Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 16 januari 2015, 23:35   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik hou er dan toch liever een vast dan alleen maar voor schietschijf te kunnen dienen. Ik heb een half automatisch wapen net iets langer dan een colt 45 uit het westerntijdperk.

Maar hier zit genoeg tussen waar je toch beter mee af bent dan alleen met uw lege poten. Alles is beter dan dat. https://www.google.be/search?q=colt+...w=1680&bih=892

Maar ik heb al dikwijls aangehaald dat we aan het evolueren zijn naar dit soort toestanden,.. https://www.youtube.com/watch?v=of-57Ivfwz8
Ik voel me ook veiliger als ik mezelf kan verdedigen want de politie komt altijd telaat. ALS die al komt.

Ik zie Charles Bronson ook graag bezig, maar ik zie in Belgique zo niemand rondlopen.
Oud 16 januari 2015, 23:44   #82
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat niet (alleen) om wie deze of gene Joden vertegenwoordigen, maar over moslimextremisten die in het hele land aanslagen willen plegen, en over de manier waarop dat kan voorkomen worden.
D�*�*r heb jij zo te zien nog niets over gelezen. Het enige waar jouw gedachten over malen is De Wever en de hulp die hem werd toegezegd van het Belgische leger.

Ik snap wel wat jou dwars zit, hoor.
Di Rupo zou dat heel anders hebben aangepakt, nietwaar? Dankzij de laksheid van zijn partij zit vandaag nochtans heel Belgique in de shit.

Hij speelt nu een hoofdrol in de Brusselse en Waalse regering. Wie echter denkt dat er van Belgische nationalisten ook maar één woord kritiek zal te horen zijn de dag dat Bruxelles in rep er roer wordt gezet door multiculturele verrijkers vergist zich.
Ik zie geen added value van het Belgisch Leger tov moslimterroristen. Dat is alles. Wel van special police forces die de nodig specifieke opleiding hebben gekregen. Als je het verschil niet begrijpt tussen politionele taken en militaire, that's your fucking problem.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 16 januari 2015 om 23:47.
DucDEnghien is offline  
Oud 17 januari 2015, 00:44   #83
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de Joden er zich veilig voelden vroegen ze niet om zich zélf te mogen bewapenen.
Zoals in Israel dus?

Citaat:
Iedereen weet dat er vroeg of laat WEERLOZE slachtoffers zullen vallen. Noch jouw "figuranten", noch l'armée Belge zal dat kunnen beletten.
en zeggen dat er burgemeesters zijn die daar toch een beroep op doen.

Laatst gewijzigd door BWarrior : 17 januari 2015 om 00:44.
BWarrior is offline  
Oud 17 januari 2015, 07:20   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De Morgen schrijft:

Op zich niets op tegen.

Maar ... sedert wanneer voert een burgemeester het bevel over het leger? Dit is gewoon een staaltje demagogische berichtgeving. Men had moeten schrijven dat het leger in Antwerpen ingezet wordt in het kader van de terreurdreiging of dat het stadsbestuur i.c. de burgemeester hierom vroeg. Het leger is geen privémilitie van een burgemeester.
Moeten staat op stal.
Oud 17 januari 2015, 07:22   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik zie geen added value van het Belgisch Leger tov moslimterroristen. Dat is alles. Wel van special police forces die de nodig specifieke opleiding hebben gekregen. Als je het verschil niet begrijpt tussen politionele taken en militaire, that's your fucking problem.
Neen hoor.
Jouw fucking problem (en dat van Bruno) is Bart De Wever.
Oud 17 januari 2015, 07:29   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht

en zeggen dat er burgemeesters zijn die daar toch een beroep op doen.
Citaat:
Ooit gaan ze ons voor zijn.

Politie-expert: "Huidige situatie is niet vol te houden"

Terreurdreiging "Voor de burgeroorlog in Syrië hadden politie en inlichtingendiensten in ons land alles redelijk onder controle", zegt Alain Grignard, commissaris bij de antiterreurafdeling van de Brusselse federale gerechtelijke politie. "Nu zijn er zoveel potentiële terroristen, dat het moeilijk wordt om ze allemaal in de gaten te houden."

Gerecht en inlichtingendiensten weten van een goeie 300 geradicaliseerde moslims dat ze in Syrië of Irak zijn of geweest zijn. Maar hoeveel het er echt zijn, weet niemand. MR-kamerfractieleider Denis Ducarme zegt dat hij "uit goede bron" weet dat het er minstens 500 zijn. De Amerikaanse denktank Brookings telt er zelfs tot 650.

Om iemand permanent 24 uur op 24 in het oog te houden, heb je minstens 30 man nodig. Dat is in de gegeven omstandigheden dus niet meer mogelijk. Onze inlichtingendiensten hebben dat personeel niet. "Bijgevolg is alles een kwestie van hard werken, veel overuren draaien, prioriteiten stellen en keuzes maken", aldus Grignard. Die aanpak kan een tijd lang goed gaan. Maar het staat ook in de sterren geschreven dat het ooit verkeerd moet gaan.
http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre..._content=daily

Plezant hé?
Op Bart De Wever kakken?
Oud 17 januari 2015, 08:39   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het kan natuurlijk helpen als de minister van defensie en de minister van binnenlandse zaken benoemd op voordracht van diezelfde burgemeester.
Dat geeft je in de praktijk nét een streepje voor.
Da's een schot in de roos !

Boduo is offline  
Oud 17 januari 2015, 08:46   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het kan natuurlijk helpen als de minister van defensie en de minister van binnenlandse zaken benoemd op voordracht van diezelfde burgemeester.
Dat geeft je in de praktijk nét een streepje voor.
Erg hé, dat de N-VA niet kon vermeden worden, maar zich kan veroorloven waar de rooien decennialang kampioen in waren. En waar we jou NOOIT kritiek op hebben weten geven.

Net op de radio.
Niet alleen in Antwerpen maar ook in Brussel worden er para's ingezet op "strategische" plaatsen.

Zo te zien is er geen vraag van "diezelfde" burgemeester nodig voor de huidige minister van defensie om in Brussel actie te ondernemen.
Oud 17 januari 2015, 08:54   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Één van mijn favoriete steden is Parijs.

Ik heb Parijs meegemaakt onder president Nicolas Sarkozy
Ik maak Parijs mee onder president François Hollande

Onder Nicolas Sarkozy zag ik meer militairen op straat.
Eigenlijk moet ik zeggen op belangrijke plaatsen.
Ik moet maar denken aan de streek rond het Louvre.

Ondanks de wapens had ik een veilig gevoel.
Met Hollande is dat weggevallen
Ik moet wel toegeven, als 50 plusser gaat u zich als het donker wordt minder en minder veilig voelen.

Maar ik loop in het donker in een groot stad liever tussen een rij militairen dan een rij allochtonen.
Ik zal wel racistisch aanleg hebben zeker ?
Bwah als dat Chinese of Braziliaanse meisjes zijn loop ik daar toch wel graag tussen.
fred vanhove is offline  
Oud 17 januari 2015, 08:56   #90
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een gewoon handwapen ben je niet veel beginnen tegen terroristen die over oorlogswapens beschikken.
Ik betwijfel zelfs op je daar iemand met een serieus wapen mee kunt beletten op het zijne alsnog te gebruiken.

Een handwapen is nuttig om niet getrainde criminelen uit je huis te houden, maar geen moslimcrapuul.
Wat is uw voorstel, een halsband met opschrift "hier afsnijden"?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline  
Oud 17 januari 2015, 09:03   #91
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Steden waar er veel gaan strijden zijn vragen reeds lang hulp. Het is zeer belangrijk dat we met zen allen kiezen voor bescherming.

Politiek gekibbel daar rekenen deze losgeslagen moordenaars op. Onze politie en leger moet op onze steun kunnen rekenen.

Omdat: hoeveel opleiding politie en leger ook mogen gekregen hebben. Ze nog nooit iemand moeten neerleggen hebben. De persoon die in Verviers voor de veiligheid gedood heeft zal psychische begeleiding krijgen. Omdat die nog steeds als mens denkt.

Dit in tegenstelling tot de terug gekeerde strijders. Hun knop is ginder al lang omgedraaid. Doden op zich daar hebben zij géén enkele terughoudendheid meer tegen. Bovendien doen zij het om in den hemel 7 maagden te verkrijgen.

Het word dus hoog tijd dat het kibbelen stopt. Och ja, vroeger weigerden links denkende om in het leger te gaan, ze vonden dat cool. De andere zouden het wel oplossen was hun hypocriet denken.

Wel toen was er geen bedreiging tegen ons denken. Nu wel!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 17 januari 2015, 09:18   #92
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die hebben de poliitieschool achter de rug en dus een wapenopleiding gekregen, zoals elke politieagent.
Gelukkig zijn er dan nog veel mensen die ook een wapenopleiding kregen tijdens hun dienstplicht. Krijgen die dan wapens?
manta is offline  
Oud 17 januari 2015, 09:20   #93
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Bovendien doen zij het om in den hemel 7 maagden te verkrijgen.
Zijn de maagden gedevalueerd?
Oud 17 januari 2015, 09:31   #94
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Gelukkig zijn er dan nog veel mensen die ook een wapenopleiding kregen tijdens hun dienstplicht. Krijgen die dan wapens?
Klopt, maar hebben die al iemand gedood? Er is een groot reactietijd verschil mogelijk. Waardoor onze veiligheid diensten zullen moeten tegen opboksen. Daarom is het belangrijk dat de maatschappij op dat vlak, de verdediging van onze maatschappij voor 100% achter hen staat. Post moeten vatten aan en gebouw en boos bekeken worden door voorbijgangers zal heb niet de rust geven die nodig is om zo ook vertrouwen te kunnen uitstralen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 17 januari 2015, 09:33   #95
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zijn de maagden gedevalueerd?
Zijn er nog over?????
Oud 17 januari 2015, 09:38   #96
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt, maar hebben die al iemand gedood? Er is een groot reactietijd verschil mogelijk. Waardoor onze veiligheid diensten zullen moeten tegen opboksen. Daarom is het belangrijk dat de maatschappij op dat vlak, de verdediging van onze maatschappij voor 100% achter hen staat. Post moeten vatten aan en gebouw en boos bekeken worden door voorbijgangers zal heb niet de rust geven die nodig is om zo ook vertrouwen te kunnen uitstralen.
Hebben al die gewapende agenten en militairen al iemand gedood voor ze op straat komen? Neen toch.
manta is offline  
Oud 17 januari 2015, 09:50   #97
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hebben al die gewapende agenten en militairen al iemand gedood voor ze op straat komen? Neen toch.
Dat is wat ik reeds schreef: dat onze mensen nog zoveel geoefend mogen hebben. Die terugkerende gekken hebben reeds veel gemoord, hebben daar geen enkel probleem meer me. Terwijl onze mensen hun menselijke waarden nog van doden gevrijwaard bleven. Dit is heel wat anders dan even en BOB controle.
Oud 17 januari 2015, 10:31   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erg hé, dat de N-VA niet kon vermeden worden, maar zich kan veroorloven waar de rooien decennialang kampioen in waren. En waar we jou NOOIT kritiek op hebben weten geven.

Net op de radio.
Niet alleen in Antwerpen maar ook in Brussel worden er para's ingezet op "strategische" plaatsen.

Zo te zien is er geen vraag van "diezelfde" burgemeester nodig voor de huidige minister van defensie om in Brussel actie te ondernemen.
Fout. De burgemeesters beslissen of er van het contingent militairen dat voor zien is (150 direct, te evolueren naar 300) kunnen ingezet worden in hun stad. Zo heeft Mechelen al laten weten dat zij daar geen beroep op willen doen. Als Antwerpen en Brussel die militairen inzetten is het omdat die respectievelijke burgemeesters dat goedkeurden en er een aanvraag voor deden.
Pandareus is offline  
Oud 17 januari 2015, 10:42   #99
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Para's zijn er om in te grijpen in uitzonderlijke en gevaarlijke situaties.
Dat de federale dinges reden zag om de para's in te zetten in Antwerpen betekent dat die gevaarlijke situatie een FEIT is.

We begrijpen waarom jij je eraan stoort dat de para's in Antwerpen worden ingezet.
Wedden dat je héél anders zult piepen als in Brussel de eerste doden vallen bij een terroristische aanslag die de plaatselijke burgemeester niet kon voorkomen?
Er worden ook militairen ingezet in Brussel en Charleroi. Waar heb je het over?
dalibor is nu online  
Oud 17 januari 2015, 13:30   #100
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor.
Jouw fucking problem (en dat van Bruno) is Bart De Wever.
Bart De Wever maakte overigens bekend dat hij het ( volgens u onbekwame) leger zou inzetten nog VOOR de regering een beslissing nam......
BWarrior is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be