Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2014, 17:47   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dat hebben we hier nu echt nodig zie...
</sarc>
Ja, want de mensen zouden zich kunnen verdedigen, stel je dat voor, een gewapende bevolking die zich durft verweren.

Wat precies heb je daar tegen?
Oud 22 december 2014, 17:51   #82
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dan moet je middelen vrijmaken om meer magistraten aan te werven en structurele maatregelen nemen om justitie te stroomlijnen, niet gaan snijden in fundamentele mensenrechten.
Juist.
Er is niets in te brengen tegen een efficiënt uitwijzingsbeleid, dat schijnen er hier een paar niet te snappen.
Maar wie bereid is grondrechten te verkwanselen voor een tijdelijk probleem aan te pakken beseft niet welke deur hij opent.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 17:51   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie twee kanten in deze draad, de mensen die iedereen zomaar willen laten oppakken, en dan diegenen die menen dat illegalen nooit mogen opgepakt worden.

Twee strekkingen die niet in een rechtstaat passen.

Niet dat ik denk dat Belgie een rechtstaat is.
Oud 22 december 2014, 18:01   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie twee kanten in deze draad, de mensen die iedereen zomaar willen laten oppakken, en dan diegenen die menen dat illegalen nooit mogen opgepakt worden.

Fout.
Men mag van mij elke illegaal oppakken, en op een efficiënte manier terugbrengen. Maar het lijkt me essentieel dat dit op een manier gedaan is die wettelijk is.

Wat belet de minister van justitie om enkele extra onderzoeksrechters specifiek voor deze materie aan te werven ? Parketten hebben ook een wacht. Elke keer als een flik iemand wil aanhouden moet die toelating krijgen. Gelukkig maar. Maar omdat het hier slechts om illegalen gaat is dat plots allemaal niet meer belangrijk ?

Francken kan veel nuttiger zaken doen dan dit zinloze voorstel van zijn administratie aandacht te verlenen.
Hij kondigde enkele dagen geleden aan dat hij de frequentie van terugkeer vluchten wil opdrijven naar één per maand.
één per maand...
Op de vorige vlucht zat 38 man.
Als dat aantal model staat voor de rest van zijn vluchten gaan we dus op jaarbasis nog niet aan 500 gedwongen repatriëringen komen.

Hallo ?

Zou het niet beter zijn dit prioritair aan te pakken in plaats van basisrechten van burgers te willen verkwanselen ?
Oud 22 december 2014, 18:07   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Fout.
Men mag van mij elke illegaal oppakken, en op een efficiënte manier terugbrengen. Maar het lijkt me essentieel dat dit op een manier gedaan is die wettelijk is.

Wat belet de minister van justitie om enkele extra onderzoeksrechters specifiek voor deze materie aan te werven ? Parketten hebben ook een wacht. Elke keer als een flik iemand wil aanhouden moet die toelating krijgen. Gelukkig maar. Maar omdat het hier slechts om illegalen gaat is dat plots allemaal niet meer belangrijk ?

Francken kan veel nuttiger zaken doen dan dit zinloze voorstel van zijn administratie aandacht te verlenen.
Hij kondigde enkele dagen geleden aan dat hij de frequentie van terugkeer vluchten wil opdrijven naar één per maand.
één per maand...
Op de vorige vlucht zat 38 man.
Als dat aantal model staat voor de rest van zijn vluchten gaan we dus op jaarbasis nog niet aan 500 gedwongen repatriëringen komen.

Hallo ?

Zou het niet beter zijn dit prioritair aan te pakken in plaats van basisrechten van burgers te willen verkwanselen ?
Nu, eerst, ik ben diegene die hier dikwijls komt posten dat ik liever tien schuldigen vrij zie dan een onschuldige in de gevangenis.

Verder, ik herinner me dat er hier een tijd was, en misschien nog is, dat er van illegalen zelfs door de politie geen lijsten mochten opgemaakt worden.

Feit is, Belgie is geen rechtstaat, maar het land der onnozelheid waar de gefrustreerde zotten wetten stemmen in buien van hysterie.
Oud 22 december 2014, 18:14   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, eerst, ik ben diegene die hier dikwijls komt posten dat ik liever tien schuldigen vrij zie dan een onschuldige in de gevangenis.

Verder, ik herinner me dat er hier een tijd was, en misschien nog is, dat er van illegalen zelfs door de politie geen lijsten mochten opgemaakt worden.

Feit is, Belgie is geen rechtstaat, maar het land der onnozelheid waar de gefrustreerde zotten wetten stemmen in buien van hysterie.
Gelukkig voor ons beperkt de macht van de gefrustreerde zotten zich eerder tot stoere praat op fora en 'lezersreacties' in gazetten en doen de parlementairen het iets rationeler in hun wetgevend werk. Er zijn nogal wat filters in het proces die maken dat buien van hysterie zelden tot wetgeving leiden.
Oud 22 december 2014, 18:23   #87
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een systeem zonder checks and balances is gedoemd om te ontaarden in willekeur.

Dan kan een commissaris elke 2 weken het bevel geven uw deur in te stampen, uw kot overhoop te halen en uw vrouw en kinderen de stuipen op het lijf te jagen omdat er zogezegd vermoedens zijn dat je een dealer bent, terwijl hij eigenlijk uwe kop niet kan zien omdat ge ooit op zijn dochter gezeten hebt.

Dan kunnen agenten handelaars een extraatje gaan vragen om niet elke week de boel voor een paar uurtjes plat te leggen.
Dat is correct.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 18:24   #88
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/binnenland/di...nnen-a2159844/

Daar blijft geen spaander van heel als de eerste sans-papiers naar Straatsburg trekt. Een flagrante schending van art. 15 en 22 GW en art. 8 EVRM, als je het mij vraagt.
Laat ons hopen dat het regering toch nog voldoende verstand heeft om op de vraag van de Dienst Vreemdelingenzaken niet in te gaan. De rechtsstaat is nu net iets wat ik in dit land niet wil slopen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 18:25   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So? Denk je dat politie bij iedere drugsdealer zomaar mag komen binnenvallen als ze er eens goesting in hebben?
Als het een sans-papiers is wel zeker.
Ge kunt moeilijk bij iemand binnenvallen die hier niet woont.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 18:27   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niks mee te maken.
De wetgever moet zich aan de wet houden, altijd en overal.
Mag de politie geen leegstaande panden betreden?
Oud 22 december 2014, 18:33   #91
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Laat ons hopen dat het regering toch nog voldoende verstand heeft om op de vraag van de Dienst Vreemdelingenzaken niet in te gaan. De rechtsstaat is nu net iets wat ik in dit land niet wil slopen.
Blijkbaar zou de DVZ graag de wetgeving terzake aan hun laars lappen. Dat men de procedure met de magistraten versoepelt, van het recht moeten ze afblijven met hun tengeltjes.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 22 december 2014 om 18:51.
Oud 22 december 2014, 18:35   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet wanneer daar mensen wonen. Woning in de zin van art. 15 GW is een feitelijk begrip en niet afhankelijk van het al dan niet ingeschreven zijn in het bevolkingsregister als hoofdverblijfplaats. Het is de plaats waar men zich thuis voelt en zijn persoonlijke leven ontplooit. Zo kan zelfs een niet-bewoond pand, dat in principe geen ‘woning’ is in de zin van artikel 15 Grondwet, deze grondwettelijke bescherming toch genieten wanneer er zich in het pand voorwerpen bevinden zoals kledij, een slaapplaats, etenswaren en dergelijke waaruit kan afgeleid worden dat het pand daadwerkelijk wordt bewoond.

Hoe stelt ge dat vast buiten de woning?
Oud 22 december 2014, 18:41   #93
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gelukkig voor ons beperkt de macht van de gefrustreerde zotten zich eerder tot stoere praat op fora en 'lezersreacties' in gazetten en doen de parlementairen het iets rationeler in hun wetgevend werk. Er zijn nogal wat filters in het proces die maken dat buien van hysterie zelden tot wetgeving leiden.
2!
HIER
Oud 22 december 2014, 18:48   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd.
Iedereen zal beweren dat illegalen moeten uitgewezen worden maar sloven zich uit om dat te voorkomen.
Oud 22 december 2014, 18:48   #95
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/binnenland/di...nnen-a2159844/

Daar blijft geen spaander van heel als de eerste sans-papiers naar Straatsburg trekt. Een flagrante schending van art. 15 en 22 GW en art. 8 EVRM, als je het mij vraagt.
Ik ben hier geen voorstander van.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 18:49   #96
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nochtans hebben sans papiers meermaals de wet overtreden door illegaal het land in te komen en zich hier onwettig te verschuilen.
Maakt niets uit, omdat jij door het rood licht rijdt, is dat nog geen vrijgeleide voor mij om ook door het rood te rijden.
Oud 22 december 2014, 18:50   #97
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So? Denk je dat politie bij iedere drugsdealer zomaar mag komen binnenvallen als ze er eens goesting in hebben?
Natuurlijk mag dat niet.
Als ze dit doen lacht het geboefte hen vierkant uit.
Oud 22 december 2014, 18:50   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niks mee te maken.
De wetgever moet zich aan de wet houden, altijd en overal.
Het is lang geleden, maar hier zijn we het over eens.
Oud 22 december 2014, 18:51   #99
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Kon dat nog niet?

Sjonge wat een triestig land is dit.
Nee, en dat is maar goed ook.
Oud 22 december 2014, 18:51   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik geloof zelfs dat het niet op de tram mocht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be