Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2015, 21:57   #81
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zou een mes niet nog dieper snijden?
Een prentje is ondraaglijk, een staaf dynamiet in je anus is er niets tegen!
Oud 12 januari 2015, 21:57   #82
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Met woorden kan je mensen soms dieper raken dan een klop op het gezicht. Dat is een realiteit.
Welkom in de realiteit.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 22:08   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat goede literatuur over 'geweldloze communicatie' waaruit blijkt dat er vaak veel geweld zit in de wijze waarop we met of over anderen praten. Als we dat al eens zouden proberen, dan zitten we al een stap dichter bij de oplossing.
Ja, allemaal goed en wel, maar waarom zou u op basis van deze elementen de vrijheid van mening beperken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 00:00   #84
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met woorden kan je mensen soms dieper raken dan een klop op het gezicht. Dat is een realiteit.
En een Kalasjnikov raakt soms dieper dan een klop op het gezicht, he Tomas. (Hint hint hint: Parijs en omstreken de laatste dagen)
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 00:10   #85
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, allemaal goed en wel, maar waarom zou u op basis van deze elementen de vrijheid van mening beperken?
Nogmaals, wie zegt dat ik de vrijheid van mening wil beperken? Mensen doen dat, zeg ik. Mensen beperken de vrijheid van meningsuiting. Kijk wat Europa gaat doen: internetcensuur. Kijk wat het hackerscollectief doet: sites van het internet halen. Zie wat Youtube en Facebook doen wanneer een mening hen niet aanstaat: blokkeren of eraf halen.

Journalisten herschrijven hun artikels als de redactie dat vraagt, de politicus belt een krant op over dat hij geen interviews meer geeft als hij of zij niet anders wordt voorgesteld. In de echte wereld is er geen absolute vrijheid van meningsuiting.

Laatst gewijzigd door Tomas : 13 januari 2015 om 00:15.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 01:16   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Journalisten herschrijven hun artikels als de redactie dat vraagt, de politicus belt een krant op over dat hij geen interviews meer geeft als hij of zij niet anders wordt voorgesteld. In de echte wereld is er geen absolute vrijheid van meningsuiting.
O jawel, er bestaan heus wel onafhankelijke journalisten die zich de wet niet laten voorschrijven door politici.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 02:53   #87
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, wie zegt dat ik de vrijheid van mening wil beperken? Mensen doen dat, zeg ik. Mensen beperken de vrijheid van meningsuiting. Kijk wat Europa gaat doen: internetcensuur. Kijk wat het hackerscollectief doet: sites van het internet halen. Zie wat Youtube en Facebook doen wanneer een mening hen niet aanstaat: blokkeren of eraf halen.

U moet weten wat U wil. Nu zijn uw standpunten (in feite het gebrek eraan) nogal verwarrend.
Citaat:
Vrijheid van meningsuiting die niemend zou mogen kwetsen kan niet!
-> Zeg niet dat ik gelijk heb want komende van U zou dat me diep kwetsen. Zeg ook niet dat ik fout ben trouwens!

Besluit: vrije meningsuiting = zwijgen, volgens U.
Ik vind die houding belachelijk en ondoordacht dom.
Oud 13 januari 2015, 02:55   #88
Tomas
Gouverneur

Standaard

Wat ik zeg is dat in de realiteit de vrijheid van meningsuiting zelfs in ons vrije Westen beperkt wordt. In de VS heeft men bewust de cartoons niet gepubliceerd. Denk je echt dat het Westen zo vrij is?
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 03:20   #89
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik zeg is dat in de realiteit de vrijheid van meningsuiting zelfs in ons vrije Westen beperkt wordt. In de VS heeft men bewust de cartoons niet gepubliceerd. Denk je echt dat het Westen zo vrij is?
Niet publiceren is inderdaad ook vrije meninguiting. Ambetant he?
Oud 13 januari 2015, 03:42   #90
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Moesten alle linksen als Charlie zijn, zou ik zelf ook links kunnen zijn.

De meeste linksen zijn echter laffe kruipers die op hun tenen lopen om de Islam niet te beledigen.
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 03:45   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U hebt helemaal niet begrepen dat jesuischarlie helemaal niet om links draait. Het draait om het recht op vrije meningsuiting. Dat staat dus nogal diametraal tegenover wat traditioneel links is in Belgie.
Dat Tobback ooit een oplage bestemd voor Belgie aan de grens in beslag liet nemen verzwijgen de hypcriete linksen wel natuurlijk.

http://www.golfbrekers.be/men-vergelijke-met-1993/

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 januari 2015 om 04:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 05:06   #92
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

‘Je ne suis pas Charlie’: weduwe Charb hekelt hypocrisie na moord op haar man.
Daar is alles mee gezegd over al wie nu plots zijn enge wereld en denken wil verbinden.

Promoten met en door te beweren dat zij, de doden hun specifiek verhaal tekenden.

Neen ze stelend alles iedereen in hun hemd. Dat hun tekeningen misschien wat grof waren is doordat de wereld tenslotte ook steeds grover word. Dat men steeds harder moet tegen de schenen schoppen om nog en punt te maken.

Persoonlijk dank ik dat de eerste cartoon na de gruwelijke feiten, de hypocriete muitte politiekers op de voorgrond in beeld gebracht door pers en TV op de korrel zal nemen.

Met de Franse president midden in het plaatje als politiek berekende hooft nar. Le Pen mocht der niet bij, Ach neen wand dat is verkeerd signaal. Maar wel twee heren die het symbool zijn van en waarom vele moslim jongeren te strijde willen treken, radicaliseren. Liepen links en rechts van de Franse president.

Ze liepen der niet alleen, het was ook nog het meest aangehaalde en beschreven gebeuren.

‘Je ne suis pas Charlie’: weduwe Charb hekelt hypocrisie na moord op haar man.

De toestanden er uit filteren, dat deed het blad. Zoals ooit Epicuris die zei waarom zouden wij ons het leven van de goden aantrekken zei trekken hun ons leven ook niet aan. Zijn klei tabletten beschrijving liggen in de kelders van het Vaticaan opgesloten.

Of de naren. Net als de parabels als Reinaert de vos. En via cartoon hun bevindingen of vastellingen onder de neus van de massa duwen.

Hoppende zo het eenheidsworst denken even te herleid tot en persoonlijke koude rilling over een onderwerp of gebeuren.

Met de bedoeling even de bellenman /vrouw te zijn. Zodat er persoonlijk toch even over nagedacht kon worden. Door de steeds mindere groep die er voor open stonden en het blad daarom aanschaften. Niet meer en niet min.

‘Je ne suis pas Charlie’: weduwe Charb hekelt hypocrisie na moord op haar man. Toch had ze woord van dank voor iedereen die plots even ontnuchterde en leek te begrijpen men hier de algemene vrijheid van denken probeerde te vermoorden.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 07:46   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Zoals je al in een ander topic aantoonde begrijp jij niet waarvoor deze boodschap staat. Er waren en zijn tal van mensen die de boodschap 'j suis Charlie' verspreid(d)en ondanks dat ze het blad misschien niet grappig, stijlvol, smaakvol e.d. vonden. Dus neen, wat u er van maakt betekent dat helemaal niet en deze topic bewijst alleen maar hoe weinig u er van snapt. Eigenlijk niets.

Ik zal u een ander praktisch voorbeeld geven, ik ken tal van mensen, waaronder mezelf, die tegen de negationismewet zijn. denkt u echter dat wij daarom het negationisme voorstaan, laat staan aan te moedigen vinden?

Eerlijk gezegd denk ik dat het voor u allemaal wat moeilijk is om te begrijpen.
Die indruk heb ik eerlijk gezegd ook.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 08:03   #94
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
met andere woorden : enkel als het overeenkomt met uw standpunt is het toegelaten om gezegd te worden, typisch links
vrijheid van meningsuiting is een liberale waarde (liberaal= vrijheid in respect voor uw medemens) Sossen eigen zich blijkbaar alles toe
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 08:05   #95
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk alles wat journalisten schrijven zit doorspekt met fouten. Censuur zou zijn bvb: in parijs zijn 12 mensen doodgeschoten, en de politiek correcte media gaat gaan vragen aan de presiden tof ze dat mogen schrijven, en hij zeg nee zeg dat het er eentje was die kritiek in het ziekenhuis ligt.
Bij mijn weten gebeurt dat dus niet meer; Remember ten tijde van Tchernobyl het duurde een paar weken vooraleer rusland toegaf dat hun centrale veranderd was in een ghosttown
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 11:16   #96
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk alles wat journalisten schrijven zit doorspekt met fouten. Censuur zou zijn bvb: in parijs zijn 12 mensen doodgeschoten, en de politiek correcte media gaat gaan vragen aan de presiden tof ze dat mogen schrijven, en hij zeg nee zeg dat het er eentje was die kritiek in het ziekenhuis ligt.
Bij mijn weten gebeurt dat dus niet meer; Remember ten tijde van Tchernobyl het duurde een paar weken vooraleer rusland toegaf dat hun centrale veranderd was in een ghosttown
Tchernobyl: hier werden we ook vanalles wijsgemaakt.
Een ingenieur die zich bezighield met radio-aktiviteit in de geneeskunde, zei dat er x aantal jaren later heel wat mensen, vooral vrouwen, zouden allerlei soorten kankers krijgen.
En wat zien we nu ?
Juist.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 11:23   #97
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Velen hier zeggen 'je suis Charlie'. Als we kijken wie Charlie was dan staat het blad voor een zeer links denkend mens. Het verheugt mij dus dat velen zich hier op het forum in Charlie herkennen. Zij die Charlie tijdens het leven nog voor 'communist' zouden hebben aanzien, erkennen zich nu in Charlie. Voor dit forum is dat een primeur. Elke dag lees ik hier rechtse berichten, maar sinds woensdag is bijna iedereen hier (als) Charlie. Zo'n massale en vooral plotse bekeringen tot links zijn ongezien. Ik ben blij dat iedereen zich een (linkse) Charlie voelt vandaag.

Was het maar waar dat iedereen die hier 'ik ben Charlie' zegt, effectief zoals de mensen achter Charlie zijn. Helaas is hun gedachtengoed juist vaak het tegenovergestelde...
De - intussen alweer nogal afgezaagde - uitspraak "je suis Charlie" dient echter niet om zich te identificeren met de slachtoffers, maar wel om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen. De echte ironie is dat die vrijheid van meningsuiting vandaag de dag nu net het meeste onder vuur ligt uit linkse hoek. Denk maar aan de negationismewet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 11:41   #98
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tchernobyl: hier werden we ook vanalles wijsgemaakt.
Een ingenieur die zich bezighield met radio-aktiviteit in de geneeskunde, zei dat er x aantal jaren later heel wat mensen, vooral vrouwen, zouden allerlei soorten kankers krijgen.
En wat zien we nu ?
Juist.
Dat mannen meer kans hebben op kanker.
http://scienceblog.cancerresearchuk....e-from-cancer/

Het is goed mogelijk dat het aantal kankergevallen gestegen is vanwege Tchernobyl, maar dit zal heus niet de enigste oorzaak zijn.
Oud 14 januari 2015, 10:58   #99
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus je reinste onzin. Als een krant iets niet publiceert dan is dat geen beperking van het recht op vrije meningsuiting. Het is net een gevolg ervan. Sommige kranten publiceren bepaalde zaken, anderen dan weer niet. Jij hebt geen flauw benul van wat vrije meningsuiting is en hoe CH die invulde.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 14 januari 2015 om 10:59.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 11:07   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die sossen toch.

Vrije meningsuiting verwarren met verplichte meningsuiting.
Vrije meningsuiting verwarren met verplicht luisteren naar een andere zijn mening.
Vrijheid van drukpers verwarren met verplicht publiceren.
enz.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be