![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.rorate.com/vnieuws/nieuws...euthanasie-toe
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Etiketten dekken soms een heel andere lading. Liberalisme in België wordt vaak gekenmerkt door een uitgesproken vorm van anticlericalisme, iets wat grotendeels onbekend is in de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder opkomstplicht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen het liberalisme is in België anti-klerikaal maar ook alle andere partijen die de kiesdrempel halen. De minst anti-klerikale partij is CD&V die de laatste decennia bij elke verkiezing electoraal wordt afgestraft.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat mij toe om mijn mezelf te verduidelijken.
--------------------- De Schoofzak verkondigt hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=74 Waarom doen Vlaams-nationalisten moeite ? Omdat we het plezant vinden. En die drijfveer is voor de tegenstrever de moeilijkste om uit te schakelen. En Vlaanderen wordt nooit onafhankelijk ? Fluiten in het donker. Bang. Schrik. Paniek. --------------------- Hierop antwoordt TheFoursemen: Eigenlijk zijn er maar erg weinig tegenstrevers. Er is een zeer kleine minderheid pro België (de BUB aanhangers), een grote minderheid voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen, en een héél groot deel politiek niet-geïnteresseerden. Deze laatste groep is gewoon voor het behoud van een status quo,ongeacht wat dat status quo inhoudt. Moest Vlaanderen al decennia een onafhankelijk land zijn, zou deze groep helemaal geen meerwaarde zien in een aansluiting bij Wallonië. Het is bij die politiek niet-geïnteresseerden dat er nog veel groeimarge zit. Hoe harden we de Belgische staat laten falen, hoe meer we uit die vijver kunnen vissen. --------------------- Daarop is mijn ( = ViveLaBelgique) reactie: http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=88 Geen van al die groepen zit te fluiten in het donker. Ze zijn niet bang. Ze hebben geen schrik en ze zijn niet in paniek. Het zijn vooral de zelfverklaarde Vlaams-nationalisten die hier uiting aan geven. --------------------- Dus neen, ik ben er niet mee aan het rammelen. Mijn excuses voor de onduidelijkheid in mijn eerdere berichten.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zou er minder twijfel zijn over de vermogensbelasting die N-VA met Charles Michel gaat invoeren.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 december 2014 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke "bange belgicistjes" ?
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() elke partij is dus separatistisch?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Je kan "argumenten" geven wanneer je twee entiteiten vergelijkt. Maar dan nog kan ik die weerleggen. Maar welke "argumenten" kan je geven voor het bestaan van - pakweg - Nederland?
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. u heeft mijn punt begrepen .. ik moet even liggen gaan ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet om België te redden, maar de Belgen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige flaminganten, meestal oudere, pakken of pakten die slogan "b. werkt niet" nogal letterlijk.
b. werkt natuurlijk wel, weze het nogal vierkant, redelijk ondemocratisch en vrij imperialistisch. Mijn politiek doel is van mijn politieke overheid zodanig te reorganiseren, dat er een onafhankelijk Vlaanderen uit komt. Daar mogen "offers" tegenover staan. Maar geen failliet van Vlaanderen natuurlijk. .
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |