![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Deze tekst... | |||
zal niet door mij beantwoord worden wegens geen zin |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
interesseert me niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
zal ik even haarfijn weerleggen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
snap ik niet en dus ga ik er niet op in |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
is correct, waarom dan weerleggen? |
![]() ![]() ![]() |
12 | 48,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Milieu: ik zie niet in waarom staten op dat vlak niet kunnen samenwerken. het cncept confederalisme is u niet bekend? Economie: hetzelfde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Als gij zegt: nationale politici controleren het ook niet, zeg ik u: Vlaamse politiekers controleren ook geen transfers in hun regio. En ja, we hebben al nationale partijen gehad, so? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bruno232 : 11 oktober 2004 om 14:22. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het een gewone particratische staat is niet nee, maar de klassie notie van de burgerlijke staat is dan ook niet echt aan mij besteed. Citaat:
Das zo eens wat anders dan smijt alle flaminganten op een hoop. Citaat:
1: zie twee posten terug. 2: en werkte dat met die nationale partijen? Citaat:
Idem dito. Citaat:
'men', wie is dat? ik kan alleen voor mezelf spreken en ik ben aanhanger van de communalistische ideeën en raadt eens... Citaat:
Samenwerkingsakkoorden die gesloten worden met instemming van de bevolking zijn per definitie wel democratisch. Confederalisme is net daarop gebaseerd. En confederalisme baseert zich ook op het feit dat die soevereine staten besluiten voor sommige zaken samen te werken. Zoals vervuilde bodems en rivieren. Citaat:
En wat verschil maken die? Citaat:
Ik ben tegen de europese UNIE maar wel voor een europese confederatie. Citaat:
Ik ben absoluut voor een verenigde strijd op internationale schaal maar dat heeft in het geheel niks te maken met al of niet in dezelfde staat wonend. Citaat:
Al die fraudezaken hebben voor mij enkel te maken met het economische en bestuurlijke systeem waarin we leven en een tekort van democratie. geloof me, 'mijn' vlaanderen zal er heel anders uit zien dan laten we zeggen het vlaams blok vlaanderen of het vbo vlaanderen. Citaat:
Zeker niet vlaams nationalistisch. Citaat:
![]() Zal ik eens een voorbeeld geven van unitaire staten: USSR, China, Nord Korea, Nazi duitsland, Romeinse Rijk, Frankrijk onder napoleon, Frankrijk onder de absolute monarchieën. Conclusie: unitarisme leidt tot dictratuur. Volgens uw redenering toch. Schoon filmke ze, maar ik weet dit wat dat met mij te maken heeft want ik heb mezelf daar nergens tussen gezien.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze tekst is wel onweerlegbaar.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja manneke, ga maar in de zandbak spelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rest van uw tekst moet ik niet weerleggen, want er staat niets in. Laatst gewijzigd door Bruno232 : 11 oktober 2004 om 19:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ontkent dat. U denkt dat democratische onafhankelijke staten niks gaan doen en elkaar naar hartelust gaan vervuilen. [size=3]Bijgevolg hebt u een lage dunk van de bevolking, [size=4]bijgevolg bent u tegen de democratie ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nog eens een simpel voorbeeld: als republiekske Vlaanderen vervuilende fabrieken zet aan de grens van republiekske Wallonië dan kan niemand republiekske Vlaanderen op een democratische manier ter verantwoording roepen. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bruno232 : 12 oktober 2004 om 11:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een democratische republiek Vlaanderen zal niet zo snel republiek Wallonië gaan ambeteren. Want republiek Wallonië gaat dan terugpesten. En dat geloof ik niet, want ik heb als democraat vertrouwen in de bevolking in tegenstelling tot jij die denkt dat mensen zich gaan onverantwoord dragen en dus bijgevolg een democratie niet waard zijn. Het is heel simpel: als je niet gelooft dat onafhankelijke democratische staten kunnen werken, geloof je niet in democratie. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bruno232 : 12 oktober 2004 om 15:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat 'ontzeggen aan andere groepen' is grote bullshit. Als communist ben ik resoluut voor internationale samenwerking in confederaal verband en ik wens alle volkeren in de wereld dezelfde rechten als Vlaanderen en Wallonië toe.
![]() |
![]() |