![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inflatie,uitzuigerij door de staat.... De rem snoeihard aantrekken.... We zullen jullie graag horen reutelen.... Wij hebben het destijds immers meegemaakt,voor jullie wordt het de eerste keer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder, mijn beste, heeft mijn vaderland oorlogsinvalide tot zijn 65 jaar gewerkt en hij was ook op zijn 69ste dood. Uw vader is dus geen uitzondering. Het ging hier trouwens over waarom SWT'ers een inspanning moeten blijven doen om een job te vinden, wat niet meer dann rechtvaardig is ten opzichte van de oudere werkenden van dezelfde leeftijd die elke dag nog gaan werken. Het voorbeeld van de vijf jaar werken en 35 jaar stempelen en toch een volledig pensioen ambiëren is reëel en gaat niet over iemand van vreemde herkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij moesten destijds van méér dan 135% beginnen.... We hebben het destijds ook gered met bloed zweet en tranen.... Nu mogen jullie met zijn allen méé bloeden,zweten en tranen laten,of stinkende scheten ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() En je moet nog eens ambtenaren betalen die zich bezighouden met cursussen en begeleiding van die 55+'ers. Met minimale succesratios.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan komt u met zo'n summier lijstje af.... ![]() ![]() Citaat:
Om vervolgens opgeëist door het belgisch leger als soldaat teruggestuurd te worden naar Duitsland om daar twee jaar als estafette rond te crossen in een engels uniform en gezien de plaats waar dit uniform hersteld was,de vorige eigenaar ervan alvast niet het einde van woII had gehaald.. Citaat:
Que,bent u één van die ouderen... Ik wel,ik gun het die mensen.... Bij mij wel,om een goede kennis zelf Laatst gewijzigd door Svennies : 2 maart 2015 om 01:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfde stinkende stoelgang, zak. "Pennevruchten": ha!
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fabianen : 2 maart 2015 om 06:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 dag vooraleer (31 december 2014) hun nieuwe leven zou beginnen, veranderde de regering de voorwaarden. Ik vind dit gewoon niet kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degene die de Fordmensen toesprak tijdens de onderhandelingen. Maar ja, toen was ie maar MP. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al jaren, al minstens 20 jaren, zit iedereen met wat verstand zich zorgen te maken dat het zo niet verder kon.
Studeren gemiddeld tot 22 jaar, en stoppen met werken rond de 50, en pensioen trekken tot je 80 °: simpelweg onbetaalbaar. En al die jaren deden de oude machtspartijen niets. Niets. Ik beweer dat elke bruggepensioneerde dit wist en dit weet. Zeer bewust. Net zoals elke van die gasten goed genoeg weet dat er slechts een klein percentage van hen nieuw werk zal vinden. Net zoals elke van die gasten beseft: het gaat om het principe en om de boodschap; niet om een heksenjacht te openen op die bruggepensioneerden tot hun 60 jaar (die van oudere leeftijd, zijn op dit ogenblik blijvend vrijgesteld ...) Zelfs al zou er maar één zijn die zich opnieuw nuttig kan maken voor een werkgever, dan loont het de moeite. Inbegrepen inderdaad de ambtenaren die vroeger mochten gaan. Ook voor hen speelde de oude machtspartijen sinterklaas. En lieten ze de staatsschuld maar oplopen. Schulden maken op kosten van onze kinderen en kleinkinderen. Foei !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ford betaald hun RSZ tot aan hun pensioen. Voor de berekening van hun pensioen wordt rekening gehouden met het loon van het laatste jaar dat zij werkten. Het laatste jaar dat zij werkten, is ook het jaar dat er bepaalde extra's uitbetaald werden of worden. Die extra's tellen mee voor de pensioenberekening. Als die mensen van Ford nu gedwongen worden om aan een lager loon te gaan werken, en dat werk duurt meer dan 3 maanden, dan wordt hun pensioen op dat bedrag berekend. Hierdoor verliezen ze al rap meer dan 100 euro pensioen per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was een onderdeel van die grote premie die in alle kranten stond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ken er genoeg die enkel met straat universiteit en praktijkervaring van het dagelijkse leven, voor de helft van de huidige bezoldiging, veel beter zouden presteren dan de kindertuin die er nu zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben niet gevraagd om hun job te verliezen. Het is Godverdomme de schuld van de regering dat hier zoveel jobs verloren gaan. Het was nooit genoeg, er waren er die bussen gratis lieten rijden, er waren die vonden dat we het OCMW van de wereld moeten spelen, er waren er die asielzoekers aantrokken, waar moest dat allemaal van betaald worden? Juist ja, van de lasten op arbeid, dat ze hierdoor de markt volledig zouden ontwrichten, wie lag daar wakker van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zolang ze maar geen jobs voor gehandicapten gaan uitvinden...
![]() |
![]() |
![]() |