![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Atheïsten, denk ik, zijn de beste "huichelaars" die er bestaan.
Het idee dat hun lagere natuur instinctief superieur blijkt te zijn, is negeren dat de hogere natuur een 'geweten' heeft. Monogamie kan, evengoed dat mannen als vrouwen in de vorm van polygamie kunnen samenleven..het maakt het wat gemakkelijker voor de man om niets te hoeven te doen en de vrouwen mogen alles doen wat de man niet wil of omgekeerd. Een relatie is een engagement en gaat het over het openen van het hart met vertrouwen en overgave..de vrouw die dit opmerkt van een man (ik heb het zelf meegemaakt) kan kiezen...nu enkele jaren later moet ik maar inzien dat dit een geweldige kans was om te veranderen, spijtig genoeg niet ingegaan, antwoorden ken ik al... Ontrouw zijn wens ik evenmin, liegen wens ik evenmin, nog dat ik meer weet dan wat ik DENK te weten, de basis van dat denken is altijd de aanname dat je het altijd beter weet dan een ander ! |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wist niet eens dat ik een lagere en een hogere natuur heb. (Ik huichel niet hoor)
Laatst gewijzigd door Piero : 20 december 2014 om 18:23. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
Wat houdt die visie nu precies in?
a. Ik weet niet of God bestaat. b. Niemand weet of God bestaat. In geval van a, dan is het beter te zwijgen. In het geval van b, dan verwerp je alle godsdiensten uit overtuiging en het is niet meer dan logisch dat je je naasten daarover informeert. Elke vorm van godsdienst is dan dwaasheid. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een agnost weet niet dat god of goden bestaan. En doet er geen uitspraken over.
Het kan, of het kan niet. Al de rest is theist.
|
|
|
#88 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Even ernstig blijven! Citaat:
|
|
|
|
|
#89 | |
|
|
Citaat:
Hier lees ik dat er geen kennis van God mogelijk is omdat niet bewezen kan worden dat die 'kennis' correct is (of dat God bestaat). Dat lijkt mij logisch. Volgens uw opvatting van agnost is Bollen dan geen agnost. Hij is géén theïst. Evenwel, Bollen voegde er aan toe: Zowel het geloof in een God als het ontkennen van die God komen me pretentieus over. En dat lijkt mij dan inconsequent. Laatst gewijzigd door Piero : 20 december 2014 om 20:59. |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ga dan eens na wat de hogere natuur van de mens is ? Dat is gedrag dat gekoppelt is aan intelliigent handelen met besef van de morele bezwaren, wat je niet wilt dat het je overkomt bepaald in grote mate wat je zelf als beeld voor je hebt om de lagere natuur niet de overhand in te laten nemen. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 20 december 2014 om 21:02. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De meeste argumenten van de moderne psychologie en sociologie is gebaseerd op het gedrag dat de mens in staat stelt invloed uit te oefenen op iemands overtuigingen of standpunten. het meeste is dan ook pseudo onzin want hun vraagstellingen zijn in tegenstelling tot intelligent handelen moreel bezwarend te noemen alsook houdt dat geen steekhoudende argumenten in dat gedrag op basis van geweld correct is en toegelaten is, de hang naar dat gegeven maakt het leven eigenlijk onrechtvaardig als je de koppeling maakt tussen denken wat aanvaardbaar is en denken dat het toegelaten is ! Maar je zult even moeten geduld oefenen, expliciet wijs ik die vakgebieden niet af, maar ik gebruik doodgewone bewoordingen en sluit ingewikkelde woorden uit met 1 reden, om de mensen wat dichter bij het begrip te brengen van hun handelen en gedrag van dat subtiele laag ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 20 december 2014 om 21:17. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Gouverneur
|
Ik vrees dat het al geschreven is:
![]()
|
|
|
#95 |
|
Gouverneur
|
.
There’s room at the top they are telling you still But first you must learn how to smile as you kill Laatst gewijzigd door Fille van de Foor : 20 december 2014 om 22:20. |
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#99 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het (sterkste sterk) antropisch principe en afleidingen !
Dat is geen wetenschap slechts een filosofische overschouwing. ( en we weten wat dat waard is ) Het is inderdaad wel zo dat er voldoende redenen zijn om te stellen dat als je één constante maar een klein beetje verandert je ons leven niet zou kunnen hebben.. maar het is helemaal niet onwaarschijnlijk dat andere combinaties van die constanten geen andere andere levensvormen kunnen opleveren noch is er geen bezwaar moest het ij andere constanten gewoonweg onmogelijk zijn wat voort te brengen want dan was er neiamnd om zich daar zijn hoofd over te breken. Dat principe keert in feite simpelweg oorzaak en gevolg om. Da's zoiets als zeggen dat we uit het feit dat vissen in water zwemmen dienen af te leiden dat water 'gemaakt' zou zijn voor vissen. Compleet gaga dus Vissen zijn er gewoonweg gekomen dank zij de opportuniteit die zich voordeed... niet meer niet minder. Elke andere redenering is in feite een vorm van creationisme Laatst gewijzigd door praha : 20 december 2014 om 23:05. |
|
|
|