![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk wie iets gebruikt. Dat is wat ge schreef: Citaat:
Zo een bron van inkomsten laat geen enkele regering liggen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat dan een schurkenstaat die de eigen bevolking wil vergiftigen?
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit. Ik dacht dat een buitenlander in nederland zich moest identificeren om een joint te roken. Zal het binnenkort wel zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo ?
Laatst gewijzigd door Rudy : 24 februari 2015 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alcohol wordt in dit soort discussies aangehaald om te zeggen ''er zijn al dingen die schadelijk zijn legaal verkrijgbaar, dus laat ons maar meer schadelijke dingen legaliseren''. Ik wou dat gewoon overslaan omdat ik dat geen argument vind. Maar het staat u natuurlijk vrij om dat wel als een legitiem argument te beschouwen. Zowel alcohol en tabak zijn in België al lang legaal en worden op grote schaal onder alle lage van de bevolking gebruikt (anders dan prostitutie). Zo iets illegaal maken ligt maatschappelijk gewoon enorm moeilijk, en is bijgevolg niet wenselijk. We moeten pragmatisch vertrekken vanuit de positie waarin we ons vandaag bevinden. In het geval van alcohol en tabak is het - voor mij althans - overduidelijk dat preventie en ontrading een veel betere oplossing zijn dan grijpen naar juridische repressieve middelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las dat ergens vandaag, al kan ik zo uit mijn hoofd geen link geven.
Het komt er op neer dat, na dat een aantal staten het gebruik voor medicinale doeleinden hadden gelegaliseerd, nu Alaska als derde US-staat het recreatief gebruik legaal had gemaakt. Mensen mogen roken/gebruiken, op zak hebben en drie planten in bloei hebben staan.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een schurkenstaat is te sterk uitgedrukt. Wel betwijfel ik of hun beslissing de juiste was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer en meer staten legaliseren, maar wij blijven maar "hare Krishna" roepen, iedereen wordt psychotisch en gaat morgen heroine spuiten als ze een trekje van een jointje nemen. Waarom zien we die doemscenario's dan niet gebeuren in de staten waar het gebruik en bezit legaal is?
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als cannabis legaal is, dan gaat dat ook te gewoon zijn, dan zal men iets anders willen proberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is gezond. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() zo werkt het niet vrees ik, roggebrood is geen roesmiddel
Laatst gewijzigd door mvd : 24 februari 2015 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik vindt het zo een beetje moeilijk volgen...
Iets wat illegaal is, is naar mijn begrijpen toch niet wettelijk toegestaan ? Men maakt van een natuurlijke plant een gevaarlijke drug van ??? Dus is die plant illegaal omdat die niet wettelijk is toegestaan als gebruiksartikel ? Wat dat betreft, betekend een plant legaliseren dat het wettelijk geregeld wordt om toegestaan te worden onder enkele (vastgestelde) voorwaarden, dan moet je ook het verschil kennen tussen een natuurlijke drug die je vindt in planten in de natuur en drugs die chemisch van aard zijn die dus niet toegestane drugs zijn...dat kan wat mij betreft beter aangepakt worden door deze categorie illegaal te houden ! Maar niet van een cannabis plant, de termijngevolgen zullen zich wel laten zien, dan de hopeloze strijd tegen een natuurlijke vorm van drugs te strijden en de repressie daarop verder op te voeren, het geeft mij alleen de indruk dat de gevolgen van het legaliseren positief kunnen zijn, en maak daar een voorwaardelijke wetgeving rond zodat er tenminste door liefhebbers met verantwoordelijkheid geen lastige situaties over kunnen komen met bestraffingen die buiten elke proportie gaat ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 24 februari 2015 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
a) enorm veel schadelijker is dan cannabis b) meer verslavend is c) meer ontwrichtend werkt in een sociale context het al bij al nog meevalt met hoe alcohol werkt in onze maatschappij. Het enige verschil: het is legaal. 99% van de problemen met cannabis komen voort uit zijn illegale status. Daar kan je geen speld tussen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij een quote uit de film Platoon: "Excuses are like assholes, Taylor, everybody got one." Cannabis werd ook pas in de 20e eeuw illegaal gemaakt. Net als alcohol trouwens. Zoals de Global Commission on Drug Policy opmerkt: Prohibitie werkt niet. Bij alcohol heeft men dat snel ingezien. Bij cannabis niet. Daar blijft men problemen veroorzaken door het te verbieden. Hoogst immoreel, maar toch blijft men mensen wegrukken bij hun familie, tot dwangarbeid dwingen, in ontwenningsklinieken steken, hun huis afnemen,... omdat ze eens een jointje roken. Shame on you. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je bent intellectueel erg lui. Dit is een standaard document voor iedereen die iets over het beleid rond drugs wil afweten. Als je die 25 pagina's niet kan doorworstelen, ben je intellectueel lui en hoor je niet in deze discussie thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar staat uw redenering nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Gouverneur
|
![]() Grappig. In de middeleeuwen waren er regelmatig hele dorpen die door het eten van roggebrood besmet met de schimmel Moederkoorn (die produceerde een stof verwant met LSD) collectieve hallucinaties kregen.
Roggebrood kan dus wel een roesmiddel zijn. Net als hennep dus, dat ook niet-psychoactieve varianten kent die ook allemaal sterk gereguleerd zijn (plant je ze in je tuin, komt de politie zeker eens moeilijk doen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gaat de thc-waarde minder zijn als het legaal is? |
||
![]() |
![]() |