![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind je het lezen van een boek belangrijk ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 80,56% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Soms |
![]() ![]() ![]() |
7 | 19,44% |
Helemaal niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar die schermen het dan weer af uitsluitend voor Nederlanders ... en als het overheden betreft, kijkt de EU de andere kant op... jammer en dan schrikken dat gebruikers het alternatief kiezen dat gratis is wel via t net kan zonder bureaucratische romplsomp ... arme auteurs ... Laatst gewijzigd door Anna List : 16 maart 2015 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Televisiereeksen vind ik gemakzuchtig. Ik heb mij afgevraagd hoe iemand als Pieter Aspe zijn verhalen uit Brugge kan verkopen aan een commerciële zender die uiteindelijk de boeken herleidt tot goedkope sensatie, met goedkope overbetaalde bekende gezichtjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 16 maart 2015 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() fantasy ... die boeken mogen ze van mijn part allemaal verbranden ... dat is nu eens echt een genre dat ik niet lust.
en daar moet je iets voor doen! in de muziek heb ik voor geen enkel genre zo'n afkeer bvb ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Genre dat ik niet lust ==> allemaal verbranden.
Dat lijkt me de te verwachten reactie van het type lezer die fantasy niet begrijpt. ![]()
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boeken...
Alle dagen, om het even welk uur ik ga slapen, moeten er enkele blz aan geloven. Tot ik dezelfde pagina drie keer moet herbeginnen, dan gaat hij dicht. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Skobelev. Wat lees je vooral. ik stel de vraag omdat ik in de eerste plaats op zoek ben naar goede literatuur, met hedendaagse meerwaarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ooit eens 3 boeken van Stan Lauryssens gekocht. Na pagina 10 van boek 1 wou ik ze allemaal fikken. Ik heb er kunnen aan weerstaan en nu staan ze gewoon stof te vergaren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() verder een sympathieke man hoor, maar zijn schrijfstijl is echt niet mijn ding. hij moet daar gelukkig niet van wakker liggen, lezers genoeg! ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 16 maart 2015 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
televisie en andere multimedia bieden niet altijd meerwaarde. Tenzij je boeken van Tolkien verfilmt. En Lord of the Rings heeft een meer filmwaarde. Wie te lui is om het boek te lezen vindt het zelfs een goede trilogie. Fox. wat zijn je favoriete auteurs van boeken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Crap, ik weer met mijn timing.
Wat JBM zegt.
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
En als je zoiets eenmaal voor je lijst aan het lezen bent moet je ook wel soort van verder hè? Tenminste, ver genoeg om de samenvattingen op scholieren.net te begrijpen...
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Maar niet ieder boek laat zich op dezelfde manier omzetten natuurlijk, vooral boeken die het moeten hebben van humoristische omschrijvingen zijn berucht lastig. De film van the hitchhikers guide to the galaxy was grappig, maar ik moet toch echt nog een keer het boek of het hoorspel erbij pakken. Discworld is van hetzelfde laken een pak, hoewel ik opveer elke keer dat het over een verfilming gaat weet ik dat het nooit hele goede films zal gaan opleveren. Verhalen die gedreven worden door aspecten die een op een te verfilmen zijn, zeg actiescènes, werken vaak een stuk beter op het scherm. In Harry Potter bijvoorbeeld zit de humor hem veelal in de wereld zelf, en niet zozeer in de beschrijvingen ervan. Een plant met een huilende baby als wortel of een spreuk waarvan je slakken gaat kotsen is op zichzelf absurd, daar is geen bloemlezing voor nodig. Om te lezen kan dat soort humor soms een beetje saai aanvoelen, vaak wordt er alsnog wat over uitgeweid, om te verfilmen is het perfect, geen achtergrond nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovenbuur. kan je iets meer vertellen over die discworld boeken. zijn die de moeite om de ganse serie te lezen
|
![]() |
![]() |