![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Ik beschouw mezelf nu niet bepaald als de stem van links of eigenlijk zelf niet als links maar ik word hier wel zo geclasseerd heb ik de indruk. Vermits de meeste echte linksen hier zijn weggepest of verbannen : mijn mening over migratie, moslimgeloof, terrorisme, ... is niet veranderd door al de terreurdaden van een deel van de moslims. Ik blijf voorstander van een tijdelijke migratiestop totdat de socio-economische problemen hier een beetje geminderd zijn. Als een kwart van je bevolking halt roept dan hou je daar rekening mee en steek je dat niet in een cordon sanitair. Maar ik vind de mensen die aan polarisering doen bijna net zo verachtelijk als de gewapende terroristen. Ik blijf in een appeasementpolitiek geloven. Moslims kunnen seculariseren of een meer verdraagzame en niet imperialistische vorm van islam aanhangen. Ik herinner me niet dat ik ooit al de multicultuur verdedigd heb. Ik ben daar nog niet verder geraakt in mijn denken dan dat zelfs in een volledig blank Vlaanderen een multicultuur heerst. Zo had ik ooit een gesprek met een notarisvrouw en we leefden zo hard in een andere wereld dat we naast elkaar aan het praten waren zoals ze dat zeggen, hoewel we in hetzelfde dorp waren opgegroeid en dezelfde taal spraken. Zij verstond echt niet wat ik bedoelde en omgekeerd ik haar vermoedelijk ook niet. Maar dat is misschien niet wat men onder multicultuur verstaat. Eerder iets van naast elkaar leven met totaal andere normen en waarden. Dat zie ik enkel als iets tijdelijk dat is wat het is en dat vanzelf verdwijnt. Een soort van onmogelijkheid dus. De overheid kan dat proces versnellen. Als kinderen van verschillende achtergronden vanaf drie jaar samenzitten op school dan gaan ouders er nooit in slagen van generatie op generatie totaal verschillende normen en waarden door te geven. Ik zie tenandere meer en meer moslims die hun jongens korter aan de lijn houden of hun meisjes vrijer laten. Voor mij is het moslimgeweld trouwens minder religieus of ideologisch maar sociaaleconomisch veroorzaakt. Ttz moslims met macht en geld zoals bvb SA maken misbruik van socioeconomische problemen om onrust te stoken waar hen dat goed uitkomt. Of er ontstaat gewoon onrust door de omstandigheden. Dat vertaalt zich in moslimfundamentalisme omdat het nu eenmaal moslims zijn die zich in die omstandighedenbevinden. Bij afrikanen zie je meer problemen met bendecultuur bvb als ze socioeconomisch zwak staan. Ik kan daarin fout zijn maar voorlopig wijk ik niet af van die idee. Maar ik zou het dus niet erg vinden dat de extremisten het afbollen naar de IS en dat ze daar euh iets voor hebben. Meer kansen voor de anderen. Een gemakkelijkheidsoplossing voor levens die vermoedelijk toch al grotendeels verloren zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens velen hier : als je niet akkoord bent of voorstander van de NVA ben je links en bah.
Ze zouden dit forum beter het forum van de club van de lullen van het jaar noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() De Wever, als historicus, had beter moeten weten, links kan je onmogelijk enkel en alleen associëren met "religie is opium voor het volk". Denken we maar aan Emmanuel Mounier, Paul Ricoeur, Jacques Delors, de huidige eerste minister van Italië Matteo Renzi, enz ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niettemin veegt Doremi de vloer aan met uw weinig doordachte stelling.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het probleem is dat die personen maar één zienswijze aanvaarden, nl. de hunne (het is de schuld van dé islam en de enige oplossing is dus om de islam). En eenieder die daar een andere of zelfs maar genuanceerde kijk op heeft vergoelijkt volgens hen de aanslagen. Maar laat het nu net deze simplistische "there is no alternative" denkwijze zijn die ook de terroristen hanteren. Dat was trouwens ook één van de punten van Almaci in Reyers maakte, nl. "dat ze schrik heeft van mensen die nooit aan zichzelf twijfelen, want dat dat de totalitairen zijn, die tot overgaan tot het gewelddadig overtuigen van anderen". En het was ook in dat kader dat ze het had over het op een hoopje gooien van alle moslims (en linksen for that matter). Zij (en heel veel moslims/linksen met haar) ontkent dan ook op geen enkele wijze dat er een probleem is met radicale moslims. Maar velen ter rechterzijde (zoals Doornaert en De Wever) weigeren wel te aanvaarden dat er iets bestaat als islamofobie. Haat tegen moslims, wat naar aanleiding van deze aanslag ook weer floreert (zie alleen al maar op dit forum), bestaat wel degelijk en heeft ook al geleid tot geweld (zie de aanslagen tegen moskeeën in Frankrijk), gelukkig nog niet van dezelfde omvang. Het is dan ook heel triestig dat degenen die nu beweren de grote voorvechters te zijn van vrije meningsuiting, dit debat weigeren. Want meer nog dan het zwijgen willen opleggen aan de cartoonisten, willen de radicale moslims verdeeldheid zaaien en daar lijken ze vooralsnog wonderwel in te slagen. Ik vind dit opiniestuk dan ook recht in de roos. Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 10 januari 2015 om 19:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kun je die tegenstelling even uitleggen. Het is wel de islam, maar zijn volgers mogen er niet over aangesproken worden.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Moslims zijn niet verantwoordelijk voor de daden van extremisten, doch zouden ze het probleem binnen de islam wat meer mogen erkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niemand heeft hun verplicht hem te (blijven) volgen. Ik vraag mij nog altijd af wat precies de reden was om die zogezegde profeet te kiezen. Wat was er beter aan zijn leer ten opzichte van de andere profeten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zie dat die kerel hier al 5 jaar terug een aanslag deed, na vijf jaar terug vrijkomt, en hier dan vijf jaar later in paracommandostijl een uiteroeing doet van een redactie, dan denk ik eerlijk 1° expulsie of migratiestop daar niets aan zouden veranderen 2° het sociaal economische context er eentje is dat die kerel blijkbaar ofwel veel te gemakkelijk aan die wapens geraakt, ofweel veel te veel geld verdient of veel te gemakkelijk geld krijgt van onze sociale zekerheid om hier genoeg over te houden om een legerarsenaal wapens te kopen. Ik vind dat niet normaal dat mensen continu geintimideerd door de belastingsgestapo en afluisterpraktijken, er hier in europa erin slagen om onzichtbaar zwaar geschut te verwerven... sorry er zijn hier een pak wetten die overtreden worden qua import, vergunningen, zwart geld etc dat het niet normaal is dat dit allemal onzichtbaar lukt 3° en qua waarden dar volg ik u: Ik denk dus dat we vooral moeten gaan voor onze waarden, en dit luider en harder moeten dicteren. democratie, persvrijheid, staat boven godsdienst, vrouw=man, vreedzaam debat, losredeneren van de godsdienst etc.. Ik denk echt dat we daar harder en duidelijker moeten op hameren, duidelijker signaal geven dat ook moslims hier achter de Westers VLAG gaan staan, zoals een amerikaanse moslim achter de amerikaanse vlag gaat staan, iets is die we toch wat meer met chauvinisme en trots mogen proberen in te lepelen voor alle jongeren en onze multiculturele worst mag ook op vele vlakken een eenheidsworstje zijn. Het eenheidsworstje is de raakvlakken van waarden die zorgen dat onze maatschappij is wat het is... geen Isis staat, geen taliban staat, geen moslimstaat maar gewoonweg een vrije westerse wereld met persvrijheid, respect voor elkanders mening, gelijke kansen, gelijke rechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu morgen is er een soort witte mars, waar 1 miljoen franse burgers met een hopelijk even representatief deel moslims zij een zij gaan betogen tegen deze aanval op onze westerse waarden, en dat is het signaal die je moet geven aan de wereld... Dat is het enige dat ik denk dat het debat moet opleveren. Zorgen dat mensen die hier verblijven geloven in enkele vaste waardes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergelijk puur pragmatisch deze Geloven en de rest kan er gewoon niet aan tippen. Je moet vooral de doelstelling niet uit het oog verliezen,onvoorwaardelijk 'nationalisme ' voorbij elke grens, waarbij identiteit enkel en alleen ten gunste van God staat. Mo was duidelijk gene gewone. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De premier van dit tweetalig Noord-Amerikans land m.a.w. Canada, stelt het volgende vast na de laatste Islamitische terreurdaden in Europa en ook in Afrika (Baga, Nigeria 2.000 doden...): https://www.youtube.com/watch?v=SOwM9UT5_5E. Hoog tijd ons te bezinnen op een afdoend antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |