Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2014, 12:48   #81
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos Bekijk bericht
Weet jij wat wereld vreemd is?
Er van uitgaan dat je in een rechtstaat schuldig bent zonder daarvoor schuldig bevonden te zijn op basis van bewijzen en een uitspraak van de rechtbank.

Dat is wereld vreemd.
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 12:53   #82
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger Bekijk bericht
Het verschil tussen witte en zwarte economie is u niet duidelijk?
Deze maatregel heeft daar niets mee te maken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 3 december 2014, 13:00   #83
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk nooit het nut van nachtwinkels ingezien.
Als iemand die vaak laat de baan op is zie ik het nut er wel van in. Trouwens, benzine stations langs de autostrade zijn vaak ook 's nachts open.
Oud 3 december 2014, 13:00   #84
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Imago is inderdaad een subjectief iets, en het gaat zelfs niet over de afkomst van de ondernemers. Zoals je zelf al aangeeft, McDonald's en andere grote ketens gaan die pestmaatregelen niet moeten ondergaan. De kleine ondernemers die leven in de stad brengen, riskeren dit wel. Er is zo al niet overdreven veel ondernemerschap in België, en dan gaan de partijen die beweren dat zij ondernemers willen steunen, het nog meer fnuiken.
Dat is de grotere onderliggende tendens waar ik hierboven op wees. Mede omdat de maatregel door velen gezien wordt als een pestmaatregel (en dat waarschijnlijk ten dele ook zo bedoeld is) wordt deze onderliggende corporatieve overname van de maatschappij niet onderkend. Alle kleintjes eruit. Zie maar hoe moeilijk het nu al is een zaak te starten in België. En dan vraagt men zich af waarom Europa stagneert. Mij lijkt het vrij duidelijk. Men bestraft ondernemers. En met ondernemers bedoel ik niet die corporaties die sociale afbouw stimuleren omwille van de dreiging te verhuizen naar plaatsen waar ze nog meer sociale afbouw gestimuleerd hebben. Dat soort van organisaties zijn eerder sociale parasieten dan ondernemers. Totalitaire corporatieve eenheidsworst. Nieuwe vormen van knechting van de mens.

Straks zelfs geen gewone cafés meer maar allemaal Starbucks en aanverwanten. Dat is de tendens. En dat zal gezelliger zijn zeker? Je kan niet eens meer een ongedwongen klapje doen met de cafebaas want dat is een werknemer met een uniform geworden. Waarom zou je nog naar zo'n stad reizen, als ze een kloon is van om het even welke corporatieve stad in de wereld? Je ziet dat nu al met winkelstraten. De Meir in Antwerpen. Dat is toch zo levenloos als iets met al die ketens. We gaan leven meer en meer in corporatieve totalitaire tijden. De overheden werken samen met de corporaties tegen de kleine ondernemers en de werknemers. De oude scheidingslijnen gelden minder en minder. Maar de politiek heeft dat nog niet door. Niet de VLD en niet de PVDA.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 december 2014 om 13:08.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 13:02   #85
Lange Limburger
Banneling

Standaard

Deze reactie verwoordt juist het dubbele discours dat links in verband hiermee hanteert of wil hanteren:
Citaat:
De wildgroei, niet de volledige verdwijning!, van dit soort zaken met een extra belasting trachten te beheersen wordt als fascisme bestempeld. Mocht men deze zaken, waarvan men weet dat het risico op fiscale en sociale fraude hoog is, wat meer controleren op het naleven van de regels dan zou een bepaalde groep dit toch ook weer racistisch/fascistisch/nazistisch vinden, denk ik. Net als ze aanspreken op de overlast ... Men viseert een bepaald type 'handelszaak'. Dat er daarnaast tal van leuke winkels vol exotische producten zijn, uitgebaat door allochtone ondernemers die keihard werken, wie is daar tegen?
Lange Limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 13:03   #86
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik zou deze belasting dan ook niet helemaal als tégen nachtwinkels (of videotheken, sekswinkels, sishabars,...) zien. Het is eerder een ontmoedigingsbelasting, wat ik wel terecht vind.
Iemand die een winkel met 'slecht imago' wil uitbaten, mag daar ook wat extra voor betalen. Zeker als je weet dat die winkels dan ook nog omzet in het zwart draaien.
Wie bepaald wat een 'slecht imago' is? Wat doe je met concertzalen? Bars & kroegen? Club huizen van clubs die je icky vindt?

Citaat:
Een nachtwinkel bv. k�*n overlast veroorzaken. In de buurt waar ik werk, gaan de zatlappen als de café's om 2u dicht gaan, hun drank in die nachtwinkels halen en blijven ze er nog tot in de vroege uurtjes (lawaaierig) rondhangen. Ook hun flessen of blikjes durven ze op straat achter te laten. Dat is zeker geen pretje voor de omwonenden.
Da's dan een taak voor de flikken.
Oud 3 december 2014, 13:17   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is de grotere onderliggende tendens waar ik hierboven op wees. Mede omdat de maatregel door velen gezien wordt als een pestmaatregel (en dat waarschijnlijk ten dele ook zo bedoeld is) wordt deze onderliggende corporatieve overname van de maatschappij niet onderkend. Alle kleintjes eruit. Zie maar hoe moeilijk het nu al is een zaak te starten in België.
Inderdaad! Het is ongelofelijk wat voor complexe administratieve rompslomp je moet doen voor heel eenvoudige zaken.

Citaat:
En dan vraagt men zich af waarom Europa stagneert. Mij lijkt het vrij duidelijk. Men bestraft ondernemers. En met ondernemers bedoel ik niet die corporaties die sociale afbouw stimuleren omwille van de dreiging te verhuizen naar plaatsen waar ze nog meer sociale afbouw gestimuleerd hebben. Dat soort van organisaties zijn eerder sociale parasieten dan ondernemers. Totalitaire corporatieve eenheidsworst. Nieuwe vormen van knechting van de mens.
Inderdaad.

Citaat:
Straks zelfs geen gewone cafés meer maar allemaal Starbucks en aanverwanten. Dat is de tendens. En dat zal gezelliger zijn zeker? Je kan niet eens meer een ongedwongen klapje doen met de cafebaas want dat is een werknemer met een uniform geworden. Waarom zou je nog naar zo'n stad reizen, als ze een kloon is van om het even welke corporatieve stad in de wereld? Je ziet dat nu al met winkelstraten. De Meir in Antwerpen. Dat is toch zo levenloos als iets met al die ketens. We gaan leven meer en meer in corporatieve totalitaire tijden. De overheden werken samen met de corporaties tegen de kleine ondernemers en de werknemers. De oude scheidingslijnen gelden minder en minder. Maar de politiek heeft dat nog niet door. Niet de VLD en niet de PVDA.
Klopt, ja.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:04   #88
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het heeft niets te maken met "overlast" maar alles met het op een zo economisch mogelijke manier belasten van een stuk van de zwarte winsten.
Het kind moest gewoon een naam hebben.
ik kan mij toch niet vd indruk ontdoen, dat er daar s'nachts zaken worden verkocht ("onder de toonbank") die het daglicht beter niet zien.
Zo'n winkel kan anders nooit rendabel zijn door s'nachts tien pakjes sigaretten en evenveel blikjes bier te verkopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:13   #89
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik kan mij toch niet vd indruk ontdoen, dat er daar s'nachts zaken worden verkocht ("onder de toonbank") die het daglicht beter niet zien.
Zo'n winkel kan anders nooit rendabel zijn door s'nachts tien pakjes sigaretten en evenveel blikjes bier te verkopen.
Mogelijk.
Maar ze verkopen meer dan je zou denken.
Wel 90 procent in het zwart natuurlijk.
Mits afdracht van BTW , RSZ en belastingen zouden die zaken inderdaad nooit rendabel zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:27   #90
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Bron?
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:29   #91
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het zelfde niveau van reactie als, ja ik denk dat mijn buurman dit of dat uitgespookt heeft, ik kan het niet bewijzen maar ik ga hem toch maar schuldig achten voor de zekerheid.

Zo van, ge moet uw vrouw op tijd slaan, als je niet meer weet waarvoor, zij zal het wel weten.
Oud 3 december 2014, 14:30   #92
Anna List
Banneling

Standaard

pestbelastingen op actieve middenstanders ... goe bezig N-VA ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:32   #93
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik zou deze belasting dan ook niet helemaal als tégen nachtwinkels (of videotheken, sekswinkels, sishabars,...) zien. Het is eerder een ontmoedigingsbelasting, wat ik wel terecht vind.
Iemand die een winkel met 'slecht imago' wil uitbaten, mag daar ook wat extra voor betalen. Zeker als je weet dat die winkels dan ook nog omzet in het zwart draaien.

Een nachtwinkel bv. k�*n overlast veroorzaken. In de buurt waar ik werk, gaan de zatlappen als de café's om 2u dicht gaan, hun drank in die nachtwinkels halen en blijven ze er nog tot in de vroege uurtjes (lawaaierig) rondhangen. Ook hun flessen of blikjes durven ze op straat achter te laten. Dat is zeker geen pretje voor de omwonenden.

Al bij al heb ik weinig tegen deze belasting.
Als die zatlap al zingend van't café naar huis loopt, zorgt hij ook voor overlast. Dus misschien deze legale drugskoten ook zo'n taks laten betalen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:33   #94
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als die zatlap al zingend van't café naar huis loopt, zorgt hij ook voor overlast. Dus misschien deze legale drugskoten ook zo'n taks laten betalen.
De Beest gaan ze wel sparen.
Oud 3 december 2014, 14:41   #95
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Mogelijk.
Mits afdracht van BTW , RSZ en belastingen zouden die zaken inderdaad nooit rendabel zijn.
In het kader van "tweespraak" : vrijwilligerswerk om andertaligen wat praktijkervaring in het spreken van onze boeiende taal bij te brengen
sprak ik 2 jaar met een Pakistaanse man, die inmiddels met pensioen is en
hier een nachtwinkel uitbaatte.

Ik kan niet voor iedere nachtwinkel of "overlast bezorgende middenstander" spreken : maar die mens heeft zijn taksen en lasten, vergunningen en administratieve taken altijd netjes vervuld (ook zijn vlaamse collega-middenstanders inclusief UNIZO hielpen daarbij)..

Ik dacht altijd dat de "vrije maar gereguleerde markt" uitwassen automatisch
beteugelt ? Soms is er een politionele hand nodig, zoals het vorige stadsbestuur deed met de zgn. "russische" winkels op het Falconplein en in de Pelikaanstraat (waar het niet al goud is dat blinkt).

Ik dacht niet dat het de bedoeling kan zijn de middenstand te "verwitten"...

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:46   #96
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En wat is jullie motto? Vette winstmarges opstrijken mag wel als je pillendraaier of energieleverancier bent, maar niet als je een nachtwinkel hebt?

Ondernemingszin mag, maar niet als je uit Pakistan komt?
Ondernemers?
Citaat:
Behalve nachtwinkels en wedkantoren vallen ook videotheken, shishabars, club-vzw’s, internetcafés en seksinrichtingen onder deze regel. 'We willen vermijden dat op sommige plekken grote concentraties van dit soort zaken komen'
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 14:50   #97
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Wat is het toch weer moeilijk voor sommigen om te snappen hoe een rechtstaat functioneert.

Klachten over een winkel? De flikken laten de overlast vaststellen, de fiscus laten controleren op zwart werk, en de RSZ de winkel laten controleren op zwartwerk.
Indien de 3 zaken negatief uitvallen voor de winkel, er mee naar de rechtbank zodat de rechter de winkel kan veroordelen en een sluiting opleggen.
Zo functioneert een rechtstaat. Moeilijk is dit toch niet?

En als voorgaande procedure niet functioneert zoals het moet, zal het niks oplossen door fascistische technieken toe te passen als lapmiddel.

Ik heb gezien in Duitsland hoe het moet.
Ze komen toe met een flikken combi waar alle betrokken diensten van fiscus tot RSZ mee zijn bij de controle.
Van vaststelling tot veroordeling: 1 maand werk.

Laatst gewijzigd door Stoute Jos : 3 december 2014 om 14:53.
Oud 3 december 2014, 14:52   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogelijk.
Vreemd dat Belgen niet geneigd zijn ooit eens een nachtwinkel te beginnen.
Zouden ze niet graag werken?
Oud 3 december 2014, 14:54   #99
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vreemd dat Belgen niet geneigd zijn ooit eens een nachtwinkel te beginnen.
Zouden ze niet graag werken?
In de Limburg vinden ze ook geen Belgen die willen fruit plukken.
Wil dat dan zeggen dat de fruittelers met illegale praktijken bezig zijn?
Oud 3 december 2014, 15:02   #100
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal die winkel nog meer van die pakjes dienen te verkopen nu zeker. Aan de ene kant de corporaties en aan de ander kant een informele economie. Waar kennen we dat nog. O ja. In heel wat 'derde wereld' landen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be