Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2015, 23:30   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe. Voor jij als zelfverklaarde klant van De Lijn, er bestaan nog zekerheden. De moslim aan het stuur van de bus heeft geen pinten gedronken.
Terzijde. De Lijn heeft er geen zaken mee met wat de levensbeschouwing is van de chauffeur. De chauffeur mag dus gerust een getuige van Jehova zijn, humanist, vrijzinnig of islamiet. De directie is iets breeddenkender dan jij, de klant.
De Lijn heeft wel het recht in te grijpen wanneer blijkt dat een chauffeur door zijn religieuze beschouwing een gevaar blijkt te vormen voor de klanten. Als een chauffeur te weinig slaapt tijdens de ramadan en als hierdoor gevaarlijke situaties ontstaan, kan De Lijn weldegelijk ingrijpen. Het gaat immers niet over de levensbeschouwing van die man, maar wel over zijn professioneel handelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 11:25   #82
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hij moet - om te beginnen - 'n gebedsruimte ter beschikking stellen (spreekt natuurlijk voor zich), 5 X/dag de gelovige de gelegenheid geven om te gaan bidden op z'n tapijtje, richting Mekka, ondertussen moet de niet-gelovige autochtoon 't werk overnemen van de gelovige.!
Een beetje zoals als de autochtoon die 5 sigaretten op een dag gaat smoren. Heel het jaar door natuurlijk.

Citaat:
Tijdens de ramadan mag de niet-gelovige autochtoon niet eten of drinken in 't zicht van de gelovige gedurende zonsopgang & zonsondergang, uit respect voor diens gevoeligheden, en - uiteraard - 'n tandje bijsteken om de dagtaak van de gelovige te verlichten.
Stop met fantaseren en dingen uit je duim te zuigen!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:36   #83
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Tja, we zien in zogenaamde moslimlanden wel dat de moslims daar graag niet-moslims verbieden om in het openbaar te eten tijdens de ramadan. Zo vergezocht is dat dus niet.

Ook hier zijn ze bijvoorbeeld op vlak van menu op school doorheen de jaren opgeschoven van gewoon mee-eten; naar geen varkensvlees; naar halal. In Engeland vragen ze nu om aparte toiletten te voorzien zodat ze kunnen kakken zoals hun profeet het gewild heeft. Progressief proberen privileges vast te krijgen zit ingebakken bij elke gelovige, de schrik van SDX is dus niet zonder basis.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:40   #84
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Tja, we zien in zogenaamde moslimlanden wel dat de moslims daar graag niet-moslims verbieden om in het openbaar te eten tijdens de ramadan. Zo vergezocht is dat dus niet.

Ook hier zijn ze bijvoorbeeld op vlak van menu op school doorheen de jaren opgeschoven van gewoon mee-eten; naar geen varkensvlees; naar halal. In Engeland vragen ze nu om aparte toiletten te voorzien zodat ze kunnen kakken zoals hun profeet het gewild heeft. Progressief proberen privileges vast te krijgen zit ingebakken bij elke gelovige, de schrik van SDX is dus niet zonder basis.
Schrik?

Ik niet hoor.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:48   #85
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Lijn heeft wel het recht in te grijpen wanneer blijkt dat een chauffeur door zijn religieuze beschouwing een gevaar blijkt te vormen voor de klanten. Als een chauffeur te weinig slaapt tijdens de ramadan en als hierdoor gevaarlijke situaties ontstaan, kan De Lijn weldegelijk ingrijpen. Het gaat immers niet over de levensbeschouwing van die man, maar wel over zijn professioneel handelen.
Zo simpel kan het zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:51   #86
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals als de autochtoon die 5 sigaretten op een dag gaat smoren. Heel het jaar door natuurlijk.
Want mohamedanen krijgen natuurlijk geen rookpauzes of sanitaire stop-pauzes?

Citaat:
Serge -jeweetwel - de man die ineen werd getimmerd tijdens de ramadan omdat hij 'n biertje dronk.

Die Ford Tractor Company hierboven ... overgeslagen, vergeten te lezen?

Mijn scenario was/is niet eens zo ver van de realiteit, in feite overtreft de realiteit mijn meest onrealistische fantasieën.
Oud 3 februari 2015, 13:49   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Hij stelt niet veel meer voor als trol vind ik, het lijkt wel alsof hij er met zijn hart niet meer bij is.
Oud 3 februari 2015, 14:05   #88
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij stelt niet veel meer voor als trol vind ik, het lijkt wel alsof hij er met zijn hart niet meer bij is.
echt wel iedereen die niet 100% met jou akkoord is, is een trol voor jou hé?
Oud 3 februari 2015, 14:13   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
echt wel iedereen die niet 100% met jou akkoord is, is een trol voor jou hé?
Uw uitleg klopt niet, want anders zou ik jou een trol noemen.
Oud 3 februari 2015, 15:23   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een werkvloer bestaan enkel rustpauzes.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 15:26   #91
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw uitleg klopt niet, want anders zou ik jou een trol noemen.
bwa. ik zou dat relativeren. ik denk dat er heel wat niet oud genoeg zijn om je te kunnen begrijpen.
Oud 3 februari 2015, 16:15   #92
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Want mohamedanen krijgen natuurlijk geen rookpauzes of sanitaire stop-pauzes?.
Wie zegt dat ze daarvoor extra pauze krijgen? Als zij tijdens hun pauze liever op een tapijtje wat gaan bidden in plaats van een sigaret te roken of een koffie te drinken, wat is dan jouw probleem eigenlijk?

Citaat:
Serge -jeweetwel - de man die ineen werd getimmerd tijdens de ramadan omdat hij 'n biertje dronk.
Nee, die Serge ken ik niet. Link? En kreeg hij op zijn muil omdat hij een pint dronk. Of is het zo'n type dat elke maand een keer of twee drie wat kloppen vangt en nooit weet hoe het komt?

Trouwens, we zien het toch tijdens élke ramadan: rellen omdat niet-moslims een pint gaan drinken op een terras, een hamburger gaan eten over de middag of een crème gaan likken op de dijk. Nee, tijdens de ramadan durft géén enkele niet-moslim nog iets eten of drinken in het openbaar...

Schijtvijs.

Citaat:
Die Ford Tractor Company hierboven ... overgeslagen, vergeten te lezen?.
Die Ford Tractor Company bestaat al meer dan 25 jaar niet meer. En de opvolger ervan ken ik méér dan goed genoeg. Maar blijf jij maar vooral in het verleden leven en verhalen spuien die op niks gebaseerd zijn en 'van horen zeggen zijn'

Citaat:
Mijn scenario was/is niet eens zo ver van de realiteit, in feite overtreft de realiteit mijn meest onrealistische fantasieën.
Fijn dat u inziet dat het onrealistische fantasieën zijn. U bent toch nog slimmer dan ik eerst had gedacht. Mijn oprechte excuses.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 09:00   #93
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk niet, tenzij de werknemer door zijn geloof minder presteert.
Iemand die niet mag eten en / of drinken tijdens de heetste maanden van het jaar .....
Waarom laat je de werkgever niet zelf beslissen wat goed voor hem is? Als zijn werknemers minder presteren, is dat zijn probleem.
Oud 4 februari 2015, 13:46   #94
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ze daarvoor extra pauze krijgen? Als zij tijdens hun pauze liever op een tapijtje wat gaan bidden in plaats van een sigaret te roken of een koffie te drinken, wat is dan jouw probleem eigenlijk?

Nee, die Serge ken ik niet. Link? En kreeg hij op zijn muil omdat hij een pint dronk. Of is het zo'n type dat elke maand een keer of twee drie wat kloppen vangt en nooit weet hoe het komt?

Trouwens, we zien het toch tijdens élke ramadan: rellen omdat niet-moslims een pint gaan drinken op een terras, een hamburger gaan eten over de middag of een crème gaan likken op de dijk. Nee, tijdens de ramadan durft géén enkele niet-moslim nog iets eten of drinken in het openbaar...

Schijtvijs.

Die Ford Tractor Company bestaat al meer dan 25 jaar niet meer. En de opvolger ervan ken ik méér dan goed genoeg. Maar blijf jij maar vooral in het verleden leven en verhalen spuien die op niks gebaseerd zijn en 'van horen zeggen zijn'

Fijn dat u inziet dat het onrealistische fantasieën zijn. U bent toch nog slimmer dan ik eerst had gedacht. Mijn oprechte excuses.
Lees 't allemaal nog eens over, ditmaal langzamer zodat tot je doordringt wat er staat ... en kom dan nog eens terug.

Als je 't dan nog niet echt kan volgen zal ik je 'n fiets geven om even bij te benen.
Oud 4 februari 2015, 13:50   #95
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom laat je de werkgever niet zelf beslissen wat goed voor hem is? Als zijn werknemers minder presteren, is dat zijn probleem.
Niet als die persoon te maken heeft met andersn.

Klanten bvb. bus-, taxi-, vrachtwagen bestuurder, 'n verantwoordelijke job waar andere mensen mee gemoeid zijn, in gevaar zouden kunnen zijn.

Dan is 't niet enkel zijn probleem
Oud 4 februari 2015, 14:15   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet meer of minder dan een ander.
Oud 4 februari 2015, 16:03   #97
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Niet meer of minder dan een ander.
Dan reken je niet op de profiteursdrang. Dat was 1 van de punten waarom de "autochtonen" het beu werden op mijn werk.
5 bidpauzes van 15 minuten bovenop alle andere stopjes zoals plas en rookpauzes. Waar sommigen ook duchtig de klok verkeerd keken.

Maar zoals ik schreef, da's netjes opgelost door de nieuwe Spaanse manager. Half uurtje schaf en 2 pauzes van 10 minuten, en al de rest mag buiten de werkuren om.
Niet akkoord, geen probleem, er zijn uitzendkrachten genoeg voor het hersenloze werk.
Oud 4 februari 2015, 16:54   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op een werkvloer bestaan enkel rustpauzes.
Er bestaan op de werkvloer wel degelijk sanitaire pauzes.
Ze noemen die pauze voor persoonlijke hygiëne.
Oud 4 februari 2015, 16:55   #99
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet altijd mijn beste, niet altijd.
Oud 4 februari 2015, 16:56   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan reken je niet op de profiteursdrang. Dat was 1 van de punten waarom de "autochtonen" het beu werden op mijn werk.
5 bidpauzes van 15 minuten bovenop alle andere stopjes zoals plas en rookpauzes. Waar sommigen ook duchtig de klok verkeerd keken.

Maar zoals ik schreef, da's netjes opgelost door de nieuwe Spaanse manager. Half uurtje schaf en 2 pauzes van 10 minuten, en al de rest mag buiten de werkuren om.
Niet akkoord, geen probleem, er zijn uitzendkrachten genoeg voor het hersenloze werk.
Zo hoort het.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be