![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Ik heb vandaag in de Intermarché van Hannuit HLN in de rekken gezien...
Niet gratis... Wat bewijst dat nu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik me aan iets erger is het wel aan zgn. Vlaamsnationalisten die niet consequent de Nederlandstalige naam van de taalgrensgemeenten gebruiken. Laatst gewijzigd door hagel : 9 december 2014 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het stokbrood is daar zoals het moet zijn, in Vlaanderen niet te vinden... ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 december 2014 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men schat hun aantal op ongeveer 10 % a 20 % van de bevolking doch exacte cijfers bestaan er niet van . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
N-VA, is dat die partij die Vlamingen verplicht om Frans te leren van in de lagere school? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Een Nederlandstalige die er woont:
"En matière de mentalité, les gens sont beaucoup plus ouverts et directs en Wallonie. Je continue de m'étonner de ce que nos politiciens disent sur les rapports entre Flamands et Wallons; ici les gens vivent ensemble sans aucun problème". Une chose est sûre, �* la commune de Jodoigne, ils sont beaucoup plus efficaces qu'�* Tirlemont" |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger had ik geen enkele probleem om in mijn gemeente Franse magazines te kopen. Nu is dat bijna onmogelijk. Ik kan ook een on line abonnement nemen maar niets vervangt papier. Ik kan natuurlijk nog de meeste in Brussel kopen of tijdens een zakentrip naar Frankrijk maar vind het geen culturele verrijking dat ik het hier niet meer kan kopen. Daarentegen vind ik nu in de lokale kringloopwinkel pareltjes van de Franse literatuur voor 1 € stuk. Waarschijnlijk van uitgestorven Franstaligen of frans kennenden waarvan de kinderen of kleinkinderen de boeken nalaten aan de kringloopwinkel die geen kat meer wil. Nogmaals een culturele verarming. Ik weet wel dat flaminganten dat toejuichen en zich anderzijds laten opvreten met haar en vel door de Hollywood Amerikaanse "cultuur". Maar ik ben alleen maar een neutrale observator. Ik heb andere oorlogen te winnen dan taal oorlogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens, u die beweert zo op te komen voor het Nederlandstalig karakter van bv. Sterrebeek, u gaat gewoon aan het feit voorbij dat u altijd maar bezig bent over Jodoigne, terwijl die gemeente in onze taal gewoon Geldenaken heet. Als dat het groene hout is,... Misschien moet u gewoon een brief sturen naar Roularta en hen dit probleem aankaarten, en tevens voor alle andere naburige gemeenten ten zuiden van de taalgrens, zoals daar zijn Oerle, Wezet,Tubeke, Sint-Renelde, Zullik en Opzullik, Zinnik, Lettelingen, Edingen, Mark, Vloesberg ... etc. waar ongetwijfeld ook veel Nederlandstaligen wonen, maar dan wel in de hoop dat u zelf niet alleen die gemeenten kent, maar er ook geweest bent en op de hoogte bent van de plaatselijke taalverhoudingen Laatst gewijzigd door hagel : 9 december 2014 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Net zoals het mijn volste recht is om het er niet mee eens te zijn en daar lucht aan te geven. En dat is dan volstrekt geen reden voor jullie om daar dan weer kritiek op te hebben. Het standpunt van Witte Kaproen en van mijzelf is evenveel waard als dat van gelijk wie op dit forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |