Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2015, 22:13   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En net die invloed (de moslimleraar gaat even de gelijkheid tussen man en vrouw uitleggen?) zou ik niet wensen te hebben in de katholieke scholen als mijn kinderen daar nog les zouden volgen, hetgeen ondertussen al meer dan twintig jaar geleden is. Ben ik duidelijk zo?
Neen, u bent niet duidelijk. Die leraar komt immers geen islamitische godsdienst geven en al evenmin behoort het tot zijn taak om de islamitische waarden over te brengen. Hij zal bijvoorbeeld wiskunde, Frans, aardrijkskunde... geven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 22:15   #82
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De katholieken die zich met de mohamedanen alliëren, in de hoop bondgenoten gevonden te hebben tegen 't ongeloof of de 'ongelovigen', ze gaan zich nog heel hard in eigen voet schieten.

Hilarisch.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 22:16   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als ik het alemaal een beetje kan volgen is het dus de bedoeling in een katholieke school een moslimleerkracht in te schakelen om te vermijden dat moslimleerlingen radicaliseren... Kan het nog zotter?
Wat moeten om te beginnen die moslimjongeren in een katholieke school? Wat is dat voor waanzin? Straks zitten er in een katholieke school 90% moslims met enkel halal in de kantine. Hallo? Zijn we nu echt gek geworden?
De katholieke scholen zitten vol met leerlingen die niet katholiek zijn. Als u geen moslims wilt, wees dan ook consequent. Dan ook geen leerlingen van ongelovige ouders, van mensen die het niet te nauw nemen met de katholieke leer, die bij alles vraagtekens plaatsen, enzovoort.

Wees consequent: dan is het katholiek onderwijs er nog enkel voor katholieke kinderen.

Ja?
Oud 29 januari 2015, 22:35   #84
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De katholieke scholen zitten vol met leerlingen die niet katholiek zijn. Als u geen moslims wilt, wees dan ook consequent. Dan ook geen leerlingen van ongelovige ouders, van mensen die het niet te nauw nemen met de katholieke leer, die bij alles vraagtekens plaatsen, enzovoort.

Wees consequent: dan is het katholiek onderwijs er nog enkel voor katholieke kinderen.

Ja?
Nee.

Die niet-katholieken komen voor onderwijs, niet om de boel over te nemen en naar hun hand te zetten.

Die anderen wel, daar kan Mevr. Heremans over meespreken, er waren enkel nog maar discussies over hoofddoeken, aan lesgeven kwam men niet meer toe.

Tot de (moslim)jongens voorstelden om de meisjes dan maar apart te zetten, op 'n andere verdieping bvb.

Begrijp je hoe sluipend 't zal gaan?

Ik weet dat in 't katholieke onderwijs 'n hoofddoek toegelaten is (vandaar jullie mohamedaanse leerlingen), maar 'n petje of andere hoofdbedekking is verboden.
Oud 29 januari 2015, 22:48   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee.

Die niet-katholieken komen voor onderwijs, niet om de boel over te nemen en naar hun hand te zetten.

Die anderen wel, daar kan Mevr. Heremans over meespreken, er waren enkel nog maar discussies over hoofddoeken, aan lesgeven kwam men niet meer toe.

Tot de (moslim)jongens voorstelden om de meisjes dan maar apart te zetten, op 'n andere verdieping bvb.

Begrijp je hoe sluipend 't zal gaan?

Ik weet dat in 't katholieke onderwijs 'n hoofddoek toegelaten is (vandaar jullie mohamedaanse leerlingen), maar 'n petje of andere hoofdbedekking is verboden.
Neen, ik begrijp het niet. Als niet-katholieken slechts voor het onderwijs komen, dan zullen moslimleerlingen dat ook moeten accepteren. Indien ze dat niet willen of kunnen, zullen ze noodgedwongen naar een andere school moeten uitkijken.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 29 januari 2015 om 22:48.
Oud 29 januari 2015, 22:52   #86
MultiMAN
Banneling

Standaard

Vooruitdenkend initiatief.
MultiMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 22:56   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.

Trouwens, ik wil het wel nog eens gezien hebben dat katholieke scholen weer volop uitpakken met hun katholiciteit. Ik voorspel dat er dan wel reacties komen van die ongelovige, halfgelovige, andersgelovige ouders... Zoals ik moslims ken, ben ik er zelfs van overtuigd dat een moslim veel vlugger zal plooien in een echt katholieke school dan in een school die zich nog wal katholiek noemt maar eigenlijk een humanistisch waardenpatroon aanhangt. Moslims buigen immers voor wie sterk is en sterk staat. En het flauwe "onze waarden en normen" zegt hen niets.
Oud 29 januari 2015, 23:25   #88
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik begrijp het niet. Als niet-katholieken slechts voor het onderwijs komen, dan zullen moslimleerlingen dat ook moeten accepteren. Indien ze dat niet willen of kunnen, zullen ze noodgedwongen naar een andere school moeten uitkijken.
Jaja, probeer ze dat dan maar eens diets te maken.

Praat anders eens met Mevr. Heremans.
Oud 29 januari 2015, 23:28   #89
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik wil het wel nog eens gezien hebben dat katholieke scholen weer volop uitpakken met hun katholiciteit. Ik voorspel dat er dan wel reacties komen van die ongelovige, halfgelovige, andersgelovige ouders... Zoals ik moslims ken, ben ik er zelfs van overtuigd dat een moslim veel vlugger zal plooien in een echt katholieke school dan in een school die zich nog wal katholiek noemt maar eigenlijk een humanistisch waardenpatroon aanhangt. Moslims buigen immers voor wie sterk is en sterk staat. En het flauwe "onze waarden en normen" zegt hen niets.
Dat is wat jij graag zou wìllen geloven.

Gelovigen onder mekaar.

Arme naïeve dwazen, die christenen, zich alliëren met de vijand en denken dat je 'sterk' bent.
Oud 29 januari 2015, 23:29   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, probeer ze dat dan maar eens diets te maken.
Heel eenvoudig: toepassing van het schoolreglement en het toepassen van het tuchtreglement zoals daarin voorzien.

Juist dit is kenmerken voor de huidige toestand: wij hebben eigenlijk alle middelen om ons te verweren, maar, o zo vaak, worden die niet geactiveerd.
Oud 29 januari 2015, 23:32   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat jij graag zou wìllen geloven.

Gelovigen onder mekaar.

Arme naïeve dwazen, die christenen, zich alliëren met de vijand en denken dat je 'sterk' bent.
Neen, dat wil ik niet geloven. Daar ben ik zeker van. Mijn getuigenis komt van de Franse pater Marsiac, spiritijn en bijna heel zijn leven werkzaam in Algerije. Hij heeft onverschrokken gemissioneerd onder moslims en heeft me in meerdere gesprekken met hem de mentaliteit van de moslims geschetst. Voor het Westen met zijn voor hen vage humanistische waarden hebben ze niet het minste respect. Moslims vinden het immers inhoudloos.

Voor het overige "allieer" ik met niet "met de vijand". En al evenmin wens ik "sterkte" te halen in een verbond met moslims.
Oud 29 januari 2015, 23:35   #92
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel eenvoudig: toepassing van het schoolreglement en het toepassen van het tuchtreglement zoals daarin voorzien.

Juist dit is kenmerken voor de huidige toestand: wij hebben eigenlijk alle middelen om ons te verweren, maar, o zo vaak, worden die niet geactiveerd.
Zoals 't voorbeeld dat ik gaf.

Meisjes met hoofddoeken en 'n jongen ('t vriendje van m'n nichtje) mocht geen pet op, niemand mocht 'n hoofddeksel of andere levensbeschouwelijke tekens.
Oud 29 januari 2015, 23:37   #93
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat wil ik niet geloven. Daar ben ik zeker van. Mijn getuigenis komt van de Franse pater Marsiac, spiritijn en bijna heel zijn leven werkzaam in Algerije. Hij heeft onverschrokken gemissioneerd onder moslims en heeft me in meerdere gesprekken met hem de mentaliteit van de moslims geschetst. Voor het Westen met zijn voor hen vage humanistische waarden hebben ze niet het minste respect. Moslims vinden het immers inhoudloos.
Dat weet ik, en daarvoor heb ik zelfs niet met 'n Franse pater hoeven spreken.

Citaat:
Voor het overige "allieer" ik met niet "met de vijand". En al evenmin wens ik "sterkte" te halen in een verbond met moslims.
Dat ging niet specifiek over jou, maar 't christendom, tolerantie, andere wang aanbieden e.d.

Ik zie daar niks 'sterk' in, enkel maar toegevingen.
Oud 29 januari 2015, 23:38   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals 't voorbeeld dat ik gaf.

Meisjes met hoofddoeken en 'n jongen ('t vriendje van m'n nichtje) mocht geen pet op, niemand mocht 'n hoofddeksel of andere levensbeschouwelijke tekens.
In het katholiek onderwijs is iedere inrichtende macht autonoom en kan hierover oordelen. Een school kan zonder enig probleem eisen dat een hoofddoek niet kan. Juist door gebrek aan echte katholiciteit, acht men een verbod niet nodig.
Oud 29 januari 2015, 23:40   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik, en daarvoor heb ik zelfs niet met 'n Franse pater hoeven spreken.
Mensen horen spreken die het uit onmiddellijke ervaring weten, is altijd interessant.
Oud 29 januari 2015, 23:42   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ging niet specifiek over jou, maar 't christendom, tolerantie, andere wang aanbieden e.d.

Ik zie daar niks 'sterk' in, enkel maar toegevingen.
Natuurlijk is er niets sterk aan het hedendaags in West-Europa beleefd katholicisme. Daarom ook verwerp ik dat modernisme.
Oud 30 januari 2015, 00:15   #97
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het katholiek onderwijs is iedere inrichtende macht autonoom en kan hierover oordelen. Een school kan zonder enig probleem eisen dat een hoofddoek niet kan. Juist door gebrek aan echte katholiciteit, acht men een verbod niet nodig.
Ze zullen er vroeg of laat achterkomen hoezeer ze in eigen voet geschoten hebben, maar soit, 't is hun probleem, niet 't mijne.
Oud 30 januari 2015, 00:15   #98
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen horen spreken die het uit onmiddellijke ervaring weten, is altijd interessant.
Natuurlijk is dat interessant, op die manier leert 'n mens ok enorm veel.
Oud 30 januari 2015, 00:17   #99
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is er niets sterk aan het hedendaags in West-Europa beleefd katholicisme. Daarom ook verwerp ik dat modernisme.
Ik spreek over 't christendom, gaat dat dan niet over 'de andere wang toekeren' e.d.?

Wat wil jij er (terug) van maken?
Oud 30 januari 2015, 01:02   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begint nu een beetje wild met de armen te zwaaien, hoor. Eerst gaat het over "katholieke waarden en normen", nu over "westerse waarden".

Als het katholiek onderwijs mensen aanneemt die niet langer katholiek zijn, waarom zou er dan geen leraar wiskunde aangenomen kunnen worden die moslim is? Denkt u dat die leraar iedere oefening zal beginnen met een koranvers of zo?
Dan pleit ik ineens ook voor boeddhistische monniken, een paar taoistische aziatische leraars en uiteraard de nodig hindoeleraars die allemaal als rolmodel moeten dienen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be