Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2014, 21:03   #81
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb genoeg Nederlandse vrienden en collega's en er zijn daar wel degelijk providers die wel een degelijke service leveren, hoor ! En die zijn nog steeds niet zo duur dan Proximus / Telenet hier.

Het triestige is dat er hier ook talloze 'horrorverhalen' van gebrekkige klantenservice zijn, ook van mensen die een dure formule hebben genomen. Als je technische problemen krijgt, dan heb je het meestal 'vlaggen'. Waarom ? Simpel: een klant die oplossing vraagt van storingen, uitvallen internet of andere technische problemen, is een 'lastige' klant, want daar verdient men niets aan. Het lokken van nieuwe klanten of het herwinnen van 'oude' klanten blijft het hoofddoel en dat doen ze met een gans andere ingesteldheid dan bestaande klanten helpen met problemen. Dat er soms zelfs een andere 'klantentelefoon' is voor nieuwe klanten en een afzonderlijk nummer voor problemen en klachten, dat afgeleid wordt naar een of ander callcenter, is daarvoor zeer tekenend. Een bestaande klant waar ze teveel tijd in moeten steken is immers een 'kl*teklant', dat is een term die toch al enkele jaren de ronde doet en terecht.

Proximus en Telenet zijn qua klantvriendelijkheid min of meer in hetzelfde bedje ziek. Toegegeven: de 'low budget' derde providers maken er vaak nog een groter potje van en enkele klanten zijn ongetwijfeld al goed geholpen door de 'grote twee'. Maar een dure formule nemen leidt dus niet noodzakelijk tot een goede klantenservice en het oplossen van problemen.

Zeer triestig is dat ! En nu komt Telenet af met een 'naakte' prijsstijging van enkele euro's per maand. Mijns inziens zonder daar iets tegenover te stellen en ook in een tijd waarin de inflatie/indexering eigenlijk volledig is stil gevallen. Het is dus een bijzonder domme zet op dit moment een prijsstijging door te voeren. Het zou redelijk zijn moesten ze wachten tot de volgende indexmatige loonsverhoging om dit door te voeren.
Door de band is de klantenservice bij Telenet van veel hogere kwaliteit dan deze van de concurrentie, incluis Proximus. Dat is ook waar mensen vor betalen, er lopen overal dingen mis, maar dat is natuurlijk geen argument om de gemiddelde kwaliteit van alles maar even op een hoopje te gooien. Die verschilt duidelijk en dat op bijna alle aspecten zoals: wachttijd aan de telefoon, bekwaamheid van de helpdesk, snelheid van een reparatie, bekwaamheid van de reparatiediensten, ...

Wat u zegt over Nederland klopt, maar zoals ik al zei, kijk steeds naar het volledige plaatje. BTW-stelsel, loonkosten en vergelijk de providers in NL hun prijs die ongeveer dezelfde service bieden (vergelijk dan ook geen DSL met coax want dat is belachelijk). Die prijs is niet zo geweldig verschillend en al helemaal niet de scherpe prijzen waarmee steeds wordt vergeleken, dat zijn steevast prijskampioenen op DSL. Daarenboven is Telenet er duidelijk helemaal niet op gebrand om de goedkoopste te zijn, dat zou toch al duidelijk mogen zijn.

Check:

Ziggo.nl
upc.nl

(en dat zijn prijzen rekening houdend met maximaal 15% BTW terwijl het hier allemaal 21% is).

Ik vind het trouwens uitermate grappig dat men er losjes van uit gaat dat wanneer er een andere provider op de kabel komt deze de facto even goede/stabiele producten zal leveren als Telenet. Dat hangt namelijk van veel meer af dan alleen het kabeltje waarover je gaat.
De hoofdaandeelhouder van Telenet heeft bijvoorbeeld ook in Nederland een groot deel van de kabel in handen. ga daar maar eens kijken hoe goed de digitale televisie daar werkt! Nochtans hebben ze daar ook ongelooflijk veel klanten, net als KPN en die zijn verre van de goedkoopste.

Wat Telenet inderdaad misschien beter zou doen is gewoon luid roepen in de markt dat ze niet trachten de goedkoopste/goedkoop te zijn. Dan is de discussie ineens afgerond.

Laatst gewijzigd door doremi : 9 december 2014 om 21:10.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 21:20   #82
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik kwam een dag of twee geleden tot de conclusie dat Telenet de zender WDR (Westdeutsche Runfunk) gewoon niet meer in het programma heeft. Ik heb daar nooit bericht van gehad, volgens hen wel. Toegegeven ik kijk daar niet zoveel naar, het is echter wel een inkrimping van het aanbod sedert aanvang van mijn digitaal abonnement. Belgacom heeft zelfs ARD, ZDF en WRD niet. Geen enkele Duitse zender. Belgacom kan dus ontploffen voor mijn part.
Met de wok:
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...ehen-Koln.html
http://www.lyngsat-stream.com/tvchan...ehen-Koln.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...en-Aachen.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...usseldorf.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...Bielefeld.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...udio-Bonn.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...-Dortmund.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...-Duisburg.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...dio-Essen.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...o-Munster.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...io-Siegen.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de...Wuppertal.html

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 21:35   #83
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Zoals steeds is het kennisniveau van mensen die op dit soort topics zitten vele malen hoger dan dat van de doorsnee Vlaming. De inschatiing van wat mensen willen en zelf kunnen met hard -en software is daardoor telkens ook een schromelijke overschatting. Zoals ik al gezegd heb in dit topic, ik regel voor een aantal mensen hun telecom -en computerzaken en dat zijn niet allemaal senioren hoor. Het aantal 20 tot 40 jarigen die geen nieuw wachtwoord kunnen ingeven voor hun wifi of niet weten wat een WPS is is zeker 7 op 10 en dat trekt zich natuurlijk ook door naar de kennis van digitale TV. De meeste mensen die bij mij komen vergapen zich aan mijn decoder (4 tuners, dikke HD, super geluidskwaliteit) maar ik moet ze niet proberen uitleggen hoe ik het geïnstalleerd heb terwijl er niks speciaal aan is.

Mensen op fora en topics inzake telecom zijn meestal mensen die bovengemiddeld op de hoogte zijn en snappen vaak niet dat de doorsnee consument (ook de jongere generatie) niks zelf kan. Facebook, ja dat kunnen ze allemaal (alhoewel...) maar zelf een harddisk aansluiten? Forget it!

Op die basis zullen spelers als Telenet e.d. blijven bestaan, met hun standaard hardware waarvan iemand aan de telefoon u kan zeggen, druk op knopje A, dan op knopje B, nu eventjes wachten enz. enz. De meeste mensen hebben dit nodig. Of je dit nu graag hoort of niet. Neem het aan van iemand die in de sector gezeten heeft.
Allé nu

Let op, ik wil je gerust geloven zenne, daar niet van, en ik wil gerust aanvaarden dat mijn kennis ter zake hoger is dat de doorsnee kennis van de doorsnee vlaming, ik wil zelfs gerust aanvaarden dat het gros van de Vlamingen de wubbes krijgt van een wifi-netwerkske op te zetten, maar een HD'ke inpluggen? Als ik pakweg naar mijn team kijk, dan heb ik daar een hoopje very basic mensen tussen zitten (tot en met een aantal orderpickers, dat zijn typisch niet de best geschoolde of intelligente mensen), maar daar moet ik er toch geen één van uiteggen hoe ze een muis of een usb-stick in een pc moeten steken . 'k Wil maar zeggen, een beetje credit kunnen we ze nog wel geven, niet?

Enfin, niet dat ik dat nu per se zo graag wil horen zenne. Zolang ze mij ni lastig vallen (op de grootouders die letterlijk technologie-analfabeet zijn dan ), moet iedereen maar doen wat ze willen. 'k Wens Telent zelfs geen verlies van klanten toe of zo; dat maakt mijn rekening immers niet.
Hier thuis zetten we wel ons eigen ding op. Vision & sound zitten hier goed (zonder freaky te zijn, kabels van 100€/m hoef ik niet ), het hele netwerk idem dito. Nu enkel eens zien of Nest iets is.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 22:25   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Netflix en HBO FTW. Telenet tv ligt hier al lang buiten. Niks interessants op, slechte service, slechte apparatuur.
Welke specifieke apparatuur heb jij dan gebruikt voor Neflix ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 22:40   #85
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.lyngsat.com/tvchannels/de/ZDF.html
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitr...-im-Livestream
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitr...avigation/live
http://www.filmon.com/tv/zdf
http://www.lyngsat.com/tvchannels/de/Das-Erste.html
http://www.lyngsat-stream.com/tvchan...Das-Erste.html

breedbandwurger 1967

Oud 9 december 2014, 23:42   #86
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Telenet gaat zijn tarieven verhogen.
Er zijn al heel wat negatieve reacties gekomen op deze geplande prijsverhoging.
Ondertussen hebben al een 30.000 mensen een petitie getekend tegen de geplande prijsverhoging.
Reactie Telenet: de prijsverhoging gaat sowieso door!
Een beetje arrogant, vinden jullie ook niet?
Zijn er in Vlaanderen waardige alternatieven voor Telenet? Aan welke providers denken jullie dan?
Al meer dan 50.000 Telenet-klanten op zoek naar nieuwe provider
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...provider.dhtml

breedbandwurger 1967

Oud 10 december 2014, 02:36   #87
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de band is de klantenservice bij Telenet van veel hogere kwaliteit dan deze van de concurrentie, incluis Proximus. Dat is ook waar mensen vor betalen, er lopen overal dingen mis, maar dat is natuurlijk geen argument om de gemiddelde kwaliteit van alles maar even op een hoopje te gooien. Die verschilt duidelijk en dat op bijna alle aspecten zoals: wachttijd aan de telefoon, bekwaamheid van de helpdesk, snelheid van een reparatie, bekwaamheid van de reparatiediensten, ...

Wat u zegt over Nederland klopt, maar zoals ik al zei, kijk steeds naar het volledige plaatje. BTW-stelsel, loonkosten en vergelijk de providers in NL hun prijs die ongeveer dezelfde service bieden (vergelijk dan ook geen DSL met coax want dat is belachelijk). Die prijs is niet zo geweldig verschillend en al helemaal niet de scherpe prijzen waarmee steeds wordt vergeleken, dat zijn steevast prijskampioenen op DSL. Daarenboven is Telenet er duidelijk helemaal niet op gebrand om de goedkoopste te zijn, dat zou toch al duidelijk mogen zijn.

Check:

Ziggo.nl
upc.nl

(en dat zijn prijzen rekening houdend met maximaal 15% BTW terwijl het hier allemaal 21% is).

Ik vind het trouwens uitermate grappig dat men er losjes van uit gaat dat wanneer er een andere provider op de kabel komt deze de facto even goede/stabiele producten zal leveren als Telenet. Dat hangt namelijk van veel meer af dan alleen het kabeltje waarover je gaat.
De hoofdaandeelhouder van Telenet heeft bijvoorbeeld ook in Nederland een groot deel van de kabel in handen. ga daar maar eens kijken hoe goed de digitale televisie daar werkt! Nochtans hebben ze daar ook ongelooflijk veel klanten, net als KPN en die zijn verre van de goedkoopste.

Wat Telenet inderdaad misschien beter zou doen is gewoon luid roepen in de markt dat ze niet trachten de goedkoopste/goedkoop te zijn. Dan is de discussie ineens afgerond.
We verwachten geenszins dat Telenet de goedkoopste is. Vele mensen hebben, net als ik, wel problemen met de eenzijdige en ongeoorloofde prijsstijging van hun producten. En dat op een zeer 'ongelukkig' moment !

Het is in de eerste plaats de arrogantie van dat bedrijf dat ons de voeten uit hangt, een gebrek aan respect voor hun klanten. Moest de goedkoopste mij enkel interesseren, dan nam ik me wel een Snow-pakket, Scarlet of nog iets anders van die 'low budget' zaken.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 02:39   #88
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kwam een dag of twee geleden tot de conclusie dat Telenet de zender WDR (Westdeutsche Runfunk) gewoon niet meer in het programma heeft. Ik heb daar nooit bericht van gehad, volgens hen wel. Toegegeven ik kijk daar niet zoveel naar, het is echter wel een inkrimping van het aanbod sedert aanvang van mijn digitaal abonnement. Belgacom heeft zelfs ARD, ZDF en WRD niet. Geen enkele Duitse zender. Belgacom kan dus ontploffen voor mijn part.
Toen ik in het begin Telenet-klant was, kon ik nog een hele tijd BBC 3 en 4 via het basispakket ontvangen. Dat was ook van de ene op de andere dag verdwenen. Jammer, want daar kwamen de meer 'gedurfde' Britse (zwarte)humorprogramma's op en andere gewaagde programmatie. En dit meestal van een zeer hoog niveau, dat wij hier nauwelijks kennen.
Oud 10 december 2014, 10:02   #89
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
We verwachten geenszins dat Telenet de goedkoopste is. Vele mensen hebben, net als ik, wel problemen met de eenzijdige en ongeoorloofde prijsstijging van hun producten. En dat op een zeer 'ongelukkig' moment !

Het is in de eerste plaats de arrogantie van dat bedrijf dat ons de voeten uit hangt, een gebrek aan respect voor hun klanten. Moest de goedkoopste mij enkel interesseren, dan nam ik me wel een Snow-pakket, Scarlet of nog iets anders van die 'low budget' zaken.
Daarom dat ik ook zeg, vind maar eens een telecomprovider die even stabiele diensten aanbiedt, hetzelfde niveau van klantendienst en ondersteuning, enz. Los van het feit of het voor u persoonlijk eerder de minst slechte diensten zijn i.p.v. de beste. Telenet kan arrogant zijn omdat ze kwalitatief op verschillende vlakken (voor de doorsnee klant) ver vooruit zijn op de rest. Zelfs met een openstelling van de kabel zie ik daar niet onmiddellijk verandering in komen want zoals ik al zei, stabiele diensten waarvan de meeste mensen best tevreden zijn hangt van meer af dan alleen van het kabeltje.

Mijn punt is gewoon dat ik jullie er in volg dat je met een persoonlijke setup technologisch/kwalitatief superieure installaties/diensten kan hebben voor (veel) minder geld. Maar tegelijkertijd bbreng ik ook aan dat dit soort installaties voor >95% van de mensen niet interessant is omdat ze bij het minste euvel er zelf niet mee weg kunnen en niemand hen daarbij gaat helpen.

Als je bovenstaande setups dus buiten beschouwing laat (wegens voor de meeste mensen toch totaal niet relevant) en je kijkt naar wat operatoren aanbieden op vlak van (stabiliteit) netwerk, hardware, software op die hardware, ondersteuning, enz. dan is Telenet kwalitatief gewoon ver voor op de rest. Ook op de meeste kabeloperatoren in het buitenland (bijv. NL).

In dat opzicht is Telenet een 'luxe'-operator. Het kan allemaal goedkoper, maar schaf morgen bepaalde ondersteuning of dienstverlening af en diezelfde 10.000 mensen starten een andere facebookgroep op.

Kortom: ja Telenet is vrij arrogant, ja ze zijn duur, maar uiteindelijk zullen er van die 10.000 misschien, heel misschien 500 echt iets ondernemen. Dat zegt alles over hoe 'ongeoorloofd' deze prijsstijging is en dat er ergens toch nog steeds een balans is tussen de dienstverlening en de (verhoogde) prijs.
Oud 10 december 2014, 10:05   #90
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Allé nu

Let op, ik wil je gerust geloven zenne, daar niet van, en ik wil gerust aanvaarden dat mijn kennis ter zake hoger is dat de doorsnee kennis van de doorsnee vlaming, ik wil zelfs gerust aanvaarden dat het gros van de Vlamingen de wubbes krijgt van een wifi-netwerkske op te zetten, maar een HD'ke inpluggen? Als ik pakweg naar mijn team kijk, dan heb ik daar een hoopje very basic mensen tussen zitten (tot en met een aantal orderpickers, dat zijn typisch niet de best geschoolde of intelligente mensen), maar daar moet ik er toch geen één van uiteggen hoe ze een muis of een usb-stick in een pc moeten steken . 'k Wil maar zeggen, een beetje credit kunnen we ze nog wel geven, niet?

Enfin, niet dat ik dat nu per se zo graag wil horen zenne. Zolang ze mij ni lastig vallen (op de grootouders die letterlijk technologie-analfabeet zijn dan ), moet iedereen maar doen wat ze willen. 'k Wens Telent zelfs geen verlies van klanten toe of zo; dat maakt mijn rekening immers niet.
Hier thuis zetten we wel ons eigen ding op. Vision & sound zitten hier goed (zonder freaky te zijn, kabels van 100€/m hoef ik niet ), het hele netwerk idem dito. Nu enkel eens zien of Nest iets is.
Ja een USB insteken of HDMI kabel dat kan ik nog aannemen. maar bijvoorbeeld bij het vinden van het hdmi-kanaal op de televisie begint bij velen al de miserie.
Zie je jouw mensen al werken met een eigen decoder waarbij je zelf problem solving moet doen als die eens vastloopt? Of af en toe eens zenders opnieuw scannen als de modulatie of zo wordt aangepast? Daar willen de meeste mensen zich totaal niet mee bezig houden en daar betalen ze bij bbepaalde providers, waaronder Telenet voor.
Oud 10 december 2014, 14:01   #91
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Welke specifieke apparatuur heb jij dan gebruikt voor Neflix ?
De TV... Veel smart-TV's kunnen dat vandaag sowieso.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 10 december 2014 om 14:01.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 15:11   #92
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
. Daarenboven is Telenet er duidelijk helemaal niet op gebrand om de goedkoopste te zijn, dat zou toch al duidelijk mogen zijn.

Dat zou ondertussen iedereen moeten weten dat Proximus, maar in de eerste plaats dan toch Telenet altijd de duurste is geweest. Net altijd iets duurder dan de concurrentie. Ik denk daarom dat ze eerder redeneren: voor dat iets duurder dat we zijn stappen mensen toch niet over naar een andere provider.
Hun technische dienst is beneden peil. Maar wat wel zo is, is dat ze U wel per kerende alle mogelijke handleidingen en documentatie sturen. Zo van hier: hier heb je alle informatie, zoek het nu maar zelf uit.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 15:19   #93
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
... maar bijvoorbeeld bij het vinden van het hdmi-kanaal op de televisie begint bij velen al de miserie.
Zie je jouw mensen al werken met een eigen decoder waarbij je zelf problem solving moet doen als die eens vastloopt? Of af en toe eens zenders opnieuw scannen als de modulatie of zo wordt aangepast? Daar willen de meeste mensen zich totaal niet mee bezig houden en daar betalen ze bij bbepaalde providers, waaronder Telenet voor.
Klopt. ik had onlangs het probleem dat ik bepaalde zenders niet meer zag staan op mijn digitale Philips TV. De zenders waren verplaatst naar een ander kanaal. Ik dacht dat ik dat even zelf kon oplossen. Echter zoals vroeger met analoog kon ik blijkbaar op geen enkele manier vanaf een bepaalde preselectie het toestel laten scannen naar die zenders die dan op een ander kanaal stonden, en ze zo ineens terug vastleggen op die preselectie. het heeft me wel zelf wat zoekwerk gekost eer ik het doorhad, niettegenstaande ik dat toch alles zelf gedaan had zo'n 2 jaar geleden.

Waarom vragen die van de helpdesk dan naar het type en model van mijn TV als ze me niet verder aan de telefoon kunnen helpen en zich beperken met het sturen van documentatie ?
Oud 10 december 2014, 15:26   #94
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen ik in het begin Telenet-klant was, kon ik nog een hele tijd BBC 3 en 4 via het basispakket ontvangen. Dat was ook van de ene op de andere dag verdwenen. Jammer, want daar kwamen de meer 'gedurfde' Britse (zwarte) humorprogramma's op en andere gewaagde programmatie. En dit meestal van een zeer hoog niveau, dat wij hier nauwelijks kennen.
Verwar je hier niet met het feit dat je bij Telenet de eerste 2 maanden altijd, bij wijze van lokmiddel, een heel pak zenders kon ontvangen bovenop het basispakket ? Daar waren dus Playboy TV en BBC3 en BBC4 en Animal Planet en nog een aantal anderen ws ook bij.
Oud 10 december 2014, 20:14   #95
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Verwar je hier niet met het feit dat je bij Telenet de eerste 2 maanden altijd, bij wijze van lokmiddel, een heel pak zenders kon ontvangen bovenop het basispakket ? Daar waren dus Playboy TV en BBC3 en BBC4 en Animal Planet en nog een aantal anderen ws ook bij.
Neen dus, je kreeg inderdaad een heel aantal zenders als 'proef' gratis, maar ik heb ongeveer een jaar die twee BBC's ontvangen in het basispakket. Dat was toen gebruikelijk in deze regio.

Ik vind het niet kunnen dat Telenet zonder verwittiging (zonder zelfs maar een mailtje te sturen) zomaar zenders kan uit de ether halen, terwijl er misschien toch mensen naar kijken.
Oud 10 december 2014, 20:17   #96
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat aanbod van Belgacom is logisch te verklaren: zij zijn een 'federale' provider, d.w.z. dat ze heel veel Franstalige klanten in Wallonië en Brussel hebben. Het is eenvoudiger één ruim pakket voor heel het land te voorzien. Daarom dat in hun basisaanbod, ook in Vlaanderen, een aanzienlijk aantal Franstalige zenders zitten. En dus minder Duitse of Engelse zenders. Telenet daarentegen is een exclusief Nederlandstalig gebeuren in ons land, dus richten ze zich minder op de Franstalige kijkers. Er zit dus daar in het basispakket minder zenderaanbod van Wallonië of Frankrijk.
Oud 10 december 2014, 20:27   #97
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het niet kunnen dat Telenet zonder verwittiging (zonder zelfs maar een mailtje te sturen) zomaar zenders kan uit de ether halen, terwijl er misschien toch mensen naar kijken.
Kan inderdaad niet. Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik die BBC3 en BBC4 ook vroeger niet in het basispakket had. Nu is het in elk geval niet maar.
Oud 10 december 2014, 21:01   #98
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan inderdaad niet. Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik die BBC3 en BBC4 ook vroeger niet in het basispakket had. Nu is het in elk geval niet maar.
Kan wel, u hebt dan het recht om kosteloos een opzeg te doen.
Oud 11 december 2014, 03:01   #99
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan hier nog steeds BBC 3 & 4 ontvangen ,
en kijk er sporadisch wel eens naar (geen reklame)
Ook CBBC & cbeebies , maar die kijk ik nooit !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Al meer dan 50.000 Telenet-klanten op zoek naar nieuwe provider
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...provider.dhtml
Telenet-CEO: "Ik geloof niet dat die 60.000 klanten ons willen verlaten"
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...verlaten.dhtml

breedbandwurger 1967

Oud 11 december 2014, 18:54   #100
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik kan hier nog steeds BBC 3 & 4 ontvangen ,
en kijk er sporadisch wel eens naar (geen reklame)
Ook CBBC & cbeebies , maar die kijk ik nooit !!

Telenet-CEO: "Ik geloof niet dat die 60.000 klanten ons willen verlaten"
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...verlaten.dhtml
Sommige zenders kan je krijgen in een bepaalde regio en andere dan weer niet, zelfs met dezelfde provider. In Oostende zijn er heel wat andere (buitenlandse) zenders in het basispakket dan in Antwerpen bijvoorbeeld.

Telenet gaat als reactie de tarieven van zijn extra's verlagen en de formule Rex & Rio omvormen tot 'Play' en 'Play more'. Eerstgenoemde die 'Rex' gaat vervangen zal nog 10 euro per maand kosten ipv 15 euro en ook de Stevie-formule overnemen (vele programma's opvraagbaar tot 7 dagen na uitzending).

Allemaal goed en wel, maar daar heb ik als klant totaal geen boodschap aan ! Ik nam die extra's sowieso al niet en ben dat zeker niet van plan, dus blijft het feit dat het basispakket voor mij 4 euro in de maand duurder wordt.

Momenteel is Telenet nog de arrogante aan het uithangen en ook blufpoker aan het spelen door te stellen dat de meeste van die 'ondertekenaars' toch niet effectief gaan overstappen. Ze zouden zich misschien wel eens grondig kunnen mispakken ! Zelfs als er maar 20.000 effectief naar iets anders overstappen is dat toch een serieuze aderlating, dat is meer dan 1 % van de aangesloten Vlaamse gezinnen. In een bedrijfswinstanalyse is 1 % van je klanten verliezen al vrij aanzienlijk. Hopelijk komen ze daar tot redelijkheid in Mechelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be