![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() LOL, ja hij heeft er misschien het woordje "vuile" bij gezegd. Als in stront boren in onze maatschappij al niet meer als vuil mag gequalifieerd worden is het volledig verval in decadentie niet meer veraf.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het lijkt mij waarschijnlijker dat die nitwit veel grovere dingen gezegd zal hebben dan het voor mij neutrale 'homo' ... ik kan me ook niet voorstellen dat een homoseksueel 'homo' een scheldwoord gaat vinden, al weet je nooit natuurlijk... basisprobleem zijn 1 de algehele anti discriminatiewetgeving die de algemene vrije meningsuiting en keuzevrijheden van burgers beknotten (maar daarbij wel rechten van andere burgers beschermt) 2 de uitzondering die godsdiensten hebben ivm laster, eerroof, vrijheid om haatdragende boodschappen te verkondigen strijd 1 is naar mijn gevoel beslecht (en omdat er in sommige gevallen echt wel sprake was van racisme, zit heel de klas nu met de nieuwe regels ... soit) punt 2 is volgens mij hoogste tijd aan een grondige bespreking en evalutatie toe. moeten godsdiensten in Europa nog een uitzondering zijn op anti-racisme en anti-discriminatie wetgeving, moeten zij t recht op haatboodschap houden ??? ik vind van niet. aan de andere kant, je kan moeilijk oud-testament en koran verbranden ook ... maar vandaag oproepen tot het letterlijk nemen en uitvoeren van die hate teksten, dat mag voor mij gerust strafbaar zijn ... moet strafbaar zijn bedoel ik eigenlijk, tenzij men alles en iedereen compleet vrij laat natuurlijk (ook 1). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ge vindt het ook waarschijnlijk dat men dat niet zou vermelden en het bij het neutrale "homo" zou houden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat toen ik voor de eerste keer ( da's al een hele tijd geleden ) vernam dat het een strafrechtelijke zaak was ik ook even de wenkbrauwen fronste. Je zegt dat "iemand beledigen" op zich geen misdrijf als de "beledigde" niet beledigd is. Klopt perfect ... laster, eerroof, belediging, kwaadwillige ruchtbaarmaking ed zijn mijn weten nog steeds klachtenmisdrijven. Dus als het je niks kan schelen ga je het uiteraard niet rapporteren en gaat er nooit een eventuele vervolging van kunnen komen. ( een derde kan dat dus niet voor jou doen ) Maar vindt ge dat dan wel erg of ondervindt ge daar schade van op de één of andere manier dan ga je dat natuurlijk wel willen aangeven om het 1) te stoppen 2) publiekelijk trachten recht t zetten. Waarom een misdrijf ? Omdat al die zaken gebaseerd zijn op de aanname ( uiteraard dient dat onderzocht te worden ) op een kwaadwillig handelen. Dat is zoiets als : jou wagen wordt in elkaar getrapt versus jouw wagen wordt in elkaar gereden door een verkeersongeluk In het eerste geval heb je de schade + de maatschappelijke ( en meestal ook de wens van de gedupeerde ) dat te beteugelen... in het tweede geval heb je enkel de schade . Je kan net zo goed redeneren : moord ... bah waarom zou dat beteugeld moeten worden... ik alvast ga daar geen hinder meer van ondervinden dus enkel de schade vergoeden aan mijn nabestaanden volstaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens hoe vér gaat dat : "In de mate dat ge niet moogt discrimineren op basis van dingen die totaal prive zijn moeten die dingen ook prive blijven he." Het is trouwens net de bedoeling dat het niet privé is hé... je seksuele voorkeur, je geloofsovertuiging, etc zijn privé in die zin dat ge ze niet moet meenemen of integreren in je job maar zijn voor de rest mag je jezelf wel zo profileren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() mensen met minderwaardigheidscomplexen moeten nu ook al beschermd worden door de wet?te gek voor woorden
Laatst gewijzigd door Doorsofperception : 13 maart 2015 om 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Gaat over een aparte behandeling van mensen of groepen : wet somt dat dan expliciet op maar d bedoeling is vrij duidelijk 2) gaat niet over behandeling of handelen maar in se over gedachtegoed. Uiteraard weten we dat het gauw richting 1) gaat en op zich niet zo onschuldig is als het likt zeker als die gedachtegang collectief wordt Je hebt gelijk dat het voor punt 2 de hoogste tijd is voor een grondige bespreking en evalutatie. Hoe precies en wat daaruit moet komen is me niet erg duidelijk. Wat me wel duidelijk is dat we dan maar best uitbreiden hé Het kan niet zijn dat we bv gaan verplichten dat één of andere achterlijke godsdienst haar openlijk walging voor niet-gelovigen ed gaat inslikken maar anderzijds wel nalaten dat niet-gelovigen dat dan niet moeten. ( ik spreek nu even algemeen want voor bepaalde zaken zou men reeds kunnen _ en volgens mij zeer strikt moeten _ optreden op basis van de bestaande andere wetgeving ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Waarom denkt iedereen dat je persé te koop moet lopen dat je homo bent (lees: verwijfd rondlopen) opdat iemand anders zou weten dat je homo bent?
Als die gehandicapte op een bepaald moment vraagt aan die gast of hij getrouwd is of kinderen heeft, of een vriendin heeft, wat moet die homo dan zeggen? Of als die homo een reisverhaal vertelt, en die gehandicapte vraagt met wie hij dan op reis was, wat moet die homo dan vertellen? Precies alsof élke homo op en top verwijfd is of met roze sjakossen op straat rondloopt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is weer zo'n typische homoredenering, ik ben homo dus ik kom hier wat de interessante uithangen en reisverhalen vertellen. Werken en zwijgen over zijn seksavonturen met ladyboy's.
![]() |
![]() |