Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2005, 09:53   #81
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Serieus blijven hé.
Met een kleine of drie, zal uwen euro wel gevallen zijn hoe ver je kan springen met je financiële middelen.
Trouwens, als ge dan nog verder gaat, dan moet ge toch al een stevige aanhanger zijn van de leer van Rome (art. 1: gaat en vermenigvuldig u).
Er zijn er ook die de leer van Rome niet aanhangen,wedden dat zij zich niets aantrekken van hetgene dat u hier schrijft?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 19:56   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Vakbonden betalen een vrouwelijke professor aan de Antwerpse universiteit om via studies te verklaren dat elkeen die minder dan 60% verdiend dan het gemiddeld inkomen (25.000 € per Belg, oud en jong) arm is. Zo kan je maar beter in Monaco gaan wonen om aan je plicht tot voortplanting te ontsnappen door deze banale normzetting.

Mensen mogen doen wat ze willen, zelfs kansloze kinderen op de wereld zetten. Want inderdaad, wat is kansloos, wat is arm?
Is dat een loze verklaring van jou over die vakbonden?
Over welke vakbonden (meervoud) gaat het? Hebben ze onderling afgesproken?
Over welke prof?
Dat is ook nogal straf hé, dat het gemiddeld inkomen toevallig uitkomt op just een miljoen belgische frankskens.

Ik geloof geen snars van jouw gratuite beweringen.

Enfin, kan je geen link plaatsen of iets anders waarmee wij - dommerikken eerste klas die niet beschikken over jouw informatie - kunnen nagaan of gij hier al of niet stevig uit je nek aan 't kletsen zijt.

Hoeveel keer is dat nu al niet gevraagd op dit forum: als je iets beweert 'voor waar' of 'voor wetenschappelijk' ... zet een link of zoiets, wel duizend keer?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 22:16   #83
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat een loze verklaring van jou over die vakbonden?
Over welke vakbonden (meervoud) gaat het? Hebben ze onderling afgesproken?
Over welke prof?
Dat is ook nogal straf hé, dat het gemiddeld inkomen toevallig uitkomt op just een miljoen belgische frankskens.

Ik geloof geen snars van jouw gratuite beweringen.

Enfin, kan je geen link plaatsen of iets anders waarmee wij - dommerikken eerste klas die niet beschikken over jouw informatie - kunnen nagaan of gij hier al of niet stevig uit je nek aan 't kletsen zijt.

Hoeveel keer is dat nu al niet gevraagd op dit forum: als je iets beweert 'voor waar' of 'voor wetenschappelijk' ... zet een link of zoiets, wel duizend keer?
Ik heb met eno2 eens een ganse draad volgelult over die madam. Een link heb ik niet zo direct maar dat wil niet zeggen dat ik hier sta te liegen. Mijn zoekpoging op internet heeft mij geen bruikbare link opgeleverd.

Mijn informatie kwam van een TV-reportage. De prof-vrouw in kwestie - naam vergeten - werd door haar prof-collega's uitgelachen. De norm toepassen op Monaco was slechts één van de voorbeelden om haar norm als belachelijk te beschouwen. Een verhuis van Bill Gates naar België zou ook plots een pak mensen arm maken. Armdom is niet af te meten aan andermans rijkdom.

De prof heeft betalend onderzoek naar de armoedegrens gedaan. De opdrachtgever was één of meerdere vakbonden. Frapant was dat ze haar norm bleef verdedigen nadat haar collegas met voorbeelden de belachelijkheid had aangetoond. Maar met één of meerder vakbonden als opdrachtgever was het blijkbaar belangrijk dat de norm overeind bleef. (Dit is mijn interpretatie)

1.000.000 is een afgerond getal. 100% BBP staatsschuld, 10.000 miljard frank staatsschuld en een bevolking van 10 miljoen geeft 1 miljoen per inwoner inkomen. Voor de duidelijkheid, niet alleen uit arbeid maar uit elke activiteit.

Nu mag u mij voor zowat alles uitmaken wat u wenst, u mag mij de grootste domkop vinden, mijn standpunten verwerpelijk vinden maar u mag niet zeggen dat ik lieg. Zo 'n verdachtmaking is mogelijks nog gratuiter.
Oud 12 januari 2005, 20:50   #84
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb met eno2 eens een ganse draad volgelult over die madam. Een link heb ik niet zo direct maar dat wil niet zeggen dat ik hier sta te liegen. Mijn zoekpoging op internet heeft mij geen bruikbare link opgeleverd.

Mijn informatie kwam van een TV-reportage. De prof-vrouw in kwestie - [size=3]naam vergeten[/size] - werd door haar prof-collega's uitgelachen. De norm toepassen op Monaco was slechts één van de voorbeelden om haar norm als belachelijk te beschouwen. Een verhuis van Bill Gates naar België zou ook plots een pak mensen arm maken. Armdom is niet af te meten aan andermans rijkdom.

De prof heeft betalend onderzoek naar de armoedegrens gedaan. De opdrachtgever was één of meerdere vakbonden. Frapant was dat ze haar norm bleef verdedigen nadat haar collegas met voorbeelden de belachelijkheid had aangetoond. Maar met één of meerder vakbonden als opdrachtgever was het blijkbaar belangrijk dat de norm overeind bleef. (Dit is mijn interpretatie)

1.000.000 is een afgerond getal. 100% BBP staatsschuld, 10.000 miljard frank staatsschuld en een bevolking van 10 miljoen geeft 1 miljoen per inwoner inkomen. Voor de duidelijkheid, niet alleen uit arbeid maar uit elke activiteit.

Nu mag u mij voor zowat alles uitmaken wat u wenst, u mag mij de grootste domkop vinden, mijn standpunten verwerpelijk vinden maar u mag niet zeggen dat ik lieg. Zo 'n verdachtmaking is mogelijks nog gratuiter.
U bedoelt waarschijnlijk Bea Cantillon, neem ik aan.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 07:45   #85
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
U bedoelt waarschijnlijk Bea Cantillon, neem ik aan.
Weet ik niet. Ik ben dus de naam vergeten. Blijkbaar te banaal om te onthouden.
Oud 13 januari 2005, 20:13   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Uw manier van de zaken samenvatten en uw manier om bedragen af te ronden maken dat u zichzelf slachtoffer maakt van zo'n verdachtmakingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 07:08   #87
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw manier van de zaken samenvatten en uw manier om bedragen af te ronden maken dat u zichzelf slachtoffer maakt van zo'n verdachtmakingen.
U hebt de splinter gevonden maar blijf zoeken naar die balk.
Oud 26 maart 2005, 20:41   #88
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
iemand die tussen 1500 euro en 2500 euro netto/maand verdient zou dus in principe meer procent van zijn loon moeten afstaan dan iemand die rond de 1000 euro verdient.
Dat is nu reeds het geval. Een uitkeringstrekker die rond de 1000 euro per maand trekt zonder dat die daar ook maar iets voor hoeft te doen, betaalt nu omzeggens geen en vaak zelfs helemaal geen belasting, ook omwille van het feit dat er voor sociale uitkeringen speciale belastingverminderingen bestaan. Wie 2500 euro netto per maand verdient, verdient bruto meer dan dubbel zoveel, m.a.w. die heeft reeds meer dan 2500 euro belastingen en sociale bijdragen betaald.
Oud 26 maart 2005, 21:11   #89
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Kindergeld gedeeltelijk afschaffen zou inderdaad wel eens een oplossing kunnen zijn. Ik stel voor dat de werkende ouders geen kindergeld meer ontvangen. Voor hen stelt dat kindergeld toch niet veel voor omdat het in hun ogen maar een heel klein bedrag is dat ze over hebben en het dan maar op het spaarboekje van hun kind zetten. Met het geld dat zodoende bespaart wordt kan het kindergeld voor gezinnen die beneden de armoedegrens leven wat opgetrokken worden.
Ja, lijkt me echt wel een goed idee.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 21:17   #90
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

geen kindergeld voor migranten en niet europese volkeren die zich hier komen vestigen, idem dito voor alle sociale hulp !

geen racisme maar realisme.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 21:23   #91
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
geen kindergeld voor migranten en niet europese volkeren die zich hier komen vestigen, idem dito voor alle sociale hulp !

geen racisme maar realisme.
Hahaha en dan zul je verwonderd zijn als je bestolen wordt zeker, veel keuze laat je hen niet meer hé.

Geen racisme maar realisme, ja ja
Oud 26 maart 2005, 21:26   #92
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Bestolen worden ?

Dief oppakken en buiten de landsgrenzen.
Ik hoef toch niet te betalen voor anderen die hier nooit gewerkt hebben ?
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 22:02   #93
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

jij hebt geen recht op veiligheid
je ontzegd het jezelf door je asociale houding
overeenkomstig de wet van oorzaak en gevolg
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 maart 2005 om 22:03.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 22:10   #94
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Kindergeld gedeeltelijk afschaffen zou inderdaad wel eens een oplossing kunnen zijn. Ik stel voor dat de werkende ouders geen kindergeld meer ontvangen. Voor hen stelt dat kindergeld toch niet veel voor omdat het in hun ogen maar een heel klein bedrag is dat ze over hebben en het dan maar op het spaarboekje van hun kind zetten. Met het geld dat zodoende bespaart wordt kan het kindergeld voor gezinnen die beneden de armoedegrens leven wat opgetrokken worden.
Ja, lijkt me echt wel een goed idee.
Die mensen die beneden de armoedegrens zitten, moeten de kans krijgen om gemeenschapsdiensten te verrichten om zo uit de armoede te geraken. Mensen met kinderen doen er dan goed aan wat meer gemeenschapsdiensten te verrichten. Wie kinderen heeft, heeft een verpletterende verantwoordelijkheid en moet daarvan dan maar de gevolgen dragen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 26 maart 2005 om 22:11.
Oud 26 maart 2005, 22:15   #95

Standaard

Citaat:
Die mensen die beneden de armoedegrens zitten, [size=3]moeten de kans krijgen[/size] om gemeenschapsdiensten te verrichten om zo uit de armoede te geraken.
ongelooflijk dat is al wat anders dan moeten verplicht.....
Citaat:
Mensen met kinderen doen er dan goed aan wat meer gemeenschapsdiensten te verrichten Wie kinderen heeft, heeft een verpletterende verantwoordelijkheid en moet daarvan dan maar de gevolgen dragen
jij bent kinderloos dat weet ik zeker. maar daarom hoef je niet jaloers te zijn op mensen die wel kinderen hebben. ze hebben idd een verpletterende verantwoordelijkheid. als ze die niet nemen en altijd maar gaan werken zolas jij wil dan kost het ons uiteindelijk nog veel meer geld. het resultaat zie je daar nu van met de overvolle instellingen voor biezondere jeugdzorg. allemaal kinderen van ouders die werken zo belangrijk vonden dat ze voor hun kinderen geen tijd meer hadden...bij wijze van spreken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 26 maart 2005, 22:22   #96
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Die mensen die beneden de armoedegrens zitten, moeten de kans krijgen om gemeenschapsdiensten te verrichten om zo uit de armoede te geraken. Mensen met kinderen doen er dan goed aan wat meer gemeenschapsdiensten te verrichten. Wie kinderen heeft, heeft een verpletterende verantwoordelijkheid en moet daarvan dan maar de gevolgen dragen.
Je valt in herhaling!

Dat idee van gemeenschapsdiensten is gewoon te stom voor woorden. Ik zou dat voor mijn kop nooit doen! Nooit van mijn leven.

Laatst gewijzigd door debbie : 26 maart 2005 om 22:22.
Oud 26 maart 2005, 22:32   #97
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Je valt in herhaling!

Dat idee van gemeenschapsdiensten is gewoon te stom voor woorden. Ik zou dat voor mijn kop nooit doen! Nooit van mijn leven.
Dan zou u geen uitkering meer krijgen. Als vele uitkeringstrekkers uw voorbeeld dan zouden volgen, dan zou dat een forse besparing opleveren en zou er mogelijk wat ruimte vrijkomen om de veel te hoge belastingen te verminderen.
Oud 26 maart 2005, 22:37   #98

Standaard

Citaat:
Dan zou u geen uitkering meer krijgen. Als vele uitkeringstrekkers uw voorbeeld dan zouden volgen, dan zou dat een forse besparing opleveren en zou er mogelijk wat ruimte vrijkomen om de veel te hoge belastingen te verminderen.
en dan zou de onveiligheid op straat zo groot worden dat men u voor een appel en een ei de kop in slaat.

Dat zou overigens volledig terecht zijn.
u kan immers geen aanspraak maken op uw recht om uw integriteit ongeschonden te kunnen bewaren.
u erkent de mensenrechten van de anderen immers ook niet.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 maart 2005 om 22:39.
Oud 26 maart 2005, 22:38   #99
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ongelooflijk dat is al wat anders dan moeten verplicht.....
Niet te hard van stapel lopen. Ik bedoelde : ze hebben de keuze tussen gemeenschapsdiensten verrichten (zoveel ze maar willen en daarnaast mogen ze zelfs nog onbeperkt bijverdienen), of ... geen uitkering.
Oud 26 maart 2005, 22:41   #100

Standaard

ik vindt dat alle burgers verplicht zouden moeten worden om de grondwet en hun rechten uit het hoofd te kennen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be