Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Bekijk resultaten enquête: Is de rechtse staatsgreep begonnen?
Ja, en die was al lang bezig 5 16,13%
Ja, vanavond liepen we in de val 1 3,23%
Nee, nog niet, maar binnenkort wellicht wel 3 9,68%
Neen 22 70,97%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 15 januari 2015, 22:50   #81
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zeg Nietzsche, ik ben niet zo belangrijk hoor. Hoeveel posts ga je nu nog liggen zagen over mijn persoon.

Je vond deze draad niet interessant voor dit subforum. Gelieve hem dan ook te verlaten. Ik zou hier graag over het onderwerp discussiëren. Ga in K&K verder babbelen over mijn u bijzonder boeiende persoonlijkheid. Bedankt, mijn kind.
Niet schijnheilig bij de moderatie willen kwijlen nu. De moderatie ziet ook heel goed in dat deze draad beter bij K&K had gemoeten. Het had best wat kunnen worden, maar toen moest je perse de waarzegger spelen.
Nietzsche is offline  
Oud 15 januari 2015, 22:51   #82
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Gelukkig kan een staatsgreep van het leger in België nooit lukken omdat ze nooit kunnen uitgeraken over de verdeling tussen Franstaligen en Nederlandstaligen in de Junta. Dat ging niet in 1973 en dus nu al zeker niet meer.
Een staatsgreep door een leger is een beetje passé, denk je niet? Vandaag worden subtieler mechanismen ingezet om een bevolking te controleren.

Kijk naar wat de NSA in de VS doen. Men zet geen soldaten op straat in de totalitaire VS. Het werkt anders.

Postmoderne bevolkingen vegeteren achter computerschermen. Die zijn niet fysiek mobiel. Je moet dus ook geen straten beheren. Je moet schermen en geesten beheren.

Laatst gewijzigd door C2C : 15 januari 2015 om 22:54.
C2C is offline  
Oud 15 januari 2015, 22:52   #83
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Klopt, maar hij gaat niet veranderen. Heeft gewoonweg niet de intelligentie om aan te passen of om zaken van een ander perspectief te zien.
De bedoeling is ook niet om hem te veranderen.

Zoals Dewinter het ooit in een tegenwoordig steeds zeldzamer wordend helder momentje ooit zei: "Ge zijt die meiskes niet aan het overtuigen; ge moet het publiek overtuigen." Die meiskes sloeg op enkele moslima's.

Analoog daarmee gaan we hem ook niet kunnen overtuigen. Maar misschien wel anderen kunnen laten inzien waarom hij verkeerd is.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 15 januari 2015, 22:53   #84
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De bedoeling is ook niet om hem te veranderen.

Zoals Dewinter het ooit in een tegenwoordig steeds zeldzamer wordend helder momentje ooit zei: "Ge zijt die meiskes niet aan het overtuigen; ge moet het publiek overtuigen." Die meiskes sloeg op enkele moslima's.

Analoog daarmee gaan we hem ook niet kunnen overtuigen. Maar misschien wel anderen kunnen laten inzien waarom hij verkeerd is.
Ik ben pessimistisch, maar proberen kan altijd.
Nietzsche is offline  
Oud 15 januari 2015, 22:54   #85
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben pessimistisch, maar proberen kan altijd.
Voila. Hier en daar moet er toch nog iemand zijn die te overhalen valt om rationeler te gaan nadenken.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 15 januari 2015, 22:57   #86
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1984ishere Bekijk bericht
wat begon als een interessante discussie word onderbroken door een paar ego's
Wat veelzeggend is.

Maar daar is niks aan te doen. Dat zijn de eerste gewillige laarzen die marcheren in het regime dat we hier proberen te beschrijven.

Pas op, het is subtiel hé. Ze stellen zich voor als mild kritische geesten, maar van zodra het wat te rationeel wordt, vervallen ze in hun brave burgerlijkheid en verwarren ze complottheorie of ordinaire paranoia, met droge analyse.
C2C is offline  
Oud 15 januari 2015, 22:59   #87
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila. Hier en daar moet er toch nog iemand zijn die te overhalen valt om rationeler te gaan nadenken.
Ideologisch denken en rationaliteit zijn vijanden.

Dat soort types zijn er ook niet vies van om exact wetenschappelijke resultaten/onderzoeken te ontkennen omdat het simpelweg niet samengaat met hun ideologie.
Nietzsche is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:00   #88
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Even terzijde. Heeft er iemand van de verlichte geesten al eens gebruik gemaakt van het nieuwe fundamentele recht om "vergeten te worden" op internet? Het is de moment om dat eens te testen. Want ik ben er niet van overtuigd dat dit recht geld in een staat van uitzondering.
C2C is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:00   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar aanleiding van de recente False Flag in Verviers. Gaan we naar een Amerikaans scenario, waarbij de bevolking in permanente angst wordt gehouden en slaafs wordt opgejut om allerlei veiligheidsmaatregelen te aanvaarden die dwars indruisen tegen de burgerlijke vrijheden?

De VS met de Patriot Act deden het meesterlijk: de terrorismedreiging met kleurtjes gebruiken om de hele bevolking als schapen in toom te houden en hun rechten met voeten te treden. Meer dan 10,000 ridicule, fake terroristische dreigingen kregen ze om de oren (gaande van radioactief materiaal in roomijs tot koeien met explosieven in hun gat). Het veiligheidsapparaat profiteerde ervan om de totale politiestaat in te voeren.

De geschiedenis leert dat het opzetten van wat de grootste filosoof van vorige eeuw, Gilles Deleuze, zo profetisch "la société de controle" noemde, eerder makkelijk is. Je moet gewoon op voldoende tijdstippen dreigingen creëeren. Daarna is het volk tot alles bereid.

Is het begonnen?
De linkse staatsgreep bedoel je ?
Oud 15 januari 2015, 23:00   #90
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar ook dat is geen geheim.

En de opkomst van ISIS is een puur rationeel resultaat van het machtsvacuum dat de Amerikanen bewust achterlieten in Irak.
.
Niet dat ze een intelligente buitenland politiek voeren maar,
nu zijn het de Amerikanen weer geweest omdat ze bewust wegblijven...
jogo is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:02   #91
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De waarzegger doet denigrerend over andere "verlichte geesten"...

De ironie, oh boy.
Nietzsche is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:02   #92
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Argumentum ad verecundiam.

Nee jochie, je bent niet intelligenter dan ik. Begin jezelf eens minder speciaal te vinden, kneusje.

Een gratis ad hominem voor je.
Niet zo bluffen Kaassie,
mettewie is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:03   #93
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Niet zo bluffen Kaassie,

Sorry schatje.
Nietzsche is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:06   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afluisterpraktijken/tappen, de vrijheid van meningsuiting die men steeds meer wil aanpassen (In Nederland is er zo,n achterlijke idioot die wil het verheerlijken van terrorisme bestraffen).

Dat tweede was trouwens een extra iets, staat los van privacy (niet per definitie trouwens, maar toch...).
Inderdaad zijn al die dingen niet nodig. Moesten de politiediensten gewoon wat op hun intuitie afgaan om hier en daar zekere figuren preventief af te lappen, dan zouden al die liberticide maatregelen niet nodig zijn. De liberticide maatregelen zijn het gevolg van onze idiote vraag naar zo min mogelijk collateral damage. Als we gewoon grof in de hoop zouden schieten, dan is dat allemaal niet nodig.
Oud 15 januari 2015, 23:07   #95
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ideologisch denken en rationaliteit zijn vijanden.

Dat soort types zijn er ook niet vies van om exact wetenschappelijke resultaten/onderzoeken te ontkennen omdat het simpelweg niet samengaat met hun ideologie.
Nietzsche toch, de grootste ideologische positie en de meest gevaarlijke, is die waarin men beweert "geen ideologie" te hebben.

Dat is nu net de definitie zelve van ideologie:

Citaat:
‘An ideological identification exerts a true hold on us precisely when we maintain an awareness that we are not fully identical to it, that there is a rich human person beneath it: “not all is ideology, beneath the ideological mask I am also a human person” -- this is the very form of ideology, of its “practical efficiency”’
Da's de definitie van wat een ideologie is. Dat komt van de hernieuwer van de ideologiekritiek, Slavoj Zizek, in diens basisboekje "The Plague of Fantasies".

Ik begin toch wat in je teleurgesteld te raken.

Allez, weet jij eigenlijk wel wat het concept ideologie inhoudt? Niet om je te testen. Maar iedereen kan ook iets leren hé.

Laatst gewijzigd door C2C : 15 januari 2015 om 23:09.
C2C is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:12   #96
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nietzsche toch, de grootste ideologische positie en de meest gevaarlijke, is die waarin men beweert "geen ideologie" te hebben.

Dat is nu net de definitie zelve van ideologie:

Da's de definitie van wat een ideologie is. Dat komt van de hernieuwer van de ideologiekritiek, Slavoj Zizek, in diens basisboekje "The Plague of Fantasies".

Ik begin toch wat in je teleurgesteld te raken.

Allez, weet jij eigenlijk wel wat het concept ideologie inhoudt? Niet om je te testen. Maar iedereen kan ook iets leren hé.
Een ideologie is niets meer dan een idee-pakket over mensen, maatschappij, menselijke relaties, economie, samenleving enz enz.

Daar doe ik niet aan mee, omdat het simpelweg heel snel vervalt in dogma,s. Of om compleet eerlijk te zijn: ik doe mijn best, om er niet aan mee te doen.

En je hoeft mij ook niet te testen, want ik ben sportief genoeg om toe te geven dat ik maar gewoon een normaal iemand ben. Er is helemaal niets, maar dan ook echt niets speciaals aan mij.

Dat relativeringsvermogen zou jij ook eens moeten ontwikkelen.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 15 januari 2015 om 23:13.
Nietzsche is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:16   #97
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen een ideologie hebben en ideologisch denken. Ik heb ook een duidelijke ideologie, nl. het libertarisme. En ik geloof daar ook sterk in. Alleen bouw ik mijn redeneringen niet op in functie van mijn ideologie. Ik ontken de waarheid niet of ik verzin geen complotten om toch maar te kunnen aantonen dat er minder overheid nodig is. De realiteit is voldoende om dat aan te tonen.

Nebur is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:16   #98
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad zijn al die dingen niet nodig. Moesten de politiediensten gewoon wat op hun intuitie afgaan om hier en daar zekere figuren preventief af te lappen, dan zouden al die liberticide maatregelen niet nodig zijn. De liberticide maatregelen zijn het gevolg van onze idiote vraag naar zo min mogelijk collateral damage. Als we gewoon grof in de hoop zouden schieten, dan is dat allemaal niet nodig.
Je zit relatief dicht bij de reductio ad absurdum, beetje creatiever zijn nog.

Niveautje dit.
Nietzsche is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:17   #99
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen een ideologie hebben en ideologisch denken. Ik heb ook een duidelijke ideologie, nl. het libertarisme. En ik geloof daar ook sterk in. Alleen bouw ik mijn redeneringen niet op in functie van mijn ideologie. Ik ontken de waarheid niet of ik verzin geen complotten om toch maar te kunnen aantonen dat er minder overheid nodig is. De realiteit is voldoende om dat aan te tonen.
Deze man...
Nietzsche is offline  
Oud 15 januari 2015, 23:18   #100
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze man...
?

Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be