Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2004, 21:33   #81
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torero
Maar bij het niet dragen van zo'n masker volgt geen afranseling of verstoting van de familie. En gelukkig maar...
Afranseling of verstoting gebeurt in alle millieus, zelfs de beste...
Het ligt niet aan de religie maar aan de mens, meestal aan de man
Kent of hebt u veel vrouwen gekend die hun man afranselen of hun kind verstoten ? Zielig gewoon.....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 21:33   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samdale
olé! que pasa, hombre?
zullen wij aan die vrouwen de keuze laten maken?
aan de mannen herhaal ik een voorstel van een nederlandse politica: "laat de mannen een hofddoek dragen"; het kan ook sexy zijn, weet je?
Het is hier de gewoonte de wetten te volgen, niet de keuze van de vrouwen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 21:36   #83
Torero
Vreemdeling

Torero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Kent of hebt u veel vrouwen gekend die hun man afranselen of hun kind verstoten ? Zielig gewoon.....
Dat het in andere milieus gebeurt, is triest genoeg, maar anders dan waar het hier over gaat. Namelijk: de rechtvaardiging wordt gehaald uit een achterlijke religie die gebaseerd is op ongelijkwaardigheid tussen man en vrouw. Anders dan de "incidentele" aanvallen tegen andere vrouwen, is dit een duidelijk probleem, met een gemeenschappelijke basis.

Torero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 21:37   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar is u ziende blind daar u blijkbaar niet beseft dat er een bepaalde religie is waar dat afranselen in de heilige boeken staat. Niet in het christendom. Niet in het boeddhisme. Niet in het taoïsme. Niet in het jodendom.

WEL in de islam. In de koran staat het immers. Bij hen is er dus een religieuze legitimatie.

In onze cultuur niet. Wie dat bij ons doet, maakt zich schuldig aan een strafbaar feit. In de ogen van de moslims is dat niet het geval.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 21:40   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een illusie te denken dat carnaval een speciaal politiereglement vereist....
En het is blijkbaar een illusie te veronderstellen dat u de wetten kent van ons land.
Oud 2 oktober 2004, 21:51   #86
samdale
Vreemdeling

samdale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torero
Me paso bien, gracias.

Maar denk jij dat die vrouwen een welovergewogen keuze kunnen maken? Een keuze tussen het dragen van een kledingstuk dat duidelijk laat zien dat de vrouw ondergeschikt is en het niet dragen en daardoor ontvangen van de toorn van de man, die ook nog eens Allah erbij zal halen?

Welke Nederlandse politica sprak deze woorden uit? Ik ben zeer benieuwd?!
sorry, geen politica, wel schrijfster:
de Nederlandse schrijfster van Marokkaanse afkomst Naima El Bezaz. Ze is auteur van De weg naar het noorden en Minnares van de duivel. Daarnaast schrijft ze ook artikelen in dagbladen, zoals NRC en de Standaard.
buenas noches y hasta luego!

Laatst gewijzigd door samdale : 2 oktober 2004 om 21:52.
samdale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 21:54   #87
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Maar blijkbaar is u ziende blind daar u blijkbaar niet beseft dat er een bepaalde religie is waar dat afranselen in de heilige boeken staat. Niet in het christendom. Niet in het boeddhisme. Niet in het taoïsme. Niet in het jodendom.

WEL in de islam. In de koran staat het immers. Bij hen is er dus een religieuze legitimatie.

In onze cultuur niet. Wie dat bij ons doet, maakt zich schuldig aan een strafbaar feit. In de ogen van de moslims is dat niet het geval.
Onzin. Er zijn dronken Belgische mannen die hun vrouw in een bui afranselen en er zijn fundamentalistische moslimmannen die hun vrouw afranselen. Een man die zijn vrouw en kinderen echt graag ziet zal ze niet slaan, nog door de fles nog door de Koran.
In België wordt flink gedronken, de Koran verbiedt alcohol......
Is de Koran daarom beter ? Neen, bijgevolg ligt het aan de man zelf.
Oud 2 oktober 2004, 21:54   #88
Torero
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samdale
sorry, geen politica, wel schrijfster:
de Nederlandse schrijfster van Marokkaanse afkomst Naima El Bezaz. Ze is auteur van De weg naar het noorden en Minnares van de duivel. Daarnaast schrijft ze ook artikelen in dagbladen, zoals NRC en de Standaard.
buenas noches y hasta luego!
OK, dank je voor de naam. Ik hoopte dat een politica deze gewaagde uitspraak had gedaan, maar het was een schrijfster.

A ti tambien, hasta la proxima!

Oud 2 oktober 2004, 21:57   #89
Torero
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Onzin. Er zijn dronken Belgische mannen die hun vrouw in een bui afranselen en er zijn fundamentalistische moslimmannen die hun vrouw afranselen. Een man die zijn vrouw en kinderen echt graag ziet zal ze niet slaan, nog door de fles nog door de Koran.
- Wie zegt dat dronken mannen die slaan niet aangepakt hoeven te worden?
- Waarom begin je over dronken mannen als het gaat om Islamitische mannen? Betekent het feit dat het elders gebeurt, dat je niets over een andere cultuur zou mogen zeggen?
- Het ligt niet aan de man, want er zijn genoeg mannen die zuipen die hun vrouw NIET slaan.

Het ligt ook niet aan de Islam dat mannen hun vrouwen slaan. Het ligt WEL aan de Islam dat er VERGOEILIJKT wordt als mannen hun vrouwen slaan. De ideologie is een middel om het te verbloemen, te verdraaien en goed te praten. En DAT soort gedrag is in die dronken-mannen-situatie door jou geschapen onbespreekbaar!

Oud 2 oktober 2004, 21:57   #90
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En het is blijkbaar een illusie te veronderstellen dat u de wetten kent van ons land.
Jan, u weet zeer goed dat ik volgens de wetten van ons dierbaar België leef......
Oud 3 oktober 2004, 13:04   #91
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
In welke steden scoort Groen het best? Yep Leuven en Gent. Een stad waar Groen meer dan 10% van de stemmen haalt kan je nauwelijks als een normale stad beschouwen.
hmm... in Leuven wordt dat gecounterd door het feit dat Tobback burgemeester is. Die kerel is rechtser dan heel het blok tezamen en het is dan ook een grillige speling van de geschiedenis dat die bij de SP.a zit.

Verders : waarom zou de boerka niet verboden worden ? Dat is een mensonterend marteltuig. We moeten straks toch ook niet gaan toestaan dat een overspelige allochtone vrouw op een privé stenigingsparty wordt onthaald ? Dat is het soort van culturele diversiteit die hier echt niet past hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 13:25   #92
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

De naam "burka" is typisch voor de steek in en rond Afghanistan. "Nikaab" daarentegen is Arabisch. Maar eigenlijk komt het steeds op hetzelfde neer: de volledige bedekking van het vrouwenlichaam, niet alleen dat alle delen van het lichaam bedekt zijn maar ook dermate omhuld dat de lichaamsvormen niet zichtbaar zijn. Het benadrukt in grote mate de minderwaardigheid van de vrouw, daar zij beschouwd wordt als de oorzaak van alle verleiding. Opdat mannen niet verleid worden, moet de vrouw zich dan ook volledig omhullen.
Het iconoclasme en het anti-estheticisme van de woestijngodsdiensten mag ook niet onderschat worden.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 14:20   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets te "onzin-nen". Die dronken "Belgische" mannen kunnen hun gedrag niet legitimeren op welke wijze dan ook. Voor de rechtbank zullen ze dan ook veroordeeld worden.

Een islamitische man mag en moet zijn vrouw soms slaan: dat staat in de koran. Het is een religieuze plicht wanneer hij meent dat de vrouw hem niet voldoende gehoorzaamt. In de koran staat er letterlijk dat de man zijn vrouw mag tuchtigen wanneer hij nog maar vreest dat ze hem niet gehoorzaam zal zijn.

Ik zal maar eens citeren uit een interview van Ayaan Hirsi Ali, een voormalige moslisma:

Citaat:
Echt. Ik wil hier onderstrepen, benadrukken dat niet alle moslimmannen hun vrouwen slaan. Net zomin als alle Nederlandse mannen of Christelijke mannen of Katholieke mannen hun vrouwen slaan.
Maar het is wel heel belangrijk dat moslimmannen, moslimvrouwen, de moslimwereld geconfronteerd worden met de Heilige teksten. In de koran staat : “Sla je vrouw als ze niet gehoorzaamt, de man staat boven de vrouw.” Dat zijn dingen waarvan ik het heel erg belangrijk vind, dat we daarnaar kijken.
Over haar film verklaart ze:

Citaat:
De koran schrijft voor dat je een vrouw mag slaan als ze niet gehoorzaam is. Dat wilde ik met deze film aan de kaak stellen.'
Oud 3 oktober 2004, 14:21   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Het iconoclasme en het anti-estheticisme van de woestijngodsdiensten mag ook niet onderschat worden.
Even vermelden dat ook de oude Germaanse heidense godsdienst geen afbeeldingen van de goden toeliet.
Oud 3 oktober 2004, 14:46   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even vermelden dat ook de oude Germaanse heidense godsdienst geen afbeeldingen van de goden toeliet.
Het katholicisme laat ook geen afbeeldingen van God toe.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 oktober 2004, 15:13   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Het katholicisme laat ook geen afbeeldingen van God toe.
Wel laat het christendom symbolen van God toe: bijvoorbeeld drie in elkaar gestrengelde vissen, de liggende driehoek met stralenkrans, de hand uit de wolken... Bij de Germaanse goden was ook dit niet bestaande.

Het christendom laat alleen toe dat er afbeeldingen zijn van Jezus Christus, daar Hij als een van de drie Personen van de Godheid, mens werd en onze gedaante heeft aangenomen. Ook mogen er afbeeldingen zijn van alle heiligen.

Zelfs dit laatste mag niet bij de islam.
Oud 3 oktober 2004, 15:15   #97
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het christendom laat alleen toe dat er afbeeldingen zijn van Jezus Christus, daar Hij als een van de drie Personen van de Godheid, mens werd en onze gedaante heeft aangenomen. Ook mogen er afbeeldingen zijn van alle heiligen.

Zelfs dit laatste mag niet bij de islam.
Het mag ook niet bij de Protestantse Kerk.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 oktober 2004, 16:26   #98
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
denkt u nu echt dat als ik morgen over de meir loop, verkleed als spook, dus met een wit laken over mijn hoofd, heel mijn lichaam en hoofd bedekend, met enkel 2 gaatjes voor mijn ogen, dat er ook maar 1 agent mij dit gaat verbieden? die wet is er wel, maar er wordt niet gekeken op het naleven hiervan. gelukkig maar, als ik als spook wil rondlopen, moet men mij dit niet verbieden.

waarmee ik niet wil zeggen dat ik burka's in antwerpen wil zien. gelukkig gebeurt dit ook niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 16:28   #99
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Je hebt geen laken nodig Wahahhaa
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 16:29   #100
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
die wet is er wel, maar er wordt niet gekeken op het naleven hiervan. gelukkig maar, als ik als spook wil rondlopen, moet men mij dit niet verbieden.
Daar ben ik het niet geheel mee eens. Voor mijn part loop je er als vrouw met de baard, maar je moet wel enigszins herkenbaar zijn. Anders kunnen ze pasfoto's op rijbewijzen en identiteitskaarten ook afschaffen. Ik zie morgen al alle ontsnapte gangsters in een burqua over straat flaneren...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be