderzoeksrechter,het gerecht deelt jou mening over de schuldvraag van vrouwen dus helemaal niet, evenmin doen artsen dit, ziekenhuizen, slachtofferopvang, artensvertrouwenscentra.

Ja, vrouwen doen wanneer beiden werken vaak nog het meeste huishoudelijk werk, maar vrouwen werken ook het meest parttime, bovendien staat wie het meest met de stofzuiger rond loopt los van deze discussie.
Oud 19 december 2014, 07:12   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Naar eigen zeggen is DeProf_feet een echte vent. Blijkbaar moet dat benadrukt worden.

Ik ben vooral benieuwd naar zijn definitie van "een echte vent".
Ik ook, maar blijkbaar verhindert zijn "instinct "een reactie!
Mogelijk voelt hij " nattigheid" met al die mondige vrouwen hier
Oud 19 december 2014, 07:21   #100
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ook, maar blijkbaar verhindert zijn "instinct "een reactie!
Mogelijk voelt hij " nattigheid" met al die mondige vrouwen hier
Ja, hoog tijd dat vrouwen eens op hun plaats worden gezet.

Bij voorkeur door echte venten.

A propos, in plaats van te internetten, moet jij de afwas niet doen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be