![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat u zegt over Nederland klopt, maar zoals ik al zei, kijk steeds naar het volledige plaatje. BTW-stelsel, loonkosten en vergelijk de providers in NL hun prijs die ongeveer dezelfde service bieden (vergelijk dan ook geen DSL met coax want dat is belachelijk). Die prijs is niet zo geweldig verschillend en al helemaal niet de scherpe prijzen waarmee steeds wordt vergeleken, dat zijn steevast prijskampioenen op DSL. Daarenboven is Telenet er duidelijk helemaal niet op gebrand om de goedkoopste te zijn, dat zou toch al duidelijk mogen zijn. Check: Ziggo.nl upc.nl (en dat zijn prijzen rekening houdend met maximaal 15% BTW terwijl het hier allemaal 21% is). Ik vind het trouwens uitermate grappig dat men er losjes van uit gaat dat wanneer er een andere provider op de kabel komt deze de facto even goede/stabiele producten zal leveren als Telenet. Dat hangt namelijk van veel meer af dan alleen het kabeltje waarover je gaat. De hoofdaandeelhouder van Telenet heeft bijvoorbeeld ook in Nederland een groot deel van de kabel in handen. ga daar maar eens kijken hoe goed de digitale televisie daar werkt! Nochtans hebben ze daar ook ongelooflijk veel klanten, net als KPN en die zijn verre van de goedkoopste. Wat Telenet inderdaad misschien beter zou doen is gewoon luid roepen in de markt dat ze niet trachten de goedkoopste/goedkoop te zijn. Dan is de discussie ineens afgerond.
Laatst gewijzigd door doremi : 9 december 2014 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Let op, ik wil je gerust geloven zenne, daar niet van, en ik wil gerust aanvaarden dat mijn kennis ter zake hoger is dat de doorsnee kennis van de doorsnee vlaming, ik wil zelfs gerust aanvaarden dat het gros van de Vlamingen de wubbes krijgt van een wifi-netwerkske op te zetten, maar een HD'ke inpluggen? Als ik pakweg naar mijn team kijk, dan heb ik daar een hoopje very basic mensen tussen zitten (tot en met een aantal orderpickers, dat zijn typisch niet de best geschoolde of intelligente mensen), maar daar moet ik er toch geen één van uiteggen hoe ze een muis of een usb-stick in een pc moeten steken ![]() Enfin, niet dat ik dat nu per se zo graag wil horen zenne. Zolang ze mij ni lastig vallen (op de grootouders die letterlijk technologie-analfabeet zijn dan ![]() Hier thuis zetten we wel ons eigen ding op. Vision & sound zitten hier goed (zonder freaky te zijn, kabels van 100€/m hoef ik niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitr...-im-Livestream http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitr...avigation/live http://www.filmon.com/tv/zdf http://www.lyngsat.com/tvchannels/de/Das-Erste.html http://www.lyngsat-stream.com/tvchan...Das-Erste.html
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...provider.dhtml
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is in de eerste plaats de arrogantie van dat bedrijf dat ons de voeten uit hangt, een gebrek aan respect voor hun klanten. Moest de goedkoopste mij enkel interesseren, dan nam ik me wel een Snow-pakket, Scarlet of nog iets anders van die 'low budget' zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn punt is gewoon dat ik jullie er in volg dat je met een persoonlijke setup technologisch/kwalitatief superieure installaties/diensten kan hebben voor (veel) minder geld. Maar tegelijkertijd bbreng ik ook aan dat dit soort installaties voor >95% van de mensen niet interessant is omdat ze bij het minste euvel er zelf niet mee weg kunnen en niemand hen daarbij gaat helpen. Als je bovenstaande setups dus buiten beschouwing laat (wegens voor de meeste mensen toch totaal niet relevant) en je kijkt naar wat operatoren aanbieden op vlak van (stabiliteit) netwerk, hardware, software op die hardware, ondersteuning, enz. dan is Telenet kwalitatief gewoon ver voor op de rest. Ook op de meeste kabeloperatoren in het buitenland (bijv. NL). In dat opzicht is Telenet een 'luxe'-operator. Het kan allemaal goedkoper, maar schaf morgen bepaalde ondersteuning of dienstverlening af en diezelfde 10.000 mensen starten een andere facebookgroep op. Kortom: ja Telenet is vrij arrogant, ja ze zijn duur, maar uiteindelijk zullen er van die 10.000 misschien, heel misschien 500 echt iets ondernemen. Dat zegt alles over hoe 'ongeoorloofd' deze prijsstijging is en dat er ergens toch nog steeds een balans is tussen de dienstverlening en de (verhoogde) prijs.
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zie je jouw mensen al werken met een eigen decoder waarbij je zelf problem solving moet doen als die eens vastloopt? Of af en toe eens zenders opnieuw scannen als de modulatie of zo wordt aangepast? Daar willen de meeste mensen zich totaal niet mee bezig houden en daar betalen ze bij bbepaalde providers, waaronder Telenet voor.
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() De TV... Veel smart-TV's kunnen dat vandaag sowieso.
Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 10 december 2014 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hun technische dienst is beneden peil. Maar wat wel zo is, is dat ze U wel per kerende alle mogelijke handleidingen en documentatie sturen. Zo van hier: hier heb je alle informatie, zoek het nu maar zelf uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom vragen die van de helpdesk dan naar het type en model van mijn TV als ze me niet verder aan de telefoon kunnen helpen en zich beperken met het sturen van documentatie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind het niet kunnen dat Telenet zonder verwittiging (zonder zelfs maar een mailtje te sturen) zomaar zenders kan uit de ether halen, terwijl er misschien toch mensen naar kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Kan inderdaad niet. Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik die BBC3 en BBC4 ook vroeger niet in het basispakket had. Nu is het in elk geval niet maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan wel, u hebt dan het recht om kosteloos een opzeg te doen.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan hier nog steeds BBC 3 & 4 ontvangen ,
en kijk er sporadisch wel eens naar (geen reklame) ![]() Ook CBBC & cbeebies , maar die kijk ik nooit !! Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...verlaten.dhtml
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Telenet gaat als reactie de tarieven van zijn extra's verlagen en de formule Rex & Rio omvormen tot 'Play' en 'Play more'. Eerstgenoemde die 'Rex' gaat vervangen zal nog 10 euro per maand kosten ipv 15 euro en ook de Stevie-formule overnemen (vele programma's opvraagbaar tot 7 dagen na uitzending). Allemaal goed en wel, maar daar heb ik als klant totaal geen boodschap aan ! Ik nam die extra's sowieso al niet en ben dat zeker niet van plan, dus blijft het feit dat het basispakket voor mij 4 euro in de maand duurder wordt. Momenteel is Telenet nog de arrogante aan het uithangen en ook blufpoker aan het spelen door te stellen dat de meeste van die 'ondertekenaars' toch niet effectief gaan overstappen. Ze zouden zich misschien wel eens grondig kunnen mispakken ! Zelfs als er maar 20.000 effectief naar iets anders overstappen is dat toch een serieuze aderlating, dat is meer dan 1 % van de aangesloten Vlaamse gezinnen. In een bedrijfswinstanalyse is 1 % van je klanten verliezen al vrij aanzienlijk. Hopelijk komen ze daar tot redelijkheid in Mechelen. |
|
![]() |
![]() |