![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
Bekijk resultaten enquête: Is de rechtse staatsgreep begonnen? | |||
Ja, en die was al lang bezig |
![]() ![]() ![]() |
5 | 16,13% |
Ja, vanavond liepen we in de val |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Nee, nog niet, maar binnenkort wellicht wel |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,68% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 70,97% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar wat de NSA in de VS doen. Men zet geen soldaten op straat in de totalitaire VS. Het werkt anders. Postmoderne bevolkingen vegeteren achter computerschermen. Die zijn niet fysiek mobiel. Je moet dus ook geen straten beheren. Je moet schermen en geesten beheren.
Laatst gewijzigd door C2C : 15 januari 2015 om 22:54. |
||
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals Dewinter het ooit in een tegenwoordig steeds zeldzamer wordend helder momentje ooit zei: "Ge zijt die meiskes niet aan het overtuigen; ge moet het publiek overtuigen." Die meiskes sloeg op enkele moslima's. Analoog daarmee gaan we hem ook niet kunnen overtuigen. Maar misschien wel anderen kunnen laten inzien waarom hij verkeerd is.
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Voila. Hier en daar moet er toch nog iemand zijn die te overhalen valt om rationeler te gaan nadenken.
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Maar daar is niks aan te doen. Dat zijn de eerste gewillige laarzen die marcheren in het regime dat we hier proberen te beschrijven. Pas op, het is subtiel hé. Ze stellen zich voor als mild kritische geesten, maar van zodra het wat te rationeel wordt, vervallen ze in hun brave burgerlijkheid en verwarren ze complottheorie of ordinaire paranoia, met droge analyse.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat soort types zijn er ook niet vies van om exact wetenschappelijke resultaten/onderzoeken te ontkennen omdat het simpelweg niet samengaat met hun ideologie. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Even terzijde. Heeft er iemand van de verlichte geesten al eens gebruik gemaakt van het nieuwe fundamentele recht om "vergeten te worden" op internet? Het is de moment om dat eens te testen. Want ik ben er niet van overtuigd dat dit recht geld in een staat van uitzondering.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nu zijn het de Amerikanen weer geweest omdat ze bewust wegblijven... |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De waarzegger doet denigrerend over andere "verlichte geesten"...
![]() De ironie, oh boy. |
![]() |
![]() |
#92 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#95 | |||
|
![]() Citaat:
Dat is nu net de definitie zelve van ideologie: Citaat:
Ik begin toch wat in je teleurgesteld te raken. Allez, weet jij eigenlijk wel wat het concept ideologie inhoudt? Niet om je te testen. Maar iedereen kan ook iets leren hé.
Laatst gewijzigd door C2C : 15 januari 2015 om 23:09. |
|||
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar doe ik niet aan mee, omdat het simpelweg heel snel vervalt in dogma,s. Of om compleet eerlijk te zijn: ik doe mijn best, om er niet aan mee te doen. En je hoeft mij ook niet te testen, want ik ben sportief genoeg om toe te geven dat ik maar gewoon een normaal iemand ben. Er is helemaal niets, maar dan ook echt niets speciaals aan mij. Dat relativeringsvermogen zou jij ook eens moeten ontwikkelen. ![]() Laatst gewijzigd door Nietzsche : 15 januari 2015 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Er is een verschil tussen een ideologie hebben en ideologisch denken. Ik heb ook een duidelijke ideologie, nl. het libertarisme. En ik geloof daar ook sterk in. Alleen bouw ik mijn redeneringen niet op in functie van mijn ideologie. Ik ontken de waarheid niet of ik verzin geen complotten om toch maar te kunnen aantonen dat er minder overheid nodig is. De realiteit is voldoende om dat aan te tonen.
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niveautje dit. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: